2cv | donderdag 16 december 2010 @ 14:48 |
Het barrel doet het nog steeds. Inclusief kapot gaan, lekken, enzovoorts. Hier verder met de ellende.Deel 1 Deel 2 Deel 3 Binnenkort gaat er waarschijnlijk een andere (dikkere) motor in Criezel. Reden: de brandstofpomp is niet helemaal 100 punten, de distributieriem moet bijna vervangen worden en ik wil meer power. ![]() | |
Stokstaart | donderdag 16 december 2010 @ 14:55 |
Wat doet dat plaatje nou steeds raar? | |
JohnnyKnoxville | donderdag 16 december 2010 @ 14:56 |
Dan een 2.1 TurboDiesel? | |
2cv | donderdag 16 december 2010 @ 15:24 |
Turbo's zijn tof, maar het kan toffer. Maar het is nog niet uitgekristalliseerd wat het uiteindelijk precies gaat worden. | |
BrandX | donderdag 16 december 2010 @ 15:31 |
Ik roest heul niet ![]() | |
2cv | donderdag 16 december 2010 @ 15:33 |
Ben jij van mij dan ? | |
BrandX | donderdag 16 december 2010 @ 15:36 |
Ohwnee, das waar ook ![]() weer weg is uit het topic ![]() | |
Stokstaart | donderdag 16 december 2010 @ 15:37 |
Deze boekt ook wel | |
2cv | donderdag 16 december 2010 @ 15:40 |
Gaaf, een AX/Peugeot tellerblok ! | |
Turquaz52 | donderdag 16 december 2010 @ 16:12 |
En ben weer van van de partij! Keep up the good work (: | |
2cv | dinsdag 21 december 2010 @ 18:00 |
Feest-maar-niet-heus. Ik heb de auto met aanhanger op de oprit staan met de handrem aangetrokken. De auto moet even een paar meter naar voren dus handrem los en rollen maar. Ging prima. Het spul weer stil gezet met de handrem. Kar vol mikken (bank, tafel, lamp en een kapstok, niet veel gewicht dus en de kar zelf is ook een vrij licht ding), en het spul slipt door. Soms blijft er iets in de remmerij haken (stond op de nominatie nagekeken te worden als ik daar de tijd voor heb) en dat is dan in no-time weer los, dus stug door drukken. Maar helaas, het gaat niet los Vlak voor m'n toekomstige huis komt de rook er van af en is door de gaten in de velg (xantiavelgen) te zien dat de schijfrem roodgloeiend is. Dat wordt dus minimaal verse remblokken en verse remschijven voor. Hopelijk doet de klauw zelf het nog wel goed. | |
2cv | donderdag 23 december 2010 @ 20:12 |
Nee, de klauw is kaduuk.![]() ![]() ![]() Yup, dat asje is geknapt. ![]() ![]() Ik heb BXF remklauwen (geloof ik). Hopelijk kan ik daar nog wat van/voor krijgen. | |
oshiro | donderdag 23 december 2010 @ 21:25 |
Als die glijpen is afgebroken kan dat best de oorzaak van het aanlopen zijn... | |
2cv | donderdag 23 december 2010 @ 21:32 |
Dat is het ook ![]() Maar het wordt dan ook totaal verkeerd belast, dus ooit zal het wel afbreken. Dus het moet gefixt worden. | |
oshiro | vrijdag 24 december 2010 @ 07:13 |
Is het een kwestie van glijpen vervangen, of is de klauw verder nog meer naar z'n grootje? | |
blup | vrijdag 24 december 2010 @ 07:23 |
GTI 16v blokje? ![]() Xantia V6 blok? ![]() | |
oshiro | vrijdag 24 december 2010 @ 07:36 |
![]() | |
2cv | vrijdag 24 december 2010 @ 12:19 |
Pen vervangen. | |
blup | vrijdag 24 december 2010 @ 12:50 |
![]() | |
2cv | vrijdag 24 december 2010 @ 13:52 |
Even rondgebeld naar de sloperijen alhier. 1 heeft een Xantia staan waar de remklauwen nog op zitten. Ik mag ze zelf gaan demonteren in de kou. Ik denk dat ik het maar doe want ik wil snel weer rijden. | |
oshiro | vrijdag 24 december 2010 @ 15:02 |
Mijne is toch sterker ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Kuznetsov_NK-12 15 kilopaardenkracht ![]() | |
2cv | vrijdag 24 december 2010 @ 15:24 |
Gedemonteerd. Klauw ziet er niet meer als nieuw uit en er ontbreekt ook het 1 en ander, maar de hevel + excentriek zit er op, dus dat ga ik over zetten. Maar als mijn lichaamstemperatuur weer boven de 30°C is ga ik eerst proberen of ik nog geschikte remschijven + blokken kan bestellen. | |
2cv | vrijdag 24 december 2010 @ 17:05 |
Zojuist de remklauw, remschijf en remblokken in een tas gedonderd en naar de lokale garage (merkloos) gegaan en daar remblokken (4) en remschijven (2) besteld. Het is er a.s. maandag al ! De remklauw heb ik weer mee naar huis genomen, remblokken en remschijf ligt er nog ter vergelijking. met de nieuwe schijven en blokken. Kan ik in de kerstdagen de remklauw mooi repareren. Nu aan de thee om m'n lichaamstemperatuur wederom boven de 30°C te krijgen. | |
Turquaz52 | vrijdag 24 december 2010 @ 18:07 |
Success 2cv! ![]() | |
2cv | zaterdag 25 december 2010 @ 20:04 |
Zo, dat asje is vervangen. Het was even een gepruts omdat er her en der wat veerspanning op wat onderdeeltjes stond, maar alles werkt weert naar behoren. Denk ik ... Overigens ben/was ik bezig met het systeem voor de handrem. Als er iets mis gaat dan zal ik dat alleen merken aan de handrem en dat is minder erg dan wanneer de voetrem het niet doet. | |
bietelboer | zaterdag 25 december 2010 @ 20:16 |
Het is wat met die Franse auto's ![]() | |
2cv | zaterdag 25 december 2010 @ 20:42 |
Als je monteur wilt worden moet je zo'n hok kopen ja. | |
2cv | dinsdag 28 december 2010 @ 03:41 |
Zo, het hok is weer voorzien van verse remschijven en remblokken aan de voorkant. Morgen even naar de garage om de oude zooi (vergelijkingsmateriaal) op te halen en dat dan te vergelijken met de goede kant. | |
2cv | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:33 |
Ik sta op en tweesprong: lassen of zagen ? Wat is er aan de hand: Criezel heeft wat roestplekken. Bij de veerpoot rechts-voor, aan de bodem voor de achterbank en bij de scharnieren van de kofferklep. Als ik daar niets aan doe, zakt Criezel ter zijner tijd door z'n voorwielophanging, moeten de pasagiers achterin hun voeten omhoog houden en flikkert de achterklep er uit (er is dus geen concreet gevaar en ik ga er ook niet op wachten tot dat er wel is). Daarbij zijn er ook nog wat cosmetische roesplekjes, maar dat is niet zo belangrijk. Strikt genomen is Criezel het niet waard om te lassen, maar het pluspunt is wel dat ik zelf kan lassen. Daarbij ben ik best wel gehecht geraakt aan het ding (ondanks dat ik er ook verschrikkelijk op kan mopperen) en zie ik het daarom helemaal niet zitten om Criezel kapot te zagen en af te voeren. Alleen even een lasapparaat regelen (ik wil er toch 1 kopen en dit is een erg goede reden om er 1 aan te schaffen), een beetje platmateriaal en bakken maar. De grootste risico's zijn: - Dat de roest uitgebreider is dan ik nu vermoed - Dat Criezel affikt - Dat de achterklep nadien niet goed meer past of scheef zit - Dat er lekkage ontstaat bij de achterklep Daarbij weet ik niet goed hoe het metaal aan de achterkant van het dak gevormd is en waar ik wel/niet iets aan vast kan lassen. Als ik niet ga lassen gaat Criezel 2 plat. De goede onderdelen (dat zijn er veel) trek ik er dan uit en die zet ik dan in mijn nieuwe BX (ik ben toch wel verknocht geraakt aan die dingen + ik wil nog een keer een BX hebben met een compressordieselmotor). Wat over blijft is en gare koets met papieren en de kans is nihil dat iemand dat spul wil hebben. Wie heeft er suggesties ? Ik ben nieuwschierig hoeveel zinvolle suggesties er hier komen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 14 mei 2011 @ 02:42 |
Lassen aan dat barrel, prima manier om je las skilss te updaten! | |
Prowl | zaterdag 14 mei 2011 @ 12:53 |
Lassen! En anders ergens een andere BX kopen, bij voorkeur 1 van voor 1986 ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 mei 2011 @ 13:49 |
Alles is te maken natuurlijk (maar dat wist je al) en als je het zelf doet hoeft het ook niet duur te worden. Er gaat alleen allejezus veel tijd in zitten en of dát het allemaal waard is is een vraag waarop alleen jij het antwoord weet. Ik zie het zo: Je hebt nu de kans om jezelf op een goedkope manier nieuwe skills aan te leren en als het lukt blijft Criezel2 leven. Lukt het niet dan zal dokter 2cv de familie in moeten lichten maar dan wel met de mededeling dat de dokter alles binnen zijn mogelijkheden heeft gedaan. Je houdt van dat ding. Hou je er genoeg van om er nog meer tijd en moeite in te steken? Zeg het maar. ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 mei 2011 @ 13:49 |
1986 zelf mag ook nog hoor. ![]() | |
Garbageman | zaterdag 14 mei 2011 @ 17:55 |
Lassen. Lasapparaat wou je toch al kopen, dus veel éxtra geld zal het je niet kosten, stel dat het mis gaat. (alleen tijd?) Ik zal es kijken of ik mijn BX carrosserie handboek kan terugvinden. Misschien staat daar wat nuttigs in over de constructie van de achterklep. | |
Prowl | zaterdag 14 mei 2011 @ 18:01 |
Type 2 Dashboard ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 14 mei 2011 @ 21:10 |
Ik ben een type 1 niet waardig. Het idee van 'probeer het en als het mislukt kan je het ding altijd nog weggooien' staat me wel aan. Maar en beslissing heb ik nog niet genomen ... | |
Erasmo | zaterdag 14 mei 2011 @ 23:06 |
Lassen. Dit is dé kans om goed te oefenen... | |
classpc | donderdag 19 mei 2011 @ 22:17 |
Je hebt de BX weggedaan? | |
Prowl | donderdag 19 mei 2011 @ 22:59 |
Ik heb ergens foto's gezien van een BX zonder voorkant..... ![]() | |
2cv | vrijdag 20 mei 2011 @ 01:08 |
M'n vorige ja. |