Ja, terugdraaien van de privatisering zou daar geen kwaad kunnen. Als ik een commercieel spoorbedrijf was, dan was ik vandaag zelfs preventief dicht gebleven, kost waarschijnlijk minder dan het oplossen van de problemenquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:01 schreef Alicey het volgende:
Ach, als Pro Rail straks wordt gereorganiseerd misschien weer wel.
			
			
			
			quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:12 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik wel. Onderste foto, in het water.
Maar OK. Tijgers hebben geen problemen met sneeuw:
[ link | afbeelding ]
			
			
			
			Ik zou het eerder verder vercommercialiseren. Het probleem is nu dat toko's als Pro Rail hun handje kunnen ophouden bij het ministerie en als dan vervolgens blijkt dat zij met het geld dat zij hebben geind niets serieus hebben gedaan, kunnen ze nog een keer hun handje ophouden..quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, terugdraaien van de privatisering zou daar geen kwaad kunnen. Als ik een commercieel spoorbedrijf was, dan was ik vandaag zelfs preventief dicht gebleven, kost waarschijnlijk minder dan het oplossen van de problemen
			
			
			
			Het privatiseren was het 'kindje' van de VVD. Die zijn nu zelf voor het terugdraaien. Dat is dezelfde mate van vooruitgang als wanneer de SGP gaat pleiten voor abortusklinieken en CU is voor het erkennen van de evolutie theorie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zou het eerder verder vercommercialiseren. Het probleem is nu dat toko's als Pro Rail hun handje kunnen ophouden bij het ministerie en als dan vervolgens blijkt dat zij met het geld dat zij hebben geind niets serieus hebben gedaan, kunnen ze nog een keer hun handje ophouden..
			
			
			
			
			
			
			
			Het lijkt mij prima om naast publieke wegen ook private wegen te hebben. In het buitenland is dat heel normaal. Kun je kiezen of je de gratis publieke weg neemt, of dat je een klein beetje betaalt om over een snelweg te rijden waar het wel opschiet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het gaat om een sector die een publieke taak vervuld. Als je het spoor op een winstgevende en concurerende manier wilt privatiseren, dan zul je dat ook met de wegen moeten doen. Dus van alle wegen tolwegen maken. Dat lijkt mij een zeer ongewenste situatie.
			
			
			
			
			
			
			
			Waarom zou dat moeten? Beide sectoren blijven toch wel gereguleerd, en je kunt als overheid makkelijk het meer wenselijk geachte alternatief subsidiėren.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het gaat om een sector die een publieke taak vervuld. Als je het spoor op een winstgevende en concurerende manier wilt privatiseren, dan zul je dat ook met de wegen moeten doen. Dus van alle wegen tolwegen maken. Dat lijkt mij een zeer ongewenste situatie.
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |