De eerste vraag moet nu zijn: hoeveel staat er per 1 januari op de rekeningen en hoeveel staat er op 31 december op?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
Stel ik heb op me rekening. 25000 Euros moet ik dan zeg maar belasting betalen?
Als je gemiddeld over het jaar 25000 had: ja. Je verliest ook het recht op bepaalde toeslagen, zoals huurtoeslag (Wat niet uitmaakt als je een koopwoning hebt, maar goed. Ging om het voorbeeld).quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
b. Nee.quote:
Of misschien ook niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ja. Je verliest ook het recht op bepaalde toeslagen, zoals huurtoeslag (Wat niet uitmaakt als je een koopwoning hebt, maar goed. Ging om het voorbeeld).
26000 on 1 jan 24000 decemberquote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De eerste vraag moet nu zijn: hoeveel staat er per 1 januari op de rekeningen en hoeveel staat er op 31 december op?
Met andere woorden: met alleen deze informatie kunnen we nog geen goed antwoord geven.
Je hebt natuurlijk gelijk.quote:
Sinds de vrijstellingen lager liggenquote:Op woensdag 15 december 2010 22:28 schreef ManAtWork het volgende:
En sinds wanneer is 25.000 euro te veel geld?
En je hebt geen fiscaal partner?quote:
Daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk.
Zwart geld ook?quote:Voor TS: over contant geld moet je overigens officieel ook belasting betalen
quote:Vrijstelling contant geld
Er geldt een vrijstelling van ¤ 500 per persoon voor contant geld. Ook het saldo op een chipkaart en de waarde van cadeaubonnen en dergelijke vallen onder deze vrijstelling.
www.belastingdienst.nl -> zoeken naar sparen en vermogen of box 3.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Longcat. het volgende:
Weten jullie hoeveel mijn mattie moet betalen zeg maar ee4n soort van site om dat te zien?
Alles wat je dan te veel hebt, kun je zonder problemen naar mij overboeken, hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sinds de vrijstellingen lager liggen
Ga alsjeblieft terug naar school, de basisschool. Dit soort vragen zijn belachelijk!quote:Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Longcat. het volgende:
Weten jullie hoeveel mijn mattie moet betalen zeg maar ee4n soort van site om dat te zien?
quote:Op woensdag 15 december 2010 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Alles wat je dan te veel hebt, kun je zonder problemen naar mij overboeken, hoor.
Belastingdienst krijgt in principe van banken en verzekeraars elk jaar door wat de waarde is van het vermogen van de klanten. Als er controleerd wordt kan je dus de sjaak zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:35 schreef Bastoenie het volgende:
Dan moet die er alsnog belasting over betalen! Of overboeken onder de noemer onkosten..
Maar goed gaat de belastingdienst zeuren bij zo'n klein bedrag? Of pakken ze de grotere jongens
[..]
Waarom zou hij er belasting over moeten betalen? Als hij wil, kan hij wel een factuur krijgen, hoor. Maar gewoon schenken is ook geen probleem. Doe ik niet moeilijk over.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:35 schreef Bastoenie het volgende:
Dan moet die er alsnog belasting over betalen! Of overboeken onder de noemer onkosten..
Maar goed gaat de belastingdienst zeuren bij zo'n klein bedrag? Of pakken ze de grotere jongens
[..]
Ik denk dat Bastoenie het over tijdelijk overboeken heeft.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:36 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Belastingdienst krijgt in principe van banken en verzekeraars elk jaar door wat de waarde is van het vermogen van de klanten. Als er controleerd wordt kan je dus de sjaak zijn.
Normaal gesproken wel maar als je de helft aan mij geeft is er verder niks aan de hand.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
Je kan natuurlijke een bedrag opnemen een poos voor t einde van t jaar, waardoor je gemiddeld op je vrijstelling zit. Je moet officieel ook je kasgeld opgeven. Hoewel natuurlijk geen hond dat doet.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik denk dat Bastoenie het over tijdelijk overboeken heeft.
Belastingontduiking dus. En daar doen we op WGR niet aan.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:39 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Je kan natuurlijke een bedrag opnemen een poos voor t einde van t jaar, waardoor je gemiddeld op je vrijstelling zit. Je moet officieel ook je kasgeld opgeven. Hoewel natuurlijk geen hond dat doet.
Achteraan aansluiten. Ik had het als eerste aangeboden.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:39 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel maar als je de helft aan mij geeft is er verder niks aan de hand.
Zijn we allebei blij toch?
Ja klopt het is een vorm van fraude.Hoe zou trouwens het aankopen van kunst zijn voor aan je muur en na een paar maanden bevalt het je toch niet?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Belastingontduiking dus. En daar doen we op WGR niet aan.
Zolang het voor eigen gebruik is gekocht en niet als belegging, hoef je het niet aan te geven in box 3.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:42 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Ja klopt het is een vorm van fraude.Hoe zou trouwens het aankopen van kunst zijn voor aan je muur en na een paar maanden bevalt het je toch niet?
Waar het hangt doet niet ter zake. Ook een Van Gogh kun je aan de muur hangen. Maar of je die koopt om naar te kijken of als belegging mag je zelf invullen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:49 schreef dasorakel het volgende:
I know. Vandaar dat ik zei dat het aan de muur komt te hangen
Ook een uitgeleend schilderij kan nog wel het predikaat "voor eigen gebruik/privé" krijgen als dit gewoon tijdelijk is.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:52 schreef dasorakel het volgende:
Uhuh klopt. Alleen wordt t op dat moment heul lastig voor de belastingdienst om aan te tonen dat je m als belegging hebt.
Als je m uitleent aan een museum daarentegen staat ie niet volledig ter beschikking en moet je wel afrekenen met onze vrinden.
Mag ik hieruit gemakshalve aannemen dat jij een van die mensen bent die in de laatste week van het jaar een grote som geld zou opnemen en het vervolgens in de eerste week van het nieuwe jaar weer terug komt storten omdat hij denkt dat het de Belastingdienst dan volledig is ontgaan dat jij de rest van het jaar een hoger bedrag op de rekening staat? Hihiquote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De eerste vraag moet nu zijn: hoeveel staat er per 1 januari op de rekeningen en hoeveel staat er op 31 december op?
Nee, dat mag je niet. Zijn vragen zijn namelijk de allereerste vragen die je moet stellen om er achter te komen of/hoeveel belastbaar box 3 vermogen er is.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:17 schreef Mryc het volgende:
[..]
Mag ik hieruit gemakshalve aannemen dat jij een van die mensen bent die in de laatste week van het jaar een grote som geld zou opnemen en het vervolgens in de eerste week van het nieuwe jaar weer terug komt storten omdat hij denkt dat het de Belastingdienst dan volledig is ontgaan dat jij de rest van het jaar een hoger bedrag op de rekening staat? Hihi
Haha
Wat Maharbal zegt.quote:Op donderdag 16 december 2010 07:17 schreef Mryc het volgende:
[..]
Mag ik hieruit gemakshalve aannemen dat jij een van die mensen bent die in de laatste week van het jaar een grote som geld zou opnemen en het vervolgens in de eerste week van het nieuwe jaar weer terug komt storten omdat hij denkt dat het de Belastingdienst dan volledig is ontgaan dat jij de rest van het jaar een hoger bedrag op de rekening staat? Hihi
Haha
Tussen een aankoop van goederen voor eigen gebruik of tijdelijk stallen van geld bij een ander om belasting te ontduiken en onterecht toeslagen te ontvangen zit wel een verschil.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:32 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik denk niet dat de belastingdienst zich zorgen maakt over een paar of laten we zeggen 10.000 euro. Als je net die paar duizend te veel hebt voor bijvoorbeeld huurtoeslag lijkt mee een contante aankoop (Ik heb tweedehands een dure TV of stereo gekocht) over overboeken naar een zus/broer/ouder niet zo'n probleem.
Vordering: valt net als het spaargeld in box 3.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:40 schreef mark_dabomb het volgende:
en stel nou dat ik mijn zus 3000 euro leen om bijvoorbeeld een autootje van te kopen of omdat ze tijdelijk in geldnood zit?
heeft er iemand trouwens wel is ooit een controle of naheffing ontvangen op dit gebied van de aangifte?
Iemand die zo'n ongefundeerde opmerking plaatst, voegt niks toe aan het topic.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SamEnMoos het volgende:
Iemand die zó slecht Nederlands spreekt maar wel 25000 op zijn rekening heeft staan vertrouw ik niet..
Ow, zit er een geluidsbestandje bij? Ik hoor hem namelijk nietquote:Op donderdag 16 december 2010 16:45 schreef SamEnMoos het volgende:
Iemand die zó slecht Nederlands spreekt maar wel 25000 op zijn rekening heeft staan vertrouw ik niet..
Vroeger vertelde mn collega dat ze wel werd opgebeld, omdat ze 2000 euro op dr rekening gestort kreeg. De dag na de storting werd ze gebeld met een heel onderzoek erachter waar het geld vandaan kwam, en waarom etc.quote:Vrijstelling contant geld
Er geldt een vrijstelling van ¤ 500 per persoon voor contant geld. Ook het saldo op een chipkaart en de waarde van cadeaubonnen en dergelijke vallen onder deze vrijstelling.
Nee hoor, zolang het maar meegenomen wordt in de belastingaangiftequote:Op vrijdag 17 december 2010 03:47 schreef nero7 het volgende:
Ik heb in huis 1000 euro contact liggen. Ben ik nu een belastingontduiker?
Zolang je ook onder de vrijstelling van die 20661 zit hoef je alleen maar vakje aan te vinken dat je onder die vrijstelling zit. Scheelt weer een hoop gezanik.quote:Op vrijdag 17 december 2010 03:47 schreef nero7 het volgende:
Ik heb in huis 1000 euro contact liggen. Ben ik nu een belastingontduiker?
[..]
Vroeger vertelde mn collega dat ze wel werd opgebeld, omdat ze 2000 euro op dr rekening gestort kreeg. De dag na de storting werd ze gebeld met een heel onderzoek erachter waar het geld vandaan kwam, en waarom etc.
Het lastige met contact geld is, wanneer jij 10.000 euro uit contanten een auto koopt... Rij je lekker in je Porsche Boxster rond, met de belastingdienst erachter aan, hoe je er aan komt. Een TV merken ze niet, maar iets wat onder jouw eigen naam valt wel. Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |