De eerste vraag moet nu zijn: hoeveel staat er per 1 januari op de rekeningen en hoeveel staat er op 31 december op?quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
Stel ik heb op me rekening. 25000 Euros moet ik dan zeg maar belasting betalen?
Als je gemiddeld over het jaar 25000 had: ja. Je verliest ook het recht op bepaalde toeslagen, zoals huurtoeslag (Wat niet uitmaakt als je een koopwoning hebt, maar goed. Ging om het voorbeeld).quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
b. Nee.quote:
Of misschien ook niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ja. Je verliest ook het recht op bepaalde toeslagen, zoals huurtoeslag (Wat niet uitmaakt als je een koopwoning hebt, maar goed. Ging om het voorbeeld).
26000 on 1 jan 24000 decemberquote:Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De eerste vraag moet nu zijn: hoeveel staat er per 1 januari op de rekeningen en hoeveel staat er op 31 december op?
Met andere woorden: met alleen deze informatie kunnen we nog geen goed antwoord geven.
Je hebt natuurlijk gelijk.quote:
Sinds de vrijstellingen lager liggenquote:Op woensdag 15 december 2010 22:28 schreef ManAtWork het volgende:
En sinds wanneer is 25.000 euro te veel geld?
En je hebt geen fiscaal partner?quote:
Daar twijfel ik ook niet aan.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk.
Zwart geld ook?quote:Voor TS: over contant geld moet je overigens officieel ook belasting betalen
quote:Vrijstelling contant geld
Er geldt een vrijstelling van ¤ 500 per persoon voor contant geld. Ook het saldo op een chipkaart en de waarde van cadeaubonnen en dergelijke vallen onder deze vrijstelling.
www.belastingdienst.nl -> zoeken naar sparen en vermogen of box 3.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Longcat. het volgende:
Weten jullie hoeveel mijn mattie moet betalen zeg maar ee4n soort van site om dat te zien?
Alles wat je dan te veel hebt, kun je zonder problemen naar mij overboeken, hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sinds de vrijstellingen lager liggen
Ga alsjeblieft terug naar school, de basisschool. Dit soort vragen zijn belachelijk!quote:Op woensdag 15 december 2010 22:30 schreef Longcat. het volgende:
Weten jullie hoeveel mijn mattie moet betalen zeg maar ee4n soort van site om dat te zien?
quote:Op woensdag 15 december 2010 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Alles wat je dan te veel hebt, kun je zonder problemen naar mij overboeken, hoor.
Belastingdienst krijgt in principe van banken en verzekeraars elk jaar door wat de waarde is van het vermogen van de klanten. Als er controleerd wordt kan je dus de sjaak zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:35 schreef Bastoenie het volgende:
Dan moet die er alsnog belasting over betalen! Of overboeken onder de noemer onkosten..
Maar goed gaat de belastingdienst zeuren bij zo'n klein bedrag? Of pakken ze de grotere jongens
[..]
Waarom zou hij er belasting over moeten betalen? Als hij wil, kan hij wel een factuur krijgen, hoor. Maar gewoon schenken is ook geen probleem. Doe ik niet moeilijk over.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:35 schreef Bastoenie het volgende:
Dan moet die er alsnog belasting over betalen! Of overboeken onder de noemer onkosten..
Maar goed gaat de belastingdienst zeuren bij zo'n klein bedrag? Of pakken ze de grotere jongens
[..]
Ik denk dat Bastoenie het over tijdelijk overboeken heeft.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:36 schreef dasorakel het volgende:
[..]
Belastingdienst krijgt in principe van banken en verzekeraars elk jaar door wat de waarde is van het vermogen van de klanten. Als er controleerd wordt kan je dus de sjaak zijn.
Normaal gesproken wel maar als je de helft aan mij geeft is er verder niks aan de hand.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef Longcat. het volgende:
Je kan natuurlijke een bedrag opnemen een poos voor t einde van t jaar, waardoor je gemiddeld op je vrijstelling zit. Je moet officieel ook je kasgeld opgeven. Hoewel natuurlijk geen hond dat doet.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:37 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik denk dat Bastoenie het over tijdelijk overboeken heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |