abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90450643
Hoi allemaal.
heb een bak staan van 54l met een flink grote pomp (elite stingray ) gevuld met guppys. nou ben ik wel klaar met die guppy's die zo snel voortplanten. Nu zit ik een beetje te kijken wat ik met deze bak zou kunnen doen als ik die helemaal nieuw zou inrichten. hebben jullie misschien leuke ideetjes wat een beetje beginnervriendelijk is maar wel leuk om naar te kijken? morgen zal ik iets meer posten maar zit nu op mijn. telefoon dus dat typt wat lastig!

oh en natuurlijk een gelukkig kerstfeest 
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90455193
Je kan er een speciaalbakje van maken, maar als je wat variatie wenst te zien zou je kunnen kiezen om er een klein gezelschapsbakje van te maken met een paar verschillende soorten erin. Net wat je wil eigenlijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 26 december 2010 @ 12:49:49 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_90455412
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 15:39 schreef KirthGersen het volgende:
Even over een andere boeg:

Mijn aquarium:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

*O*
Gaaf _O_

Is die bak niet aan de kleine kant?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_90460381
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Verkopers zeggen snel dat "iets wel kan". Een bak moet echter echt indraaien. Het KAN goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter. Met dode vissen tot gevolg :'(

De 15 liter geldt voor de dwergkogelvis. Die overigens niet goed samen gaan met andere vissen, op enkele na ;)
Kreeftjes zullen ze niet snel aanvallen, maar andersom is die kans wel weer aanwezig.

Dat bakje wat jij laat zien ziet er goed uit. Ik vind het alleen wel wat weinig groen ;) Ik zou dan (persoonlijk) een groene planten-achterwand maken, bijvoorbeeld van die plant die linksachter staat.

Waar je even op moet letten is dat de stenen die je kiest geen kalk afgeven, etc. Dus hard breuksteen kiezen, of maaskeien ;)

Hoe ga je het trouwens doen met filter? Intern of extern? :)
Ik heb momenteel nog een intern filter, maar het stoort me toch behoorlijk. Dus zodra de 120 literbak verkocht is gaat het externe filter van die bak naar de 60 liter ;)

[..]

O HAI!
[ afbeelding ]

*O*
De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :

En mijn verwarmingselement is deze:

Enkel heb ik gevoel dat deze niet werkt, als ikm de temperatuur hoger dan 28 graden zet dan brand het lampje waar 50staat (50watt ding heb ik) zet ik hem op 25 graden heb ik gevoel dat het ding niet eens verwarmd.

Aangezien ik hem de 1e dag op vol had gezet (niet wetend aangezien in de bijlage niks over gezegd wordt) op 30graden voelde ik echt dat het water warm aanvoelde, nu heb ik hem 2dagen op 25graden maar het voelt niet echt warm aan ofzo. En het lampje brand totaal niet.

Hoe kan dit zo? of is dit normaal ? ik heb geen termometer bij de hand om even te testen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2010 15:38:56 ]
pi_90462305
Dat is redelijk normaal.
25 graden voelt idd niet warm aan, maar dat is het wel. Pak maar eens een beker uit je aquarium, en een beker koud water. Voel het verschil ;)

Een thermometer in je aqua kost je slechts een euro, en is altijd een controle dat je verwarming goed werkt. Dus ik raad je sowieso aan om die eentje te halen in de winkel.

Weet je al wat je erin wilt zetten?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90463522
Toch? vond zo koud aanvoelen, maar kan nu niet echt de kraanwater vergelijken aangezien het water uit de kraan nu ijskoud is :P

Maarja ben van plan om zowiezo dwergkogelvissen erin te stoppen en daarna even kijken welke vissen erbij kunnen.

dit is me bak op dit moment:P

zondag 26 december 2010 @ 18:35:38 #207
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90464922
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:38 schreef Syd het volgende:

[..]

De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :

[ afbeelding ]

Die wil ik kopen om er een klein watervalletje mee te vormen, kan dat? Past er een slang op en pompt het genoeg water rond? 200 L/u heb ik gelezen, dat lijkt me voldoende.
This isn't even my final form.
pi_90470359
Als je zorgt dat de aanzuig genoeg water krijgt, en je op de uitstroom een slang zet zul je daar een klein watervalletje mee kunnen genereren.

Wil je een wat zwaarder model (aqua-flow 400) kiezen.
Die is regelbaar.. Hebk in mijn 160liter bak ook zitten haha
Daar kun je een aardig watervalletje mee maken als je die open knalt :D
Prrrrttt
  zondag 26 december 2010 @ 22:47:47 #209
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90473665
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je zorgt dat de aanzuig genoeg water krijgt, en je op de uitstroom een slang zet zul je daar een klein watervalletje mee kunnen genereren.

Wil je een wat zwaarder model (aqua-flow 400) kiezen.
Die is regelbaar.. Hebk in mijn 160liter bak ook zitten haha
Daar kun je een aardig watervalletje mee maken als je die open knalt :D
Haha, ik hoef geen Niagara Falls in mijn bakje van 60x30x30. :P Ik wil er een paludarium van maken voor krabben, dus heel veel water wordt het sowieso niet. Bedankt voor de info. Ik ga morgen maar eens kijken of ze die filter bij de lokale tuincentra verkopen. Mooi prijsje.

Wil er ook wat kleine visjes in, tetra's of Boraras micros ofzo.
pi_90475282
Als je er een paludarium van wil maken met wat visjes zou ik voor boraras kiezen :P
Maar bij een 60x30x30 bakje zou ik geen aqua-flow400 nemen. Dan krijg je meer een rivierr :D
Prrrrttt
  maandag 27 december 2010 @ 01:53:24 #211
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_90481366
Ja, ik ga inderdaad voor de Aqua Flow 100. Die boraras zijn lekker klein, nadeel is wel dat ze dan misschien eerder voor prooi worden aangezien door de krabben.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 08:56:01 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90484158
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 17:34 schreef Syd het volgende:
Maarja ben van plan om zowiezo dwergkogelvissen erin te stoppen en daarna even kijken welke vissen erbij kunnen.
In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting van een kogelvissenaquarium anders is dan een gezelschapsbak. Ik zou sowieso even inlezen, want je wil iets specifieks en daar gelden andere regels voor.

-edit- als je trouwens een hoekfilter koopt heb je meer ruimte voor andere dingen. 2 tientjes.
pi_90485274
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe PH Elektrode, dus die ga ik maar eens eventjes eentje bestellen :P Dat zijn altijd minder leuke aankopen, maar het moet gebeuren..
Prrrrttt
pi_90488265
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 08:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting van een kogelvissenaquarium anders is dan een gezelschapsbak. Ik zou sowieso even inlezen, want je wil iets specifieks en daar gelden andere regels voor.

-edit- als je trouwens een hoekfilter koopt heb je meer ruimte voor andere dingen. 2 tientjes.
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 12:03:39 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 12:06:40 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90488360
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:03 schreef Syd het volgende:
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)
Elke verkochte vis is er weer 1 hè. Zo hebben ze mij toen ik nog n00b was een stelletje 'modderkruipers' verkocht, omdat ze zo leuk door de bak krioelen en heel levendig zijn.
Ik zie ze ongeveer 1 keer per maand, als ze per ongeluk vergeten zijn onder een steen te kruipen.
pi_90488437
Het was ook nog een leuke verkoopster ook nog :P

Maar zal vanmiddag wanneer ik de planten haal even paar namen noteren waarvan ik ze eerst wou. Ik vind inderdaad jammer dat ze elkaar gaan aanvreten.

Maar ik kan geen twee kogelvisjes erin stoppen ? ;( die beesten zien er zo vet uit.
pi_90488515
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe PH Elektrode, dus die ga ik maar eens eventjes eentje bestellen :P Dat zijn altijd minder leuke aankopen, maar het moet gebeuren..
deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/
als je er goed mee omgaat ben je minimaal 5 jaar onder de pannen, zelfs 10 jaar is niet uitzonderlijk.
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 12:15:29 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90488610
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:09 schreef Syd het volgende:
Maar ik kan geen twee kogelvisjes erin stoppen ? ;( die beesten zien er zo vet uit.
Ligt eraan welke soort. Er zijn verschillende soorten, waarvan geloof ik de kleinste MINIMAAL 15 liter per vis moet hebben. En dat is dan eigenlijk nog vrij zielig. Als je 50 liter hebt, zou ik van die soort niet meer dan 2 of max 3 vissen in je bak doen.
Ook goed opletten dat ze je niet de verkeerde soort verkopen. Heb al vaker gehoord en gelezen van mensen die brakwater kogels kregen of een soort die groter wordt dan de bak zelf. :').
Dus bel ze op, vraag om de latijnse naam en zoek die op google even op om te controleren of het de goede soort is. Weet je gelijk wat voor voer ze moeten hebben (en heel belangrijk ook om af te wisselen met voer, dat vertellen ze ook bijna nooit).

Kijk ook even op: http://kogelforum.lode.biz/forum/index.php
Hier de soorten: http://kogelforum.lode.biz/forum/viewtopic.php?f=26&t=165
Hier ook: http://www.kogelvissen.nl/ (als je hier leest, zie je dat ze voor puffers van 5cm al minimaal 75 liter aanraden)
pi_90490220
Thanks zal dat eens even inlezen, heb even gauw op de site van kogelvissen.nl gekeken maar hier zie ik grotendeels hele grote kogelvissen.

Ik bedoel eigenlijk meer dit soort:

of worden ze groter ofzo? ik dacht namelijk dat ze zo klein bleven. En ik wil er inderdaad max 2 a 3 inhebben denk dat ik aan 2 voldoende heb. Ik heb een kleine bak dus wil ook niet overladen met vissen want dat is zielig.

/edit

zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb:P maar wil serieus hier mee beginnen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 13:06:18 ]
pi_90491669
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:00 schreef Syd het volgende:
Thanks zal dat eens even inlezen, heb even gauw op de site van kogelvissen.nl gekeken maar hier zie ik grotendeels hele grote kogelvissen.

Ik bedoel eigenlijk meer dit soort:

of worden ze groter ofzo? ik dacht namelijk dat ze zo klein bleven. En ik wil er inderdaad max 2 a 3 inhebben denk dat ik aan 2 voldoende heb. Ik heb een kleine bak dus wil ook niet overladen met vissen want dat is zielig.

/edit

zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb:P maar wil serieus hier mee beginnen
Dwergkogelvisjes :Y
Ofwel: Tetraodon travancoricus

Twee is inderdaad genoeg voor dat bakje. Zoals ik al eerder zei: Je zult zien dat ze dankbaar gebruik gaan maken van de ruimte. :D
Een tip: Plaats wat "verstopplekjes". Planten, hout, etc. Ook een drijfplantje kunnen ze waarderen.
pi_90493475
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Twee is inderdaad genoeg voor dat bakje. Zoals ik al eerder zei: Je zult zien dat ze dankbaar gebruik gaan maken van de ruimte. :D
Een tip: Plaats wat "verstopplekjes". Planten, hout, etc. Ook een drijfplantje kunnen ze waarderen.
Okay, ik ga zo even planten halen en rest voor de inrichting.
En klopt jij gaf me al eerder de tips over de dwergvisjes :D

Wanneer de planten erin zitten even wachten met halen van de vissen ;( maarja wie wacht die heeft wat :)
  Official ESF Kreviewer maandag 27 december 2010 @ 15:14:10 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90495797
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:
Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip. :P.
pi_90501710
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/
als je er goed mee omgaat ben je minimaal 5 jaar onder de pannen, zelfs 10 jaar is niet uitzonderlijk.
Navulbaar is nog handiger..
Scheelt voor de toekomst toch weer flink wat geld :P
Prrrrttt
pi_90501749
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip. :P.
Dat zijn dan geen Tetraodon travancoricus ;) :P

Morgen visjes verhuizen! *O*
pi_90503454
Net even planten gehaald

Hij is een beetje troebel maar dat komt omdat ik er bio nitrivec ofzoiets druppels in heb gedaan.

Maarja had nu een andere verkoper en die adviseerde me om later met de dwergvisjes bezig te gaan aangezien dit veel verzorging eist en tja ik ben nog maar een beginner.

Maar zag ondertussen wel een mooie algeneten daar te koop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 18:37:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')