Gaafquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:39 schreef KirthGersen het volgende:
Even over een andere boeg:
Mijn aquarium:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:38 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Verkopers zeggen snel dat "iets wel kan". Een bak moet echter echt indraaien. Het KAN goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter. Met dode vissen tot gevolg
De 15 liter geldt voor de dwergkogelvis. Die overigens niet goed samen gaan met andere vissen, op enkele na
Kreeftjes zullen ze niet snel aanvallen, maar andersom is die kans wel weer aanwezig.
Dat bakje wat jij laat zien ziet er goed uit. Ik vind het alleen wel wat weinig groenIk zou dan (persoonlijk) een groene planten-achterwand maken, bijvoorbeeld van die plant die linksachter staat.
Waar je even op moet letten is dat de stenen die je kiest geen kalk afgeven, etc. Dus hard breuksteen kiezen, of maaskeien
Hoe ga je het trouwens doen met filter? Intern of extern?
Ik heb momenteel nog een intern filter, maar het stoort me toch behoorlijk. Dus zodra de 120 literbak verkocht is gaat het externe filter van die bak naar de 60 liter
[..]
O HAI!
[ afbeelding ]
Die wil ik kopen om er een klein watervalletje mee te vormen, kan dat? Past er een slang op en pompt het genoeg water rond? 200 L/u heb ik gelezen, dat lijkt me voldoende.quote:Op zondag 26 december 2010 15:38 schreef Syd het volgende:
[..]
De filter heb ik opdit moment intern zitten namelijk deze :
[ afbeelding ]
Haha, ik hoef geen Niagara Falls in mijn bakje van 60x30x30.quote:Op zondag 26 december 2010 21:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je zorgt dat de aanzuig genoeg water krijgt, en je op de uitstroom een slang zet zul je daar een klein watervalletje mee kunnen genereren.
Wil je een wat zwaarder model (aqua-flow 400) kiezen.
Die is regelbaar.. Hebk in mijn 160liter bak ook zitten haha
Daar kun je een aardig watervalletje mee maken als je die open knalt
In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.quote:Op zondag 26 december 2010 17:34 schreef Syd het volgende:
Maarja ben van plan om zowiezo dwergkogelvissen erin te stoppen en daarna even kijken welke vissen erbij kunnen.
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)quote:Op maandag 27 december 2010 08:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
In zo'n kleine bak... en dan heb je het over meerdere kogelvissen. Dan kan daar sowieso al niets bij in. Zou ik ook niet doen, want ik denk dat ze alles aanvreten wat er bij in komt.
Hou er ook rekening mee dat de inrichting van een kogelvissenaquarium anders is dan een gezelschapsbak. Ik zou sowieso even inlezen, want je wil iets specifieks en daar gelden andere regels voor.
-edit- als je trouwens een hoekfilter koopt heb je meer ruimte voor andere dingen. 2 tientjes.
Elke verkochte vis is er weer 1 hè. Zo hebben ze mij toen ik nog n00b was een stelletje 'modderkruipers' verkocht, omdat ze zo leuk door de bak krioelen en heel levendig zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 12:03 schreef Syd het volgende:
Hmm okay thanks voor je tip, kijk ik ging er vanuit wat de verkoper me zei aangezien ze er vrij veel vanaf wist (namen vissen enzo)
deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/quote:Op maandag 27 december 2010 10:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben inmiddels toe aan een nieuwe PH Elektrode, dus die ga ik maar eens eventjes eentje bestellenDat zijn altijd minder leuke aankopen, maar het moet gebeuren..
Ligt eraan welke soort. Er zijn verschillende soorten, waarvan geloof ik de kleinste MINIMAAL 15 liter per vis moet hebben. En dat is dan eigenlijk nog vrij zielig. Als je 50 liter hebt, zou ik van die soort niet meer dan 2 of max 3 vissen in je bak doen.quote:Op maandag 27 december 2010 12:09 schreef Syd het volgende:
Maar ik kan geen twee kogelvisjes erin stoppen ?die beesten zien er zo vet uit.
Dwergkogelvisjesquote:Op maandag 27 december 2010 13:00 schreef Syd het volgende:
Thanks zal dat eens even inlezen, heb even gauw op de site van kogelvissen.nl gekeken maar hier zie ik grotendeels hele grote kogelvissen.
Ik bedoel eigenlijk meer dit soort:
of worden ze groter ofzo? ik dacht namelijk dat ze zo klein bleven. En ik wil er inderdaad max 2 a 3 inhebben denk dat ik aan 2 voldoende heb. Ik heb een kleine bak dus wil ook niet overladen met vissen want dat is zielig.
/edit
zo zie je maar hoeveel verstand ik er van heb:P maar wil serieus hier mee beginnen
Okay, ik ga zo even planten halen en rest voor de inrichting.quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dwergkogelvisjes![]()
Ofwel: Tetraodon travancoricus
Twee is inderdaad genoeg voor dat bakje. Zoals ik al eerder zei: Je zult zien dat ze dankbaar gebruik gaan maken van de ruimte.![]()
Een tip: Plaats wat "verstopplekjes". Planten, hout, etc. Ook een drijfplantje kunnen ze waarderen.
Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip.quote:Op maandag 27 december 2010 13:36 schreef Faithfulness het volgende:
Dwergkogelvisjes![]()
Ofwel: Tetraodon travancoricus
Navulbaar is nog handiger..quote:Op maandag 27 december 2010 12:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
deze kan ik je aanraden: http://www.ph-elektroden.de/
als je er goed mee omgaat ben je minimaal 5 jaar onder de pannen, zelfs 10 jaar is niet uitzonderlijk.
Dat zijn dan geen Tetraodon travancoricusquote:Op maandag 27 december 2010 15:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar ook daar zie ik steeds meer soorten en kleuren in de winkel van liggen....sommige 2.5, sommige 5cm, sommige voor brak/zout. Dus vandaar, gewoon een tip..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |