Waarom heb jij deze buitenkans laten schieten?quote:Op woensdag 20 april 2011 10:20 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wie dit topic opende zat er flink naast.
Enige verstandige (of geluk) van diegene is dat ie zijn money niet naar zijn mouth gezet heeft...
Ach ja, hele hordes 'zijn bearish op goud'...
Je kan het niet eten enzo. Er komt geen rente uit.
Wie het niet begrijpt is het ook niet waard.
Ik zou het ook fysiek willen, maar ja.. nu is het zo duur! Had ik vorig jaar maar wat gekocht.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:57 schreef GoudIsEcht het volgende:
Omdat het helemaal geen buitenkans was.
Er wordt hier een claim op goud aangeboden. En met claims kan vanalles misgaan. Zeker als de tegenpartij uit onwetendheid handelt.
Papiergoud is geen goud.
Ik heb het liever fysiek. Iedereen die de waarde van goud begrijpt heeft het liever fysiek.
Ofwel: het probleem is dat ons systeem achterlijk is. Schulden zijn in ons systeem goed, en we gebruiken een relatief nutteloos metaal zonder echte intrinsieke waarde als blusmiddel.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik moet even nadenken of ik het ergens al kort heb uitgeschreven.
Deed dat vroeger wel vaker, maar heb daar steeds minder zin in...
Je kan iig een tijdje proberen mee te lezen op dit draadje: http://forum.goud.com/de-(...)-4501.html#post76604
Het gaat er wel eens heftig aan toe, maar met geduld zul je een heel eind komen. En mocht je iets niet begrijpen kan je altijd vragen stellen.
In de kern komt het er op neer dat het probleem van deze crisis en het financiële systeem schuld is.
Nagenoeg iedereen houdt een claim op een ander (een hypotheek, een ETF - die ook niet meer is dan een claim op fysiek product, een spaarrekening - niet meer dan een lening aan de bank en een claim op je 'eigen' uitgeleende geld, etc etc) als waarde.
Op het moment dat de tegenpartij niet aan die claim kan voldoen stort die waarde in.
Al die claims zijn dus schulden die als waarde worden gehouden. We zitten in een systemische schuld orgie.
De 'oplossing' voor de crisis tot nu toe was meer schuld, en meer geld (geld is eigenlijk ook een claim op productie).
Goud in eigen bezit is waarde. Goud is schuldenvrij, en blusmiddel voor schuld.
Vandaar dat we goud ook zien oplopen om te compenseren voor al die schulden.
Een aangezien we in een systemische schuld orgie zitten gaat de schuld blijven oplopen.
En goud vanwege zijn 'technische eigenschap' als schuldvrije waarde dus ook.
De goudkoers is sinds 15-12-2010 gestegen van 33.500 naar 40.000 euro/kg, dus ons Zonnetje zou een welverdiende zeperd gehaald hebben..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En, wat zou de tussenstand thans zijn?
Nog allemaal ruim binnen de marge. Ik zou immers ook zo'n 4000 euro aan rente verdiend hebben. Dan sta ik nog maar 2500 euro in de min.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:50 schreef dvr het volgende:
[..]
De goudkoers is sinds 15-12-2010 gestegen van 33.500 naar 40.000 euro/kg, dus ons Zonnetje zou een welverdiende zeperd gehaald hebben..
Bij welke bank heb jij je geld staan? Want daar wil ik dan ook een rekening!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:43 schreef LXIV het volgende:
Nog allemaal ruim binnen de marge. Ik zou immers ook zo'n 4000 euro aan rente verdiend hebben. Dan sta ik nog maar 2500 euro in de min.
Hangt ervan af wat je met de centen gedaan zou hebbenquote:
quote:Op woensdag 15 december 2010 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen cashflow. Maar KPN heeft de afgelopen 8 jaar het aantal aandelen gereduceerd van 2.5 miljard naar 1.7 miljard. Naar verwachting (heb je het al) gaan ze daarmee de komende tijd door.
Feitelijk is het een omgekeerde claim-emissie. Want KPN kan kiezen om bijv. 1,20 aan dividend uit te keren, of voor de helft van het geld aandelen in te kopen.
In het laatste geval komt dit overeen met het uitkeren (op de koerswaarde) van 60 cent dividend. Logisch gezien moet een kpn-aandeel (bij een gelijkblijvende marketcap) dan 60 cent stijgen.
Het is een buffer onder koersdalingen.
Ik heb niks gedaan. Die puts KPN van toen had ik allang verkocht. Oktober 2011. Met verlies, dat wel.quote:Op maandag 15 april 2013 18:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dik
Hangt ervan af wat je met de centen gedaan zou hebben
quote:
Aan de short goud zou je toch niet zoveel verdiend hebben, zelfs niet na de huidige crash?quote:Op maandag 15 april 2013 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb niks gedaan. Die puts KPN van toen had ik allang verkocht. Oktober 2011. Met verlies, dat wel.
Ja, dat klopt. Goud stond toen op $1450 ofzo?quote:Op maandag 15 april 2013 18:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Aan de short goud zou je toch niet zoveel verdiend hebben, zelfs niet na de huidige crash?
De verdienste zou dan toch moeten zitten in hoe je in de tussentijd de premie zou hebben belegd? De Buffet optie zeg maar.
quote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Toen: ongeveer 34k euro / kg?
Nu: ongeveer hetzelfde? uitgezonderd de rente.
Dat is toch al heel wat. En nog tijd genoeg!quote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Toen: ongeveer 34k euro / kg?
Nu: ongeveer hetzelfde? uitgezonderd de rente.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |