abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89997750
Maar heb je dan nog wel recht op studiefinanciering?
  donderdag 16 december 2010 @ 14:26:41 #52
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90011797
Ik ben dat ook aan het uitzoeken omdat ik veel werk en daardoor toch niet voltijd bezig ben, dan betaal ik liever per onderdeel, dit collegejaar ben ik met maar vier dingen bezig, dat is met het huidige collegegeld wel te doen, maar als ze daar 5000 euro voor willen hebben heb ik er dat niet voor over.
pi_90011900
En studiefinanciering krijg ik sowieso niet.
pi_90012556
Volgens de centrale onderwijsadministratie van TU Delft kan het niet. redface.gif.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:11:42 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90014002
Volgens mij kan je ook niet afstuderen als contractstudent.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90074532
Hoi, weet iemand of het volgen van een pre-master ook onder deze regeling valt?
When it comes to survival..
pi_90076443
Een pre-master wordt in feite al gezien als studievertraging. Nergens zie ik het in het persbericht terugkomen dat voor een zij-instromer er een uitzondering wordt getroffen.
pi_90076456
TT trouwens is trouwens verbeterd naar deel 4.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:48:42 #60
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90080300
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 02:53 schreef Friek_ het volgende:
Een pre-master wordt in feite al gezien als studievertraging. Nergens zie ik het in het persbericht terugkomen dat voor een zij-instromer er een uitzondering wordt getroffen.
Je hebt dan al een bachelor afgerond, en bent nog niet aan een master begonnen, dus welke 'vertraging?'.
Dan ben je mensen aan het ontmoedigen een andere master te kiezen, waarom hebben we dan überhaupt ooit BaMa ingevoerd?

Maar goed, kan zijn dat je gelijk hebt..

Ik zit in ook zo'n situatie als LesStroud. Ik ben nu mijn bachelor aan het afronden. Dat is voor mij minder dan een maand werk. Daarnaast volg ik al 'stiekum' pre-master vakken.

Ik ga mijn docent maar vragen pas op het eind van het jaar een krabbel te zetten onder mijn bachelorthese. In 2012 blijk ik dan spontaan (bijna) klaar te zijn met mijn pre-master, zodat hij me zeer weinig vertraging oplevert.. ;)
pi_90085153
Het is belangrijk de twee vormen van pre-master te onderscheiden die totaal verschillend zijn. Je hebt pre-masters die een studieprogramma zijn voor studenten die al een HBO-bachelor hebben en een WO-master willen gaan doen. Je hebt ook de inschrijving als pre-master, waarmee je terwijl je je (WO)-bachelor nog niet helemaal af hebt wel al aan een (WO)-master kunt beginnen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_90085554
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is belangrijk de twee vormen van pre-master te onderscheiden die totaal verschillend zijn. Je hebt pre-masters die een studieprogramma zijn voor studenten die al een HBO-bachelor hebben en een WO-master willen gaan doen. Je hebt ook de inschrijving als pre-master, waarmee je terwijl je je (WO)-bachelor nog niet helemaal af hebt wel al aan een (WO)-master kunt beginnen.
Hmm, bij mij op de UvT wordt dat onderscheid (althans binnen mijn faculteit) niet gehandhaafd. Maar het zou me niks verbazen als het bestond idd.
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:23:40 #63
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90095956
Ik ben iig een WO bachelor aan het afronden..
Ik heb er even op gegoogled, maar kon niets vinden.. Maar even langs mijn decaan na de kerstvakantie.
pi_90096257
Ik ben nog immer mijn lening aan de IB aan het aflossen, maar vind het niet zo erg dat dit voor ons gezin in totaal om bijna 30k ging. Om eerlijk te zijn is dat bedrag de laatste paar jaar zo snel relatief minder geworden. Oftewel, we verdienen door onze opleidingen al snel meer dan genoeg om de afbetaling niet te missen.

Verdet vind ik het prima dat de staat onze studenten een betaalbare opleiding biedt, maar dat hier wel bepaalde grenzen aan zijn. Dan krijg nog een jaar uitloop extragratis erbij, maar mocht je per se langer willen doen betaal je dus zelf maar wat bij. Lijkt me prima. Moet ik nu proberen, bij mijn werk aankomen met uitloop ofzo, helaas wordt ik ook afgerekend op tijdig opleveren van resultaat - misschien wel goed om hier alvast aan te wennen dus.
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:31:12 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90096321
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik ben nog immer mijn lening aan de IB aan het aflossen, maar vind het niet zo erg dat dit voor ons gezin in totaal om bijna 30k ging. Om eerlijk te zijn is dat bedrag de laatste paar jaar zo snel relatief minder geworden. Oftewel, we verdienen door onze opleidingen al snel meer dan genoeg om de afbetaling niet te missen.

Verdet vind ik het prima dat de staat onze studenten een betaalbare opleiding biedt, maar dat hier wel bepaalde grenzen aan zijn. Dan krijg nog een jaar uitloop extragratis erbij, maar mocht je per se langer willen doen betaal je dus zelf maar wat bij. Lijkt me prima. Moet ik nu proberen, bij mijn werk aankomen met uitloop ofzo, helaas wordt ik ook afgerekend op tijdig opleveren van resultaat - misschien wel goed om hier alvast aan te wennen dus.
Fuck you, got mine hè.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90096798
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 20:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Fuck you, got mine hè.
Insgelijks, dat je je energie wijs mag spenderen...
pi_90097045
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:30 schreef NiGeLaToR het volgende:

Laat dat lekker een zaak tussen onderwijsinstelling en student zijn, de overheid draagt bij uitloop immers niets meer bij (en heeft dus ook geen kosten).
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:48:55 #68
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_90097177
Ach, ja. Als je weet dat het eraan komt kan je je er wel op inspelen. Geen bestuursjaartjes, geen grote reizen, je meteen uitschrijven zodra je wat pips ziet, niet te ambitieus zijn..

Vervelend is alleen dat je nu gestraft wordt dat je die dingen vroegah niet gedaan hebt, terwijl je dat toen nog niet kon weten..

In mijn nieuwe master houd ik er uiteraard wel rekening mee.

In mijn pre master heb ik helaas ook wat vertraging, omdat ik mij als psycholoog aan de bètavakken durfde te wagen. En ja, daar heb ik net wat meer tijd voor nodig..
Hoop dat ik het zo kan spelen dat dat niet meetelt..
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:52:14 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90097377
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Laat dat lekker een zaak tussen onderwijsinstelling en student zijn, de overheid draagt bij uitloop immers niets meer bij (en heeft dus ook geen kosten).
nee nee, trage studenten kosten miljoenen! Als we die eruit schoppen zijn we 400 miljoen minder kwijt! Kunnen we tenminste weer 1 raket kopen voor een jSF!
pi_90097477
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

nee nee, trage studenten kosten miljoenen! Als we die eruit schoppen zijn we 400 miljoen minder kwijt! Kunnen we tenminste weer 1 raket kopen voor een jSF!
Sterker nog, ik denk dat er in dit topic een behoorlijk aantal voorstanders van zijn om gehandicapten en zieken een spuitje te geven, omdat deze niet rendabel zijn voor de maatschappij.
pi_90097546
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem? Dat studenten geen zin hebben om de paar uur studiebelasting binnen vier jaar te voldoen? Opleidingen stellen al weinig meer voor en dan moet jaren uitloop ook maar normaal zijn? Vergelijk met JSF is schattig, maar irrelevant :)
pi_90097876
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Wat is precies het probleem? Dat studenten geen zin hebben om de paar uur studiebelasting binnen vier jaar te voldoen? Opleidingen stellen al weinig meer voor en dan moet jaren uitloop ook maar normaal zijn? Vergelijk met JSF is schattig, maar irrelevant :)
Er zijn mensen die gedurende hun studie ook andere, nuttige, zaken doen. Er zijn ook mensen die verkeerde studiekeuze's maken, want men wordt gewoon wat dat betreft in het diepe gegooid. Er zijn mensen die last hebben van ziekte, of heftige situaties in hun persoonlijke omgeving.

Dat jij nu zo een perfect leven hebt waarin jij alles hebt gekregen en geen enkele vorm van tegenslag te verwerken had gaat niet meteen voor elke student op.

En in deze discussie hebben veel mensen een grote bek, maar hebben nooit een echte studie gevolgd en weten ook niet wat het inhoud.

Bestuursjaren, een trimester in het buitenland, stage's etc. doen studenten trouwens niet omdat ze het zo vreselijk leuk vinden. Nee, werkgevers verwachten gewoon van studenten dat ze dit soort dingen gedaan hebben, dus men vult alleen maar de verwachting van het bedrijfsleven in.
pi_90099659
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 21:03 schreef von_Preussen het volgende:
Er zijn mensen die gedurende hun studie ook andere, nuttige, zaken doen. Er zijn ook mensen die verkeerde studiekeuze's maken, want men wordt gewoon wat dat betreft in het diepe gegooid. Er zijn mensen die last hebben van ziekte, of heftige situaties in hun persoonlijke omgeving.
Ja, ben ervaringsdeskundige op alles wat je noemt, dus ja, shit happens.

quote:
Dat jij nu zo een perfect leven hebt waarin jij alles hebt gekregen en geen enkele vorm van tegenslag te verwerken had gaat niet meteen voor elke student op.

Iets dommers had je niet kunnen zeggen, maar het zij je vergeven. Ik woonde op mijn 18e op mezelf (niet op kamers) en heb ALLES zelf betaald. Lijkt me niet ideaal. 30k studieschuld, niet ideaal. Jaren in de onrendabelen ghetto, niet ideaal. Los van de redenen dat dit zo was.

quote:
En in deze discussie hebben veel mensen een grote bek, maar hebben nooit een echte studie gevolgd en weten ook niet wat het inhoud.

Bestuursjaren, een trimester in het buitenland, stage's etc. doen studenten trouwens niet omdat ze het zo vreselijk leuk vinden. Nee, werkgevers verwachten gewoon van studenten dat ze dit soort dingen gedaan hebben, dus men vult alleen maar de verwachting van het bedrijfsleven in.
Heb studie gedaan en daarna tijdens mijn werk een master titel gehaald. Gewoon, een studie naast je werk. Dan zie je pas hoe makkelijk een fulltime studie is, ondanks dat ook dit zwaar kan zijn. Stel je eens voor, twee avonden in de week na je werk studeren, elk weekend studeren en ook de kosten zijn hoger als je niet meer binnen het studiefinanciering plaatje past. Bedrijfsleven verwacht overigens gemotiveerde, opgeleide en enthousiaste mensen met wat levenservating, geen korpsballen met een ego tot aan timboektoe en jaaaarenlange bestuurlijke ervaring (burp) bij hun soos :+ is echt geen serieus argument (meer, wellicht), zorg maar dat je je studie netjs afmaakt met knappe cijfers, heb een hobby, doe een sport en wees... Enthousiast. Dan kom je er (ook) wel.
pi_90100136
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Heb studie gedaan en daarna tijdens mijn werk een master titel gehaald. Gewoon, een studie naast je werk. Dan zie je pas hoe makkelijk een fulltime studie is, ondanks dat ook dit zwaar kan zijn. Stel je eens voor, twee avonden in de week na je werk studeren, elk weekend studeren en ook de kosten zijn hoger als je niet meer binnen het studiefinanciering plaatje past. Bedrijfsleven verwacht overigens gemotiveerde, opgeleide en enthousiaste mensen met wat levenservating, geen korpsballen met een ego tot aan timboektoe en jaaaarenlange bestuurlijke ervaring (burp) bij hun soos :+ is echt geen serieus argument (meer, wellicht), zorg maar dat je je studie netjs afmaakt met knappe cijfers, heb een hobby, doe een sport en wees... Enthousiast. Dan kom je er (ook) wel.
Een gedeelte van ons curriculum bestond eruit om een verplichte uitwisseling of stage te doen. Niet alleen mij, maar ook mede-studenten werd gezegd dat we als we op zoek gingen naar een baan best zouden kunnen aankloppen, maar dan wel als we een master op zak hebben.
Het zal mischien per vakgebied verschillen, maar de kansen om met een onvolledige studie aan de slag te kunnen (alleen een bachelor) zijn nu eenmaal niet geweldig. Het zal ongetwijfeld kunnen, maar als je signalen van buiten krijgt die anders duiden dan lig de zaak anders.

En je noemt het zelf: "levenservaring", dat is precies waar ik op doel, en dat heeft weinig te maken met corpsballen (ja, met C) of andere zuipschuiten. Die tijd ligt ver achter ons, en er zijn binnen de verenigingen weinig mensen te vinden die aan dat ideaal voldoen. Mischien ligt het er ook aan dat jij jaren geleden gestudeerd hebt. Met bestuurlijke ervaring wordt echt niet meer het organiseren van een avondje zuipen bedoeld, maar er zijn talloze studieverenigingen die grote evenementen neerzetten waar tonnen aan euro's in omgaan. Op dat soort evenementen heb je dan vele belangrijke sprekers, maar ook de mogelijkheid om contacten met het bedrijfsleven te leggen (die maar al te graag op dat soort evenementen afkomen).

Dat wordt georganiseerd door studenten die daarmee bijna een compleet jaar mee bezig zijn, en die zeer zeker een nuttige meerwaarde hebben voor de studenten, de universiteit en het bedrijfsleven. Maar goed, dat valt dus onder de noemer stomme corpsballen en daarmee moet het maar afgelopen zijn zeker.

In dat geval is het met het niveau van het onderwijs idd droevig gesteld, want dan heb jij zelfs met een master er totaal niets van begrepen.

Maar goed, dat is vechten tegen een bierkaai, geloof gewoon lekker wat je wilt geloven.
pi_90100509
Dat ik er niets van heb begrepen stond al vast in je eerste reactie, maar dat geeft helemaal nix :)
Ik ben met je eens dat de levenservaring belangrijk is, maar je stelt dat dit integraal onderdeel van je studie zou moeten zijn. Ik vind van niet. Dat doe je maar in je eigen tijd. Waarom zou ik daar voor moeten betalen? Niemand heeft het voor mij betaald :) studie afmaken dus ( volgens mij zijn we dat ook eens btw).
Overigens stellen bedrijven en universiteiten al decenia beurzen beschikbaar voor bestuursleden van serieuze vereninigingen, dus dan kun je tijdens die tijd je studi opschorten lijkt me?

Overigens gaat het niet om wat ik geloof, maar om wat ik op gesprek zie komen. Tot nu toe maken de corpsballen (met een C, dank u) geen indruk. Lui uit arme of gebroken gezinnen die tegen alle verwachtingen in een master behaalden bijvoorbeeld wel. Levenservaring komt niet uit een potje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')