Je hebt dan al een bachelor afgerond, en bent nog niet aan een master begonnen, dus welke 'vertraging?'.quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:53 schreef Friek_ het volgende:
Een pre-master wordt in feite al gezien als studievertraging. Nergens zie ik het in het persbericht terugkomen dat voor een zij-instromer er een uitzondering wordt getroffen.
Hmm, bij mij op de UvT wordt dat onderscheid (althans binnen mijn faculteit) niet gehandhaafd. Maar het zou me niks verbazen als het bestond idd.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is belangrijk de twee vormen van pre-master te onderscheiden die totaal verschillend zijn. Je hebt pre-masters die een studieprogramma zijn voor studenten die al een HBO-bachelor hebben en een WO-master willen gaan doen. Je hebt ook de inschrijving als pre-master, waarmee je terwijl je je (WO)-bachelor nog niet helemaal af hebt wel al aan een (WO)-master kunt beginnen.
Fuck you, got mine hè.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik ben nog immer mijn lening aan de IB aan het aflossen, maar vind het niet zo erg dat dit voor ons gezin in totaal om bijna 30k ging. Om eerlijk te zijn is dat bedrag de laatste paar jaar zo snel relatief minder geworden. Oftewel, we verdienen door onze opleidingen al snel meer dan genoeg om de afbetaling niet te missen.
Verdet vind ik het prima dat de staat onze studenten een betaalbare opleiding biedt, maar dat hier wel bepaalde grenzen aan zijn. Dan krijg nog een jaar uitloop extragratis erbij, maar mocht je per se langer willen doen betaal je dus zelf maar wat bij. Lijkt me prima. Moet ik nu proberen, bij mijn werk aankomen met uitloop ofzo, helaas wordt ik ook afgerekend op tijdig opleveren van resultaat - misschien wel goed om hier alvast aan te wennen dus.
Laat dat lekker een zaak tussen onderwijsinstelling en student zijn, de overheid draagt bij uitloop immers niets meer bij (en heeft dus ook geen kosten).quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Verdet vind ik het prima dat de staat onze studenten een betaalbare opleiding biedt, maar dat hier wel bepaalde grenzen aan zijn. Dan krijg nog een jaar uitloop extragratis erbij, maar mocht je per se langer willen doen betaal je dus zelf maar wat bij. Lijkt me prima. Moet ik nu proberen, bij mijn werk aankomen met uitloop ofzo, helaas wordt ik ook afgerekend op tijdig opleveren van resultaat - misschien wel goed om hier alvast aan te wennen dus.
nee nee, trage studenten kosten miljoenen! Als we die eruit schoppen zijn we 400 miljoen minder kwijt! Kunnen we tenminste weer 1 raket kopen voor een jSF!quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat dat lekker een zaak tussen onderwijsinstelling en student zijn, de overheid draagt bij uitloop immers niets meer bij (en heeft dus ook geen kosten).
Sterker nog, ik denk dat er in dit topic een behoorlijk aantal voorstanders van zijn om gehandicapten en zieken een spuitje te geven, omdat deze niet rendabel zijn voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
nee nee, trage studenten kosten miljoenen! Als we die eruit schoppen zijn we 400 miljoen minder kwijt! Kunnen we tenminste weer 1 raket kopen voor een jSF!
Wat is precies het probleem? Dat studenten geen zin hebben om de paar uur studiebelasting binnen vier jaar te voldoen? Opleidingen stellen al weinig meer voor en dan moet jaren uitloop ook maar normaal zijn? Vergelijk met JSF is schattig, maar irrelevantquote:Op zaterdag 18 december 2010 20:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
nee nee, trage studenten kosten miljoenen! Als we die eruit schoppen zijn we 400 miljoen minder kwijt! Kunnen we tenminste weer 1 raket kopen voor een jSF!
Er zijn mensen die gedurende hun studie ook andere, nuttige, zaken doen. Er zijn ook mensen die verkeerde studiekeuze's maken, want men wordt gewoon wat dat betreft in het diepe gegooid. Er zijn mensen die last hebben van ziekte, of heftige situaties in hun persoonlijke omgeving.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem? Dat studenten geen zin hebben om de paar uur studiebelasting binnen vier jaar te voldoen? Opleidingen stellen al weinig meer voor en dan moet jaren uitloop ook maar normaal zijn? Vergelijk met JSF is schattig, maar irrelevant
Ja, ben ervaringsdeskundige op alles wat je noemt, dus ja, shit happens.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:03 schreef von_Preussen het volgende:
Er zijn mensen die gedurende hun studie ook andere, nuttige, zaken doen. Er zijn ook mensen die verkeerde studiekeuze's maken, want men wordt gewoon wat dat betreft in het diepe gegooid. Er zijn mensen die last hebben van ziekte, of heftige situaties in hun persoonlijke omgeving.
Iets dommers had je niet kunnen zeggen, maar het zij je vergeven. Ik woonde op mijn 18e op mezelf (niet op kamers) en heb ALLES zelf betaald. Lijkt me niet ideaal. 30k studieschuld, niet ideaal. Jaren in de onrendabelen ghetto, niet ideaal. Los van de redenen dat dit zo was.quote:Dat jij nu zo een perfect leven hebt waarin jij alles hebt gekregen en geen enkele vorm van tegenslag te verwerken had gaat niet meteen voor elke student op.
Heb studie gedaan en daarna tijdens mijn werk een master titel gehaald. Gewoon, een studie naast je werk. Dan zie je pas hoe makkelijk een fulltime studie is, ondanks dat ook dit zwaar kan zijn. Stel je eens voor, twee avonden in de week na je werk studeren, elk weekend studeren en ook de kosten zijn hoger als je niet meer binnen het studiefinanciering plaatje past. Bedrijfsleven verwacht overigens gemotiveerde, opgeleide en enthousiaste mensen met wat levenservating, geen korpsballen met een ego tot aan timboektoe en jaaaarenlange bestuurlijke ervaring (burp) bij hun soosquote:En in deze discussie hebben veel mensen een grote bek, maar hebben nooit een echte studie gevolgd en weten ook niet wat het inhoud.
Bestuursjaren, een trimester in het buitenland, stage's etc. doen studenten trouwens niet omdat ze het zo vreselijk leuk vinden. Nee, werkgevers verwachten gewoon van studenten dat ze dit soort dingen gedaan hebben, dus men vult alleen maar de verwachting van het bedrijfsleven in.
Een gedeelte van ons curriculum bestond eruit om een verplichte uitwisseling of stage te doen. Niet alleen mij, maar ook mede-studenten werd gezegd dat we als we op zoek gingen naar een baan best zouden kunnen aankloppen, maar dan wel als we een master op zak hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:50 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Heb studie gedaan en daarna tijdens mijn werk een master titel gehaald. Gewoon, een studie naast je werk. Dan zie je pas hoe makkelijk een fulltime studie is, ondanks dat ook dit zwaar kan zijn. Stel je eens voor, twee avonden in de week na je werk studeren, elk weekend studeren en ook de kosten zijn hoger als je niet meer binnen het studiefinanciering plaatje past. Bedrijfsleven verwacht overigens gemotiveerde, opgeleide en enthousiaste mensen met wat levenservating, geen korpsballen met een ego tot aan timboektoe en jaaaarenlange bestuurlijke ervaring (burp) bij hun soosis echt geen serieus argument (meer, wellicht), zorg maar dat je je studie netjs afmaakt met knappe cijfers, heb een hobby, doe een sport en wees... Enthousiast. Dan kom je er (ook) wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |