Wat mij steeds vaker opvalt is dat Nederland steeds asocialer word. Bijvoorbeeld;
Vorige week zag ik een oudere man met twee zware boodschappentassen vallen, de man had moeite overeind te komen en z'n boodschappen lagen over de straat verspreid.
Ik stond aan de andere kant van een plein dus voelde me niet meteen geroepen om de gene te zijn die 'm gaat helpen.
Maar 2 minuten later waren er al wel ruim 100 mensen langs gelopen en niemand hielp 'm. Dus ben ik de man gaan helpen.
Deze week zag ik een vrouw met een kinderwagen vallen. Ik schrok me wilt, maar gelukkig zat er geen kind in het wagentje. Tot mijn verbazing stond aan de andere kant van de straat een groepje mensen haar uit te lachen.
Ik vind het echt geen stijl, maar ik zie het steeds vaker, niemand heeft meer respect voor andere, niemand helpt anderen die het even nodig hebben. Iedereen denkt alleen nog maar aan zich zelf.
Wat doen jullie fokkers als iemand op straat even hulp nodig heeft? Helpen jullie of lopen jullie door? Valt het jullie ook op dat de maatschappij steeds asocialer word?
quote:
Op woensdag 15 december 2010 19:33 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:Grijpen jullie eigenlijk in als het gaat om geweld?
Er word iemand in elkaar geslagen, midden in de stad. Wat doe je?
[ Bericht 18% gewijzigd door Rodrigo_Borgia op 15-12-2010 19:39:30 (Extra vraag) ]