abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89946458
Ik lees vaak, van, en over het Turkse leger, maar vaak worden deze 'topics' weggeblazen vanwege discriminatie. Nu heb ik zelf ook vooroordelen, maar ik ben niet te 'oud' om te leren.

Hierbij een forum over de 'grootste' NAVO partner in/nabij Europa.

Alle bijdragen zijn welkom.

Uploaded with ImageShack.us

[ Bericht 1% gewijzigd door Clan op 15-12-2010 05:57:29 ]
pi_89946459
Defensie

De Turkse defensie bestaat uit het leger, de marine en de luchtmacht. De gendarmerie en de kustwacht opereren in vredestijd als onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken. In oorlogstijd zijn ze ondergeschikt aan het leger en de marine.
De defensie van Turkije is op de Amerikaanse strijdkrachten na, de grootste gewapende macht in de NAVO. Ongeveer 1,1 miljoen personen zijn op het ogenblik in actieve dienst bij de Defensie. Elke mannelijke staatsburger die gezond is, moet in het leger dienen voor een periode variërend van drie weken tot vijftien maanden, afhankelijk van je opleiding en baanlocatie. Dienstweigering is niet mogelijk. Turkije is één van de vijf NAVO-lidstaten die deel uitmaakt van de 'nuclear sharing' beleid van de alliantie, samen met België, Duitsland, Italië en Nederland.[37] Een stuk of 90 B61-kernbommen bevinden zich op de Luchtmachtbasis Incirlik, waarvan er 40 kernbommen toegewezen zijn voor het gebruik van de Turkse luchtmacht. In 1998 kondigde Turkije een programma aan ter waarde van 160 miljard dollar over een periode van twintig jaar voor de modernisering van de Defensie in diverse projecten, waaronder tanks, straaljagers, helikopters, onderzeeërs, oorlogsschepen en aanvalsgeweren. Turkije is een niveau 3-partnerland van het Joint Strike Fighter-programma (JSF).[38] Turkije doet mee met de internationale missies in het kader van de Verenigde Naties en sinds 1950 van de NAVO, inclusief de vredesmissies in Somalië, Joegoslavië en de ondersteuning van coalitietroepen in de Eerste Golfoorlog. Turkije onderhoudt 36.000 troepen in de Turkse Republiek Noord-Cyprus en heeft sinds 2001 troepen in Afghanistan als onderdeel van de International Security Assistance Force (ISAF). In 2006 heeft het Turkse parlement een vredesmacht van ongeveer 700 grondtroepen en patrouillevaartuigen ingezet als onderdeel van de United Nations Interim Force In Lebanon (UNIFIL) in het kielzog van het Israëlisch-Libanese Oorlog.[39]
De stafchef van de Turkse strijdkrachten wordt benoemd door de president en legt verantwoording af aan de minister-president. De stafchef dient een termijn van twee jaar. De ministerraad is verantwoordelijk aan het parlement over vraagstukken op het gebied van nationale veiligheid en de adequate voorbereiding van de strijdkrachten ter verdedigen van het land. De bevoegdheid om een oorlog te verklaren en om de gewapende troepen te stationeren naar het buitenland of elders in Turkije berust uitsluitend bij het parlement.[40] De huidige stafchef van de Turkse strijdkrachten is Ik Koaner.[41]

( Bron; Wikipedia )
pi_89947880
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
  woensdag 15 december 2010 @ 09:38:48 #7
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89948406
quote:
Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
4000 is een afkoopsom van je dienstplicht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_89950256
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije? :') weird!
Er was eens....
pi_89950308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije? :') weird!
yep
pi_89950466
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:55 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

yep
Oke, en dat kan dan vanaf iedere leeftijd (opgeroepen worden)?
Er was eens....
pi_89950693
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag :P), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.

Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
pi_89950907
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:00 schreef Maitje het volgende:

[..]

Oke, en dat kan dan vanaf iedere leeftijd (opgeroepen worden)?
quote:
Wanneer bent u in Turkije dienstplichtig
Volgens de Turkse wet moeten alle mannen die jonger zijn dan 45 jaar en de Turkse nationaliteit hebben, in militaire dienst. Dat geldt dus ook voor mannen die zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit hebben. Mannen met zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit moeten hun dienstplicht in Turkije vervullen. De dienstplicht kan vervallen als u wordt afgekeurd.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:45:30 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89951943
quote:
Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Je kan dit afkopen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_89953491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag :P), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.

Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.

Heb jij dan een dubbele nationaliteit?
pi_89953681
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:45 schreef Esses het volgende:

[..]

Je kan dit afkopen.
Niet geheel, het kost je 5000 euro om de dienstplicht in 3 weken te vervullen.
pi_89953700
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef Clan het volgende:

[..]

Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.

Heb jij dan een dubbele nationaliteit?
Ja :).
pi_89953843
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:36 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ja :).
Hebben de Fransen een dienstplicht voor beide geslachten?
pi_89953966
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:40 schreef Clan het volgende:

[..]

Hebben de Fransen een dienstplicht voor beide geslachten?
Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.

Nu weer terug naar Turkije ;).
pi_89954117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:45 schreef EllaN het volgende:

[..]

Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.

Nu weer terug naar Turkije ;).
dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.
pi_89954306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:50 schreef Clan het volgende:

[..]

dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.
Nee erna nog. Het zal best dat het om een beperkte dienstplicht ging, dat weet ik niet meer. Ik denk dat het hier om ging: klik.

Je bent wel jouw eigen topic om zeep aan het helpen he ;).
pi_89955073
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:

dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen? :N

:P
Blood Sugar Sex Magik
pi_89955608
Turkije is wel als NAVO land omringt door niet NAVO landen, daarnaast grenzen ze aan Irak, dat ze een 'groot' mobisabel leger instandhouden door dienstplicht voor 'alle' Turken is niet verwondelijk.
pi_89957625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:18 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen? :N

:P
Doe maar even in de SC :).
pi_89958385
In Turkije speelt het leger ook een iets andere rol dan wij hier gewend zijn. Bewakers van de scheiding tussen kerk en staat etc.

Overigens; in Turkije is het gebruikelijk om de vader van je geliefde om haar hand te vragen. Een van de vragen die hij je dan zal stellen is of je je dienstplicht vervuld hebt. Heb je dat niet gedaan, dan krijg je z'n dochter niet. Je bent dan namelijk geen man.
Ja, ik generaliseer.
pi_89958390
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Clan het volgende:
Turkije is wel als NAVO land omringt door niet NAVO landen, daarnaast grenzen ze aan Irak, dat ze een 'groot' mobisabel leger instandhouden door dienstplicht voor 'alle' Turken is niet verwondelijk.
En ze zoeken ook mot met andere NAVO landen: Zie Griekenland.

Heb daar redelijk veel vrienden wonen.. stuk voor stuk zien die een oorlog met Turkije wel zitten, desnoods over Cyprus.

Aan de Turkse kant is het precies hetzelfde.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_89971058
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Vronsky het volgende:

[..]

En ze zoeken ook mot met andere NAVO landen: Zie Griekenland.

Heb daar redelijk veel vrienden wonen.. stuk voor stuk zien die een oorlog met Turkije wel zitten, desnoods over Cyprus.

Aan de Turkse kant is het precies hetzelfde.
Toch niet echt wenselijk een oorlog met Turkije, wat dat betreft hebben zij toch een vrij sterke krijgsmacht.
Tussen de grieken en turken (en op Cyrpus zeker) speelt er heel veel eer, maar dit zou niet echt wenselijk zijn. Europa zou Griekenland moeten helpen in dat geval.
pi_89975244
Dat die Grieken eerst maar eens gaan werken voor hun geld, geef dat cyprus maar aan Turkije, zijn we ook af van die VN missie daar, kost alleen maar handen vol met geld.
pi_89980093
Sorry.. ik respecteer je daadwerkelijk, maar wat je nu zegt kan ik het gewoon niet mee eens zijn.
Het is waar dat er in Griekenland momenteel economisch veel mis is.

Maar hoe haal jij het in je hoofd om te zeggen dat we Cyprus maar gewoon aan die Turken moeten geven? Heb je enig idee wat die honden daar uitgespookt hebben?

Ik heb daar een paar vrienden wonen en die gaan nog liever strijdend ten onder dan dat ze onder Turkije komen te vallen.. de enigste reden dat die VN missie er nog is omdat ze geen zin hebben in oorlog tussen Griekenland en Turkije, die dan ongetwijfeld ook gaat gebeuren.
pi_89980686
Laten we wel wezen, Cyprus ligt dichter bij Turkije dan Griekenland, de Grieken hebben sinds de jaren 50 alleen maar voor problemen gezorgd, Dat nationalisme is leuk van de Grieken, maar het stelt niets voor, als er een oorlog uitbreekt denk ik dat Turkije binnen no-time in Makedonia zit.

En wat de Grieken in het verleden hebben gedaan? Ja, De Spanjaarden, De Duitsers, de Engelsen, ze hebben allemaal wel wat gedaan in het verleden, maar er hoeft toch geen VN troepenmacht tussen Duitsland en Nederland te liggen?
  FOK!fotograaf woensdag 15 december 2010 @ 23:31:42 #30
145146 Andyy
pi_89983437
Wanneer komen die Turken weer Turkey strong!!! en ata turk ftw!!! (wie de fuck is dat uberhaupt?) roepen? :')
pi_89984005
Ik had hier sowieso wat meer Turken verwacht.
  donderdag 16 december 2010 @ 00:14:03 #32
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_89985115
Teruggeven aan Engeland.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
pi_89985437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:14 schreef TheGaffer het volgende:
Teruggeven aan Engeland.
Misschien nog beter, ze rijden al links, dus dat past zich wel aan.
pi_89985821
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef Clan het volgende:
Laten we wel wezen, Cyprus ligt dichter bij Turkije dan Griekenland, de Grieken hebben sinds de jaren 50 alleen maar voor problemen gezorgd, Dat nationalisme is leuk van de Grieken, maar het stelt niets voor, als er een oorlog uitbreekt denk ik dat Turkije binnen no-time in Makedonia zit.

En wat de Grieken in het verleden hebben gedaan? Ja, De Spanjaarden, De Duitsers, de Engelsen, ze hebben allemaal wel wat gedaan in het verleden, maar er hoeft toch geen VN troepenmacht tussen Duitsland en Nederland te liggen?
Yeh right. Laat ik hopen dan dat de EU zijn kracht benut om Turkije een halt toe te roepen indien dat mocht gebeuren. Cyprus is Grieks, en dat de turken nu nog steeds een deel ervan bezetten is een schande.

De mentaliteit van "Turkije heeft de sterkste krijgsmacht" gaat ook wel een beetje vervelen. Ja ze zijn sterk, maar zelfs Irsael zou het winnen.
Daarbij zal het een pat stelling blijven op Cyprus, er staat namelijk te veel op het spel. EU wil Turkije (om militair strategische reden begrijpelijk, voor de rest onbegrijpelijk) en de EU wil kennelijk Turkije.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:21:51 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90011633
Hmm..

heb een gedeelde mening over Turken en het Turkse leger.
Mijn vriendin is zelfs Turks, en haar vader was een Turkse Officier, en in mijn peloton zit een Turk, die absoluut niet in het Turkse leger wil dienen, en de broers van mijn vriendin ook niet. Puur om het feit dat het een grabbegats is van allegaartjes en beschouwen het als een arrogante trek van de Turkse overheid om denken te kunnen beschikken over haar burgers die niet eens gebruik maken van faciliteiten van dat land.

Hier is omtrend ook al een boel te doen met TurkischBaklava bijvoorbeeld, waardoor we topics zien voorbijkomen over alles en nog wat, en af en toe schrik ik wel van de aparte drang van hun zoektoch van nationaliteit en identiteit van jonge Turken die niet eens in Turkije zelf wonen.. maar over een Nederlandse identiteit beschikken.

Ik weet inmiddels door mijn schoonfamilie goed waar het Turkse leger uit bestaat en hoe het omgaat, en inderdaad zoals al beschreven heeft het een aparte functie in dat land, beschermer van de seculiere staat.

Maar over het algemeen is het geen feest daar. Het materieel is ouderwets, de legerleiding leeft nog in de jaren 60... en hun ervaring is enkel op het gebied van C-I en wat rebellengroeperingen....Het is ronduit brutaal en arrogant te noemen, als we hun houding jegens onze eigen Europese partners bekijken....

die genieten natuurlijk een lange en grote geschiedenis, maar we leven nu wel in 2010, bijna 11. Dit soort relaties met buurlanden hadden we in dit gedeelte van europa in het begin van de 21e eeuw...

Dit is wat mij betreft 1 van de punten waarom dat land nog lang niet klaar is om bij de EU te komen...we zijn al zo verdeeld als wat.. stel je voor als Griekenland en Turkije samen naast elkaar komen te zitten in de Euopese raad, elk voorstel van griekenland zal Turkije wel Blokkeren en visa versa.

De uitgaven van Turkije aan Defensie zijn ook niet verantwoord, vind ik zoiezo van dit soort landen, net als India en Pakistan. Werkelijke vijanden zijn er niet meer in deze tijd, de bevolking ligt in de goot in bepaalde gebieden, maar wel een Defensie van meer dan 160 miljard euro.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 16 december 2010 @ 19:44:44 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90012667
btw, die lui ontwikkelen nu hun eigen tank.. om even de zaak bij mijn beroep te betrekken.

Dan reist bij mij de vraag, why??
waarom in hemelsnaam wil je het wiel opnieuw uitvinden?
Echt te achterlijk voor woorden, om in de naam van Turkije maar een tank te gaan lopen ontwikkelen, terwijl hun uitstekende contat met Duitsland de beste tank ter wereld leveren kan.

Alle producten en onderzoeksteams zijn van Turkse afkomst, echt alles... dat was een eis.
Dan zet je gelijk je eigen val, en moet je consessies doen op basis van nationaliteit. Dat is absurd dom, omdat je daarmee gelijk je begrenzingen verkleint, terwijl dit in praktijk totaal geen vereiste is..

ze moeten echt eens kappen met dat nationalistische gescheit... het helpt ze niet bepaald.
ze zulllen nooit het niveau van Duitse tanks halen, nimmer..

Het ontbreekt ze aan de technologie, ervaring, bedrijven en funding om een product te ontwikkelen wat boven dat geen uitsteekt van het Duits of Russisch materiaal... hoeveel geld je er ook instopt.

Ze vinden op het moment het wiel opnieuw uit.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:47:27 #37
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_90012799
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Pumatje het volgende:

De uitgaven van Turkije aan Defensie zijn ook niet verantwoord, vind ik zoiezo van dit soort landen, net als India en Pakistan. Werkelijke vijanden zijn er niet meer in deze tijd, de bevolking ligt in de goot in bepaalde gebieden, maar wel een Defensie van meer dan 160 miljard euro.
India en Pakistan is wel een ander verhaal hoor. Deze fout maakte India begin jaren toen haar leger niet up-to-date was en de regering goedgelovig was toen China zei dat er niets zou gebeuren qua vijandigheden jegens India. Toch kwam het aan tot een oorlog in 1962. De rest weet je zelf ook wel waarschijnlijk: Oorlogen met Pakistan in 1965 (waarbij Pakistan dacht dat; "als China het kan, dan kunnen wij het ook") en 1971.

Wat is het alternatief? Defensie uitgaven helemaal opschroeven zodat er meer mensen kunnen eten maar dat de vijand wel ieder moment binnen kan wandelen? Een dilemma waar menig land mee zit.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 16 december 2010 @ 19:54:12 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90013140
I know..... maar dat in India en Pakistan is buitenproportioneel..
Ze zouden een oorlog langer dan een maand niet eens kunnen financiëren.

Ook China, prachtig zo'n defensiemacht maar zodra die hele legermacht tegelijkrtijd ingezet zou worden zijn ze binnen 24 uur bankroet. Buiten dat, ( dit gaat over Turkije ;) ) vind ik het te achterlijk dat een land wat dolgraag in de EU wil, met een EU partner zit te bekvechten over een eiland..

En een Defensieapperaat in stand houd dat gebaseerd is op dreigingen waar wij in de jaren 40 mee te maken hadden. Alsof Griekenland ze zou willen aanvallen..

ze willen 1000 nieuwe MBT's bestellen.. dat ze dat kunnen verkopen aan het Turkse volk..
te vreemd voor woorden.
pi_90022197
@Puma,

Dat heb ik ook uit betrouwbare bron vernomen; dat Turkije helemaal niet de technologie/kennis en fabrieken heeft om hoogstaand militair meterieel te produceren, de orders van de JSF doen ze ook al uitbesteden.
pi_90024972
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:54 schreef Pumatje het volgende:
I know..... maar dat in India en Pakistan is buitenproportioneel..
Ze zouden een oorlog langer dan een maand niet eens kunnen financiëren.

Ook China, prachtig zo'n defensiemacht maar zodra die hele legermacht tegelijkrtijd ingezet zou worden zijn ze binnen 24 uur bankroet. Buiten dat, ( dit gaat over Turkije ;) ) vind ik het te achterlijk dat een land wat dolgraag in de EU wil, met een EU partner zit te bekvechten over een eiland..

En een Defensieapperaat in stand houd dat gebaseerd is op dreigingen waar wij in de jaren 40 mee te maken hadden. Alsof Griekenland ze zou willen aanvallen..

ze willen 1000 nieuwe MBT's bestellen.. dat ze dat kunnen verkopen aan het Turkse volk..
te vreemd voor woorden.
Zie het nog steeds eerder gebeuren dat de Turkse legerleiding Griekenland gaat aanvallen.. is er nu ook momenteel niet een proces gaande tegen 200 officieren die een coupe wilde plegen en een oorlog wilden starten?

En Cyprus.. apart verhaal, zit heel veel geschiedenis achter: En betwijfel of dat eiland aan de Turken over te leveren wel slim is, als je al naar Varosha kijkt.. dat is echt een "ghost town" geworden.

Je gaat daar ook gezellig 2 jaar als dipli aan de slag als je 18 word voor het geval de Turken weer gaan binnenvallen.

De Grieken kunnen ook net zo erg zijn qua nationalisme, alleen die zijn zo slim om gewoon zelf Leopard 2A6'en te bouwen. :D
(Heb m'n vermoedens dat dit ook een van de redenen is waarom Turkije gezellig z'n eigen tank gaat bouwen "Oh kijk, wij kunnen het ook en 'beter'! ")
pi_90044076
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:47 schreef Lone_Gunman het volgende:
Wat is het alternatief? Defensie uitgaven helemaal opschroeven zodat er meer mensen kunnen eten maar dat de vijand wel ieder moment binnen kan wandelen? Een dilemma waar menig land mee zit.
Niet sinds ze kernwapens hebben. Daarmee kan je agressors aardig ontmoedigen.
Ja, ik generaliseer.
pi_90080115
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Pumatje het volgende:
Hmm..

heb een gedeelde mening over Turken en het Turkse leger.
Mijn vriendin is zelfs Turks, en haar vader was een Turkse Officier, en in mijn peloton zit een Turk, die absoluut niet in het Turkse leger wil dienen, en de broers van mijn vriendin ook niet. Puur om het feit dat het een grabbegats is van allegaartjes en beschouwen het als een arrogante trek van de Turkse overheid om denken te kunnen beschikken over haar burgers die niet eens gebruik maken van faciliteiten van dat land.

Hier is omtrend ook al een boel te doen met TurkischBaklava bijvoorbeeld, waardoor we topics zien voorbijkomen over alles en nog wat, en af en toe schrik ik wel van de aparte drang van hun zoektoch van nationaliteit en identiteit van jonge Turken die niet eens in Turkije zelf wonen.. maar over een Nederlandse identiteit beschikken.
Hij lijkt dan ook net een troll, hij zal waarschijnlijk nog maar een jaartje of 17 zijn. Maar het is helemaal niet vreemd om je identiteit op te zoeken toch, ookal beschik je over een Nederlands paspoort. Waarom schrik je daar van?

quote:
Ik weet inmiddels door mijn schoonfamilie goed waar het Turkse leger uit bestaat en hoe het omgaat, en inderdaad zoals al beschreven heeft het een aparte functie in dat land, beschermer van de seculiere staat.

Maar over het algemeen is het geen feest daar. Het materieel is ouderwets, de legerleiding leeft nog in de jaren 60... en hun ervaring is enkel op het gebied van C-I en wat rebellengroeperingen....Het is ronduit brutaal en arrogant te noemen, als we hun houding jegens onze eigen Europese partners bekijken....

die genieten natuurlijk een lange en grote geschiedenis, maar we leven nu wel in 2010, bijna 11. Dit soort relaties met buurlanden hadden we in dit gedeelte van europa in het begin van de 21e eeuw...
De WO II is maar 65 jaar terug afgelopen hoor, niet echt het begin van de 21e eeuw te noemen. En dan hebben we ook nog de Balkan landen, waar ze nog steeds massagraven vinden.

En vertel, welk 'soort' relaties heb je het over?

quote:
Dit is wat mij betreft 1 van de punten waarom dat land nog lang niet klaar is om bij de EU te komen...we zijn al zo verdeeld als wat.. stel je voor als Griekenland en Turkije samen naast elkaar komen te zitten in de Euopese raad, elk voorstel van griekenland zal Turkije wel Blokkeren en visa versa.
Jij leeft geloof ik nog 10 jaar terug, de relaties zijn lang niet meer zo zoals ze waren. Nee, het zijn geen vriendjes, maar ze zijn ook niet zoals jij ze nu schetst.

quote:
Vijanden zijn er misschien niet, maar je moet wel gereed staan voor elk scenario. Oorlog in Afganistan, instabiliteit in Pakistan, oorlog in Irak, misschien binnenkort ook in Iran.

En dan kan het ook nog eens misgaan in Cyprus.
pi_90080154
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:54 schreef Pumatje het volgende:
te vreemd voor woorden.
Wat wij als volk van Nederland allemaal wel niet slikken....
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:03:08 #44
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90085577
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:40 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hij lijkt dan ook net een troll, hij zal waarschijnlijk nog maar een jaartje of 17 zijn. Maar het is helemaal niet vreemd om je identiteit op te zoeken toch, ookal beschik je over een Nederlands paspoort. Waarom schrik je daar van?

[..]

De WO II is maar 65 jaar terug afgelopen hoor, niet echt het begin van de 21e eeuw te noemen. En dan hebben we ook nog de Balkan landen, waar ze nog steeds massagraven vinden.

En vertel, welk 'soort' relaties heb je het over?

[..]

Jij leeft geloof ik nog 10 jaar terug, de relaties zijn lang niet meer zo zoals ze waren. Nee, het zijn geen vriendjes, maar ze zijn ook niet zoals jij ze nu schetst.

[..]

Vijanden zijn er misschien niet, maar je moet wel gereed staan voor elk scenario. Oorlog in Afganistan, instabiliteit in Pakistan, oorlog in Irak, misschien binnenkort ook in Iran.

En dan kan het ook nog eens misgaan in Cyprus.
Welke identiteit? Het is toch een Nederlander, of niet dan?
De Turkse afkomst van zijn Familie is leuk, maar hoe het zich manifesteert in die nieuwe generatie Turken is werkelijkwaar van de zotte... veel Turkye! 111!!einz.!!! onzin... waarin niets van kritiek geleverd mag worden, danwel wordt geaccepteerd... oogkleppen op en voorwaarts..

Deels de schuld van de Regering van Turkije, maar simpel op te lossen door dat Turkse ouders die in NL wonen er niet voor kiezen de jongen ook een Turks paspoort te geven.

Betreft de Relaties, als ik jou de relaties van Europese Koninkrijken en Republieken moet gaan verduidelijken c.q uitleggen, dan denk ik dat je je beter eens kunt aan inlezen in de Europese geschiedenis omtrend de eerst 40 jaar van de vorige eeuw, en dan kunt terugkomen in dit topic.

En ik leef geen 10 jaar terug hoor, je mag misschien vanalles lezen in de krant en op teletext, er worden volgens mij op dit moment 200 officieren berecht die een soort van coup lees dan wel overname van plan waren met oog op een agressiever beleid op Griekenland... mijn Turkse schoonvader had het daarover van Turkse bronnen.

Daarnaast is er lastig met Turkije en Griekenland samen te werken in Militair verband.
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:04:05 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_90085606
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 11:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat wij als volk van Nederland allemaal wel niet slikken....
Ja dus? Waar doel je nu precies op?
De hogere btw op concertkaartjes of... ?

1000 MBT's vriend, dat is echt een absurd aantal, in deze tijden totaal niet nodig..
dat staat niet in verhouding met wat wij op ons bord krijgen , appels en peren verhaal.
  maandag 20 december 2010 @ 16:37:03 #46
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_90183746
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:41 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Yeh right. Laat ik hopen dan dat de EU zijn kracht benut om Turkije een halt toe te roepen indien dat mocht gebeuren. Cyprus is Grieks, en dat de turken nu nog steeds een deel ervan bezetten is een schande.

Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat Cyprus een onafhankelijke republiek is? Cyprus is dus noch Grieks noch Turks. Ze zijn zelfs onderdeel van de Eurozone.
Siesta & Fiesta!
pi_90185601
Dat is inderdaad ook zo.. maar iedereen die ik ken die daadwerkelijk in het zuid-deel van Cyprus woont ziet zichzelf ook als een griek, en het noorden heeft ongetwijfeld hetzelfde met Turkije ;).

Sommige dingen gaan wat dieper dan wat er op papier staat.
  donderdag 23 december 2010 @ 12:33:28 #48
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_90336589
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar ik kan het er niet mee eens zijn. Ik kom er een aantal keer per jaar voor m'n werk en mijn indruk is dat ze Grieken maar opscheppers vinden. De mensen die ik ken, voelen zich Cyprioot en laten dat ook duidelijk merken. En als ik vergelijk wat mijn Griekse ex collega zegt met mijn eigen ervaringen in beide landen dan krijg ik altijd een een Nederland-Belgie gevoel.

Over het noorden heb ik geen mening, daar ben ik nog nooit geweest.
Siesta & Fiesta!
pi_90339810
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:33 schreef Bramito het volgende:
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar ik kan het er niet mee eens zijn. Ik kom er een aantal keer per jaar voor m'n werk en mijn indruk is dat ze Grieken maar opscheppers vinden. De mensen die ik ken, voelen zich Cyprioot en laten dat ook duidelijk merken. En als ik vergelijk wat mijn Griekse ex collega zegt met mijn eigen ervaringen in beide landen dan krijg ik altijd een een Nederland-Belgie gevoel.

Over het noorden heb ik geen mening, daar ben ik nog nooit geweest.
Maar goed, kan ook erg helpen dat de mensen die ik ken in Famagusta wonen, net op de grens.
En dat ze waarschijnlijk ook een stuk jonger zijn :P
  maandag 3 januari 2011 @ 16:13:18 #50
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_90797530
Ik kan het me slecht voorstellen, maar als jij het zegt....
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')