4000 is een afkoopsom van je dienstplicht.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije?quote:Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
yepquote:Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije?weird!
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:00 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, en dat kan dan vanaf iedere leeftijd (opgeroepen worden)?
quote:Wanneer bent u in Turkije dienstplichtig
Volgens de Turkse wet moeten alle mannen die jonger zijn dan 45 jaar en de Turkse nationaliteit hebben, in militaire dienst. Dat geldt dus ook voor mannen die zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit hebben. Mannen met zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit moeten hun dienstplicht in Turkije vervullen. De dienstplicht kan vervallen als u wordt afgekeurd.
Je kan dit afkopen.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije?weird!
Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.
Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
Jaquote:Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.
Heb jij dan een dubbele nationaliteit?
Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Hebben de Fransen een dienstplicht voor beide geslachten?
dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:45 schreef EllaN het volgende:
[..]
Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.
Nu weer terug naar Turkije.
Nee erna nog. Het zal best dat het om een beperkte dienstplicht ging, dat weet ik niet meer. Ik denk dat het hier om ging: klik.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:50 schreef Clan het volgende:
[..]
dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.
dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.
Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
Doe maar even in de SCquote:Op woensdag 15 december 2010 13:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen?![]()
En ze zoeken ook mot met andere NAVO landen: Zie Griekenland.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Clan het volgende:
Turkije is wel als NAVO land omringt door niet NAVO landen, daarnaast grenzen ze aan Irak, dat ze een 'groot' mobisabel leger instandhouden door dienstplicht voor 'alle' Turken is niet verwondelijk.
Toch niet echt wenselijk een oorlog met Turkije, wat dat betreft hebben zij toch een vrij sterke krijgsmacht.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:42 schreef Vronsky het volgende:
[..]
En ze zoeken ook mot met andere NAVO landen: Zie Griekenland.
Heb daar redelijk veel vrienden wonen.. stuk voor stuk zien die een oorlog met Turkije wel zitten, desnoods over Cyprus.
Aan de Turkse kant is het precies hetzelfde.
Yeh right. Laat ik hopen dan dat de EU zijn kracht benut om Turkije een halt toe te roepen indien dat mocht gebeuren. Cyprus is Grieks, en dat de turken nu nog steeds een deel ervan bezetten is een schande.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:40 schreef Clan het volgende:
Laten we wel wezen, Cyprus ligt dichter bij Turkije dan Griekenland, de Grieken hebben sinds de jaren 50 alleen maar voor problemen gezorgd, Dat nationalisme is leuk van de Grieken, maar het stelt niets voor, als er een oorlog uitbreekt denk ik dat Turkije binnen no-time in Makedonia zit.
En wat de Grieken in het verleden hebben gedaan? Ja, De Spanjaarden, De Duitsers, de Engelsen, ze hebben allemaal wel wat gedaan in het verleden, maar er hoeft toch geen VN troepenmacht tussen Duitsland en Nederland te liggen?
India en Pakistan is wel een ander verhaal hoor. Deze fout maakte India begin jaren toen haar leger niet up-to-date was en de regering goedgelovig was toen China zei dat er niets zou gebeuren qua vijandigheden jegens India. Toch kwam het aan tot een oorlog in 1962. De rest weet je zelf ook wel waarschijnlijk: Oorlogen met Pakistan in 1965 (waarbij Pakistan dacht dat; "als China het kan, dan kunnen wij het ook") en 1971.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Pumatje het volgende:
De uitgaven van Turkije aan Defensie zijn ook niet verantwoord, vind ik zoiezo van dit soort landen, net als India en Pakistan. Werkelijke vijanden zijn er niet meer in deze tijd, de bevolking ligt in de goot in bepaalde gebieden, maar wel een Defensie van meer dan 160 miljard euro.
Zie het nog steeds eerder gebeuren dat de Turkse legerleiding Griekenland gaat aanvallen.. is er nu ook momenteel niet een proces gaande tegen 200 officieren die een coupe wilde plegen en een oorlog wilden starten?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:54 schreef Pumatje het volgende:
I know..... maar dat in India en Pakistan is buitenproportioneel..
Ze zouden een oorlog langer dan een maand niet eens kunnen financiëren.
Ook China, prachtig zo'n defensiemacht maar zodra die hele legermacht tegelijkrtijd ingezet zou worden zijn ze binnen 24 uur bankroet. Buiten dat, ( dit gaat over Turkije) vind ik het te achterlijk dat een land wat dolgraag in de EU wil, met een EU partner zit te bekvechten over een eiland..
En een Defensieapperaat in stand houd dat gebaseerd is op dreigingen waar wij in de jaren 40 mee te maken hadden. Alsof Griekenland ze zou willen aanvallen..
ze willen 1000 nieuwe MBT's bestellen.. dat ze dat kunnen verkopen aan het Turkse volk..
te vreemd voor woorden.
Niet sinds ze kernwapens hebben. Daarmee kan je agressors aardig ontmoedigen.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:47 schreef Lone_Gunman het volgende:
Wat is het alternatief? Defensie uitgaven helemaal opschroeven zodat er meer mensen kunnen eten maar dat de vijand wel ieder moment binnen kan wandelen? Een dilemma waar menig land mee zit.
Hij lijkt dan ook net een troll, hij zal waarschijnlijk nog maar een jaartje of 17 zijn. Maar het is helemaal niet vreemd om je identiteit op te zoeken toch, ookal beschik je over een Nederlands paspoort. Waarom schrik je daar van?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Pumatje het volgende:
Hmm..
heb een gedeelde mening over Turken en het Turkse leger.
Mijn vriendin is zelfs Turks, en haar vader was een Turkse Officier, en in mijn peloton zit een Turk, die absoluut niet in het Turkse leger wil dienen, en de broers van mijn vriendin ook niet. Puur om het feit dat het een grabbegats is van allegaartjes en beschouwen het als een arrogante trek van de Turkse overheid om denken te kunnen beschikken over haar burgers die niet eens gebruik maken van faciliteiten van dat land.
Hier is omtrend ook al een boel te doen met TurkischBaklava bijvoorbeeld, waardoor we topics zien voorbijkomen over alles en nog wat, en af en toe schrik ik wel van de aparte drang van hun zoektoch van nationaliteit en identiteit van jonge Turken die niet eens in Turkije zelf wonen.. maar over een Nederlandse identiteit beschikken.
De WO II is maar 65 jaar terug afgelopen hoor, niet echt het begin van de 21e eeuw te noemen. En dan hebben we ook nog de Balkan landen, waar ze nog steeds massagraven vinden.quote:Ik weet inmiddels door mijn schoonfamilie goed waar het Turkse leger uit bestaat en hoe het omgaat, en inderdaad zoals al beschreven heeft het een aparte functie in dat land, beschermer van de seculiere staat.
Maar over het algemeen is het geen feest daar. Het materieel is ouderwets, de legerleiding leeft nog in de jaren 60... en hun ervaring is enkel op het gebied van C-I en wat rebellengroeperingen....Het is ronduit brutaal en arrogant te noemen, als we hun houding jegens onze eigen Europese partners bekijken....
die genieten natuurlijk een lange en grote geschiedenis, maar we leven nu wel in 2010, bijna 11. Dit soort relaties met buurlanden hadden we in dit gedeelte van europa in het begin van de 21e eeuw...
Jij leeft geloof ik nog 10 jaar terug, de relaties zijn lang niet meer zo zoals ze waren. Nee, het zijn geen vriendjes, maar ze zijn ook niet zoals jij ze nu schetst.quote:Dit is wat mij betreft 1 van de punten waarom dat land nog lang niet klaar is om bij de EU te komen...we zijn al zo verdeeld als wat.. stel je voor als Griekenland en Turkije samen naast elkaar komen te zitten in de Euopese raad, elk voorstel van griekenland zal Turkije wel Blokkeren en visa versa.
Vijanden zijn er misschien niet, maar je moet wel gereed staan voor elk scenario. Oorlog in Afganistan, instabiliteit in Pakistan, oorlog in Irak, misschien binnenkort ook in Iran.quote:De uitgaven van Turkije aan Defensie zijn ook niet verantwoord, vind ik zoiezo van dit soort landen, net als India en Pakistan. Werkelijke vijanden zijn er niet meer in deze tijd, de bevolking ligt in de goot in bepaalde gebieden, maar wel een Defensie van meer dan 160 miljard euro.
Wat wij als volk van Nederland allemaal wel niet slikken....quote:Op donderdag 16 december 2010 19:54 schreef Pumatje het volgende:
ze willen 1000 nieuwe MBT's bestellen.. dat ze dat kunnen verkopen aan het Turkse volk..
te vreemd voor woorden.
Welke identiteit? Het is toch een Nederlander, of niet dan?quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hij lijkt dan ook net een troll, hij zal waarschijnlijk nog maar een jaartje of 17 zijn. Maar het is helemaal niet vreemd om je identiteit op te zoeken toch, ookal beschik je over een Nederlands paspoort. Waarom schrik je daar van?
[..]
De WO II is maar 65 jaar terug afgelopen hoor, niet echt het begin van de 21e eeuw te noemen. En dan hebben we ook nog de Balkan landen, waar ze nog steeds massagraven vinden.
En vertel, welk 'soort' relaties heb je het over?
[..]
Jij leeft geloof ik nog 10 jaar terug, de relaties zijn lang niet meer zo zoals ze waren. Nee, het zijn geen vriendjes, maar ze zijn ook niet zoals jij ze nu schetst.
[..]
Vijanden zijn er misschien niet, maar je moet wel gereed staan voor elk scenario. Oorlog in Afganistan, instabiliteit in Pakistan, oorlog in Irak, misschien binnenkort ook in Iran.
En dan kan het ook nog eens misgaan in Cyprus.
Ja dus? Waar doel je nu precies op?quote:Op zaterdag 18 december 2010 11:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat wij als volk van Nederland allemaal wel niet slikken....
Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat Cyprus een onafhankelijke republiek is? Cyprus is dus noch Grieks noch Turks. Ze zijn zelfs onderdeel van de Eurozone.quote:Op donderdag 16 december 2010 00:41 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Yeh right. Laat ik hopen dan dat de EU zijn kracht benut om Turkije een halt toe te roepen indien dat mocht gebeuren. Cyprus is Grieks, en dat de turken nu nog steeds een deel ervan bezetten is een schande.
Maar goed, kan ook erg helpen dat de mensen die ik ken in Famagusta wonen, net op de grens.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:33 schreef Bramito het volgende:
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, maar ik kan het er niet mee eens zijn. Ik kom er een aantal keer per jaar voor m'n werk en mijn indruk is dat ze Grieken maar opscheppers vinden. De mensen die ik ken, voelen zich Cyprioot en laten dat ook duidelijk merken. En als ik vergelijk wat mijn Griekse ex collega zegt met mijn eigen ervaringen in beide landen dan krijg ik altijd een een Nederland-Belgie gevoel.
Over het noorden heb ik geen mening, daar ben ik nog nooit geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |