abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89946458
Ik lees vaak, van, en over het Turkse leger, maar vaak worden deze 'topics' weggeblazen vanwege discriminatie. Nu heb ik zelf ook vooroordelen, maar ik ben niet te 'oud' om te leren.

Hierbij een forum over de 'grootste' NAVO partner in/nabij Europa.

Alle bijdragen zijn welkom.

Uploaded with ImageShack.us

[ Bericht 1% gewijzigd door Clan op 15-12-2010 05:57:29 ]
pi_89946459
Defensie

De Turkse defensie bestaat uit het leger, de marine en de luchtmacht. De gendarmerie en de kustwacht opereren in vredestijd als onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken. In oorlogstijd zijn ze ondergeschikt aan het leger en de marine.
De defensie van Turkije is op de Amerikaanse strijdkrachten na, de grootste gewapende macht in de NAVO. Ongeveer 1,1 miljoen personen zijn op het ogenblik in actieve dienst bij de Defensie. Elke mannelijke staatsburger die gezond is, moet in het leger dienen voor een periode variërend van drie weken tot vijftien maanden, afhankelijk van je opleiding en baanlocatie. Dienstweigering is niet mogelijk. Turkije is één van de vijf NAVO-lidstaten die deel uitmaakt van de 'nuclear sharing' beleid van de alliantie, samen met België, Duitsland, Italië en Nederland.[37] Een stuk of 90 B61-kernbommen bevinden zich op de Luchtmachtbasis Incirlik, waarvan er 40 kernbommen toegewezen zijn voor het gebruik van de Turkse luchtmacht. In 1998 kondigde Turkije een programma aan ter waarde van 160 miljard dollar over een periode van twintig jaar voor de modernisering van de Defensie in diverse projecten, waaronder tanks, straaljagers, helikopters, onderzeeërs, oorlogsschepen en aanvalsgeweren. Turkije is een niveau 3-partnerland van het Joint Strike Fighter-programma (JSF).[38] Turkije doet mee met de internationale missies in het kader van de Verenigde Naties en sinds 1950 van de NAVO, inclusief de vredesmissies in Somalië, Joegoslavië en de ondersteuning van coalitietroepen in de Eerste Golfoorlog. Turkije onderhoudt 36.000 troepen in de Turkse Republiek Noord-Cyprus en heeft sinds 2001 troepen in Afghanistan als onderdeel van de International Security Assistance Force (ISAF). In 2006 heeft het Turkse parlement een vredesmacht van ongeveer 700 grondtroepen en patrouillevaartuigen ingezet als onderdeel van de United Nations Interim Force In Lebanon (UNIFIL) in het kielzog van het Israëlisch-Libanese Oorlog.[39]
De stafchef van de Turkse strijdkrachten wordt benoemd door de president en legt verantwoording af aan de minister-president. De stafchef dient een termijn van twee jaar. De ministerraad is verantwoordelijk aan het parlement over vraagstukken op het gebied van nationale veiligheid en de adequate voorbereiding van de strijdkrachten ter verdedigen van het land. De bevoegdheid om een oorlog te verklaren en om de gewapende troepen te stationeren naar het buitenland of elders in Turkije berust uitsluitend bij het parlement.[40] De huidige stafchef van de Turkse strijdkrachten is Ik Koaner.[41]

( Bron; Wikipedia )
pi_89947880
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
  woensdag 15 december 2010 @ 09:38:48 #7
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89948406
quote:
Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik hoorde van een vriend dat zijn vader een half jaar naar Turkije moet in het leger. Ook moet hij 4000 euro betalen volgens mij...
4000 is een afkoopsom van je dienstplicht.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_89950256
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije? :') weird!
Er was eens....
pi_89950308
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Worden turkse mensen die in Nederland wonen omgeroepen om hun dienstplicht te vervullen daar in Turkije? :') weird!
yep
pi_89950466
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:55 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

yep
Oke, en dat kan dan vanaf iedere leeftijd (opgeroepen worden)?
Er was eens....
pi_89950693
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag :P), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.

Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
pi_89950907
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:00 schreef Maitje het volgende:

[..]

Oke, en dat kan dan vanaf iedere leeftijd (opgeroepen worden)?
quote:
Wanneer bent u in Turkije dienstplichtig
Volgens de Turkse wet moeten alle mannen die jonger zijn dan 45 jaar en de Turkse nationaliteit hebben, in militaire dienst. Dat geldt dus ook voor mannen die zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit hebben. Mannen met zowel de Turkse als de Nederlandse nationaliteit moeten hun dienstplicht in Turkije vervullen. De dienstplicht kan vervallen als u wordt afgekeurd.
  woensdag 15 december 2010 @ 11:45:30 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_89951943
quote:
Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Je kan dit afkopen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_89953491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:
Op zich is het niet heel raar als je de Turkse nationaliteit hebt en daar de dienstplicht geldt denk ik. Ik heb ook een brief van de Franse ambassade gehad om deel te nemen aan een een voorlichtingsdag en inschrijving over en van de Franse dienstplicht, maar omdat Nederland en Frankrijk een verdrag hebben getekend (ik zou even niet weten welk verdrag :P), kreeg ik een keuze om wel of niet deel te nemen.

Een beetje offtopic sorry. Alleen om te verduidelijken dat niet alleen Turkije haar staatsburgers oproept.
Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.

Heb jij dan een dubbele nationaliteit?
pi_89953681
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:45 schreef Esses het volgende:

[..]

Je kan dit afkopen.
Niet geheel, het kost je 5000 euro om de dienstplicht in 3 weken te vervullen.
pi_89953700
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef Clan het volgende:

[..]

Mijn vader woonde in België en ik kreeg in de jaren 60 een oproep voor dienstplicht in België, na dat ik had aangetoond dat ik over de Nederlandse nationaliteit beschikte verviel die dienstplicht.

Heb jij dan een dubbele nationaliteit?
Ja :).
pi_89953843
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:36 schreef EllaN het volgende:

[..]

Ja :).
Hebben de Fransen een dienstplicht voor beide geslachten?
pi_89953966
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:40 schreef Clan het volgende:

[..]

Hebben de Fransen een dienstplicht voor beide geslachten?
Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.

Nu weer terug naar Turkije ;).
pi_89954117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:45 schreef EllaN het volgende:

[..]

Blijkbaar, want ik heb de oproep ontvangen.

Nu weer terug naar Turkije ;).
dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.
pi_89954306
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:50 schreef Clan het volgende:

[..]

dan heb je die voor 2001 ontvangen? Ik lees dat ze sinds 1997 een beperkte dienstplicht hadden.
Nee erna nog. Het zal best dat het om een beperkte dienstplicht ging, dat weet ik niet meer. Ik denk dat het hier om ging: klik.

Je bent wel jouw eigen topic om zeep aan het helpen he ;).
pi_89955073
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:06 schreef EllaN het volgende:

dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen? :N

:P
Blood Sugar Sex Magik
pi_89955608
Turkije is wel als NAVO land omringt door niet NAVO landen, daarnaast grenzen ze aan Irak, dat ze een 'groot' mobisabel leger instandhouden door dienstplicht voor 'alle' Turken is niet verwondelijk.
pi_89957625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:18 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

dus je hebt het aanbod om in het Franse Foreign Legion te dienen afgeslagen? :N

:P
Doe maar even in de SC :).
pi_89958385
In Turkije speelt het leger ook een iets andere rol dan wij hier gewend zijn. Bewakers van de scheiding tussen kerk en staat etc.

Overigens; in Turkije is het gebruikelijk om de vader van je geliefde om haar hand te vragen. Een van de vragen die hij je dan zal stellen is of je je dienstplicht vervuld hebt. Heb je dat niet gedaan, dan krijg je z'n dochter niet. Je bent dan namelijk geen man.
Ja, ik generaliseer.
pi_89958390
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:33 schreef Clan het volgende:
Turkije is wel als NAVO land omringt door niet NAVO landen, daarnaast grenzen ze aan Irak, dat ze een 'groot' mobisabel leger instandhouden door dienstplicht voor 'alle' Turken is niet verwondelijk.
En ze zoeken ook mot met andere NAVO landen: Zie Griekenland.

Heb daar redelijk veel vrienden wonen.. stuk voor stuk zien die een oorlog met Turkije wel zitten, desnoods over Cyprus.

Aan de Turkse kant is het precies hetzelfde.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')