quote:
de akkoorden zijn wel heel erg voorspelbaar. melodie klinkt wel leukquote:Op woensdag 15 december 2010 19:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Is dit een beetje een leuk gitaar melodietje ?
http://www12.speedyshare.(...)ad/soldierstukje.mp3
Vind em wel catchy, maar dat is lastig inschatten als je em al vaak hebt gehoord.
schreeuwquote:
Credits naar Edvard Münch.quote:
Volgens mij doet ie 't zo:quote:Op woensdag 15 december 2010 19:24 schreef -Menn0- het volgende:
Kan iemand voor mij de akkoorden/tablatuur opschrijven?![]()
Het lukt mij niet maar wil em graag opnemen....
| 1 2 3 4 5 6 | ---------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- ------------0------------------0--------------- 0--------------0-------------0----------------0--- -------11-----------------9-----------------7------7------7----7--------7-----7---------9----9- --12---------12-----11---------11----9-------------9---------------9-------------11------ ------------------------------------------------------------------------------------------- |
Hm, hij pakt die code niet helemaal goed, maar het komt er op neer dat hij telkens schuift op de A- en D- snaar, en de g-snaar los laat doorklinken.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij doet ie 't zo:
1. Stem je gitaar een hele noot lager
2. Zet een capo op de tweede fret
3:
[ code verwijderd ]
Dan hoef je toch helemaal geen capo te gebruiken?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij doet ie 't zo:
1. Stem je gitaar een hele noot lager
2. Zet een capo op de tweede fret
3:
[ code verwijderd ]
Jawel, want hj speelt open akkoorden. De g-snaar laat hij de hele tijd doorklinken, en dat effect krijg je alleen als je't zo doet. Zou je gewoon normale stemming gebruiken, dan krijg je niet de juiste verhoudingen tussen de snaren. Ja, tenzij je het hele liedje een hele hoger speelt, dan wel. Maar dan kun je weer niet meespelen met het filmpje.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:04 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dan hoef je toch helemaal geen capo te gebruiken?
- of is dat sarcasme
Capo op de tweede fret staat toch gelijk aan een hele toon hoger, dus als je dan je gitaar een hele toon lager stemt is het op de tweede fret toch weer gewoon EADGBe ?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Jawel, want hj speelt open akkoorden. De g-snaar laat hij de hele tijd doorklinken, en dat effect krijg je alleen als je't zo doet. Zou je gewoon normale stemming gebruiken, dan krijg je niet de juiste verhoudingen tussen de snaren. Ja, tenzij je het hele liedje een hele hoger speelt, dan wel. Maar dan kun je weer niet meespelen met het filmpje.
ik zit hier met mijn gitaar op schoot alles mee te spelen in normale stemming, zonder capo. gewoon alle grepen een hele lager spelen lijkt me...quote:Op woensdag 15 december 2010 21:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Capo op de tweede fret staat toch gelijk aan een hele toon hoger, dus als je dan je gitaar een hele toon lager stemt is het op de tweede fret toch weer gewoon EADGBe ?
Hmja, je hebt gelijk, ik raakte in de war door hoe hij het in het filmpje doet, daar heeft ie een capo op 2. Kennelijk speelt hij andere dingen een hele noot lager.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:16 schreef blckbb het volgende:
[..]
Capo op de tweede fret staat toch gelijk aan een hele toon hoger, dus als je dan je gitaar een hele toon lager stemt is het op de tweede fret toch weer gewoon EADGBe ?
| 1 2 3 4 5 6 | ---------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- ------------0------------------0----------------- 0--------------0-----------------0------------------0------ -------9-----------------7--------------------5------5------5-------5--------5-------5---------7--------7- --10---------10-----9------------9----7---------------7---------------7------------------9---------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ |
| 1 2 3 4 5 6 | ||------------------------------------------------------------------------------------------|| ||o---------8-x--------------4--------------------4-x---------------------9-------------8--o|| ||--------x---x-10---------3---x----------------3---x-3----------------8----0---------7-----|| ||----(x)-----x------0---3-----x-5-----6-----6------x-------(x)----8--------------10--------|| ||o----------------------------x-----------------------------------------------------------o|| ||--0--------------x---3-----------(3)----5-(5)---------(5)-(5)-8-(8)-(8)-----10-(10)-------|| |
| 1 2 3 4 5 6 | ----------- 4--4--9---8 3--3--8---7 3--6--8--10 ----------- 3--5--8--10 |
Ik heb mijn akoestische en één elektrische ook altijd een halve toon lager gestemdquote:Op woensdag 15 december 2010 21:00 schreef Muchachooo het volgende:
waarom stemmen die lelijke mensen van Guns n' Roses allemaal hun instrumenten een halve toon lager
kan dat watje van een Axl Rose niet gewoon wat hoger zingen? ff knijpen daarbeneden?
Met duim zijn ze het makkelijkst te pakken. Alleen de laatste greep is even irritant.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:30 schreef Muchachooo het volgende:
[ code verwijderd ]
komt er iemand trouwens hieruit? Is Neon van John Mayer. Ik krijg die 4 grepen echt niet snel genoeg gepakt, dus ik kijk even naar zijn live versie, pakt hij alle basnoten met zijn duim! volgens mij is dat nog veel moeilijker... Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar, zeker die laatste niet:
[ code verwijderd ]
ohja, E gaat omlaag naar een C, dus andere posities zijn erg lastig te vinden...
Cool!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |