This might help...quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
Ohja, citaten zijn ook erg belangrijk in een betoog, stukken uit litratuur of de politiek.
Het woordje heus is in mijn ogen misplaatst in een betoog.quote:Homoseksuele kiezen er heus niet voor om homo te zijn
Algemene conclussie, niks mis mee al zou ik het anders formuleren. Je stelt dat homoseksualiteit en homoseksuelen geaccepteerd dienen te worden als normale medemensen en sluit ze in dezelfde zin buiten door de niet-homo's "de buitenwereld" te noemen.quote:Homoseksuele mensen zouden gewoon moeten kunnen leven zonder angst voor de buitenwereld.
Uiterst overbodige toevoeging.quote:Daarom denk ik ook dat de agressie nergens op slaat.
Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als alle andere verschijnselen die ons mensen vormt. Het komt imo voort uit de kleine variaties die ervoor zorgen dat evolutie kan bestaan. In feite is variatie in seksuele voorkeur niet anders dan variatie in haarkleur.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:21 schreef De_Rikster het volgende:
Verder zie ik homoseksualiteit ook niet als iets natuurlijks, het is een afwijking van de "norm" en gaat in tegen de biologie van de mens. Dit houdt echter niet in dat ik deze mensen op welke manier dan ook hun geluk misgun. Het accepteren dat het een biologische afwijking betreft (neem dit niet te letterlijk op aub) impliceert automatisch dat het geen rationele keuze is om homo te zijn/worden. Deze mensen afrekenen op een "zonde" vind ik persoonlijk dus niet kunnen maar dat is puur een reactie op de geïnstitutionaliseerde geloofsbewegingen waar ik sowieso al een aversie tegen heb.
Ten eerste lopen ze er niet allemaal mee te koop, sterker nog, het grootste deel zie je niet. Je denkt dat je bij een hetero in de bus zit, op je werk zit, weet ik veel waar zit, maar ze zijn vaak gewoon homoseksueel. Ten tweede, wat is 'te koop lopen'? Als ik met mijn vriendin hand in hand loop, loop ik er dan mee te koop? Of heb je het over mensen die praktisch lopen te seksen in het openbaar? Die zie ik niet vaak moet ik zeggen.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:55 schreef henkzijlstra het volgende:
geweld is niet de oplossing maar ik vind dat homo's er niet zo mee te koop moeten lopen. het is en blijft natuurlijk een 'afwijking'. tenminste als je het gemiddelde van de populatie bekijkt
lol. homo zijn zorgt voor evolutie?quote:Op woensdag 15 december 2010 09:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als alle andere verschijnselen die ons mensen vormt. Het komt imo voort uit de kleine variaties die ervoor zorgen dat evolutie kan bestaan. In feite is variatie in seksuele voorkeur niet anders dan variatie in haarkleur.
Die 'norm' waar je het over hebt bestaat alleen maar omdat wij mensen die verzinnen, voor de evolutie en de natuur is er niet zoiets als een 'nom'. Er is slechts variatie.
Ja, dat is inderdaad precies niet wat er staat.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:37 schreef henkzijlstra het volgende:
lol. homo zijn zorgt voor evolutie?als iedereen homo zou zijn leven er over 100 jaar geen mensen meer op aarde. homo zijn is dus ook biologisch gezien ook niet echt handig
ik vind dat je als homo inderdaad niet hand in hand moet gaan lopen omdat je het dan toch een beetje zelf uitlokt.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:58 schreef Mellow_Yellow het volgende:
[..]
Ten eerste lopen ze er niet allemaal mee te koop, sterker nog, het grootste deel zie je niet. Je denkt dat je bij een hetero in de bus zit, op je werk zit, weet ik veel waar zit, maar ze zijn vaak gewoon homoseksueel. Ten tweede, wat is 'te koop lopen'? Als ik met mijn vriendin hand in hand loop, loop ik er dan mee te koop? Of heb je het over mensen die praktisch lopen te seksen in het openbaar? Die zie ik niet vaak moet ik zeggen.
Ten tweede, de definitie van een afwijking heeft niets te maken met gemiddelden. Op die manier heeft iedereen wel een afwijking want iedereen heeft wel iets dat afwijkt van het gemiddelde.
ok dus we zijn het er over eens dat homo's de evolutie tegenhouden...quote:Op woensdag 15 december 2010 10:40 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad precies niet wat er staat..
Ik zei dat variaties zorgen voor evolutie, maar niet alle variaties zorgen per sé voor de voortgang van die evolutie. Sommige variaties werken het zelfs tegen. Grote misvatting om te denken dat alles wat uit evolutie voortkomt, ook automatisch 'handig' zou zijn.
Met hand in hand lopen al? Nee joh.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:40 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ik vind dat je als homo inderdaad niet hand in hand moet gaan lopen omdat je het dan toch een beetje zelf uitlokt.
Hoe kan je dat stellen dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:47 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
ok dus we zijn het er over eens dat homo's de evolutie tegenhouden...
Het komt voor, dit betekent niet automatisch dat het een natuurlijk verschijnsel is.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:56 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als alle andere verschijnselen die ons mensen vormt.
Behalve dat homoseksualiteit geen variatie is die bevorderend is voor je vermogen om jezelf voort te planten. En derhalve een afwijking op de "normale" patronen waarbinnen wij ons op natuurlijke wijze voortplanten.quote:Het komt imo voort uit de kleine variaties die ervoor zorgen dat evolutie kan bestaan. In feite is variatie in seksuele voorkeur niet anders dan variatie in haarkleur.
Zou dat mogelijk kunnen verklaren waarom ik aanhalingstekens heb gebruikt?quote:Die 'norm' waar je het over hebt bestaat alleen maar omdat wij mensen die verzinnen, voor de evolutie en de natuur is er niet zoiets als een 'nom'. Er is slechts variatie.
Maar dat is het wel, aangezien het in de dierenwereld ook voorkomt?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:49 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Het komt voor, dit betekent niet automatisch dat het een natuurlijk verschijnsel is.
Oraal ook niet. Dus? We zijn erachter dat, voor de mens, seks niet alleen maar dient ter voortplanting?quote:[..]
Behalve dat homoseksualiteit geen variatie is die bevorderend is voor je vermogen om jezelf voort te planten.
quote:[..]
Zou dat mogelijk kunnen verklaren waarom ik aanhalingstekens heb gebruikt?
lees je eigen tekst maar eens na. je stelt eerst dat homo bij evolutie hoort. nadat ik je terecht heb gewezen door te zeggen dat dit niet bevordelijk is voor evolutie (voortbestaan van ras) krabbel je terug en zeg je dat je ook niet bedoelde positief voor evolutiequote:
1. in de dierenwereld? bronnen? volgens mij alleen amfibien zoals kikkers twee tweezijdig zijnquote:Op woensdag 15 december 2010 10:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maar dat is het wel, aangezien het in de dierenwereld ook voorkomt?
[..]
Oraal ook niet. Dus? We zijn erachter dat, voor de mens, seks niet alleen maar dient ter voortplanting?
[..]
Ze zijn met te weinig om de hele evolutie tegen te kunnen houden denk ik, maar homoseksualiteit draagt weinig bij aan het voortbestaan van de soort.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:47 schreef henkzijlstra het volgende:
ok dus we zijn het er over eens dat homo's de evolutie tegenhouden...
Volgens mij verwar jij 'natuurlijk' met 'normaal', waarbij dat laatste sterk aan mening onderhevig is.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:49 schreef De_Rikster het volgende:
Het komt voor, dit betekent niet automatisch dat het een natuurlijk verschijnsel is.
Je had imo heel dat woord niet hoeven gebruiken.quote:Zou dat mogelijk kunnen verklaren waarom ik aanhalingstekens heb gebruikt?
Ah, ik heb een kloonaccount waar ik zelf het wachtwoord niet van hebquote:Op woensdag 15 december 2010 10:53 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
lees je eigen tekst maar eens na. je stelt eerst dat homo bij evolutie hoort. nadat ik je terecht heb gewezen door te zeggen dat dit niet bevordelijk is voor evolutie (voortbestaan van ras) krabbel je terug en zeg je dat je ook niet bedoelde positief voor evolutie
Wat heeft dat met homoseksualiteit te maken? Niets.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:55 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
1. in de dierenwereld? bronnen? volgens mij alleen amfibien zoals kikkers twee tweezijdig zijn
Waarom maakt het dan uit dat homo's neuken "zonder doel":quote:2. natuurlijk is seks ook voor ontspanning. in de eerste plaatst natuurlijk bedoeld voor voortplanting. erg dom voorbeeld van je dus. jij eet dus ook alleen maar voedzame producten en pakt nooit snoep?
Als mijn opmerking dom is, is die van jou het ook.quote:Behalve dat homoseksualiteit geen variatie is die bevorderend is voor je vermogen om jezelf voort te planten.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:15 schreef Techno het volgende:
Geweld is sowieso een optie voor de geestelijk wat minder bedeelden.
Normaal in deze is vrij duidelijk bepaald. Normaal is heteroseksueel waarbij mede de natuurlijke vorm van voortplanting als indicatie geldt. Seksuele incompatibiliteit op het gebied van voortplanten geeft toch enigzins aan dat het een afwijking betreft van de oorspronkelijke vorm?quote:Volgens mij verwar jij 'natuurlijk' met 'normaal', waarbij dat laatste sterk aan mening onderhevig is.
Zou niet weten waarom niet, zie sowieso niet het nut om hier over een semantische discussie te gaan voeren terwijl de meeste hier dondersgoed weten wat de ander bedoeld heeft.quote:Je had imo heel dat woord niet hoeven gebruiken.
Knap stukje discussiëren...quote:Als mijn opmerking dom is, is die van jou het ook.
In mijn beleving zijn woorden als 'normaal' en 'afwijking' slechts kwalificaties die wij mensen eraan geven, vanuit onze beleving. Vanuit evolutie-perspectief bestaan die termen niet; daar is het slechts variatie wat de klok slaat. En nogmaals: niet alle variatie is even handig voor het voortbestaan van de soort, maar op die manier wordt ervoor gezorgd dat de soort de meeste kans heeft.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:12 schreef De_Rikster het volgende:
Normaal in deze is vrij duidelijk bepaald. Normaal is heteroseksueel waarbij mede de natuurlijke vorm van voortplanting als indicatie geldt. Seksuele incompatibiliteit op het gebied van voortplanten geeft toch enigzins aan dat het een afwijking betreft van de oorspronkelijke vorm?
Het is denk ik vooral de arrogantie van ons mensen om te denken dat wij wel even kunnen bepalen wat normaal is. Volstrekt niet boeiend, vind ik.quote:Zou niet weten waarom niet, zie sowieso niet het nut om hier over een semantische discussie te gaan voeren terwijl de meeste hier dondersgoed weten wat de ander bedoeld heeft.
Goed dat je je eigen vraag meteen beantwoordt.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:27 schreef Mellow_Yellow het volgende:
Wat doet evolutie er uberhaupt toe? De natuur heeft me zo gemaakt
weer een kromme vergelijking...quote:Op woensdag 15 december 2010 11:38 schreef Lastpost het volgende:
Uitlokking van geweld door hand in hand te lopen?
Laat mensen eens wat toleranter zijn zeg, hoofddoek, gelovig, homo ... als je al last hebt van dergelijke zaken in je dagelijks leven kun je je beter laten opnemen.
Het homo zijn past niet in het voorplantingsverhaal, lekker belangrijk, genoeg hetero-stellen die ook geen kinderen willen, laten we die dan ook maar in elkaar meppen.
Jij gaat wildvreemden vertellen hoe zij erbij moeten lopen ja?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef henkzijlstra het volgende:
wel vind ik dat ze er niet mee te koop moeten lopen (hand in hand of nog erger op parkeerplaatsen enzo) want dan zeg ik er toch wel wat van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |