Ik zou je toch met klem willen aanraden wat aan je schrijfstijl te doen. Er staan redelijk veel spel- en stijlfouten in waarvan sommige er zelfs voor zorgen dat er wat anders staat dan je wellicht bedoeld hebt. Paar voorbeelden waar ik met toch wel aan stoor:
quote:
Homoseksuele kiezen er heus niet voor om homo te zijn
Het woordje heus is in mijn ogen misplaatst in een betoog.
quote:
Homoseksuele mensen zouden gewoon moeten kunnen leven zonder angst voor de buitenwereld.
Algemene conclussie, niks mis mee al zou ik het anders formuleren. Je stelt dat homoseksualiteit en homoseksuelen geaccepteerd dienen te worden als normale medemensen en sluit ze in dezelfde zin buiten door de niet-homo's "de buitenwereld" te noemen.
quote:
Daarom denk ik ook dat de agressie nergens op slaat.
Uiterst overbodige toevoeging.
Heb je verder onderzoek gedaan naar de recente gevallen van homohaat in Amsterdam? Zo ja, snap ik niet hoe je bij de Bijbel bent uitgekomen als mogelijke oorzaak. Zo nee, misschien handig om eens te doen.
Verder idd bronnen vermelden en deze bronnen ook valideren (niemand zit te wachten op een vermelding van een onbeduidend persoon/onderzoek en dit doet afbreuk aan je betoog).
Persoonlijk snap ik niet hoe je ertoe komt om iemand om zijn geaardheid in elkaar te slaan, wel denk ik dat de drempel om homo's te discrimineren een stuk lager is omdat het binnen bepaalde kringen acceptabel is deze mensen te "straffen". Er zijn nou eenmaal mensen die homoseksualiteit niet kunnen/willen accepteren, dit houdt echter niet in dat je in een vrij land als Nederland hier geweldadig tegenover kan en mag reageren.
Verder zie ik homoseksualiteit ook niet als iets natuurlijks, het is een afwijking van de "norm" en gaat in tegen de biologie van de mens. Dit houdt echter niet in dat ik deze mensen op welke manier dan ook hun geluk misgun. Het accepteren dat het een biologische afwijking betreft (neem dit niet te letterlijk op aub) impliceert automatisch dat het geen rationele keuze is om homo te zijn/worden. Deze mensen afrekenen op een "zonde" vind ik persoonlijk dus niet kunnen maar dat is puur een reactie op de geïnstitutionaliseerde geloofsbewegingen waar ik sowieso al een aversie tegen heb.
Aan de andere kant denk ik ook dat een hoop homo's te lijden hebben onder de uithoering van homoseksualiteit in de media. Het is op het moment behoorlijk hip om jezelf zo relnichterig mogelijk te profileren (bijvoorbeeld: Gordon, Gerard Joling, Mike de Boer) wat toch enige ergernis oproept bij de mensen die hier niet zo tolerant tegenover zijn.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."