abonnement Unibet Coolblue
pi_89927177
Hier deel 3!

quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 12:53 schreef kepler het volgende:
en Vietnam-visa on arrival is ook mogelijk :)

http://www.myvietnamvisa.com/vietnam-visa-on-arrival.html
Heb je zelf ervaring met deze website? Ziet er goed uit, niet duur ook. Dit lijkt me wel wat.

-edit- www.visumvietnam.nl lijkt me iets prettiger, die is namelijk in het nederlands. We betalen dan 18 euro per persoon servicetarief en dan $25 op Hanoi vliegveld!

[ Bericht 13% gewijzigd door kthxbye op 14-12-2010 18:44:21 ]
  woensdag 15 december 2010 @ 00:47:55 #2
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_89945233
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 12:53 schreef kepler het volgende:
en Vietnam-visa on arrival is ook mogelijk :)

http://www.myvietnamvisa.com/vietnam-visa-on-arrival.html
Dit is iets anders....met visa on arrival bedoel ik dus echt dat je van te voren geen visa hoeft te regelen. Dus geen application form van te voren invullen e.d. op internet maar alles direct op het vliegveld regelen. De term die ze hier hanteren is vrij misleidend.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  woensdag 15 december 2010 @ 19:14:03 #3
34586 kepler
No bounce, no play
pi_89969471
quote:
Op woensdag 15 december 2010 00:47 schreef breaky het volgende:

[..]

Dit is iets anders....met visa on arrival bedoel ik dus echt dat je van te voren geen visa hoeft te regelen. Dus geen application form van te voren invullen e.d. op internet maar alles direct op het vliegveld regelen. De term die ze hier hanteren is vrij misleidend.
Dat kan niet :)

En voor de Us moet je ook een formulier invullen, maar krijg je ook een visa on arrival. Je krijgt in Vietnam pas je visum daar op het vliegveld, dus in principe klopt het

Zelf geen ervaring mee trouwens :D
The line is a dot to you!
pi_89971615
Ik doe mee met een plaatje:

Cambodja vorig jaar. O+
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_89988814
Ik heb toen ik naar Vietnam ging van deze gebruik gemaakt:

http://www.vietnamtravel.nl/

Ging zeer goed, en de man die het regelde hield goed contact. Hij is ook Nederlander.
  donderdag 16 december 2010 @ 09:05:32 #6
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_89988865
Ik ben nu in china en reis over ongeveer 3 weken over land naar Vietnam. Het visum voor Vietnam heb ik al. Daarna (2 maanden vanaf binnenkomst) ga ik naar Cambodja. Daarvoor heb ik nog geen visum. Iemand ervaring?

En iemand ervaring met de mogelijkheden om met een brommer/scooter door Cambodja te reizen? (dus ook echt reizen, en niet gewoon een dagje)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_89988973
Cambodja krijg je bij aankomst...zo ging dat bij mij op het vliegveld van PP.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:38:38 #8
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_90007802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:11 schreef JL... het volgende:
Cambodja krijg je bij aankomst...zo ging dat bij mij op het vliegveld van PP.
Dus ik kan gewoon de grens oversteken zonder visum? Ik krijg hem gewoon aan de grens?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_90007895
Check via google voor de zekerheid de grensovergang informatie.
Ik durf namelijk niet alles zeker te zeggen. Maar zowat iedereen die ik spreek kreeg zijn visum ook op die manier aan de grens.
  donderdag 16 december 2010 @ 17:43:47 #10
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_90008001
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:40 schreef JL... het volgende:
Check via google voor de zekerheid de grensovergang informatie.
Ik durf namelijk niet alles zeker te zeggen. Maar zowat iedereen die ik spreek kreeg zijn visum ook op die manier aan de grens.
thnx man :) komt vast goed :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  donderdag 16 december 2010 @ 18:52:55 #11
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90010373
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Dus ik kan gewoon de grens oversteken zonder visum? Ik krijg hem gewoon aan de grens?
Officieel moet je volgens mij een visum aanvragen van te voren, als je over land gaat. Wij zaten toen in de bus met een aantal mensen die geen visum hadden, en die konden toen (tegen extra betaling uiteraard :D) vlak voor de grens een visum regelen.
Ik heb toen voor 20 dollar een visum gekocht in Thailand, ik vond dat niet het risico waard om bij de grens tegen gehouden te worden :D
The line is a dot to you!
  donderdag 16 december 2010 @ 18:56:47 #12
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90010529
hmm, Google zegt dit:

quote:
Note: Visitors arriving by air can obtain a visa for stays of up to 30 days on arrival at Phnom Penh International Airport, Phnom Penh or Siem Reap International Airport, Angkor. Visas are also available from Immigration at the border posts of Bavet, Poi Pet and Koh Kong. Visitors are advised to check current situation before travelling. E-Visas are only valid for entry via Phnom Penh International Airport, Siem Reap International Airport, Cham Yeam land border, Poi Pet land border and Bavet land border.

Read more: http://www.worldtravelgui(...)t-visa#ixzz18IZdv3ib
Toen ik er was, waren er die gevechten tussen Cambodja en Thailand, misschien dat je daarom een visum moest aanvragen :D Of ik heb gewoon voor niks een visum gekocht :P
The line is a dot to you!
pi_90014621
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:52 schreef kepler het volgende:

[..]

Officieel moet je volgens mij een visum aanvragen van te voren, als je over land gaat. Wij zaten toen in de bus met een aantal mensen die geen visum hadden, en die konden toen (tegen extra betaling uiteraard :D) vlak voor de grens een visum regelen.
Ik heb toen voor 20 dollar een visum gekocht in Thailand, ik vond dat niet het risico waard om bij de grens tegen gehouden te worden :D
Tsja het is een beslissing die je maakt...

Ik woonde toendertijd in Thailand en kon extra naar Bangkok gaan om het me te regelen.
Ik bespaarde me die moeite en regelde het gewoon bij de grens.
  donderdag 16 december 2010 @ 20:34:01 #14
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90015255
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:23 schreef JL... het volgende:

[..]

Tsja het is een beslissing die je maakt...

Ik woonde toendertijd in Thailand en kon extra naar Bangkok gaan om het me te regelen.
Ik bespaarde me die moeite en regelde het gewoon bij de grens.
Tja, ik was al in Bangkok en hoorde allerlei verschillende verhalen van iedereen :D Toen maar gewoon 20 dollar neergelegd :P
The line is a dot to you!
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:58:45 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90042404
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:56 schreef kepler het volgende:
hmm, Google zegt dit:

[..]

Toen ik er was, waren er die gevechten tussen Cambodja en Thailand, misschien dat je daarom een visum moest aanvragen :D Of ik heb gewoon voor niks een visum gekocht :P
Dat laatste dus. Je bent gewoon door een Vietnamees geflest. Voor Cambodja is het gewoon visa upon arrival aan iedere grensovergang, alleen willen de tarieven per grensovergang nog wel eens verschillen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:16:48 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90052166
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat laatste dus. Je bent gewoon door een Vietnamees geflest. Voor Cambodja is het gewoon visa upon arrival aan iedere grensovergang, alleen willen de tarieven per grensovergang nog wel eens verschillen.
Kosten waren toen 20 dollar aan de grens werd mij verteld (door andere toeristen), en het visum kostte ook 20 dollar :D Tja, dan maar van te voren aanvragen :D (was in Thailand :P)
The line is a dot to you!
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:54:01 #17
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_90073509
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:14 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat kan niet :)

En voor de Us moet je ook een formulier invullen, maar krijg je ook een visa on arrival. Je krijgt in Vietnam pas je visum daar op het vliegveld, dus in principe klopt het

Zelf geen ervaring mee trouwens :D
Ga je naar Cambodja of Laos, dan hoef je dus echt niks in te vullen van te voren.

Vietnam heeft geen visa on arrival op die manier. Dus moet je iets van te voren regelen. Of paspoort naar de ambassade voor een visa of zo'n aanvraag formulier via een reisbureau en in beide gevallen ook geld dokken. Doe je dit dus niet dan kom je er gewoon dus niet in. En daarom is de term dus misleidend.

De US, dat heeft een registratie formulier voor mensen uit landen die niet visa plichtig zijn...dat is dus weer iets anders.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_90085401
Ik ben vandaag Cambodja bij Poipet binnengegaan over land vanuit Thailand. Paar dagen geleden online een eVisa geregeld voor $25. Die kun je zelf uitprinten en bij de grens gelijk doorlopen naar de paspoortcontrole. Vlak voor de grens kun je ook gewoon een visum kopen. De officiële prijs in $20, niet meer en niet minder, maar door corruptie komt er altijd nog wel wat bij. Vanuit Thailand is het bijvoorbeeld gebruikelijk dat er 100 Baht extra wordt gevraagd. Ga je met een georganiseerde reis (bijv. Bangkok - Siem Reap) dan maken ze het helemaal bont en willen ze het visum voor je regelen waardoor je veel te veel betaald uiteindelijk. Gewoon dus zelf aan de grens regelen! Je hoeft alleen een gezondheidsverklaring en een arrival/departure-kaart in te vullen. Niets moeilijks aan. Zorg wel dat je pasfoto's bij je hebt (of voor een eVisa digitaal te hebben).
pi_90172783
Zo, dat waren 2 volle dagen tempels bezoeken. :P Eerste dag per fiets Angkor Wat, Angkor Thom en Ta Prohm bezocht en vandaag met de tuk-tuk naar o.a. Banteay Srei.

Als iemand morgenochtend nog de kosten voor een taxi van Siem Reap naar de grens (Poipet) wil delen ($25), let me know! :P
pi_90189182
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:19 schreef Tourniquet het volgende:
Als iemand morgenochtend nog de kosten voor een taxi van Siem Reap naar de grens (Poipet) wil delen ($25), let me know! :P
Succes, ik moest er 2 uur wachten.
pi_90224887
quote:
Op maandag 20 december 2010 18:27 schreef Ruud het volgende:

[..]

Succes, ik moest er 2 uur wachten.
6:45 vertrokken van hotel met taxi
8:45 aankomst bij grens
9:30 Thailand binnen, tuk-tuk naar busstation
9:45 kaartje gekocht (207 Baht) voor bus naar Bangkok. Ontbijt.
10:30 vertrek bus
15:00 aankomst bus (Morchit)

Best netjes toch?
pi_90242185
Zeker netjes :Y
Is die weg tussen Siem Reap en Poi Pet al klaar? Toen ik er was, was het een hobbelpad waarbij je het gevoel had alsof de gammele bus elk moment zou kunnen kantelen :')
pi_90242816
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 17:10 schreef Ruud het volgende:
Zeker netjes :Y
Is die weg tussen Siem Reap en Poi Pet al klaar? Toen ik er was, was het een hobbelpad waarbij je het gevoel had alsof de gammele bus elk moment zou kunnen kantelen :')
Ja, daar ligt sinds mei 2009 een mooie plak asfalt. Vandaar dat het nu ook nog maar 2 uur duurt met een taxi. Neem nooit zo'n toeristenbus, want dat is nog steeds één grote scam bende. Al is het van Poipet naar SR geloof ik erger dan andersom. Zie de verhalen op www.talesofasia.com Jammergenoeg heeft Cambodja niet zo'n handig en goedkoop lijnbussensysteem als Thailand. De Cambodjanen reizen die stukken volgens mij nog steeds achterin een pickup-truck of op zo'n kar met een motor ervoor.
  donderdag 30 december 2010 @ 14:50:01 #24
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_90629099
Ah fijne herinneringen aan de reis van Siem Reap naar Poi Pet })
Ik geloof dat wij er in 2002 zo'n 7 uur over hebben gedaan.
Explore the World
pi_90644594
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:50 schreef bluesparkle het volgende:
Ah fijne herinneringen aan de reis van Siem Reap naar Poi Pet })
Ik geloof dat wij er in 2002 zo'n 7 uur over hebben gedaan.
Heb de verhalen gelezen idd, over compleet weggespoelde gedeeltes van de weg in de regentijd. :D
pi_90885455
Heb laatst een stukje in De Pers gelezen over vliegveld Sheremetyevo (Moskou) en Aeroflot (Russische maatschappij), dat was niet erg positief...

Helaas vliegen wij met Aeroflot van Amsterdam naar Vietnam met een tussenstop in Moskou, waar we moeten overstappen. Daar hebben we 1 uur en 40 minuten voor. Heb Aeroflot gemaild en die zeggen dat het wel goed moet komen, ook lees ik op internet dat er zojuist een nieuwe terminal is waardoor de doorstroom beter is. Ik hoop dat het goed komt, iemand ervaringen hiermee?
pi_90892143
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:50 schreef bluesparkle het volgende:
Ah fijne herinneringen aan de reis van Siem Reap naar Poi Pet })
Ik geloof dat wij er in 2002 zo'n 7 uur over hebben gedaan.
LOL, inderdaad mooi tripje. Voor mij was het ook zoiets maar dan de andere kant op in 2005. Bovenop een pick-up met daarop...... jawel een pooltafel! Wij dachten ook eens lokaal te doen... Halverwegen in een gat eraf gestapt omdat het te donker werd en de chauffeur moeite kreeg met de potholes te zien. Achteraf zijn het toch de leukste delen van zo'n reis :-).
You can tell German Wine from vinegar by its label - Mark Twaine
pi_90912559
Lees dat in het in Laos moeilijk pinnen is met een Rabobankpas. Wil dus cash mee gaan nemen en daar wisselen. Zijn euros daar voor geschikt, of beter dollars?
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:52:44 #29
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_90920867
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:31 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Lees dat in het in Laos moeilijk pinnen is met een Rabobankpas. Wil dus cash mee gaan nemen en daar wisselen. Zijn euros daar voor geschikt, of beter dollars?
In principe kun je gewoon pinnen met je Rabobankpas. Echter niet alle pinautomaten hier zijn geschikt voor buitenlandse passen. De automaten van BCEL en JDB moeten wel gewoon werken. Als je toch zeker wilt zijn neem dan US dollars en Thaise baht mee.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:36:59 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90928877
Ik zag net een reclame van Sawadee, en daar zag je mensen in een kano uit een grot komen. Volgens mij is dit in de buurt van Vang Vieng, kan iemand dit bevestigen? :D Het kwam wel heel bekend over :D

Ik kan alleen nergens het filmpje vinden -O-
The line is a dot to you!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:05:25 #32
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_90964578
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:31 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Lees dat in het in Laos moeilijk pinnen is met een Rabobankpas. Wil dus cash mee gaan nemen en daar wisselen. Zijn euros daar voor geschikt, of beter dollars?
Euro's zijn prima geschikt om te wisselen naar KIP.
Je krijgt dan het meeste waar voor je geld want je hoeft niet eerst je euro's in dollars om te zetten om die vervolgens weer in te ruilen voor KIP.
Explore the World
pi_90965923
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:12 schreef wil-bert het volgende:
Deze? (vanaf 1:11)

Vet.

Ik ga deze zomer naar Vietnam en Cambodja. Super veel zin in!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:50:55 #34
34586 kepler
No bounce, no play
pi_90967970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:12 schreef wil-bert het volgende:
Deze? (vanaf 1:11)

Yup, specifiek vanaf 1:23 :D
The line is a dot to you!
pi_109425408
*SCHOP*

Ik ga over twee weken naar Laos en heb de volgende vraag:

In welke buurten in Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane kun je het beste een hotel zoeken om een beetje in de buurt te zitten van "waar het allemaal gebeurt"?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_109426636
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:57 schreef Hallojo het volgende:
*SCHOP*

Ik ga over twee weken naar Laos en heb de volgende vraag:

In welke buurten in Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane kun je het beste een hotel zoeken om een beetje in de buurt te zitten van "waar het allemaal gebeurt"?
Vang Vieng is niet zo groot, daar kan je sowieso alles wel lopen :) Ik zou in Luang Prabang ergens in de buurt van het Royal Palace iets zoeken, en in Vientiane rond de Nam Phou fontein oid. Maar ook deze twee steden zijn niet zo enorm groot verder ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109426914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vang Vieng is niet zo groot, daar kan je sowieso alles wel lopen :) Ik zou in Luang Prabang ergens in de buurt van het Royal Palace iets zoeken, en in Vientiane rond de Nam Phou fontein oid. Maar ook deze twee steden zijn niet zo enorm groot verder ;)
Okee, Royal Palace en Nam Phou fontein zitten dus in de buurten waar de winkels, barretjes en restaurants zitten?

Heeft er ook iemand ervaring met Laos in april? Het regenseizoen komt er aan en ik hoop niet dat ik een paraplu mee hoef te nemen. :P Of is het meestal gewoon om half 5 een half uurtje regen en daarna weer droog ofzo?

Heeft iemand trouwens nog aanraders voor hotelletjes in de prijsklasse rond ¤ 20 per nacht?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_109427198
In Luang Prabang zit een goed guesthouse / hotel voor 15 euro per nacht.

I weet de naam niet meer dus even de uitleg:
Het zit aan de grote weg, de weg die uitkijkt op Wat Chom Si en Belgisch Cafe, schuin tegenover de Caltex (voor het idee: als je begin bij de Wat, dan zit de Caltex links en het hotel rechts na de grote kruising). Het heet volgens mij Guesthouse B&B (de "B&B" achter de naam weet ik zeker), een oud uitziend huis met een klein "oprijlaantje" voor de deur.
Hardstikke mooi, goedkoop (zonder ontbijt dus de B&B slaat nergens op :) ) en vlakbij de restaurants.
pi_109427296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:52 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
In Luang Prabang zit een goed guesthouse / hotel voor 15 euro per nacht.

I weet de naam niet meer dus even de uitleg:
Het zit aan de grote weg, de weg die uitkijkt op Wat Chom Si en Belgisch Cafe, schuin tegenover de Caltex (voor het idee: als je begin bij de Wat, dan zit de Caltex links en het hotel rechts na de grote kruising). Het heet volgens mij Guesthouse B&B (de "B&B" achter de naam weet ik zeker), een oud uitziend huis met een klein "oprijlaantje" voor de deur.
Hardstikke mooi, goedkoop (zonder ontbijt dus de B&B slaat nergens op :) ) en vlakbij de restaurants.
^O^

Ik ga zoeken! En ontbijten doe ik toch bijna nooit in een hotel :9

En een Belgisch café in de buurt is ook nooit weg! :s)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_109799839
Nu begrijp ik dat het binnenkort Loatiaans nieuwjaar is en dat hotels snel volgeboekt zitten. Is het verstandig om alvast te reserveren? Kost wel wat vrijheid, maar is beter dan buiten moeten slapen. Heeft iemand ervaring met de drukte rond nieuwjaar?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_110263237
Het is dus helemaal niet zo druk. In Luang Prabang zijn ze al wel een week nieuwjaar aan het vieren door iedereen nat te gooien. Hier in Vang Vieng doen ze dat weer niet. Terwijl dat hier geen probleem is, want het is gruwelijk heet. Maar de airco op mijn kamer doet goed werk!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_110264600
Het natgooien is hier nu ook begonnen.... Gelukkig gooien ze niet zo veel water, maar een paar emmers per keer :') Ik ben nu dus zeiknat. Je ziet ook iedereen voorbijdruipen op hun brommertjes :7 Best wel lachen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:22:40 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110859397
Die Cambodjaanse grenspolitie is echt helemaal van het padje af.

Ze hebben waarschijnlijk van de Amerikaanse overheid een aantal van die vingerafdruk registratie machines kado gekregen en vinden het heerlijk om daar mee te laten zien dat ze met de vaart der volkeren mee gaan. Maar nu moet je zelfs bij het UIT reizen van het land van alle tien vingers een afdruk laten maken. Die gasten zijn echt gek!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_110860760
10 vingers?? Bij het binnengaan van Cambodja moest ik alleen mijn duimen en middelvingers laten scannen. Bij het verlaten van Cambodja alleen mijn duim. Dit was in februari van dit jaar trouwens.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110892391
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:22 schreef buzz1291 het volgende:
Die Cambodjaanse grenspolitie is echt helemaal van het padje af.

Ze hebben waarschijnlijk van de Amerikaanse overheid een aantal van die vingerafdruk registratie machines kado gekregen en vinden het heerlijk om daar mee te laten zien dat ze met de vaart der volkeren mee gaan. Maar nu moet je zelfs bij het UIT reizen van het land van alle tien vingers een afdruk laten maken. Die gasten zijn echt gek!
En er dan zeker weer 2 dollar voor vragen. Voordat je de grens met Cambodja over bent ben je onderworpen aan een aantal nutteloze onderzoeken/formuliertjes invullen waar telkens 1 of 2 dollar voor moet worden betaald. Gaan ze je temperatuur meten ofzoiets bij je oor, zweven even met een apparaatje langs je hoofd en hoppa 2 dollar afrekenen. Formuliertje over gezondheid invullen en weer 2 dollar. Op de vraag wat je met het formuliertje moet doen krijg je het antwoord gewoon weggooien. Visum waar iedereen 2 dollar extra voor moet betalen. En zo voorzien de vele backpackers de douane van een mooi maandsalaris. Ik kan me er niet druk om maken en kan er nog wel om lachen.
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:14:56 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_110896009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:17 schreef Bombshell het volgende:

[..]

En er dan zeker weer 2 dollar voor vragen. Voordat je de grens met Cambodja over bent ben je onderworpen aan een aantal nutteloze onderzoeken/formuliertjes invullen waar telkens 1 of 2 dollar voor moet worden betaald. Gaan ze je temperatuur meten ofzoiets bij je oor, zweven even met een apparaatje langs je hoofd en hoppa 2 dollar afrekenen. Formuliertje over gezondheid invullen en weer 2 dollar. Op de vraag wat je met het formuliertje moet doen krijg je het antwoord gewoon weggooien. Visum waar iedereen 2 dollar extra voor moet betalen. En zo voorzien de vele backpackers de douane van een mooi maandsalaris. Ik kan me er niet druk om maken en kan er nog wel om lachen.
Ik maak me er ook niet druk om. Ik vraag gewoon waar op het formulier staat dat ik er 2 dollar voor moet betalen. En gewoon blijven herhalen totdat hij er ziek van wordt en met een gebaar van go please het opgeeft. Die 2 dollar extra voor een visum ontkom je echt niet aan als je geen pasfoto inlevert. En voor de rest zijn het gewoon ratten die Cambodjaanse grensbewakers. Nog nooit zo een corrupt zooitje in ZO Azie gezien. Wellicht dat het in donker Afrika nog erger is maar daar zullen ze mij ook nooit zien.

Maar ben je eenmaal de grens over en heb je al die bedelaars met hun sloffen fake Marlboro of Viagra van je afgeschud, dan is het wel een relaxed en heel goedkoop land.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 28 april 2012 @ 15:55:39 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_110900167
Mooi om te lezen dat er nog niks veranderd is in Cambodja. :D

Toen ik in Cambodja Tuol Sleng bezocht gebeurde het volgende. In één van die klaslokalen laten ze altijd de documentaire zien over Tuol Sleng. Ik wilde dat wel zien en met mij nog een boel anderen. Zaaltje zat redelijk vol en er waren ook wat kleine kinderen. Zetten ze de TV aan, dus je verwacht dat de documentaire begint... Niets van dat alles, blijkbaar had er iemand porno lopen kijken en in plaats van dat de documentaire begon, kreeg de hele zaal een anale sex scene te zien :')

Bizar land, dat Cambodja :D
pi_127014057
Ik ben vorige week de grens overgestoken van Thailand naar Cambodja bij Poipet. kosten 20 dollar voor het visum, 100 bath smeergeld. Ik had een pasfoto bij een andere official vroeg ook nog 100 bath maar die heb ik maar gewoon genegeerd.

daarna wel nog veel teveel betaald voor een minivan naar siem reap maargoed. We betaalden 10 dollar pp, en na 5 minuten rijden draaide de chauffeur doodleuk weer om, terug naar het busstation om nog een paar mensen op te pikken :')
pi_131286653
Grensovergang was idd bizar!
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_131286877
Poipet is echt het kontgat van Cambodja. :')
Ben er dit jaar ook geweest, zelfde verhaal als hierboven 20 dollar betaald en die 100 bath geweigerd te betalen, kerel werd boos haha, maar ik kreeg mn stempel wel.
Daarna gewoon de bushalte genegeerd en een heeeel stuk gelopen om uiteindelijk bij iemand in een auto te springen die ons wel naar Battambang wilde brengen voor 10 dollar totaal.

Al met al een goede trip, wat me wel echt opviel is dat de wegen daar echt zoveel kilometers lang gewoon kaasrecht zijn, geen bocht, helemaal niks.
Lijkt me best slaapverwekkend als je daar elke dag moet rijden. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')