abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:11:03 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89924005
http://www.hln.be/hln/nl/(...)heeft-gedragen.dhtml

Een gruwelijk filmpje uit Soedan waarop te zien is hoe een vrouw zweepslagen krijgt, veroorzaakt internationaal heel wat opschudding. De vrouw zou een broek hebben gedragen en wordt daar op straat letterlijk voor afgestraft. Volgens de strikte Sharia-wetten is dat strafbaar met 40 tot 50 zweepslagen.

In het noorden van Soedan heerst een conservatieve versie van de islamitische shariawet. Niet alleen moeten mannen en vrouwen zich apart in het openbaar vertonen, ook alcohol en feestjes zijn er verboden, net als het dragen van een broek door een vrouw. Aanhangers beschouwen dat als obsceen.

Lijfstraffen
Afranselingen op straat gebeuren, volgens een Soedanese medewerker van de Wereldomroep Nederland, vrijwel dagelijks. Voor het eerst bereiken dergelijke beelden via YouTube ook de rest van de wereld. Volgens schattingen worden elk jaar tienduizenden vrouwen onderworpen aan lijfstraffen en openbare vernederingen. Vaak gaat het om vrouwen die overspel hebben gepleegd, onzedelijk gekleed over straat zijn gegaan of andere vormen van 'onzedelijk gedrag' hebben vertoond.

Journaliste
Slechts een jaar geleden werd de journaliste Lubna Ahmed al-Hussein ginds gearresteerd omdat ze in het openbaar een broek had gedragen. Anders dan de meeste gestrafte vrouwen zocht Lubna juist de publiciteit. Ze nodigde honderden kennissen en ook de media uit om haar zitting bij te wonen waardoor lijfstraffen er sindsdien als mensenrechtenkwestie worden beschouwd. Ook komt het vaker voor dat gestrafte vrouwen zelf de publiciteit zoeken.

De Soedanese autoriteiten beloven intussen te achterhalen wat precies gebeurde omdat de straf niet in verhouding staat met het gepleegde 'delict'.

=======================================================
Islam is vre.... ach laat ook maar zitten.
pi_89924090
Is dat nieuws? Dat soort barbarij is daar normaal, hoor. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89924123
Een broek dragen, hoe durft ze :r
pi_89924186
is haar 6 jarige dochter dan ook uitgewoond door een ouwe lul, zoals de traditie voorschrijft?
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:17:57 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89924270
Vrouwen met een broek :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:19:59 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_89924365
Vrouwen horen rokjes te dragen. Zo ziet men, dat het Westen en de Islam parallellen hebben.
pi_89924379
Wat een nepzweep zeg.
pi_89924402
Middeleeuws gedachtegoed.
pi_89924493
regels zijn regels
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:24:45 #10
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_89924556
Altijd gezellig zo'n TT. Zodat je denkt dat het heeft plaatsgevonden in Rotterdam Zuid en dat alle moslims in Nederland zoiets aanmoedigen en er achterstaan.

Rot toch eens op met dit soort berichten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:25:38 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_89924594
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:24 schreef Staal het volgende:
Altijd gezellig zo'n TT. Zodat je denkt dat het heeft plaatsgevonden in Rotterdam Zuid en dat alle moslims in Nederland zoiets aanmoedigen en er achterstaan.

Het zegt wel iets over jouw wereldkennis als je denkt dat dit in Rotterdam heeft plaatsgevonden.
pi_89924679
Wat is er mis mee? In bepaalde landen wordt er meesmuilend gekeken naar ons land waar je niet met meer dan 1 vrouw mag trouwen.
Elk land heeft zijn eigen regels. Dat die regels in jouw (en mijn) ogen niet stroken met onze opvatting van billijke regels of een passende straf op het overtreden ervan, staat los van het feit dat zij de wet heeft overtreden en daarvoor gestraft wordt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:28:34 #13
42366 Staal
pi_89924705
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Het zegt wel iets over jouw wereldkennis als je denkt dat dit in Rotterdam heeft plaatsgevonden.
Jij begrijpt toch wel wat ik bedoel of moet ik het je uitleggen?

Ik zie hier nooit topics van mensen die ook maar enige belangstelling hebben voor een land als Sudan.
Het wordt puur ter stemmingmakerij gepost.
Un certain jeune homme
pi_89924713
quote:
Altijd gezellig zo'n TT. Zodat je denkt dat het heeft plaatsgevonden in Rotterdam Zuid
Want als er geen plaatsaanduiding staat zal het wel in Rotterdam zijn gebeurd. Logisch ja...

Bij zulke titels denk ik gelijk aan óf Noord-Afrika, of het Midden-Oosten, of in een land waarvan de naam op -stan eindigt. En in negentig procent van de gevallen klopt mijn vermoeden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89924764
quote:

:') :')

quote:
15s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij begrijpt toch wel wat ik bedoel of moet ik het je uitleggen?

Ik zie hier nooit topics van mensen die ook maar enige belangstelling hebben voor een land als Sudan.
Het wordt puur ter stemmingmakerij gepost.
Mensenrechten vind je niet belangrijk?
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:30:28 #16
42366 Staal
pi_89924797
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want als er geen plaatsaanduiding staat zal het wel in Rotterdam zijn gebeurd. Logisch ja...

Bij zulke titels denk ik gelijk aan óf Noord-Afrika, of het Midden-Oosten, of in een land waarvan de naam op -stan eindigt. En in negentig procent van de gevallen klopt mijn vermoeden.
En waar ben je dan bang voor? Dat we dit soort praktijken in Nederland krijgen? Is er geen ander nieuws.

Weasel er maar omheen, je kunt op je vingers natellen waarom iedere dag wel zo'n berichtje wordt gepost zodat de usuals weer lekker kunnen zeggen dat het een achterlijk geloof is. Want daar gaat het om.
Un certain jeune homme
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:31:21 #17
42366 Staal
pi_89924851
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

:') :')

[..]

Mensenrechten vind je niet belangrijk?
Ah ja, tuuk. Het gaat jullie om de mensenrechten. Je ben de eerste die het noemt. w/ .
Un certain jeune homme
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:31:56 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_89924877
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:30 schreef Staal het volgende:

[..]

En waar ben je dan bang voor? Dat we dit soort praktijken in Nederland krijgen? Is er geen ander nieuws.

Weasel er maar omheen, je kunt op je vingers natellen waarom iedere dag wel zo'n berichtje wordt gepost zodat de usuals weer lekker kunnen zeggen dat het een achterlijk geloof is. Want daar gaat het om.
Als er een conservatieve versie van de sharia heerst, zijn dit soort berichten helaas geen uitzondering.
pi_89924963
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Noord Afrika? Ik nooit eigenlijk.
Midden Oosten alleen een paar landen. Ik denk meestal meteen aan Afrika.
pi_89924993
Het gaat erom dat mensen dit posten uit een soort kritiek op de islam in Nederland krijg je soms het idee, terwijl je hier bijna alle moslimmeisjes in spijkerbroeken ziet lopen dus ach.
pi_89925011
quote:

[..]

Als dit normaal is in een geloof, is dat achterlijk ja. Maar dat was inderdaad al langer duidelijk.
pi_89925066
quote:

[..]

Nee, laten we nieuws onder de tafel vegen als een bepaalde groep er aanstoot aan zou kunnen nemen of er een slechte naam van zou kúnnen krijgen. Dan ben je goed bezig. Okee, het is censuur, maar voor de lieve vrede doen we dat toch gewoon? ^O^
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:36:58 #23
42366 Staal
pi_89925082
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:34 schreef IHVK het volgende:
Het gaat erom dat mensen dit posten uit een soort kritiek op de islam in Nederland krijg je soms het idee, terwijl je hier bijna alle moslimmeisjes in spijkerbroeken ziet lopen dus ach.
Dit bedoel ik inderdaad. Het is stemmingmakerij.
Un certain jeune homme
pi_89925100
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:35 schreef Ruud het volgende:

[..]

Als dit normaal is in een geloof, is dat achterlijk ja. Maar dat was inderdaad al langer duidelijk.
Dit is niet normaal in een geloof.

Dat is ongeveer hetzelfde als stellen dat kindermisbruik normaal is Nederland.
  dinsdag 14 december 2010 @ 17:39:17 #25
42366 Staal
pi_89925177
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, laten we nieuws onder de tafel vegen als een bepaalde groep er aanstoot aan zou kunnen nemen of er een slechte naam van zou kúnnen krijgen. Dan ben je goed bezig. Okee, het is censuur, maar voor de lieve vrede doen we dat toch gewoon? ^O^
Censuur is niet hetzelfde als iedere dingetje posten zo zwart wit is het niet.
Maar ach, ik zie nu dat je van de FP bent.
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')