abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89905396
Een dikke week geleden kocht ik via Ebay een paar sportschoenen, betaald via Paypal. Daags nadien kreeg ik al een mailtje dat de spullen verzonden waren via USPS (post dus) met een nummer en alles erbij. Zover alles ok.

Gisteren ontvang ik volgend mailtje:

quote:
Beste mrPanerai,

I have made a horrible mistake...please forgive me!

My husband put the wrong label on the wrong box and your shoes were sent
to
Florida by mistake! Your shoes are already in the USPS Post on the way back
to me.
As soon as i receive them i will immediately send them to you in Belgium!
Again, i
sincerely apologise.

I will immediately return the original fee to you in good faith.

I would ask that when you receive the first package, would you be kind enough
to
simply ship them back to the US as soon as possible. I will of course pay
for the
return shipping costs to the US in advance. I do not want you to have to
spend any
of your own money on this process.

I am determined to make things correct. I will let you know as soon as i
receive the
baseball shoes from Florida and if acceptable to you, I really would like
to begin the
process of getting the shoes to you. I really would like you to have them
as they are
very beautiful and the best of Adidas.

This has never happened to me before and it was an honest mistake on my
husband's behalf.

I should be grateful if you would let me know if the above is OK with you,
in order
that i can also help the man in Florida who has kindly returned your shoes
to me!!

So very, very sorry and hope to hear from you soon. Many Thanks in advance
:)

EbayVerkoper X :)

enkel de namen zijn aangepast
Ze spreekt ook over returning the fee in good faith maar op pp is nog niets binnengekomen.
...Ebay-verkoper had 100% en de prijs was goed maar niet ongelooflijk (zeg maar 60% van het origineel)

Is dit een echte fout of het begin van een scam die ik niet doorzie!
pi_89905398
100% van van hoeveel beoordelingen? 99.6% vind ik vaak betrouwbaarder dan 100% om eerlijk te zijn. Just to perfect.

Voor de rest zou het verhaal gewoon waar kunnen zijn lijkt mij, zolang hij niet gaat vragen bedragen te storten en dergelijke is er niks aan de hand. Maar het zou het begin van een scam kunnen zijn,... majah daar heb je ook weinig aan :P
pi_89905466
Wacht totdat inderdaad het verkeerde pakje aankomt. Als je dan nog geen return fee hebt ontvangen, stuur hem dan een mailtje om eraan te herrineren. Laat alle transacties via PayPal verlopen. Als er dan vreemde dingen gebeuren kun je altijd een "payment dispute" beginnen bij PayPal.
pi_89905469
het lijkt een beetje vaag en de verhaal van deze verkoper spreekt op sommige punten tegen. er blijkt nergens dat ze een tweede pakket heeft gestuurd.
Waarom moet jij weten dat ze die man moet helpen die je schoenen terug heeft gestuurd???

en waren het basebal schoenen ?

xander
pi_89906361
Ik zou even wachten tot het 2de pakje met het juiste schoeisel arriveert en dan het eerste pakje pas terugsturen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:33:01 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_89906392
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 05:43 schreef rabartels het volgende:
het lijkt een beetje vaag en de verhaal van deze verkoper spreekt op sommige punten tegen. er blijkt nergens dat ze een tweede pakket heeft gestuurd.
Waarom moet jij weten dat ze die man moet helpen die je schoenen terug heeft gestuurd???

en waren het basebal schoenen ?

xander
Zoals ik het lees zijn de 2 pakketjes verwisseld. Ze geeft aan dat de man in Florida, die het pakketje van TS heeft gekregen, het al terug heeft gestuurd naar haar. Graag zou ze van TS willen horen of hij idd het verkeerde pakketje terug gaat sturen, zodat zij die man in Florida ook gerust kan stellen, die nu in spanning zit te wachten of hij zijn pakketje wel gaat zien ..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:37:04 #7
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_89906461
Teksten als:
quote:
I really would like you to have them
as they are
very beautiful and the best of Adidas.
doen bij mij de alarmbellen rinkelen.
Goed dat ik er ben.
pi_89907635
quote:
Op dinsdag 14 december 2010 08:37 schreef Meneer_Agent het volgende:
Teksten als:

[..]

Dat dus.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89908436
Even kijken wanneer de laatste dag is dat je je geld terug kan krijgen van paypal en ze tot die dag de kans geven het goed te maken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:41:40 #10
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_89909437
Link naar profiel van seller?
Goed dat ik er ben.
pi_89910144
Hier wordt in 1000 woorden iets uitgelegd wat ook met een paar zinnen had volstaan. Waarom zou je van je verhaal een weelderige suikerregen maken die als zoete stroop de leugens aan elkaar plakt, als je ook in 3 zinnen kunt aangeven dat je een fout hebt gemaakt en deze gaat herstellen.

Kortom, scam.
pi_89912908
Wacht het gewoon af en laat je niet gek maken, paranoide gedrag is nergens voor nodig zolang je binnen de cashback periode van Paypal blijft...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2010 @ 12:30:48 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89913117
Je kunt het voor alle zekerheid vast even bij ebay melden. Zonder er meteen een geschil van te maken, bedoel ik. En dan even afwachten, want post naar Europa doet er nu eenmaal erg lang over. Geef haar even het voordeel van de twijfel. Als het te lang duurt trek je bij Paypal aan de bel en krijg je alsnog je geld terug.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89915501
Blijft natuurlijk ook wel dat wanneer het eerste pakje aankomt er invoerrechten op betaald zullen moeten worden...en daar heb ik ook al geen zin in.

Kan ik niet gewoon het eerste pakje 2 weken op de post laten liggen zodat die het zelf terug naar de afzender sturen. Zonder dat ik dan invoerrechten en het terugsturen ga betalen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:48:46 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89915783
Ze houden je aan het lijntje tot de 45-dagen (dacht ik) termijn verstreken is en je dus geen dispute meer mag claimen bij paypal - en ze dus je geld kunnen houden.

En dan nog dit:
http://www.theinternetpat(...)m-gets-it-dismissed/

quote:
So what does this mean? It means that if you pay somebody with Paypal, they can ship you anything - they could even ship you a sack full of manure - and so long as you receive something from them, you have no recourse to get your money back.
zzz
pi_89916076
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:22 schreef De_Rikster het volgende:
Wacht het gewoon af en laat je niet gek maken, paranoide gedrag is nergens voor nodig zolang je binnen de cashback periode van Paypal blijft...
45 dagen na het initiele overmaken toch?
pi_89916832
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:37 schreef Meneer_Agent het volgende:
Teksten als:

[..]

Moet inderdaad zeggen toen ik het eerder las, deze zin ook verdacht klonk. Daarnaast klinkt de zinsopbouw ook niet echt als een Amerikaan. Eerder inderdaad een afrikaan waarvan iedereen zo nu en dan wel eens mailtjes ontvangt.

Wellicht beter om te wachten wat er gaat gebeuren en als je de spullen net voor het verstrijken van de despute tijd nog niet binnen hebt, inderdaad een dispute aanmaken.

Zou inderdaad kunnen dat het deze truc is:
- Ze sturen je een goedkoop pakje op
- Ze geven je een beetje geld om het pakje terug te sturen
- Echte pakje arriveert nooit
- Tegen de tijd dat je het doorhebt is het al te laat voor dispute.
- Scammer heeft jouw geld minus de kosten van het terugsturen van goedkoop pakje.

Je kan wellicht vragen of om een juist paar schoenen gelijk op de post te doen, voordat het juiste pakje uit Florida terug komt, en je het tracking number op te laten sturen. Dan kun je tenminste bevestigen of iets onderweg is.
pi_89917417
Ik zet even een tijdslijn neer.

10 december hoogste bod gewonnen
10 december PP verzonden
11 december bericht via PP dat een pakje is verzonden voor een ebay-item. het is registrated mail en de nummer geeft wel aan dat iets uit de VS verzondenis.
14 december mail van verkoper, zie hierboven.

Ik denk dat ik het volgende maar doe. Ik wacht tot de 2 pakjes hier zijn en ga dan naar het postkantoor....ik zie dan wel welk ik accepteer en wel ik niet afhaal en welk dan retour afzender kan. ongeacht of ze een betaling aan PP terugdoen.

Indien ik na 35 dagen geen bericht heb dat ze beiden op het postkantoor liggen doe ik wel een claim bij PP.
pi_89922725
ts, Ik heb je een DM gestuurd mogelijk kan ik je meer duidelijkheid geven omtrent de andere eBay user.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_89924475
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:37 schreef RPG het volgende:
ts, Ik heb je een DM gestuurd mogelijk kan ik je meer duidelijkheid geven omtrent de andere eBay user.
en beantwoord, bedankt alvast.
pi_89924871
Kun je het IP van de verzender van de mails achterhalen?
Doorgaans kun je met een whois achterhalen uit welk land die komt en weet je in ieder geval of het waarschijnlijk een amerikaan is of niet.
pi_89925475
Ik heb het voor je nagekeken. Verhaal van de verkoper ziet er kloppend uit. Verkoper heeft bericht gehad van andere koper uit Amerika dat die Adidas E Excel2 Mid shoes ontvangen heeft inplaats van zijn gekochte Puma's. Die koper heeft de Adidasses al terug gestuurd naar de verkoper.
pi_89994169
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:46 schreef RPG het volgende:
Ik heb het voor je nagekeken. Verhaal van de verkoper ziet er kloppend uit. Verkoper heeft bericht gehad van andere koper uit Amerika dat die Adidas E Excel2 Mid shoes ontvangen heeft inplaats van zijn gekochte Puma's. Die koper heeft de Adidasses al terug gestuurd naar de verkoper.
Uit pure nieuwsgierigheid.... Hoe weet jij dat allemaal?
:-)
  donderdag 16 december 2010 @ 12:23:47 #24
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_89994231
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:22 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Hij werkt voor de AIVD.

Heb je nog wat gehoord TS?
BBQCOPTER!
pi_89996077
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:22 schreef Dartanion het volgende:

[..]

werk bij eBay.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:42:42 #26
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_89997073
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:01 schreef r3gi3boy het volgende:
Hier wordt in 1000 woorden iets uitgelegd wat ook met een paar zinnen had volstaan. Waarom zou je van je verhaal een weelderige suikerregen maken die als zoete stroop de leugens aan elkaar plakt, als je ook in 3 zinnen kunt aangeven dat je een fout hebt gemaakt en deze gaat herstellen.

Kortom, scam.
Ik kan me voorstellen dat mensen die wel oprecht een fout hebben gemaakt, ook maar blijven doorgaan over hoe erg ze het vinden.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_90004356
Als ik alles bekijk lijkt het me ook oprecht...'t is geen echte webwinkel pur sang, ik wacht gewoon af tot de 2 pakketjes hier zijn, pakketten richting VS worden toch tegengehouden las ik vandaag nog in de krant, mss dat dat in januari beter is.
pi_90508601
Omdat ik ook een teringhekel heb als een topic niet wordt afgesloten of geupdate.

Hier een update:

vandaag stond er een postbode voor de deur met een pakje... douanekosten van 10 euro.
Ik heb deze maar betaald en het pakje in ontvangst genomen.
Er zit een (nieuw) paar Puma Jago beige Suede schoenen in, mooi maar niet mijn maat en niet mijn stijl.

Ik heb de verkoper gemail en zij hebben me direct de verzendkosten + de inklaringskosten terugbetaald via PP.

Ik begin dus te denken dat het wel echt een vergissing kan zijn, maar twijfel om deze op te sturen
tot ik de mijne binnenheb.

Kan ik trouwens ergens zien om welke reden iets per pp betaald werd?
  Vis een optie? maandag 27 december 2010 @ 21:29:45 #29
70532 loveli
N
pi_90510711
Verkopers op ebay zijn panisch over hun feedback en daarom kruiperig beleefd. Ga er vanuit dat de verkoper een fout heeft gemaakt (ze hebben iig de verkeerde schoenen opgestuurd, dus idd fout) en handel daarnaar. Foute schoenen terugsturen. Voor de termijn om is een kwestie openen op PayPal en als het in de tijd die ervoor staat niet is opgelost, opwaarderen tot claim.

Maar ga er voorklopig vanuit dat het een welwillende verkoper is die een foutje heeft gemaakt. Als het een claim wordt krijg je gewoon je geld terug. Niet accepteren en direct laten terugsturen was nog makkelijker (en goedkoper voor de verkoper) geweest.
crap in = crap out
pi_90525614
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:29 schreef loveli het volgende:
Niet accepteren en direct laten terugsturen was nog makkelijker (en goedkoper voor de verkoper) geweest.
Dat was eigenlijk wel de bedoeling, maar wat anders NOOIT gebeurd, pakje dat betaald moet worden bij buren afleveren die nog betalen ook...gebeurt nu wel.

En de verkoper maakte ook binnen notime 70 euro (verzendkosten+ douanekosten) over via PP
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 december 2010 @ 09:38:24 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90527010
Nu je ook daadwerkelijk schoenen hebt gekregen - de verkeerde dus - denk ik dat het echt een vergissing is geweest. Anders had je helemaal niks gekregen en ook nooit meer wat gehoord. Het lijkt erop dat deze verkoper echt heel hard bezig is om zijn vergissing goed te maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:08:15 #32
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_90527625
Tja ik kan het me best voorstellen dat mensen tegenwoordig wat panischer reageren betreffende internetoplichting. Feit is dat je nu wel gewoon schoenen hebt gekregen dus ik denk dat het een vergissing is maar voor de zekerheid zou ik gewoon wachten tot je je goede paar binnen hebt.
Heb je al een reactie naar hen gestuurd dat je het eerste pakket al wel binnen hebt?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_90530268
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:08 schreef numero_uno het volgende:
Tja ik kan het me best voorstellen dat mensen tegenwoordig wat panischer reageren betreffende internetoplichting. Feit is dat je nu wel gewoon schoenen hebt gekregen dus ik denk dat het een vergissing is maar voor de zekerheid zou ik gewoon wachten tot je je goede paar binnen hebt.
Heb je al een reactie naar hen gestuurd dat je het eerste pakket al wel binnen hebt?
Uiteraard, anders had ik ook nooit geweten wat de douanekosten waren en hadden ze dat niet kunnen overmaken.
  dinsdag 28 december 2010 @ 14:19:48 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90536468
Niks aan het handje dus, gewoon een foutje, kan gebeuren.
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')