abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89947925
als je het kindje voelt is die gemoedsrust ook weer opgelost en echo's kosten gewoon geld, dus worden alleen vergoed indien nodig. Je laat toch ook niet preventief elke maand je bloed controleren? Dat doe je ook alleen als het nodig is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 15 december 2010 @ 09:34:14 #127
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89948318
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Zie ik toch anders. Het is niet alleen voor de leuk, natuurlijk is het leuk om het te zien, het is ook gewoon voor een stukje gemoedsrust.
tuurlijk zou je vaker willen maar meestal na 20 weken voel je de kleine.
dat geeft toch ook gemoedsrust?

mrien je mag me wel pm-en hoor.

mijn zusje vertelde dat ze helemaal in de zwangerschap niet in de bubbelbad mocht.
ik heb dat bij de jongste wel gedaan bij 34 weken. dat was zo heerlijk voor mijn bekken.
voor feb. ga ik toch niet zwemmen :@

hydrofiele luiers gebruiken we nu voor poetsdoeken.
ik mag weer lekker alles opnieuw aanschaffen *O* mijn moeder heeft toen voor mij van de hydrofiele luiers spuugdoeken gemaakt.
pi_89948359
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 08:21 schreef avotar het volgende:
Ik heb eigenlijk gisteren me voor het eerst ook afgevraagd waarom je ook maar zo weinig echo's krijgt.
bij 9 weken, 12 weken .. (we zitten nu vandaag op 17 weken...) .. krijg je de 20 weken.. en dan heb je er gewoon geen meer.... terwijl ik merk dat we nu al zoiets hebben van ..... "we willen hem/haar ziehien"...

Oh .. en als man vraag ik me inderdaad af waarom je hydrofiele luier een luier noemt terwijl het geen luier is....
Hydrofiele luiers worden wel degelijk als luiers gebruikt, dus daarom worden ze zo genoemd. Met name in de eerste weken. Daarna zijn ze snel te dun en ga je over op bijvoorbeeld piqué of oogjesluiers met een hydrofiel erin gevouwen.
Je vouwt ze op een bepaalde manier, doet ze om en zet ze daarna vast met een speciale speld, klemmen of met tape en daar gaat dan een stripslip of wolbroekje overheen.

Vroeger werd het een stuk meer gebruikt dan nu maar er zijn ook nu nog steeds mensen die ze daarvoor gebruiken.

Ik heb zelf ook in hydrofiele en piqué luiers gelopen en ik ben niet belachelijk oud ofzo :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89948804
Ik kreeg vroeger ook alleen een pamper om als er iets speciaals was, die dingen waren toen nog heel erg duur. Rest van de tijd waren het hydrofiel luiers ja. En ik kan me heugen dat wij later, toen we met poppen speelden, onze oude overbroekjes van plastic kregen, daar ging dan zo'n luier in en dan een harde plastic laag eromheen. Lijkt me heeeeeerlijk, not.

Ik laat het echt van het geslacht afhangen of ik veel ga kopen. Is het weer een jongen dan ga ik dezelfde wieglakentjes enzo gebruiken. Bij een meisje wil ik wat anders.

Oe, Drieka ligt op mijn blaas. Dat is niet handig, niet dat ik nu vaker moet, maar het duurt gewoon langer, net alsof je niet veel kracht kan zetten ofzo :+ (nou weet ik ook wel dat je eigenlijk uberhaupt niet veel kracht mag zetten van de bekkenbodemfysio maar goed, ik doe dat nou eenmaal).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 15 december 2010 @ 10:13:52 #130
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89949267
Hier kom hier even zwaaien naar alle zwangere dames.
Vanmorgen ontdekt dat ik al 8 weken zwanger ben.
Na herkenbare symptomen toch maar even een test gedaan, en Whala. 2 strepen.
Een verrassing die er nog wel bij kan.
Het leven zit vol verrasingen.
  woensdag 15 december 2010 @ 10:16:41 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949331
Welkom Chanel! Gefeliciteerd. Ik las in het andere topic dat je al 2 pubers hebt. Een echt nakomertje dus!!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:18:00 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949362
Vandaag minimijlpaal: psies 10 weken. Een kwart voorbij!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:27:59 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89949567
Een *O* voor de kwart-van-de-zwangerschap-mijlpaal van Aventura!

Gefeliciteerd Chanel!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:36:36 #134
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89949798
Dankje dankje. De puberende meiden zullen het geweldig vinden.
Nu moet moeders nog even wennen aan het idee.
En vriendlief die tegen de vlakte gaat, denk ik, want die weet het nog niet.
(wat een feest, wat een feest.)
  woensdag 15 december 2010 @ 10:42:38 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89949959
Ik was 8 toen ik een broertje kreeg, geweldig vond ik dat. Lekker de grote zus uithangen!
  woensdag 15 december 2010 @ 10:46:12 #136
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89950056
Hoe oud zijn je meiden Chanel?
pi_89950378
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera! In ieder geval is het duidelijk een kleiner kind dan Ivan. Ik draag weer naar binnen, de baby ligt weer keurig met het hoofd naar beneden en is weer niet ingedaald.

Wat interessante dingen die ik heb vernomen:
* Ik hoef niet plat te gaan liggen als mijn vliezen breken. In mijn ziekenhuis is dat een achterhaalde richtlijn.
* De anesthesist komt in mijn ziekenhuis tegenwoordig in principe naar de bevallende vrouw toe in plaats van andersom. Dat was met de geboorte van Ivan nog anders.
* De verpleegkundigen in mijn ziekenhuis worden regelmatig bijgeschoold over borstvoeding. Het schijnt dat niet alleen pethidine maar ook de ruggenprik van invloed kan zijn op de borstvoeding. Bij pethidine is het verband wel duidelijker aanwezig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89950442
Welkom, Chanel!
pi_89950618
Chanel welkom en gefeliciteerd! *O*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89950643
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89950715
Welkom Chanel! Congratz.
pi_89951078
Welkom Chanel en gefeliciteerd!
  woensdag 15 december 2010 @ 11:28:35 #143
328531 Chanel19
Acta est fabula.
pi_89951390
Dankje dankje ladys.

Ikzelf was net 7 toen ik nog een broertje kreeg. En meteen ZOOOOW verliefd op hem, dat ik toen al moedergevoelens koesterde.
Mijn kids zijn intussen 13 & 15, das wel een beetje een groter verschil he?
Maar ik was jong moeder, dus wat ,mijn, leeftijd betreft, kan het nog prima.

Wickie, volgens de bijsluiter word het afgeraden om pethidine te gebruiken bij borstvoeding. En anders zou ik toch echt even met de huisarts overleggen.
pi_89951565
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:05 schreef wickie het volgende:
Wat is de invloed van pethidine op borstvoeding?
"Alle opioiden gaan gemakkelijk via de placenta naar je kind, waar ze bijna dezelfde concentratie bereiken als in je eigen bloed. Ook die loopt dus kans op een remming van de ademhaling. De kans hierop is het grootst als de opioide twee tot drie uur voor de bevalling gegeven wordt. In het algemeen is de remming zo klein, dat het effect meestal niet meetbaar is in de Apgar-score. Een lagere Apgar-score komt echter wel iets vaker voor bij het gebruik van pethidine.

(...)

Pethidine is het medicijn dat het meest geassocieerd is met moeilijkheden bij de borstvoeding. De baby's maken minder bewegingen die bij het borstvoeden horen (hand-naar-mond, massage, aanraken van de tepel) en ze zuigen minder aan de borst.

Uit één onderzoek bleek dat de helft van de onderzochte kinderen in de eerste tweeëneenhalf uur niet aan de borst dronken en al deze kinderen zaten in de groep die blootgesteld waren aan pijnstillers. Het effect is sterker als de opioiden dichter bij de geboorte gegeven werden."

Bron
pi_89952599
Fijn dat alles goed was Claudia! Je klinkt opgelucht over het geschatte gewicht van je meisje!

Hier alles gewoon rustig, verwacht het nog niet zo snel
pi_89953672
*O* gefeliciteerd Chanel!
  woensdag 15 december 2010 @ 13:28:59 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89955456
Chanel, van harte gefeliciteerd!
pi_89956039
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zojuist weer een controle gehad. De baby wordt door de verloskundige op 3900 gram bij 40 weken geschat, hoera!
Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89956773
Chanel, gefeliciteerd :)

Bij mij VK is er al een kinderwensspreekuur en bij 36 weken een extra echo, ook hier zou het huisbezoek dus nieuw zijn.
pi_89956958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nog maar 9 ons meer dan de vk bij ons schatte :)
Oh, dat is toch een heel aardig gewicht? Het gaat dus goed met de groei?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')