Op 1 of andere manier heb ik daarover heen gelezenquote:
Er is geen keuze, je leeft.quote:Op maandag 13 december 2010 21:40 schreef Daskaar het volgende:
Ik denk dat we allemaal wel het verschil aanvoelen tussen die twee keuzes.
De term "stervende zijn" is alleen van toepassing aan het einde van een terminale fase, zeg maar de laatste minuten.quote:Ik moet toegeven dat ik stervende ben en er zal niks achter blijven na mijn dood dat er op wijst dat ik geleefd heb.
Als je leeft in het verleden of in de toekomst, dan leef je toch ook?quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:18 schreef ScreamerT7 het volgende:
veel mensen dwalen in hun verleden en toekomst, ipv dat ze NU leven.
die mensen zijn stervende, dat is denk ik het verschil.
Je denkt het weer allemaal te letterlijk... Natuurlijk leef je. Je hart klopt, je hersenen werken etc. Maar het gevoel dat je echt leeft en het gevoel dat je stervende bent, dat zijn twee heel verschillende dingen. En dan heb ik het niet over gezond en ziek zijn, maar meer je eigen wilskracht en er proberen alles uit te halen voor je eigen gevoel.quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als je leeft in het verleden of in de toekomst, dan leef je toch ook?
Dat is dan figuurlijk leven, het gevoel dat je alles op orde hebt en gelukkig bent. Die zaken zie ik dan weer gescheiden.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:52 schreef Chilled het volgende:
[..]
Je denkt het weer allemaal te letterlijk... Natuurlijk leef je. Je hart klopt, je hersenen werken etc. Maar het gevoel dat je echt leeft en het gevoel dat je stervende bent, dat zijn twee heel verschillende dingen. En dan heb ik het niet over gezond en ziek zijn, maar meer je eigen wilskracht en er proberen alles uit te halen voor je eigen gevoel.
wat eerder al genoemd werd, je moet de vraag niet letterlijk nemen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er is geen keuze, je leeft.
[..]
De term "stervende zijn" is alleen van toepassing aan het einde van een terminale fase, zeg maar de laatste minuten.
Natuurlijk blijft er wat achter, als je bijv. kinderen hebt.
Bovendien, is het erg als er niets van je achtreblijft ?
Uiteindelijk verdwijnt alles
Tot die conclusie was Paulus ook al gekomen:quote:Op zondag 19 december 2010 12:47 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wat eerder al genoemd werd, je moet de vraag niet letterlijk nemen.
het is een gevoel, gemoedstoestand, hoe ervaar je jouw leven op dit moment als je moest kiezen tussen de twee keuzes.
is het erg als er niets achterblijft?
weet het niet, veel mensen denken van wel.
het gaat erom dat je voelt dat wat je doet en presteert op aarde nutteloos is, en geen betekenis heeft op de lange termijn voor wie dan ook.
hoe ga je daar mee om.
vrolijke boel he?
Salomon was ietsjes eerderquote:Op zondag 19 december 2010 13:33 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Tot die conclusie was Paulus ook al gekomen:
Romeinen 8
20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan.
Boeddha zegt het nog iets krachtiger:quote:
quote:Op zondag 19 december 2010 15:11 schreef Id_do_her het volgende:
Vonden ze het Evangelie van Eva Maria maar eens terug.
Nee je leeft niet in het verleden en toekomst, je dwaalt erin...quote:Op zaterdag 18 december 2010 20:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als je leeft in het verleden of in de toekomst, dan leef je toch ook?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |