Komop vent, het is natuurlijk ook een topic van niks. In een ruime definitie zijn we allemaal stervende. Tegelijkertijd zijn we ook nog hartstikke in leven. In een enge definitie zijn we allemaal niet stervende en dus volop in leven. Voor je winterdepressie is er een ander subforum.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:07 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja er zijn al meer van dit soort opmerkingen geplaatst.
iets minder cliche bitte
Echt? (Dit waren toch niet je laatste woorden?)quote:Op maandag 13 december 2010 23:21 schreef drunk_on_shadows het volgende:
ik vecht tegen de dood momenteel
Unreal City,quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:30 schreef Sisiorange94 het volgende:
We zijn al dood en in het hiernamaals
Kom dan niet met zo'n cliche topic of neem gewoon je pilletjes weer in of ga onder een UV lamp liggen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:07 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja er zijn al meer van dit soort opmerkingen geplaatst.
iets minder cliche bitte
pardon?quote:Op dinsdag 14 december 2010 00:23 schreef Zelfmoordkonijn het volgende:
[..]
Komop vent, het is natuurlijk ook een topic van niks. In een ruime definitie zijn we allemaal stervende. Tegelijkertijd zijn we ook nog hartstikke in leven. In een enge definitie zijn we allemaal niet stervende en dus volop in leven. Voor je winterdepressie is er een ander subforum.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:42 schreef Daskaar het volgende:
[..]
pardon?
doe even rustig met je neerbuigende gelul, chef.
het feit dat jij blijkbaar niet snapt wat ik vraag betekend niet dat dit topic onzin is.
en jij weet niks van mijn depressies, dus blijf daar maar vanaf als je jezelf niet voor lul wil zetten.
Misschien iets voor dit topic?quote:Op maandag 13 december 2010 22:40 schreef deelnemer het volgende:
Als muziek liefhebber kan dit je misschien opvrolijken
Een leuk topic. Bezieling, kleinduimpje3, niks moeilijks aan toch (on ontopic: onmogelijk?)quote:Op woensdag 15 december 2010 21:35 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Misschien iets voor dit topic?
Soul music/zielmuziek
Alhoewel, je bent geen zielgelover, en soul music ligt dan een beetje moeilijk
That's quite depressing..quote:Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef Id_do_her het volgende:
We zijn allemaal stervende vanaf onze geboorte.
ik zie niet in waarom er een punt achter gezet moet worden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:38 schreef Friek_ het volgende:
Ben het toch wel in enige mate eens ben met Zelfmoordkonijn. Ik zie niet zo snel in waarom deze topic open moet blijven zonder zinnig voer voor discussie. Zo wordt het gewoon nogal een GC-topic.
Genieten dus, van al het goeds wat het leven je biedt. Dan leef jequote:Prediker 2:17
17 Ik kreeg een afkeer van het leven. Elke bezigheid onder de zon ging me tegenstaan, want het is niet meer dan lucht en najagen van wind. 18 Van alles waarvoor ik me had afgebeuld onder de zon kreeg ik een afkeer. Ik zou het moeten achterlaten voor mijn opvolger, 19 en wie zou kunnen zeggen of hij wijs of dwaas zou zijn? Toch zou hij de macht verwerven over alles wat ik met mijn wijsheid had bereikt. Ook dat is enkel leegte. 20 Vertwijfeling beving me over alles wat ik had verworven en waarvoor ik had gezwoegd onder de zon. 21 Ook al is een mens bij alles wat hij heeft bereikt bekwaam te werk gegaan, met wijsheid en kennis van zaken, hij moet het iemand geven die er niets voor heeft gedaan. Ook dat is niets dan leegte en een uiterst kwade zaak. 22 Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij moeizaam heeft verworven? Hij jaagt het na en zwoegt ervoor onder de zon, 23 maar alle dagen van zijn leven brengen hem verdriet, alles wat hij onderneemt brengt hem niets dan smart. Zelfs s nachts vindt hij geen rust. Ook dat is leegte. 24 Het is daarom nog maar het beste voor een mens dat hij zich aan eten en drinken te goed doet en volop geniet van alles wat hij moeizaam heeft verworven. En ook dat, zo heb ik ingezien, is in de hand van God.
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef djenneke het volgende:
Sinds ik een dochtertje heb, ben ik pas stervende. Daarvoor leefde ik nog.
Het is niet 'depressing', de klok tikt vanaf onze geboorte toch naar ons einde? In mijn ogen is daar niks depressief aan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:37 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
That's quite depressing..
Maar wel interessant onderwerp, benieuwd hoe iedereen daar over denken..
Het ligt er wel aan hoe je ermee omgaat. Je kunt het namelijk op verschillende manieren bekijken zeg maar..quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het is niet 'depressing', de klok tikt vanaf onze geboorte toch naar ons einde? In mijn ogen is daar niks depressief aan.![]()
Feiten zijn feiten zeg maar.
Dat kan zeker, maar je begint met sterven zodra je geboren bent, dat kun je toch niet ontkennen? Of je moet met 'leven' iets als; 'ik geniet, doe iets met mijn leven, ik heb een leven, ik leef' bedoelen, ik bedoel dan eerder de tijd tussen geboorte en sterfte.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:53 schreef Chilled het volgende:
[..]
Het ligt er wel aan hoe je ermee omgaat. Je kunt het namelijk op verschillende manieren bekijken zeg maar..
Klopt, maar ik heb het idee dat ts het allemaal niet te letterlijk bedoelt. Het zou misschien ook fijn zijn als hij weer even om de hoek komt kijken om even wat reacties te geven zodat we weten hoe hij het precies bedoelt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar je begint met sterven zodra je geboren bent, dat kun je toch niet ontkennen? Of je moet met 'leven' iets als; 'ik geniet, doe iets met mijn leven, ik heb een leven, ik leef' bedoelen, ik bedoel dan eerder de tijd tussen geboorte en sterfte.
Hoe iemand het wil bekijken moeten ze zelf weten maar dat neemt niet weg dat de klok loopt en je er maar mee moet doen wat je zelf wil.
quote:Op maandag 13 december 2010 21:48 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ok ik leg t even uit.
Als je leeft dan geniet je(neem ik aan) van elke dag en heb je het gevoel het beste uit het leven te halen.
Sterf je dan richt je je meer op de dood, dan ben je bezig je tijd vol te maken.
Zoals ik al zei een gevoelskwestie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |