abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90000333
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:07 schreef Moody het volgende:

[..]

Prima te vinden. Tip: naam album + "rar". Werkt bij alles...
En inderdaad is alles ook te vinden via Spotify of the beluisteren op hun site:

http://oldabrambrown.bandcamp.com/
Haha, ja, vooral op onbekende albums werkt dat beter....ben er ook net achter gekomen ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 16 december 2010 @ 15:29:49 #102
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_90001778
Ikke nu ook met semi-professionele jaarlijst-post!

1 Alain Johannes - Spark
Tribute van een weduwnaar aan zijn overleden vrouw. Vrij pover opgezet qua invulling (meestal alleen gitaar en stem met spaarzame drum en bas), maar je wordt er toch van begin tot einde ingezogen, je mist het ook niet.
Fantastisch gitaarspel, een dijk van een stem en, als je er eenmaal inzit, een emotionele rollercoaster. Maar niet voor iedereen weggelegd.

2 Dean & Britta - 13 Most Beautiful: Songs for Andy Warhol's Screentests
Dean Wareham zou je kunnen kennen van Galaxie 500, zijn vrouw Britta zou je kunnen kennen als de stem van '80s cartoonzangeres Jem. Maar dat was toen.
Nog ver voor die tijd maakte Andy Warhol uiterst kunstzinnige filmpjes. Bij screentests van bekende personages die Warhol maakte, waren Dean & Britta gevraagd er soundtracks bij te maken. Eigenlijk moet je ook de muziek met de beelden bekijken, maar ook los daarvan is het weer gewoon prima poppy, artyfarty en heerlijk dromerige muziek die we van deze 2 gewend zijn.

3 Lissie - Catching a Tiger
Tja, wat kan ik zeggen. Gewoon weer een nieuw zangeresje? Misschien. Maar al die jaarlisten staan ook gewoon weer vol met 'gewoon weer een nieuw bandje.'
Lissie schrijft en zingt oerdegelijke popliedjes met een america-twist. Niets wereldschokkends, maar wel heel goed gedaan. Ik zeg volgend jaar Lowlands in de Lima.

4 Los Lobos - Tin Can Trust
Deze knakkers zijn weer helemaal terug en zijn het nog niet verleerd!

5 the Coral - Butterfly House
Deze knakkers zijn weer helemaal terug en zijn het nog niet verleerd! [2]

6 Karen Elson - The Ghost Who Walks
Vroegah kwam je in jaarlijstjes vaak Jack White tegen. Dit jaar zijn WS en Dead Weather toch wat spaarzaam te vinden in de beschouwingen. En Jack zijn Misses al helemaal. En da's jammer, want laat díe nu net het beste album uitgepoept hebben.,

7 Field Music - Field Music (Measure)
Een paar jaar geleden was ik iets meer fan van deze jongens dan dat ik nu ben. Maar nog steeds een hele fijne, heel herkenbare sound met vleugjes XTC, Yes, Beatles, Of Montreal etc. Maar dan dus toch heel eigen, he ;) Echt doorbreken lukt ze niet niet en da's jammer, want ik vind ze samen met The Coral de leukste Britse bands van de afgelopen jaren.

8 Robert Randolph and the Family Band - We Walk this Road
Gewoon heule fijne Amerikaanse Rootsrock. Het wordt nog gemaakt. En er doet ook nog een leuke sterrencast mee, maar daarvoor moet U maar het filmpje kijken.

9 John Legend & the Roots - Wake Up!
Op papier had er misschien nog meer ingezeten dan deze 9e stek, maar dat wil ook weer niet zeggen dat het een tegenvaller is. Zeker niet, het is voor mij alleen niet the bést of both worlds. Het grooved als een eh..iets dat grooved (wat wil je ook met zo'n band) en Legend is een prima zanger.

10 Babybird - Ex-Maniac
Stephen Jones doet eigenlijk nog steeds hetzelfde wat 'ie 15 jaar geleden deed: goeie popliedjes maken. Alleen nu met een beetje hulp van zijn mattie Johnny Depp. En daarmee is ook deze nummer 10 Goedgekeurd door de Bond van Huisvrouwen.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_90002666
Leuk lijstje n00bie, tenminste, zo klinkt het...Ken de meeste namen niet, dus...dat wordt uitchecken *O*

Speciale aanraders? Ja ok, het is je top 10, maar wellicht kan je iets aan mij relateren ;) Maar ik ga het iig allemaal uitchecken! Leuk..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_90006012
Ik heb weer wat te checken dit weekend....tussen de kerstconcerten door :)
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 18:16:52 #105
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_90009109

1. Pendulum - Immersion
Geweldige plaat van een geweldige band. Echt drum 'n bass kun je het niet noemen, maar wat maakt het uit. Het klinkt goed en er staat op dit album geen zwak nummer. Geniale gastartiesten ook als In Flames en een van mijn helden Steven Wilson, wat wil je nog meer. Ieder nummer bevalt me en daarom staat dit op nummer 1.
Favoriete nummer: Witchcraft

2. Marina & The Diamonds - The Family Jewels
Ontdekking van het jaar, geweldige liedjes, eigenlijk geen zwakke nummers. Ik word altijd heel vrolijk van dit album en van Marina zelf natuurlijk. Heb deze cd gekocht en ik koop vrij weinig cd's. Dit is de enige cd uit 2010 die ik in mijn bezit heb, dat zegt wel genoeg.
Favoriete nummer: Oh No!

3. Gorillaz - Plastic Beach
Toch wel anders dan de vorige twee albums, maar zeker niet minder. Het duurde wel even voor ik het album echt goed begon te vinden, maar ondertussen vind ik het helemaal geweldig. Een nummer als Clint Eastwood of Feel Good Inc. onbreekt, het geheel is eigenlijk heel poppy, maar eigenlijk is het niet eens een gemis. Gorillaz blijven gewoon goed.
Favoriete nummer: Rhinestone Eyes

4. Band of Horses - Infinite Arms
Ik hoopte op een nieuwe 'The Funeral', maar dat staat helaas niet op dit album. De nummers die er wel op staan zijn nog steeds goed en mooi. Band of Horses blijft goed en daarom staat dit album zo hoog.
Favoriete nummer: Infinite Arms

5. Blood Red Shoes - Fire Like This
Het eerste album van dit duo beviel me heel goed, dus ben ik ook naar dit album gaan luisteren en het valt niet tegen. Het is misschien iets minder energiek dan het eerste album. Er staan weer genoeg goede nummers op. Het begin is heel sterk en het einde ook, in het midden vind ik het allemaal iets minder.
Favoriete nummer: Light it Up

6. Two Door Cinema Club - Tourist History
Goed debuutalbum, redelijk aan de korte kant, maar het zijn allemaal geweldig dansbare nummers en het is heerlijk opzwepend en vrolijk. Een echte zomerplaat vind ik. Ik draai hem de laatste maanden daarom ook iets minder.
Favoriete nummer: What You Know

7. The National - High Violet
The National heb ik eigenlijk pas dit jaar ontdekt. Dat is eigenlijk best laat, want ze hebben al een aantal geweldige albums afgeleverd. Deze is ook geweldig. Op dit album staan haast alleen maar geweldige nummers. Dit album had wel redelijk wat tijd nodig voor ik het echt goed begon te vinden, maar ondertussen vind ik het heel erg goed en het wordt eigenlijk alleen nog maar beter.
Favoriete nummer: Bloodbuzz Ohio

8. Jónsi - Go
Haast alles wat deze man produceert vind ik geweldig. Ik ben een groot fan van Sigur Rós, maar deze soloplaat mag er ook zijn. Deze soloplaat is gelukkig wel iets anders dan Sigur Rós, anders had het net zo goed geen soloplaat kunnen zijn, de nummers die hier op staan zijn toch iets opzwepender en sommige nummers zijn in het Engels gezongen, hoewel je dat haast niet hoort. Het gaat bij Sigur Rós en Jónsi dan ook haast nooit om te tekst, des te meer om de muziek.
Favoriete nummer: Boy Lilikoi

9. Arcade Fire - The Suburbs
Voor velen de nummer 1 van dit jaar, voor mij niet. Arcade Fire is een geweldige band, dat is gewoon zo, maar toch vind ik dit album niet helemaal top. Er staan enkele geweldige nummers op, maar sommige nummers vind ik veel minder. Uiteindelijk een goed album en een 9e plaats is ook mooi.
Favoriete nummer: Ready To Start

10. Angus & Julia Stone - Down the Way
Mooie muziek, mooie stemmen. Geweldige gevoelige muziek. Dit is voor mij een van de ontdekkingen van 2010. Ik kreeg een tip van iemand om hier naar te gaan luisteren, dat was een van de betere tips van 2010.
Favoriete nummer: Yellow Brick Road

11. MGMT - Congratulations
Favoriete nummer: Brian Eno
12. Lostprophets - The Betrayed
Favoriete nummer: It's Not The End of the World, But I Can See it From Here
13. Bullet for my Valentine - Fever
Favoriete nummer: Begging for Mercy
14. Yeasayer - Odd Blood
Favoriete nummer: O.N.E.
15. Midlake - The Courage of Others
Favoriete nummer: Acts of Man
16. Wild Nothing - Gemini
Favoriete nummer: Chinatown
17. Tame Impala - Innerspeaker
Favoriete nummer: Solitude is Bliss
18. Soulfly - Omen
Favoriete nummer: Rise Of The Fallen
19. A Day to Remember - What Separates Me From You
Favoriete nummer: 2nd Sucks
20. LCD Soundsystem - This Is Happening
Favoriete nummer: Dance Yrself Clean

21. Deerhunter - Halcyon Digest
Favoriete nummer: Revival
22. Shearwater - The Golden Archipelago
Favoriete nummer: Black Eyes
23. Ellie Goulding - Lights
Favoriete nummer: Guns and Horses
24. Ou Est Le Swimming Pool - The Golden Year
Favoriete nummer: Dance The Way I Feel
25. Beach House - Teen Dream
Favoriete nummer: Norway
26. Avenged Sevenfold - Nightmare
Favoriete nummer: Nightmare
27. Korn - Korn III: Remember Who You Are
Favoriete nummer: Oildale (Leave Me Alone)
28. Eluveitie - Everything Remains as It Never Was
Favoriete nummer: Quoth The Raven
29. I Blame Coco - The Constant
Favoriete nummer: Self Machine
30. De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde
Favoriete nummer: Sterrenstof

31. Tired Pony - The Place We Ran From
Favoriete nummer: Get On The Road
32. Broken Bells - Broken Bells
Favoriete nummer: The High Road
33. Slash - Slash
Favoriete nummer: By the Sword
34. Go Back to the Zoo - Benny Blisto
Favoriete nummer: Fuck You
35. The Gaslight Anthem - American Slang
Favoriete nummer: American Slang
36. Sleigh Bells - Treats
Favoriete nummer: Crown On the Ground
37. Delphic - Acolyte
Favoriete nummer: Doubt
38. Dark Tranquillity - We Are the Void
Favoriete nummer: Shadow In Our Blood
39. Vampire Weekend - Contra
Favoriete nummer: Giving Up the Gun
40. Joanna Newsom - Have One on Me
Favoriete nummer: '81

[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 18-12-2010 14:59:50 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_90010279
Dit is hem (denk ik):

1. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
2. Midlake - The Courage of Others (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Villagers - Becoming a Jackal (2010)
5. Eels - End Times (2010)
6. Eels - Tomorrow Morning (2010)
7. The Bear That Wasn't - And So It Is Morning Dew (2010)
8. Jónsi - Go (2010)
9. The Dead Weather - Sea of Cowards (2010)
10. Balthazar - Applause (2010)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2010 18:51:14 ]
pi_90010339
Geen tijd

[ Bericht 77% gewijzigd door friekin_ op 16-12-2010 21:55:24 ]
pi_90020061
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):

[ afbeelding ]

8. Jónsi - Go (2010)
En dat is me er eentje! _O_
pi_90024175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):

[ afbeelding ]

8. Jónsi - Go (2010)
Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomen _O-

De rest van je lijstje is wel leuk trouwens :)
pi_90030945
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomen _O-

De rest van je lijstje is wel leuk trouwens :)
ja dat meen ik serieus. Verder gewoon een afwisselende smaak. Pin me niet vast op een genre.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2010 14:22:13 ]
pi_90036830
Er is niks mis met Anathema.
pi_90037035
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niks :( Niet mijn muziek!
pi_90043310
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niks :( Niet mijn muziek!
Prima.
pi_90056090
Altijd een mooi topic, dit jaarlijstjestopic van Pfaf! Zelfs al plaatst ie alleen een lijstje.

Hoop zo na de kerst mijn jaarlijst te plaatsen of misschien al volgende week, zal er nog even om hangen. Wil nog enkele albums aanschaffen en ook nog een eerlijke kans geven. Al staat de top 10 voor 80 % vast.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_90064756
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Anyway: genomineerd voor album of the year, geen koekebakkers dus.
Misschien kan je deze waarderen?

zaterdag 18 december 2010 @ 07:22:21 #116
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_90077617
voor mij ook de onbetwiste plaat van het jaar...deze track alleen al:

= there is a light that never goes out =
  zaterdag 18 december 2010 @ 07:45:29 #117
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_90077678
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:54 schreef trebremmit het volgende:
Er is niks mis met Anathema.
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay. :')

Niet mijn muziek in elk geval.
pi_90077901
Slap geouwehoer in een geforceerd aangetrokken post-rock-soft-metal-jasje met clichématige teksten die niet zouden misstaan in de popmuziek.

Neuh, ik vind het ook niets :)

Maar waarom die discussie in dit topic?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_90078517
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:00 schreef Moody het volgende:
Slap geouwehoer in een geforceerd aangetrokken post-rock-soft-metal-jasje met clichématige teksten die niet zouden misstaan in de popmuziek.

Neuh, ik vind het ook niets :)

Maar waarom die discussie in dit topic?
Ik vond het een interessante notering vergeleken met de rest van het, leuke, lijstje van TUFKAL :) Mogen we hier niet nog wat van de nieuwe albums bespreken dan? Tenslotte is dit topic er eigenlijk vooral om weer mooie nieuwe platen te ontdekken die je zelf over het hoofd hebt gezien.
pi_90081569
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay. :')

Niet mijn muziek in elk geval.
Ik geef toe, het is wel een beetje gladde muziek.
pi_90091284
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.
:Z
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:26:57 #122
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_90091326
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:25 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

:Z
Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.

Wat hap je lief.
pi_90091603
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:26 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.

Wat hap je lief.
Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2010 18:36:18 ]
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:37:32 #124
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_90091653
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:35 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh. :)
Akkoord.
pi_90097839
Was nog iets te vroeg met mijn lijstje, want ik stuit net op iets dat er zeker in gaat komen, misschien wel in de top-10:

Typhoon - Hunger and Thirst

Heerlijk album. Heeft wel een aantal luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.
'13 |
'14
pi_90104501
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 21:02 schreef Moody het volgende:
Was nog iets te vroeg met mijn lijstje, want ik stuit net op iets dat er zeker in gaat komen, misschien wel in de top-10:

Typhoon - Hunger and Thirst

[ afbeelding ]

Heerlijk album. Heeft wel een aantal luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.
Balthazar en My Luminaries waren heel tof dus deze ga ik ook nog checken :P heb je Fang Island meegekregen? Ik heb er alleen nog maar 1 nummer van gehoord, maar dat klonk al wel erg tof :)
pi_90113668
01 I Am Kloot - Sky At Night
De romantische liedjes van John Bramwell in combinatie met de productie en arrangementen van Guy Garvey en Craig Potter van Elbow maken van Sky At Night de beste Kloot plaat tot nu toe.

02 Avi Buffalo - Avi Buffalo
Het piepjonge Avi Buffalo combineert op hun titelloze debuut west coast pop met psychedelische invloeden. Dit levert tien geweldige liedjes op die je na een aantal luisterbeurten niet meer loslaten.

03 Angus And Julia Stone - Down The Way
Het tweede album van Angus And Julia Stone staat net als hun debuut, A Book Like This, vol dromerige folkpop van ongekende schoonheid.

04 John Grant - Queen Of Denmark
Na het uiteenvallen van The Czars had ik niet verwacht ooit nog iets van John Grant te horen maar met de hulp van Midlake heeft Grant zn beste plaat tot nu toe gemaakt.

05 Cotton Jones - Tall Hours In The Glowstream
De goede liedjes en de prachtige stem van Michael Nau (voorheen Page France) vormen de basis voor deze verslavende authentieke folkplaat met wat twisted Tom Waits-achtige verwijzingen en geluiden.

06 Arcade Fire - The Suburbs
De gekte en het drama van weleer is verdwenen en de liedjes zijn een stuk toegankelijker, zonder dat ze aan kwaliteit inleveren. dat maakt Arcade Fire bijzoner.

07 The National - High Violet
Alles klopt zowat aan dit album: de arrangementen, de sfeer, de klank, de volgorde van de songs en de onafgebroken hoge kwaliteit van die songs.

08 The Walkmen - Lisbon
The Walkmen bewonen een droeve maar bedwelmend mooie wereld die een bloedstollend mooie plaat oplevert.

09 Neil Young - Le Noise
Producer Daniel Lanois maakt blijkbaar iets los in Neil Young want onder zijn vleugels maakt Young zijn beste en meest eerlijke plaat van de laatste dertig jaar.

10 Beach House - Teen Dream
Mooie plaat vol dromerige, abstracte popmuziek die bij elke nieuwe draaibeurt weer een tikje gracieuzer klinkt
pi_90113823
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 08:53 schreef IAmKloot het volgende:
01 I Am Kloot - Sky At Night
De romantische liedjes van John Bramwell in combinatie met de productie en arrangementen van Guy Garvey en Craig Potter van Elbow maken van Sky At Night de beste Kloot plaat tot nu toe.
Aan je nickname te zien een verrassende nummer 1 :)
'13 |
'14
pi_90113984
puur toeval
pi_90114170
Wolf People heeft ook een lekker album zeg!
pi_90114396
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Sterker nog, ze hebben in 2010 2 albums uitgebracht; Tidings en Steeple.
'13 |
'14
pi_90116786
Net de eerste keer Alain Johannes gedraaid. Fijne plaat :Y
Klinkt een beetje als een mix van Elvis, Sandy Bull en de Crash Test Dummies en nog iets wat ik niet kan achterhalen.
Samen toch een heel eigen geluid.
Wel een beetle theatraal allemaal, maar wel erg goed! :)
pi_90116874
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 10:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Steeple komt waarschijnlijk in mijn top 10 van dit jaar, aan Tidings heb ik nog geen aandacht gegeven.

Kijken of ik vandaag mijn lijst kan afkrijgen nu ik ingesneeuwd ben.
  zondag 19 december 2010 @ 12:34:52 #134
13973 ranja
image means nothing
pi_90118127
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 11:58 schreef Panic_A het volgende:

Kijken of ik vandaag mijn lijst kan afkrijgen nu ik ingesneeuwd ben.
Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverd :)
pi_90118223
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 12:34 schreef ranja het volgende:

[..]

Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverd :)
Ik ben al 2 weken aan het schuiven met nummers, ik ben nu bij 20 nummers (van de 100) die in de juiste volgorde staan. Vandaag wat knopen doorhakken.
  maandag 20 december 2010 @ 08:53:52 #136
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_90164014

1. Xavier Rudd & Izintaba - Koonyum Sun
2. Adam Haworth Stephens - We Live on Cliffs
3. Ari Hest - Twelve Months
4. American Aquarium - Dances For The Lonely
5. Black Mountain - Wilderness Heart
6. Jimmy Gnecco - The Heart
7. John Mellencamp - No Better Than This
8. John Grant - Queen Of Denmark
9. The Black Keys - Brothers
10. Drive By Truckers - The Big To-Do

[ Bericht 10% gewijzigd door schaap001 op 20-12-2010 09:22:30 ]
pi_90175122
Youtube linkjes in de spoilers
01. Devil Sold His Soul - Blessed & Cursed

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
02. Throats - Throats

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
03. The Abominable Iron Sloth - The Id Will Overcome

SPOILER
04. Meleeh - To Live And Die Alone

SPOILER
05. Scuba - Triangulation

SPOILER
06. Duck Duck Goose - Off Yourself

SPOILER
07. Husky Rescue - Ship Of Light

SPOILER
08. Dangers - Messy, Isn't It?

SPOILER
09. Ital Tek - Midnight Colour

SPOILER
10. The Saddest Landscape - You Will Not Survive

SPOILER

[ Bericht 27% gewijzigd door MarsX op 21-12-2010 16:42:00 ]
  maandag 20 december 2010 @ 14:10:32 #138
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_90175406
1. Fear Factory - Mechanize

2. Soulfly - Omen

3. Blind Guardian - At the Edge of Time

4. Under Oath - Ř (Disambiguation)
5. God Dethroned - Under The Sign Of The Iron Cross
6. Oceano - Contagion
7. Carnifex - Hell Choose Me
8. The Acacia Strain - Wormwood
9. Whitechapel - A New Era of Corruption
10. Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor :@

Veel teringherrie, veel oudjes met een nieuwe cd die in mijn lijstje hoog staan. Nummers 1, 2 en 3 gaan toch alweer wat jaartjes mee. En Caro! O+ Mijn vice voor dit jaar! :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_90175660
Zo'n lijstje en dan Caro erin _O- :)
  maandag 20 december 2010 @ 14:17:25 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_90175779
1. The Black Keys - Brothers
2. Laura Marling - I Speak Because I Can
3. MGMT - Congratulations
4. The Dead Weather - Sea of Cowards
5. Marina and the Diamonds - The Family Jewels

Meer kan ik niet bedenken, wat een matig jaar eigenlijk ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 20 december 2010 @ 14:17:41 #141
13973 ranja
image means nothing
pi_90175801
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:15 schreef Norrage het volgende:
En zo komt ze dus ook op 22 in de top 2000 :)
  maandag 20 december 2010 @ 14:30:42 #142
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_90176553
quote:
Ja het is vreselijk! Ik vertel het ook niet aan mijn vrienden, maar hij doet het prima in mijn auto! :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 20 december 2010 @ 20:28:19 #143
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_90196044
quote:
Nice! :D
pi_90210903
Zo dan :P ik kon er niet tegen dat er een paar niet in stonden dus dan maar een top 50 :') voorderest waren er wel een paar albums met mooie nummers maar die ik voorderest niet genoeg heb geluisterd om er goed over te kunnen oordelen :P

Ik maak nog iets moois van de bovenste 10 :')

1. Owen Pallett - Heartland
2. Surfer Blood - Astro Coast
3. Sufjan Stevens - The Age Of Adz
4. Beach House - Teen Dream -
5. Yeasayer - Odd Blood
6. Robyn - Body Talk
7. Bonobo - Black Sands
8. Villagers - Becoming A Jackal
9. Ceo -White Magic
10. Caribou - Swim

11. Angus & Julia Stone - Down The Way
12. Glasser - Ring
13. CocoRosie - Grey Oceans
14. Holy Fuck - Latin
15. Four Tet - There is Love in You
16. Wild Nothing - Gemini
17. Janelle Monae - The ArchAndroid
18. Sia - We Are Born
19. Joanna Newsom - Have One On Me
20. Onra - Long Distance

21. Deerhunter - Halcyon Digest
22. Agnes Obel - Philharmonics
23. Balthazar - Applause
24. Anais Mitchell - Hadestown
25. Typhoon - Hunger and Thirst
26. Arcade Fire - The Suburbs -
27. Fang Island - Fang Island
28. Avey Tare - Down There
29. Twin Shadow - Forget
30. Grinderman - Grinderman 2

31. Bombay Bicycle Club - Flaws
32. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
33. Marina and the Diamonds - The Family Jewels
34. Dum Dum Girls - I Will Be
35. Miami Horror - Illumination
36. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
37. Jamie Lidell - Compass
38. Blockhead - The Music Scene
39. Crystal Castles - Crystal Castles
40. Matthew Dear - Black City

41. Vampire Weekend - Contra
42. Tame Impala - Innerspeaker
43. James Blake - CMYK / Klavierwerke / Bells Sketch
44. The Black Keys - Brothers
45. My Luminaries - Order From The Chaos
46. Delorean - Subiza
47. Laura Marling - I Speak Because I Can
48. MGMT - Congratulations
49. Actress - Splazsh
50. Causers Of Toro Y Moi - This
  dinsdag 21 december 2010 @ 00:25:14 #145
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_90212903

1. Arcade Fire - The Suburbs
Favoriete nummer: Rococo

2. The National - High Violet
Favoriete nummer: Afraid of Everyone

3. The Walkmen - Lisbon
Favoriete nummer: Angela Surf City

4. Vampire Weekend - Contra
Favoriete nummer: White Sky

5. Felix Cartal - Popular Music
Favoriete nummer: Something Nice

6. Frightened Rabbit - The Winter of Mixed Drinks
Favoriete nummer: The Loneliness

7. The Morning Benders - Big Echo
Favoriete nummer: Stitches

8. Dan Le Sac vs. Scroobius Pip - Logic of Chance
Favoriete nummer: Sick Tonight

9. Hot Chip - One Life Stand
Favoriete nummer: I Feel Better

10. Spoon - Transference
Favoriete nummer: Trouble Comes Running

11. UNKLE - Where Did The Night Fall
12. Faberyayo & Vic Crezée - Het Grote Gedoe
13. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
14. The Strange Boys - Be Brave
15. Fresku - Fresku

Ik heb geprobeerd te omschrijven waarom, maar eigenlijk vind ik het allemaal 'gewoon' goede platen.
Tranquillo
  dinsdag 21 december 2010 @ 07:53:20 #146
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90220828
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef cafca het volgende:
12. Josh Ritter - So Runs the World Away
deze ondertussen ook aangeschaft, idd een heel degelijke plaat, mag zeker in mijn top tien!
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:44:03 #147
230788 n8n
Pragmatisch
pi_90221310

Crystal Castles, Crystal Castles

The Black Keys, Brothers

Foals, Total Life Forever

Beach House, Zebra (EP)

Jónsi, Go

LCD Soundsystem, This is Happening

We Have Band, We Have Band

Band of Horses, Infinite Arms

In willekeurige volgorde, heb niet bijzonder veel nieuws ontdekt dit jaar, ben met name de jaren 80 ingedoken.

[ Bericht 13% gewijzigd door n8n op 21-12-2010 08:49:44 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:11:23 #148
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_90223034
1.
Fuck yeah swingen.

2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.

3.
Fuck yeah winterdepressie.

4.
Fuck yeah rocken.

5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.

6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.

7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.

8.
Fuck yeah speelgoed.

9.
Fuck yeah snor van de Caveman.

10.
O+
En wat slecht voor je is.
pi_90223081
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:11 schreef Thory het volgende:
1.
Fuck yeah swingen.

2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.

3.
Fuck yeah winterdepressie.

4.
Fuck yeah rocken.

5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.

6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.

7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.

8.
Fuck yeah speelgoed.

9.
Fuck yeah snor van de Caveman.

10.
O+
Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepen ;)
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:14:39 #150
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_90223119
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepen ;)
Uhu. Te lui om album namen op te zoeken. Maar het klopt allemaal.
En wat slecht voor je is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')