Haha, ja, vooral op onbekende albums werkt dat beter....ben er ook net achter gekomenquote:Op donderdag 16 december 2010 14:07 schreef Moody het volgende:
[..]
Prima te vinden. Tip: naam album + "rar". Werkt bij alles...
En inderdaad is alles ook te vinden via Spotify of the beluisteren op hun site:
http://oldabrambrown.bandcamp.com/
En dat is me er eentje!quote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):
[ afbeelding ]
1. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
2. Midlake - The Courage of Others (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Villagers - Becoming a Jackal (2010)
5. Eels - End Times (2010)
6. Eels - Tomorrow Morning (2010)
7. The Bear That Wasn't - And So It Is Morning Dew (2010)
8. Jónsi - Go (2010)
9. The Dead Weather - Sea of Cowards (2010)
10. Balthazar - Applause (2010)
Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomenquote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Dit is hem (denk ik):
[ afbeelding ]
1. Anathema - We're Here Because We're Here (2010)
2. Midlake - The Courage of Others (2010)
3. Arcade Fire - The Suburbs (2010)
4. Villagers - Becoming a Jackal (2010)
5. Eels - End Times (2010)
6. Eels - Tomorrow Morning (2010)
7. The Bear That Wasn't - And So It Is Morning Dew (2010)
8. Jónsi - Go (2010)
9. The Dead Weather - Sea of Cowards (2010)
10. Balthazar - Applause (2010)
ja dat meen ik serieus. Verder gewoon een afwisselende smaak. Pin me niet vast op een genre.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat Anathema meen je dat serieus? Ik heb het even geluisterd, vond het wel interessant dat je in zo'n folk/indie lijstje ineens een doom metal band had staan op #1 (dat zegt last.fm erover)...Maar ten eerste, doom metal is het niet (of ik ken die definitie niet) maar ik vond het echt de meest nikszeggende muziek die ik in dit hele topic ben tegengekomen
De rest van je lijstje is wel leuk trouwens
Prima.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niksNiet mijn muziek!
Anyway: genomineerd voor album of the year, geen koekebakkers dus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:58 schreef Norrage het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat ik omdat er het label metal aan hangt het direct kut vind, maar ik vind het echt helemaal niksNiet mijn muziek!
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.quote:
Ik vond het een interessante notering vergeleken met de rest van het, leuke, lijstje van TUFKALquote:Op zaterdag 18 december 2010 09:00 schreef Moody het volgende:
Slap geouwehoer in een geforceerd aangetrokken post-rock-soft-metal-jasje met clichématige teksten die niet zouden misstaan in de popmuziek.
Neuh, ik vind het ook niets
Maar waarom die discussie in dit topic?
Ik geef toe, het is wel een beetje gladde muziek.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.
Niet mijn muziek in elk geval.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op RYM wordt de nieuwe plaat door meerdere mensen vergeleken met Celine Dion en Coldplay.
Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.quote:
Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, dat overkwam mij nu ook de laatste keer dat ik iets van Anathema luisterde.
Wat hap je lief.
Akkoord.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:35 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Oh nee niet om jou of je post hoor. Kan er gewoon niets mee. Ieder zn smaak joh.
Balthazar en My Luminaries waren heel tof dus deze ga ik ook nog checkenquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:02 schreef Moody het volgende:
Was nog iets te vroeg met mijn lijstje, want ik stuit net op iets dat er zeker in gaat komen, misschien wel in de top-10:
Typhoon - Hunger and Thirst
[ afbeelding ]
Heerlijk album. Heeft wel een aantal luisterbeurten nodig voordat het kwartje valt.
Aan je nickname te zien een verrassende nummer 1quote:Op zondag 19 december 2010 08:53 schreef IAmKloot het volgende:
01 I Am Kloot - Sky At Night
De romantische liedjes van John Bramwell in combinatie met de productie en arrangementen van Guy Garvey en Craig Potter van Elbow maken van Sky At Night de beste Kloot plaat tot nu toe.
Steeple komt waarschijnlijk in mijn top 10 van dit jaar, aan Tidings heb ik nog geen aandacht gegeven.quote:Op zondag 19 december 2010 10:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Wolf People heeft ook een lekker album zeg!
Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverdquote:Op zondag 19 december 2010 11:58 schreef Panic_A het volgende:
Kijken of ik vandaag mijn lijst kan afkrijgen nu ik ingesneeuwd ben.
Ik ben al 2 weken aan het schuiven met nummers, ik ben nu bij 20 nummers (van de 100) die in de juiste volgorde staan. Vandaag wat knopen doorhakken.quote:Op zondag 19 december 2010 12:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Je heb ook nog geen allertijden singles lijst geleverd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.02. Throats - ThroatsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.03. The Abominable Iron Sloth - The Id Will OvercomeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.04. Meleeh - To Live And Die AloneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.05. Scuba - TriangulationSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.06. Duck Duck Goose - Off YourselfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.07. Husky Rescue - Ship Of LightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.08. Dangers - Messy, Isn't It?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.09. Ital Tek - Midnight ColourSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. The Saddest Landscape - You Will Not SurviveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door MarsX op 21-12-2010 16:42:00 ]![]()
1. Fear Factory - Mechanize
2. Soulfly - Omen
3. Blind Guardian - At the Edge of Time
4. Under Oath - Ř (Disambiguation)
5. God Dethroned - Under The Sign Of The Iron Cross
6. Oceano - Contagion
7. Carnifex - Hell Choose Me
8. The Acacia Strain - Wormwood
9. Whitechapel - A New Era of Corruption
10. Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor
Veel teringherrie, veel oudjes met een nieuwe cd die in mijn lijstje hoog staan. Nummers 1, 2 en 3 gaan toch alweer wat jaartjes mee. En Caro!Mijn vice voor dit jaar!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Zo'n lijstje en dan Caro erin![]()
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
1. The Black Keys - Brothers
2. Laura Marling - I Speak Because I Can
3. MGMT - Congratulations
4. The Dead Weather - Sea of Cowards
5. Marina and the Diamonds - The Family Jewels
Meer kan ik niet bedenken, wat een matig jaar eigenlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Ja het is vreselijk! Ik vertel het ook niet aan mijn vrienden, maar hij doet het prima in mijn auto!quote:
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Zo danik kon er niet tegen dat er een paar niet in stonden dus dan maar een top 50
voorderest waren er wel een paar albums met mooie nummers maar die ik voorderest niet genoeg heb geluisterd om er goed over te kunnen oordelen
Ik maak nog iets moois van de bovenste 10
1. Owen Pallett - Heartland
2. Surfer Blood - Astro Coast
3. Sufjan Stevens - The Age Of Adz
4. Beach House - Teen Dream -
5. Yeasayer - Odd Blood
6. Robyn - Body Talk
7. Bonobo - Black Sands
8. Villagers - Becoming A Jackal
9. Ceo -White Magic
10. Caribou - Swim
11. Angus & Julia Stone - Down The Way
12. Glasser - Ring
13. CocoRosie - Grey Oceans
14. Holy Fuck - Latin
15. Four Tet - There is Love in You
16. Wild Nothing - Gemini
17. Janelle Monae - The ArchAndroid
18. Sia - We Are Born
19. Joanna Newsom - Have One On Me
20. Onra - Long Distance
21. Deerhunter - Halcyon Digest
22. Agnes Obel - Philharmonics
23. Balthazar - Applause
24. Anais Mitchell - Hadestown
25. Typhoon - Hunger and Thirst
26. Arcade Fire - The Suburbs -
27. Fang Island - Fang Island
28. Avey Tare - Down There
29. Twin Shadow - Forget
30. Grinderman - Grinderman 2
31. Bombay Bicycle Club - Flaws
32. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
33. Marina and the Diamonds - The Family Jewels
34. Dum Dum Girls - I Will Be
35. Miami Horror - Illumination
36. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
37. Jamie Lidell - Compass
38. Blockhead - The Music Scene
39. Crystal Castles - Crystal Castles
40. Matthew Dear - Black City
41. Vampire Weekend - Contra
42. Tame Impala - Innerspeaker
43. James Blake - CMYK / Klavierwerke / Bells Sketch
44. The Black Keys - Brothers
45. My Luminaries - Order From The Chaos
46. Delorean - Subiza
47. Laura Marling - I Speak Because I Can
48. MGMT - Congratulations
49. Actress - Splazsh
50. Causers Of Toro Y Moi - This![]()
![]()
1. Arcade Fire - The Suburbs
Favoriete nummer: Rococo
2. The National - High Violet
Favoriete nummer: Afraid of Everyone
3. The Walkmen - Lisbon
Favoriete nummer: Angela Surf City
4. Vampire Weekend - Contra
Favoriete nummer: White Sky
5. Felix Cartal - Popular Music
Favoriete nummer: Something Nice
6. Frightened Rabbit - The Winter of Mixed Drinks
Favoriete nummer: The Loneliness
7. The Morning Benders - Big Echo
Favoriete nummer: Stitches
8. Dan Le Sac vs. Scroobius Pip - Logic of Chance
Favoriete nummer: Sick Tonight
9. Hot Chip - One Life Stand
Favoriete nummer: I Feel Better
10. Spoon - Transference
Favoriete nummer: Trouble Comes Running
11. UNKLE - Where Did The Night Fall
12. Faberyayo & Vic Crezée - Het Grote Gedoe
13. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
14. The Strange Boys - Be Brave
15. Fresku - Fresku
Ik heb geprobeerd te omschrijven waarom, maar eigenlijk vind ik het allemaal 'gewoon' goede platen.Tranquillo![]()
deze ondertussen ook aangeschaft, idd een heel degelijke plaat, mag zeker in mijn top tien!quote:Op maandag 13 december 2010 21:24 schreef cafca het volgende:
12. Josh Ritter - So Runs the World Away![]()
![]()
Crystal Castles, Crystal Castles
The Black Keys, Brothers
Foals, Total Life Forever
Beach House, Zebra (EP)
Jónsi, Go
LCD Soundsystem, This is Happening
We Have Band, We Have Band
Band of Horses, Infinite Arms
In willekeurige volgorde, heb niet bijzonder veel nieuws ontdekt dit jaar, ben met name de jaren 80 ingedoken.
[ Bericht 13% gewijzigd door n8n op 21-12-2010 08:49:44 ]“Specialization is for insects”.—Robert Heinlein![]()
1.
Fuck yeah swingen.
2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.
3.
Fuck yeah winterdepressie.
4.
Fuck yeah rocken.
5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.
6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.
7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.
8.
Fuck yeah speelgoed.
9.
Fuck yeah snor van de Caveman.
10.
En wat slecht voor je is.![]()
Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepenquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:11 schreef Thory het volgende:
1.
Fuck yeah swingen.
2.
Fuck yeah even doen alsof ik geen Arcade Fire fanboy ben.
3.
Fuck yeah winterdepressie.
4.
Fuck yeah rocken.
5.
Fuck yeah Kreupele Zwarte Feniks.
6.
Fuck yeah Doctor Who en diens soundtrack.
7.
Fuck yeah beste ontdekking van dit jaar.
8.
Fuck yeah speelgoed.
9.
Fuck yeah snor van de Caveman.
10.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
Uhu. Te lui om album namen op te zoeken. Maar het klopt allemaal.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zijn dat ook nummers van je favoriete albums? Anders heb je het topic niet goed begrepenEn wat slecht voor je is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: