abonnement Unibet Coolblue
pi_94934645
Beste,

Wij zijn twee master studenten aan de universiteit van Gent. Als laatstejaarsstudenten
TEW: accountancy doen wij in opdracht van universiteit gent een onderzoek naar de
percepties van big four werknemers over collega?s die meer van thuis uit willen werken.
Om hierover een goed beeld te kunnen vormen zouden wij graag uw medewerking willen
vragen.

De enquête bevat een dertigtal eenvoudige vragen, die gemiddeld een achttal minuten in
beslag nemen.

Indien u dit wenst, kunnen wij achteraf onze resultaten met u communiceren.

Mogen wij u vragen indien het mogelijk is deze enquete te verspreiden over uw collega's.
Hoe meer respondenten wij kunnen bereiken hoe beter voor onze significantie.

Enquête
http://ghentmarketing.qualtrics.com/SE/?SID=SV_9Yp0pZL50vlXjik

Mvg

Alvast bedankt voor u medewerking
pi_94940092
Wat mij betreft zijn de vragen te vaag gesteld en kan je nooit een eenduidig antwoord krijgen. Je maakt geen onderscheid tussen "wat ik verwacht van de betreffende collega", "wat ik verwacht dat de organisatie verwacht van de betreffende collega".
pi_95502819
Beste mensen,

Ik weet dat ik heel erg met de deur in huis val, maar als er iemand zou willen reageren zou ik al zeer tevreden zijn. Ik ben momenteel bezig met mijn master, krijg hem vanwege mijn vertraging van een half jaar jammer genoeg niet af, dat zal pas volgend jaar kunnen, maar ik heb vanaf september wel veel vrije tijd (heb grote deel vd vakken al gehaald en scriptie resteert) en wil gaan werken. Ik doe trouwens Master A&C by the way.
Mijn vraag is dan ten eerste eigenlijk of ze ook kijken naar je ervaring als je wordt aangenomen? Ik heb totaal geen relevante (praktijk)ervaring eerlijk gezegd, het enige relevante op mijn CV is mijn studie.

Mijn tweede vraag gaat over de globale verschillen tussen de Big Four. Ik ben tot nu toe niet naar open dagen geweest (heel dom, weet ik), maar ken veel mensen die er werken en heb veel persoonlijke ervaringen gehoord, wil nu ook een globaal antwoord van iemand anders. De verschillen tussen de B4 in de bedrijfscultuur/gang van zaken/bedrijfskarakteristieken en globaal in de arbeidsvoorwaarden (studievergoedingsregeling, voortijdig verlaten, regelingen mbt overwerken etc.). Als iemand dat globaal in een paar zinnen zou kunnen samenvatten zou dat prima zijn. Alvast bedankt mocht iemand reageren!
pi_95503923
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:03 schreef Eagle00 het volgende:
Beste mensen,

Ik weet dat ik heel erg met de deur in huis val, maar als er iemand zou willen reageren zou ik al zeer tevreden zijn. Ik ben momenteel bezig met mijn master, krijg hem vanwege mijn vertraging van een half jaar jammer genoeg niet af, dat zal pas volgend jaar kunnen, maar ik heb vanaf september wel veel vrije tijd (heb grote deel vd vakken al gehaald en scriptie resteert) en wil gaan werken. Ik doe trouwens Master A&C by the way.
Mijn vraag is dan ten eerste eigenlijk of ze ook kijken naar je ervaring als je wordt aangenomen? Ik heb totaal geen relevante (praktijk)ervaring eerlijk gezegd, het enige relevante op mijn CV is mijn studie.

Mijn tweede vraag gaat over de globale verschillen tussen de Big Four. Ik ben tot nu toe niet naar open dagen geweest (heel dom, weet ik), maar ken veel mensen die er werken en heb veel persoonlijke ervaringen gehoord, wil nu ook een globaal antwoord van iemand anders. De verschillen tussen de B4 in de bedrijfscultuur/gang van zaken/bedrijfskarakteristieken en globaal in
de arbeidsvoorwaarden (studievergoedingsregeling, voortijdig verlaten, regelingen mbt overwerken etc.). Als iemand dat globaal in een paar zinnen zou kunnen samenvatten zou dat prima zijn. Alvast bedankt mocht iemand reageren!
Ik denk dat beginnen met werken geen probleem is. Je moet je wel realiseren dat de standaard studie/werk combinatie 4 dagen werken is en op vrijdag naar school. Misschien kan je je voor de laatste vakken in deeltijd inschrijven volgend jaar. Ervaring is geen probleem, ik ben net aangenomen bij PwC en heb alleen een WO bachelor bedrijfskunde. Ik zou nu wel snel gaan solliciteren want er zijn al heel veel plekken vergeven. Er zijn namelijk ook veel Wo'ers die een masterscriptie schrijven en zo doorstromen.

Het geeft niet als je bij de open dagen bent geweest, heb ik ook niet gedaan. Zorg er echter wel voor dat je weet wat het vak accountant inhoud en dat je wel genoeg weet over het bedrijf. Ik heb bijvoorbeeld met twee zakenrelaties van EY gesproken en mijn vader zelf heeft veel zaken gedaan met PwC. Zorg vooral dat je te weten komt waar ze trots op zijn. Bij KPMG is dit hun opleidingsbudget wat geloof ik bovengemiddeld hoog is en bij EY zijn ze erg internationaal.

Cultuurverschillen zijn er wel een klein beetje maar over het algemeen is het redelijk hetzelde. Qua arbeidsvoorwaarden zou ik me ook niet druk maken. Ik heb de arbeidsvoorwaarden van EY en PwC gezien. Beide voorwaarden waren in grote lijnen hetzelfde. Onder de streep kom je overal gelijk uit. Bij de een krijg je meer basissalaris en bij de ander meer onkostenvergoeding en andere vergoedingen. Ik kan wel zeggen dat de arbeidsvoorwaarden van PwC beter waren dan die van EY maar dat verschil was nihil.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb hiermee
pi_95504016
er zijn komende tijd nog wel wat inhousedagen, dus ga er vooral heen zou ik zeggen (daar leer je mensen (vooral recruiters) kennen) die jou alles kunnen vertellen over de mogelijkheden die ze jou het komende jaar kunnen bieden. Zo ben ik naar 1 dag geweest, met alle 4 de kantoren bij elkaar, daarna ben ik door 3 van de 4 kantoren gebeld (de 4e had ik al een gesprek gehad wat op niks uitliep).

In principe heeft niemand ervaring die net is afgestudeerd, dus dat maakt zeker niet uit. Ze weten dat je bijna bent afgestudeerd, en hebben sowieso interesse in je aangezien je die master doet. Ligt vooral aan de mogelijkheden, misschien kun je 3 dagen werken, stage lopen, scriptiestage doen etc. Sowieso de komende tijd even achteraan gaan als je in September wil beginnen!
pi_95504696
@jenneth en icebeer

Allereerst bedankt voor jullie zeer snelle antwoorden!

@jenneth
Als het goed is heb ik volgend jaar alleen twee vakken in het tweede blok en mijn scriptie na januari, indien ik mijn tentamens nu niet haal zal ik alleen herkansingen moeten afleggen in oktober, dus met de tijd zit het goed. Het enige punt is of ik dan een soort stage wil lopen van 2 dagen per week of gewoon als werkstudent aan de slag wil. Het vreemde is dat ik mijn scriptie daar ook wil schrijven en dat kan pas vanaf januari, dus dan wordt het eerst werken en daarna scriptie, het omgekeerde proces dus.:)
Waar kan ik meer te weten komen over de bedrijven? Vinden ze het ook goed als je zegt dat je een aantal medewerkers kent en met hen hebt gepraat oid? Of moet je echt al eerder diverse contacten met ze gelegd hebben en met recruiters gepraat hebben etc.?

@icebeer
Ik had het superdruk met tentamens (moet een half jaar inhalen) en heb april gemist, mei wil ik wel volgen! Weten jullie wat precies het verschil is tussen een meeloop/scriptiestage (1/2 dagen pw) van een aantal maanden en als werkstudent aan de slag gaan? Ook qua vergoeding etc.? De voornaamste reden dat ik volgend jaar vanaf september wil werken is eigenlijk dat mijn stufi afloopt en ik niet wil bijlenen en gewoon alles zelf betalen.
pi_95508798
bij meeloop stage ben je aan het werk, bij scriptiestage werk je aan je scriptie (ik doe nu scriptiestage). Weet niet of je zo makkelijk 'werkstudent/deeltijd' kan worden, denk dat ze je daarvoor wel minimaal 3 vaste dagen willen hebben. Weet niet of je daar tijd voor hebt.
Maar informeer bij de recruiters naar de mogelijkheden. Ik heb begrepen dat sommige kantoren best wel 'wanhopig' op zoek zijn naar nieuw personeel voor september.

Bij sollicitatiegesprekken is het belangrijk dat je kunt aangeven waarom jij nou precies hun hebt gekozen uit de big 4, waarom denk je dat je ze past ( als je naar enkele dagen bent geweest en je kunt zeggen dat je bij hen 'het beste gevoel' 'beste klik met de mensen' hebt is altijd een goed antwoord :P ) Mensen binnen het bedrijf kennen is ook wel een pluspunt.
Zorg ieder geval voor goede motivatie. Ik ging ook nooit naar open dagen, ben er dan ook maar bij 1 geweest en daarna ben ik eigenlijk zo naar binnen gerold. Maar die dagen zijn eigenlijk altijd wel prima geregeld, alles is verzorgd, iedereen is geïnteresseerd en enthousiast en je kunt precies al deze vragen die hierboven prima beantwoord krijgen :+
pi_95509039
Oki, wat is de vergoeding die je kunt verwachten bij de afzonderlijke mogelijkheden? Scriptiestage (1.5 dag pw) was 750 heb ik gehoord en werkstudent (4 dagen pw) 1900 netto, meeloopstage???
Zal me zo inschrijven voor de inhouse dagen.:)
pi_95509643
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef Eagle00 het volgende:
Oki, wat is de vergoeding die je kunt verwachten bij de afzonderlijke mogelijkheden? Scriptiestage (1.5 dag pw) was 750 heb ik gehoord en werkstudent (4 dagen pw) 1900 netto, meeloopstage???
Zal me zo inschrijven voor de inhouse dagen.:)
Scriptie is meer dan 1,5 dag pw. Bij ons zitten de scriptanten echter bijna fulltime op kantoor.
1900 netto verdien je niet eens als starter, dat is dus ook onrealistisch.

Waarom ga je niet eens babbelen met een recruiter / HR iemand? Die kan je alle opties uitleggen en al je vragen beantwoorden. Als je een telefoonnummer nodig hebt moet je me even PM sturen.
pi_95509823
quote:
Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef Eagle00 het volgende:
Oki, wat is de vergoeding die je kunt verwachten bij de afzonderlijke mogelijkheden? Scriptiestage (1.5 dag pw) was 750 heb ik gehoord en werkstudent (4 dagen pw) 1900 netto, meeloopstage???
Zal me zo inschrijven voor de inhouse dagen.:)
Pwc geeft het minst, de rest hoger maar evenveel.

Haha 4 dagen p week en meeloopstage en 1900 euro netto? Hahahah
pi_95510273
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Pwc geeft het minst, de rest hoger maar evenveel.

Ik heb vernomen dat PwC de startsalarissen per 1 september met EUR 200 verhoogt voor WO instroom. Daarnaast heeft PwC de beste onkosten/leaseregeling en daarnaast veruit de hoogste bonus.
pi_95510445
Vriendin van me schrijft haar scriptie bij KMPG, 1.5 dag per week en krijgt daarvoor idd 750 euro vergoed. Idem dito voor een vriendin die dit bij PwC doet, al krijgt ze iets minder.
Ik had het trouwens over een afgestudeerde WO-er, dus werken 4 dagen per week icm met school en geen meeloopstage, 1900 is uiteraard incl alle vergoedingen etc. Dat is toch wat ik vaak hoor van mensen.
pi_95510825
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Pwc geeft het minst, de rest hoger maar evenveel.

Haha 4 dagen p week en meeloopstage en 1900 euro netto? Hahahah
Je kunt ook normaal reageren hoor. Dat is wel beleefd en menselijk enzovoorts.
pi_95511099
scriptie stage vergoeding is wel op fulltime basis! dus 160 uur per maand
KPMG 750
EY 650 (dacht ik)
Deloitte 500
PWC ?

bedragen van meeloopstage zijn anders

maar heb begrepen van afgestudeerde starters, dat ze 1600 netto krijgen (en als ze niet voor een auto kiezen 2100)
pi_95511503
quote:
Op donderdag 14 april 2011 21:03 schreef Eagle00 het volgende:
Vriendin van me schrijft haar scriptie bij KMPG, 1.5 dag per week en krijgt daarvoor idd 750 euro vergoed. Idem dito voor een vriendin die dit bij PwC doet, al krijgt ze iets minder.
Ik had het trouwens over een afgestudeerde WO-er, dus werken 4 dagen per week icm met school en geen meeloopstage, 1900 is uiteraard incl alle vergoedingen etc. Dat is toch wat ik vaak hoor van mensen.
Post master scriptie? Dat ken de zaak veranderen natuurlijk.
pi_95511609
quote:
Op donderdag 14 april 2011 21:10 schreef icebeer het volgende:
scriptie stage vergoeding is wel op fulltime basis! dus 160 uur per maand
KPMG 750
EY 650 (dacht ik)
Deloitte 500
PWC ?

bedragen van meeloopstage zijn anders

maar heb begrepen van afgestudeerde starters, dat ze 1600 netto krijgen (en als ze niet voor een auto kiezen 2100)
EY 750

Deloitte 750

Pwc 650

Zo was het geloof ik

@ eagle post via telefoon, dus ik hou het kort en bondig
pi_95512098
Nee het is gewoon haar masterscriptie. Ze zit er 1.5 dag en er wordt niet eens gecheckt op aanwezigheid etc. Misschien dat ze toevallig op een chill kantoor zat.:)
pi_95529455
@Jenneth: Dus het is toch PwC geworden? Gefeliciteerd!

@Eagle00: Deloitte heeft iets wat ze de ideale bijbaan noemen, een vriendin van me is er momenteel mee bezig. Het is niet een scriptiestage oid, Deloitte wil het volgende:

"Jouw profiel
Word jij uitgedaagd door de bovenstaande functieomschrijving, dan maken we graag kennis met jou! Daarnaast voldoe je aan de volgende voorwaarden:
Momenteel bezig met je studie WO Accountancy of Bedrijfseconomie;
De ruimte om minimaal twee dagen per week gedurende een periode van 2 tot 6 maanden te werken;
Je hebt een passie voor cijfers en een duidelijke motivatie voor het accountancyvak;
Je bent een echte teamplayer;
Je barst van de ambitie om de top te bereiken!"
pi_95548202
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:05 schreef Abeba het volgende:
@Jenneth: Dus het is toch PwC geworden? Gefeliciteerd!

Yes PwC it is! Ben heel erg blij met mijn keuze
pi_95552240
quote:
EY 750

Deloitte 750

Pwc 650

Zo was het geloof ik
ik loop zelf stage bij deloitte en daar maken ze onderscheid tussen meeloopstage (750) en scriptiestage (500) :)
pi_95552363
Pff! Ik wil me inschrijven voor een meeloopdag bij Pwc, echter moet je daar meteen een motivatiebrief (met cv) voor schrijven en krijg je een telefonisch interview..

Ik wist dat sollicitatieprocedures nogal omslachtig waren, maar voor een meeloopdag! :P
pi_95635024
Beste Mede FOKkkers.

Ik heb twee sollicitaties lopen bij Deloitte en KPMG in Amsterdam. Vraag me af wat de startsalarissen voor Assistent Accountant zijn RA zijn (heb HBO AC en oat behaald). Ik heb van een medestudent gehoord dat ik kan uitgaan van 2500 euro plus auto. En is er mogelijkheid tot onderhandelen???
pi_95638567
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:00 schreef Zinedinne10 het volgende:
Beste Mede FOKkkers.

Ik heb twee sollicitaties lopen bij Deloitte en KPMG in Amsterdam. Vraag me af wat de startsalarissen voor Assistent Accountant zijn RA zijn (heb HBO AC en oat behaald). Ik heb van een medestudent gehoord dat ik kan uitgaan van 2500 euro plus auto. En is er mogelijkheid tot onderhandelen???
2500 euro is waarschijnlijk WO startsalaris, HBO zal 2100-2200 euro zijn plus auto
pi_95687809
Ruimte tot onderhandelen is zonder ECHT relevante werkervaring nihil
pi_95754812
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:00 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff! Ik wil me inschrijven voor een meeloopdag bij Pwc, echter moet je daar meteen een motivatiebrief (met cv) voor schrijven en krijg je een telefonisch interview..

Ik wist dat sollicitatieprocedures nogal omslachtig waren, maar voor een meeloopdag! :P
Ja nogal logisch, ze willen niet dat elke hansworst zich inschrijft ;-)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef Eagle00 het volgende:
Oki, wat is de vergoeding die je kunt verwachten bij de afzonderlijke mogelijkheden? Scriptiestage (1.5 dag pw) was 750 heb ik gehoord en werkstudent (4 dagen pw) 1900 netto, meeloopstage???
Zal me zo inschrijven voor de inhouse dagen.:)
Er zal wellicht in het contract staan dat ze 750 p.m. krijgt, maar dan wel voor een 40 uur werkweek. Voor die 1,5 dag krijg ze dus iets meer dan 1/5e dan dit bedrag...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')