abonnement Unibet Coolblue
pi_89880685


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)


bron: wikipedia
Cheers! c_/

[ Bericht 64% gewijzigd door popolon op 14-12-2010 16:41:59 ]
Ja doei.
pi_89881891

tvp
  maandag 13 december 2010 @ 18:10:32 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89882330
cross-post vanuit het London topic

quote:
De RMT gaat weer eens staken hoor! :(

Ze willen 300% worden betaald om op 2e kerstdag te werken bovenop de al belachelijk hoge salarissen die ze al krijgen (£50k+ per jaar + heel veel vakantiedagen) om een metro aan en uit te zetten bij de stations. De DLR heeft niet eens bestuurders!

En ik maar denken dat we een Tory regering hebben die geen enorme kickbacks (ook crimineel imo) van de vakbonden krijgen. Cameron, waarom laat je dit toe, slappe vaatdoek! :( Waar zijn de tijden van Thatcher? De enige persoon in recente Britse geschiedenis met ballen en dan is het nog een vrouw ook!

Als iets me boos kan maken zijn het wel die asociale vakbond fat cats! :(

zo dat lucht weer een beetje op
reset
pi_89898659
Binnenkort woon ik dus in Essex.

Wat zijn de regels op school daar? Hoe streng zijn ze met uniformen?

let me know. [:
  maandag 13 december 2010 @ 23:49:47 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89901187
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:58 schreef LexiconDoll het volgende:
Binnenkort woon ik dus in Essex.

Wat zijn de regels op school daar? Hoe streng zijn ze met uniformen?

let me know. [:
Dat ligt heel erg aan je specifieke school. Je hebt met en zonder uniform. Heeft niemand je uitgelegd wat er te wachten staat?

Oh en gebruik 'please' en 'thank you' minstens 3x per zin. :P

Hoe oud ben je eigenlijk? 8-)
reset
pi_89911288
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat ligt heel erg aan je specifieke school. Je hebt met en zonder uniform. Heeft niemand je uitgelegd wat er te wachten staat?
Specifiek: year 7-11 heb je sowieso een uniform, daarna over het algemeen op een college niet, op een 6th form college (verbonden aan secondary school) wel.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_89913403
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat ligt heel erg aan je specifieke school. Je hebt met en zonder uniform. Heeft niemand je uitgelegd wat er te wachten staat?

Oh en gebruik 'please' en 'thank you' minstens 3x per zin. :P

Hoe oud ben je eigenlijk? 8-)
15. Dan kom ik toch in year 10-11 te zitten?

Ik weet wel iets over Engeland aangezien ik zelf ook Brits ben, maar van de scholen daar weet ik weinig van.:L
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:31:08 #8
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89922476
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:58 schreef LexiconDoll het volgende:
Binnenkort woon ik dus in Essex.

Wat zijn de regels op school daar? Hoe streng zijn ze met uniformen?

let me know. [:
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_89922615
Ik zou maar vast onder de zonnebank gaan liggen.

Oh wacht... Je hebt gewoon fake tan-spray daar! :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:38:36 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89922772
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:34 schreef zeebeschuit het volgende:
Ik zou maar vast onder de zonnebank gaan liggen.

Oh wacht... Je hebt gewoon fake tan-spray daar! :D
De Essex wortel, een van de minder prettige leefvormen op dit eiland...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:42:24 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89922908
OP aangepast. c_/
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89922934
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Viajero het volgende:

[..]

[ [url=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:qNZ6ZZSwSIkPiM:http://www.blackberrystor(...)g.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
_O-
Ja doei.
pi_89922970
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 16:42 schreef popolon het volgende:
OP aangepast. c_/
ja, dat wilde ik nog doen! Maar het lukte niet, omdat m'n FOK! eruit knalde en toen kwam 't er niet meer van :o
Ja doei.
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:46:41 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89923047
Geen probleem. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_90962578
Caro Emerald zal 13/2 optreden. Kaartje kost een tientje:
http://www.ticketweb.co.u(...)erral_id=tm_listings
pi_90964395
ik zit nog vol smart te wachten op antwoord op mijn beurs aanvraag :%
Ja doei.
pi_91010835
Os oes gennych unrhyw syniad beth wyf yn ei ddweud, codwch eich llaw. :D :D :D
pi_91374954
Ik heb gisteren mijn contract gekregen voor een IB stage in London.
Nu heb ik een kleine issue. Voor mijn salaris heb ik een UK bank account nodig. Ik ben op zoek naar een bank account dat niet te duur is en/of aan te houden is voor een paar maanden i.p.v. een jaar.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
pi_91376076
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 01:11 schreef LexiconDoll het volgende:
Os oes gennych unrhyw syniad beth wyf yn ei ddweud, codwch eich llaw. :D :D :D
ik ben nu bezig met een paper over Welsh O+ :P

is meer een 'werkstukje' eigenlijk... maar toch wel super tof.. O+
Ja doei.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:03:57 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91376756
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik ben nu bezig met een paper over Welsh O+ :P

is meer een 'werkstukje' eigenlijk... maar toch wel super tof.. O+
Staat daar ook in dat ze moeite hebben om leraren Welsh te vinden? En de leraren die ze vanuit Argentinie hadden aangetrokken sproken weer geen Engels maar Spaans als 2e taal en dus niet bruikbaar. :D
reset
pi_91378656
bron? *)
Ja doei.
pi_91379370
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef OrangeWombat het volgende:
Ik heb gisteren mijn contract gekregen voor een IB stage in London.
Nu heb ik een kleine issue. Voor mijn salaris heb ik een UK bank account nodig. Ik ben op zoek naar een bank account dat niet te duur is en/of aan te houden is voor een paar maanden i.p.v. een jaar.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Lloyds. Maar zou even navragen of dat voor paar maanden mogelijk is.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:15:27 #23
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91379670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef OrangeWombat het volgende:
Ik heb gisteren mijn contract gekregen voor een IB stage in London.
Nu heb ik een kleine issue. Voor mijn salaris heb ik een UK bank account nodig. Ik ben op zoek naar een bank account dat niet te duur is en/of aan te houden is voor een paar maanden i.p.v. een jaar.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Waarom een UK account? Toen ik daar werkte werd het naar mijn Nederlandse bank overgemaakt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:15:30 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91379675
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
bron? *)
Het was jaren geleden eens in het nieuws, maar kan het preciese artikel niet 123 vinden. Als universitair student kan je er natuurlijk makkelijk zelf naar zoeken. ;)

Hier wat stof om mee te beginnen: http://www.cymru-ariannin.org/english.php

en: http://www.independent.co(...)language-594970.html
reset
pi_91379947
en:

http://wales.gov.uk/topics/welshlanguage/?lang=en

:) maar ik dacht dat je dat toevallig laatst nog had gelezen, maar dan zoek ik daar wel even op in Jstor :)
Ja doei.
pi_91380075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef static het volgende:

[..]

Waarom een UK account? Toen ik daar werkte werd het naar mijn Nederlandse bank overgemaakt.
Desbetreffende werkgever maakt alleen salaris over naar UK accounts...
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:40:22 #27
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91380830
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef OrangeWombat het volgende:

[..]

Desbetreffende werkgever maakt alleen salaris over naar UK accounts...
Ook als je de kosten zelf betaalt?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:49:33 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91381288
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:24 schreef OrangeWombat het volgende:

[..]

Desbetreffende werkgever maakt alleen salaris over naar UK accounts...
Dat is lullig als je er maar een paar maanden gaat werken.. Hebben ze geen bruine enveloppen?

Mijn eerste 2 maanden werd ik contant uitbetaald en m'n baas telde het voor me uit. Daarna regelde hij een bankrekening voor me en die heb ik nog steeds.

Ken je mensen in Engeland?
reset
pi_91382608
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:15 schreef static het volgende:

[..]

Waarom een UK account? Toen ik daar werkte werd het naar mijn Nederlandse bank overgemaakt.
Dan heb je toch 2x wisselkosten? Eerst sterling>EUR en als je 't dan hier weer van je nl rekening gaat pinnen betaal je weer erover? of niet..
pi_91401034
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef OrangeWombat het volgende:
Ik heb gisteren mijn contract gekregen voor een IB stage in London.
Nu heb ik een kleine issue. Voor mijn salaris heb ik een UK bank account nodig. Ik ben op zoek naar een bank account dat niet te duur is en/of aan te houden is voor een paar maanden i.p.v. een jaar.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
De kosten van een account staan toch in geen verhouding tot je vergoeding? Ik zou gewoon een HSBC openen voor een jaar, de kans is vrij groot dat je terug komt bij IB... En anders ben je een keer 100 pond kwijt, da's toch geen ramp...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91401128
Ik zit het trouwens net te checken (kon me niet herinneren dat ik ooit iets moest betalen bij HSBC) en een simpele rekening met pinpas is gewoon gratis als je inkomen erop binnen komt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91413418
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 09:50 schreef Drive-r het volgende:
Ik zit het trouwens net te checken (kon me niet herinneren dat ik ooit iets moest betalen bij HSBC) en een simpele rekening met pinpas is gewoon gratis als je inkomen erop binnen komt?
Hmm, dan moet ik daar nog maar eens goed kijken. Denk dat ik HSBC morgen maar eens ga bellen. Het is trouwens wel zo dat ik maar 3 maanden inkomen heb op de bankrekening, dus ik hoop dat ze dat ook goed vinden.
pi_91413627
Dat hoef je nergens zo te melden, dan krijg je toch alleen maar gezeur. Gewoon zeggen dat je naar Londen komt voor een internship bij x en dat je ergens je salaris kwijt moet. Die check moeten ze gewoon bij het begin doen, daarna boeit het ze niet meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 16 januari 2011 @ 17:10:34 #34
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91418065
Volgens mij moet je bij HSBC wel al drie jaar in de UK wonen om zo'n rekening te kunnen openen. Maar andere banken doen het wel zonder probleem.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91418698
quote:
Op zondag 16 januari 2011 17:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij moet je bij HSBC wel al drie jaar in de UK wonen om zo'n rekening te kunnen openen. Maar andere banken doen het wel zonder probleem.
Was voor mijn stage zo geregeld vanuit Nederland, dus hoeft echt niet moeilijk te zijn, ook niet bij HSBC. Zeker niet als HR je daar ook al heen verwijst...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91419278
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij moet je bij HSBC wel al drie jaar in de UK wonen om zo'n rekening te kunnen openen. Maar andere banken doen het wel zonder probleem.
Was laatst wel grappig: wou gewoon wat kleren bestellen in een online winkel. Kreeg je ook de vraag hoelang je hier woonde. Had netjes 2 jaar ingevuld. En waar ik voorheen woonde 'buitenlands adres' ingevuld. Kreeg ik daarna de melding dat ik als klant geweigerd was en niks meer mocht bestellen. Kreeg het daarna ook nog eens per brief gemeld :D :') Was gewoon een simpele online shop. Echt belachelijk :')

http://www.next.co.uk/ :r
pi_91436249
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Was voor mijn stage zo geregeld vanuit Nederland, dus hoeft echt niet moeilijk te zijn, ook niet bij HSBC. Zeker niet als HR je daar ook al heen verwijst...
Weet je nog of je dit online hebt geregeld of dat je dat via de telefoon/counter gedaan hebt?
pi_91436744
quote:
Op zondag 16 januari 2011 22:02 schreef OrangeWombat het volgende:

[..]

Weet je nog of je dit online hebt geregeld of dat je dat via de telefoon/counter gedaan hebt?
Niet online in elk geval, volgens mij gebeld en toen formulieren ontvangen en ingevuld.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 18 januari 2011 @ 01:14:22 #39
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_91499387
Zaterdagavond terug uit London. Ben daar 4 maanden geweest... Leuk stadje en nu dus weer terug naar het saaie oude Enschede. :'(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_91631639
Ik ben dan wel geen UK-bewoner, maar misschien dat een van julie het weet. Ik ga volgende week een dagje naar Newcastle voor een fotoshoot bij een klant en moet op locatie de foto's naar kantoor in Nederland uploaden. Ik ben op zoek naar een SIM-kaart (voor de iPad, dus het liefste een microsim) met pre-paid tegoed waarmee ik van een datanetwerk in de UK gebruik kan maken. Iemand van julie een idee? Geen idee welke providers er uberhaupt allemaal zijn, dus ik zie door de bomen het bos niet momenteel.
En owja, het liefst ook nog eens op de luchthaven verkrijgbaar, geen tijd om eerst helemaal de stad in te gaan. Bliksembezoekje :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:42:08 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91633429
Heeft die locatie mogelijk wi-fi? Heb je de mogelijkheid naar een pub te gaan?

Anders ga je naar een Carphone Warehouse of een Phones4U oid en vraag daar welk netwerk het beste bereik heeft op die locatie en koop je direct een pre-paid sim en meer mogelijkheid op microsims.

Nog makkelijker koop je een Vodafone (beste netwerk algemeen) sim in een kiosk, supermarkt of corner shop.
reset
pi_91634019
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:42 schreef Individual het volgende:
Heeft die locatie mogelijk wi-fi? Heb je de mogelijkheid naar een pub te gaan?

Anders ga je naar een Carphone Warehouse of een Phones4U oid en vraag daar welk netwerk het beste bereik heeft op die locatie en koop je direct een pre-paid sim en meer mogelijkheid op microsims.

Nog makkelijker koop je een Vodafone (beste netwerk algemeen) sim in een kiosk, supermarkt of corner shop.
Geen WiFi, en de mogelijkheid om naar de pub te gaan is s'avonds pas, en ze moeten onder kantoortijd nog naar Nederland toe :) Geloof niet dat er op Newcastle airport een dergelijk winkeltje zit, maar er zal onderweg vast wel het een en ander zitten. Vodafone is dus wel een veilige keuze over het algemeen? Als ze daar gewoon pre-paid kaartjes van verkopen met de mogelijkheid om redelijk wat data te verstoken (een MB of 250-500) dan komt dat wel goed :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:06:28 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_91634970
Elk vliegveld hier heeft minstens een WHSmith en die verkopen ook sims. Nog even naar vodafone.co.uk om te kijken of je bereik op je lokatie hebt en hoeveel topup je moet kopen en je bent klaar. Als niet Vodafone dan O2 als 2e keus.

Of zelfs een Tesco (ook overal).

Komt wel goed.
reset
pi_91685531
o hai :)

De beurs gaat zo goed als zeker niet door. Nadeel: loop 3200 GBP mis ;(

Voordeel: we kunnen zelf kiezen waar we heen gaan :)

We gaan alles op alles zetten om deze zomer de boel hier achter te laten en alles geregeld te hebben met de universiteit. York wordt het dus definitief als ze me daar aannemen voor de periode van 'n jaar :) ^O^
Ja doei.
pi_91693111
Oef, zonde. Maar verder mooi vooruitzicht, dat aannemen komt vast goed. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91740895
tvp
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:33:40 #47
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91972670
Ik zit een beetje langs tv kanalen te switchen, en ik heb hier het volledige sky pakket. Op Sky Arts 2 Andre Rieu, dus ik denk: wat grappig, laat ik eens kijken. Ik zie Andre met zijn viool, en een Duitser die Schlager zingt, echt een complete cliche Schlager Duitser, zo'n 50/60 jaar oud, zongebruind, hoogblond, zwarte zonnebril, rood jasje, zwarte broek, luide stropdas...

Ik kom uit de grensstreek met Duitsland, en keek vroeger naar de Duitse tv, dus dit is echt een heel bizarre flashback vanuit Shoreditch...

Nu de Andre Rieu versie van La Bamba, gevolg door de Andre Rieu versie van Aquarela Brasileira.... too many flashbacks... (even though the Rieu versions are pretty shit :o )

Edit: nu de Andre Rieu versie van you'll never walk alone.. it would make King Kenny cry.. :'(
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_91974369
Ja, Andre is BIG hier! Ze zenden 'm volgens mij wekelijks uit dus je kan je lol op :D
  vrijdag 28 januari 2011 @ 01:42:47 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_91974917
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:22 schreef zeebeschuit het volgende:
Ja, Andre is BIG hier! Ze zenden 'm volgens mij wekelijks uit dus je kan je lol op :D
Haha, een keer is meer dan genoeg, ik heb ook na een kwartier weer geswitched :s)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_92014312
Mensen, vanaf dinsdag:
quote:
Channel One is no longer broadcasting.
Geen Star Trek meer op tv dus. :'(.
pi_92092109
Ik ben op zoek naar een goedkope telefoon provider die mijn blackberry van internet kan voorzien. Ben maar 5 maanden in de UK dus liever geen jaarcontract, iemand een idee in welke richting ik moet kijken?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:30:34 #52
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_92094478
Bij O2 heb je ook deals dat je internet per maand kunt krijgen, wel met datalimiet (ik weet niet meer hoe ruim dat was).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92115079
Ik werk aan de universiteit van Warwick en wat me opvalt is dat Engelse studenten ongelooflijk slecht Engels schrijven. Een fatsoenlijk stukje zonder syntactische fouten zit er gewoon niet in. Dat schijnt te komen doordat ze nauwelijks kennis van vreemde talen hebben en daardoor dus geen fatsoenlijk taalkundig inzicht ontwikkelen. Hebben hier meer mensen dit soort ervaringen met het geschreven Engels van Engelsen?
  maandag 31 januari 2011 @ 11:18:14 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92115723
quote:
11s.gif Op maandag 31 januari 2011 10:57 schreef thabit het volgende:
Ik werk aan de universiteit van Warwick en wat me opvalt is dat Engelse studenten ongelooflijk slecht Engels schrijven. Een fatsoenlijk stukje zonder syntactische fouten zit er gewoon niet in. Dat schijnt te komen doordat ze nauwelijks kennis van vreemde talen hebben en daardoor dus geen fatsoenlijk taalkundig inzicht ontwikkelen. Hebben hier meer mensen dit soort ervaringen met het geschreven Engels van Engelsen?
Engelsen en Amerikanen schrijven inderdaad vaak slecht Engels, ook in officiele comunicatie en werk emails. Your en You're, Their en There, en nog een aantal van die dingen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_92370384
Hallo!

Een vriendin van mij doet voor haar Facharbeit (vergelijkbaar met het Nederlandse profielwerkstuk) onderzoek naar racisme in Engeland. Een belangrijk onderdeel hiervan is een enquête voor mensen die in Engeland wonen, en ze zou het erg fijn vinden als jullie de tijd namen om hem in te vullen. Het duurt niet heel lang, hoogstens 10 minuten. Vragen of opmerkingen, post maar hier en ik zal ze doorgeven.
Alvast bedankt :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:27:22 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_92371699
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:41 schreef randomosity het volgende:
Hallo!

Een vriendin van mij doet voor haar Facharbeit (vergelijkbaar met het Nederlandse profielwerkstuk) onderzoek naar racisme in Engeland. Een belangrijk onderdeel hiervan is een enquête voor mensen die in Engeland wonen, en ze zou het erg fijn vinden als jullie de tijd namen om hem in te vullen. Het duurt niet heel lang, hoogstens 10 minuten. Vragen of opmerkingen, post maar hier en ik zal ze doorgeven.
Alvast bedankt :)
Done!

Gern geschehen :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_92371875
Danke! :)
pi_92597549
Zat net even op Gumtree en kwam dit tegen: http://www.gumtree.com/london/58/71943258.html

100 P/m als budget :D Ik ben benieuwd wat ze vind en of ze rechtop moet slapen in een electriciteitskast!
pi_92598917
Ik ben erg benieuwd naar Devon. Woont daar iemand/is er iemand geweest..? Wat vinden jullie ervan?
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:51:30 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_92599654
Van wat ik me kan herinneren is Devon heel mooi, net als Cornwall. Maar goed dat is vele vele jaren geleden. Je hoort wel dat mensen er met pensioen gaan. Wat ga je er doen?
reset
pi_92648956
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat net even op Gumtree en kwam dit tegen: http://www.gumtree.com/london/58/71943258.html

100 P/m als budget :D Ik ben benieuwd wat ze vind en of ze rechtop moet slapen in een electriciteitskast!
Dit moet echt een grap zijn _O-. Ik heb nog eventueel wel plek op mijn kamer in Londen })
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92971848
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:10 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij moet je bij HSBC wel al drie jaar in de UK wonen om zo'n rekening te kunnen openen. Maar andere banken doen het wel zonder probleem.
Ik had voor mijn stage een HSBC Passport Account geopend, juist voor mensen uit het buitenland. Het kostte iets van 60 pond maar ze doen wel niet moeilijk bij aanmelden, je krijgt gewoon een heel simpele basisrekening voor een jaar, geloof ik (ook al gebruik je 'm maar een paar maanden, boeiend).
all your heroes are whores
pi_92981099
Ik heb nu een basisrekening bij Lloyds en die deden ook niet moeilijk, en da's gratis. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_92988150
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:12 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb nu een basisrekening bij Lloyds en die deden ook niet moeilijk, en da's gratis. :P
Die heb ik ook
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:12 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb nu een basisrekening bij Lloyds en die deden ook niet moeilijk, en da's gratis. :P
Ja die heb ik ook. Gewoon naar binnen en met een kwartier was het geregeld.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_92991811
Idd, bij lloyds alleen ID nodig en hoppakee. Heb Silver vantage account toendertijd genomen maar inmiddels gewoon geupgrade. Goede bank!

Hsbc is echt drama (behalve als je passport account regelt). Willen nog net niet een prive detective voor je deur zetten om te kijken waar je woont en wat je hele dag doet :D

[ Bericht 0% gewijzigd door zeebeschuit op 19-02-2011 14:27:44 ]
pi_93008217
Oohh had ik dat maar geweten dan! :P

Nou ja het maakt nu ook niet uit, ben bij HSBC gebleven en toen ik na m'n studie verhuisde had ik alvast mooi 'n rekening ;)
all your heroes are whores
pi_93078238
Ik zoek een engelse marktplaats achtige website, de naam ligt op het puntje van mijn tong maar kom er maar niet op.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:02:44 #68
229513 Blurred86
Live Positive
pi_93078436
gumtree?
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93369388
Ik ga komend studiejaar (half jaar) in Londen studeren. Nu zoek ik een kamer of iets dergelijks, het liefst zo dicht mogelijk in het centrum. (Daar is de universiteit gevestigd)
Hebben jullie tips voor me? Vanuit de universiteit kan ik niets krijgen aangezien ik maar een halfjaar ga studeren in het Verenigd Koninkrijk.

Elke tip is welkom.

Sophia
pi_93370163
Gumtree, er zijn in zone 1-2 (wat zie je als centrum? Welke universiteit?) de nodige private halls of residence voor studenten (sommigen bieden ook single semester contracten) of je kunt een oproepje plaatsen voor een flatshare. Veel universiteiten hebben daar wel een messageboard systeem voor.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_93370524
Imperial
Maar die private halls of residence horen toch bij een universiteit?
Ik kan ze in ieder geval nergens anders vinden. (En ik vind er ook geen voor een semester, waar heb jij er een gevonden?)

Als ik een oproep plaats, is de kans dan groot dat ik binnen twee weken iets heb?
Misschien is het dan verstandig een week ofzo voor aanvang van m'n studie te gaan.
Of zijn de wachttijden echt maanden? Dan kan ik het studeren in Londen beter cancelen.
pi_93370831
De private halls zijn niet verbonden aan een universiteit, daarom is het 'private'. :P

Uit m'n hoofd is Britannia City (in SE) sowieso voor een halfjaar te boeken. Ik woon voor een semester in Opal Arcade, maar dat is het voorjaarssemester dus dan kunnen ze gewoon de lege kamers opvullen, of ze dat in het najaar ook doen weet ik niet.

De wachttijden zijn geen maanden hoor, er zijn hier best veel mensen die even voor aanvang in een hostel gaan zitten en vanaf daar woonruimte zoeken, in de vorm van een flatshare ofzo. Ik ben zelf even heen en weer gevlogen een maand vooraf, maar dat was eigenlijk niet nodig geweest.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_93372969
http://www.britanniatravel.com/

Ik huur een kamer via brittania, goed te doen. Nieuw huis, elke twee weken een schoonmaakster. Ze hebben voornamelijk woonruimte vlak bij stations. Ik zeg doen!

Sophia heb je ook een PM gestuurd, check je inbox

[ Bericht 10% gewijzigd door 1517 op 27-02-2011 00:25:56 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_93389114
Wat ik me afvraag is dat de kosten echt enorm verschillen.
Hoe komt dit? (Buiten de locatie)

Voor een soortgelijke kamer vind men soms een dubbele prijs. Kan iemand dit verklaren. (Overigens heb ik natuurlijk gelet op verschil in locatie, double, twinroom etc)

En bij een twinroom, moet je je daarvoor met z'n tweeën opgeven? Of juist alleen?
  zondag 27 februari 2011 @ 18:48:48 #75
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_93402183
Hangt af bij wie het is, vaak is er wel de mogelijkheid om samen in die kamer te gaan, maar ook om het met iemand te delen die je nog niet kent. Nu zou ik dat zelf nooit willen, maar het is een manier om kosten te besparen. Je kunt ook wel eens alleen in een twin room, maar dan betaal je dubbel natuurlijk. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_93419217
Spannend,
Nu de laatste dingen voor mijn studie regelen en dan snel een kamer vinden!
pi_93958170
Woont iemand hier NIET in een shared flat/house in London? En zoja wat betaal je ervoor (+welke wijk?). Moet helaas uit huis per 1mei omdat het verbouwd + verkocht gaat worden dus na 2 jaar uit eerste woning. Woon nu shared met 1 iemand anders (750pond + bills) maar wil eigenlijk gewoon naar een studio oid. Heb het een beetje gehad met 't 'samenwonen' met anderen :P Zit beetje rond te kijken naar prijzen maar is echt lastig een idee te krijgen. Woon nu in NW3 tussen het oude geld maar wil misschien toch eens verder kijken naar andere buurten ook al ben ik aan hier gehecht geraakt. Dus vroeg me af of iemand in een studio oid woont in/rondom london en beetje kan aangeven wat gangbare prijzen zijn. Wil max. iets van 1300/1500 p/m incl. bills kwijt zijn. Minder mag altijd :P

Of kent iemand nog andere (betrouwbare!) sites naast gumtree die goed te gebruiken zijn?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:08:05 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93958673
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:57 schreef zeebeschuit het volgende:
Woont iemand hier NIET in een shared flat/house in London? En zoja wat betaal je ervoor (+welke wijk?). Moet helaas uit huis per 1mei omdat het verbouwd + verkocht gaat worden dus na 2 jaar uit eerste woning. Woon nu shared met 1 iemand anders (750pond + bills) maar wil eigenlijk gewoon naar een studio oid. Heb het een beetje gehad met 't 'samenwonen' met anderen :P Zit beetje rond te kijken naar prijzen maar is echt lastig een idee te krijgen. Woon nu in NW3 tussen het oude geld maar wil misschien toch eens verder kijken naar andere buurten ook al ben ik aan hier gehecht geraakt. Dus vroeg me af of iemand in een studio oid woont in/rondom london en beetje kan aangeven wat gangbare prijzen zijn. Wil max. iets van 1300/1500 p/m incl. bills kwijt zijn. Minder mag altijd :P

Of kent iemand nog andere (betrouwbare!) sites naast gumtree die goed te gebruiken zijn?
Ik woon al jaren in m'n eigen huis in Blackheath/Greenwich en ik heb geluk gehad met de prijs voor de lokatie.

Kijk naar http://www.primelocation.com/uk-property-to-rent/ en bel de estate agents, want lang niet alle huizen staan op de websites. De beste flats zijn heel snel weg; het kan echt heel snel gaan. Met je budget moet het zeker wel lukken om meer dan een studio te krijgen. :)

Succes!
reset
pi_93959330
Ik zit ook al jaren in South Ken in een huurhuis voor mezelf. Niet goedkoop alleen, huur ligt nu op £480 per week en dan komen alle kosten er nog bij. Maar wel 70-80m2 voor mezelf in een mooie buurt met grote tuin achter.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93965613
O+ ik heb een beurs gekregen voor de University of Hull O+

even afwachten of ik in Hull zelf kom te zitten of in Scarborough, maar vanaf september/oktober kom ik dus definitief jullie kant op! *O* *O*
Ja doei.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 17:55:05 #81
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_93965892
Wat is er met York gebeurd?
reset
pi_93965973
die ging naar iemand anders -O- :)

systeem: Harting beurs is een beurs die landelijk georganiseerd is.
Er zijn 18 plaatsen beschikbaar voor alle studenten Engels uit Nederland.

Per universiteit solliciteer je, en dan geven ze je een ranking.

Ik was 4e en de 4e mag eigenlijk NOOIT. Dus ik had er al geen rekening meer mee gehouden dus had mijn eigen plan voor York (mijn eerste keus) al getrokken.

Maar de vergadering van de beurs, die de plekken verdeelt, was vandaag dus, én ik mag naar mijn tweede keus, Hull! Zo'n ontzettende meevaller.

De beurs houdt in dat ik het collegegeld (+/- 3300GBP) niet hoef te betalen en nog een beursje mee krijg met geld voor levensonderhoud! Dus dan is de keuze tussen zelf regelen en betalen en York of 'gratis' en gesteund naar Hull wel een hele makkelijke keus :)
Ja doei.
pi_94036444
Kan ik hier iemand blij maken met 2 gratis inschrijfbewijzen voor de Sumorun in Londen of Manchester?
Moet je nog wel even 250 pond verzamelen voor een goed doel, maar dan mag je ook wel in een opblaasbaar (lichtgewicht) sumopak 5 km gaan hardlopen. B-)

Ik was graag zelf gegaan, maar heb net gister mn enkel gebroken dus ik geloof dat ik het hardlopen maar even uit mn hoofd laat. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94053305
Heb jij al 250 pond bij elkaar want dan wil ik hem wel in Londen voor je lopen
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_94053325
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:21 schreef 1517 het volgende:
Heb jij al 250 pond bij elkaar want dan wil ik hem wel in Londen voor je lopen
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kan ik hier iemand blij maken met 2 gratis inschrijfbewijzen voor de Sumorun in Londen of Manchester?
Moet je nog wel even 250 pond verzamelen voor een goed doel, maar dan mag je ook wel in een opblaasbaar (lichtgewicht) sumopak 5 km gaan hardlopen. B-)

Ik was graag zelf gegaan, maar heb net gister mn enkel gebroken dus ik geloof dat ik het hardlopen maar even uit mn hoofd laat. :{
Ja doei.
pi_94062363
Ohja. Aangezien sommigen van jullie toch gigantische bedragen huur betalen of een beurs hebben kunnen jullie me dan toch ook wel wat sponsoren :7
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_94065798
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef 1517 het volgende:
Ohja. Aangezien sommigen van jullie toch gigantische bedragen huur betalen of een beurs hebben kunnen jullie me dan toch ook wel wat sponsoren :7
Ik sponsor al met 2 * 25 pond inschrijfgeld. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94067243
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef 1517 het volgende:
Ohja. Aangezien sommigen van jullie toch gigantische bedragen huur betalen of een beurs hebben kunnen jullie me dan toch ook wel wat sponsoren :7
ehm...

nee :P
Ja doei.
  zondag 13 maart 2011 @ 21:49:43 #89
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94069302
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:17 schreef 1517 het volgende:
Ohja. Aangezien sommigen van jullie toch gigantische bedragen huur betalen of een beurs hebben kunnen jullie me dan toch ook wel wat sponsoren :7
Dat eerste is juist de reden dat dat niet meer kan. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94069398
Exact, de huur eet al mijn centjes al op...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94154658
Vier dingen waar Britten aan kunnen zien dat ik geen Brit ben

Dit is de tweede keer dat ik voor een aantal weken in Engeland woon. En natuurlijk ben ik goed geïntegreerd: ik eet fish&chips, koop goedkope kleren en kijk naar de Britse televisie. Maar in sommige opzichten zal ik altijd een buitenstaander blijven.

Lees verder...

pi_94156089
Suzan lijkt me vrij nieuw in Engeland. Ten eerste is fietsen op het trottoir verboden en krijg je er een boete voor. En ja, dat gebeurt serieus, daarom fietst bijna iedereen netjes op de weg. Ten tweede zie ik qua plastic tassen het verschil met de Appie niet, daar loopt ook iedereen met van die flut tasjes. Elke normale supermarkt in Engeland verkoopt herbruikbare tassen en die zie ik eigenlijk vrij veel gebruikt worden. Ten derde: de helft van mijn Britse collega's drinkt thee zwart. Net als mijn Engelse familie trouwens.

Maar inderdaad, Engelsen doen zelden een winterjas aan, dat blijft hilarisch. Niet alleen pubers, ook zakenlui dragen 365 dagen per jaar een pak, zeer zelden met daarover een jas...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:48:26 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94156374
Gewoon hier posten joh. ;)

quote:
1. Ik fiets.
In Londen al niet zo uitzonderlijk meer.. Fietsen op de stoep is gevaarlijk en zinloos.
quote:
2. Ik neem mijn eigen tas mee als ik boodschappen ga doen.
Ook dit gebeurt steeds meer en sommige winkels laten je ervoor betalen.
quote:
3. Ik drink thee zonder melk.
Als het black tea is > FREAK!!
quote:
4. Als ik het koud heb, trek ik een jas aan.

Er is hier zeker wat vikingbloed, maar toch een minderheid..
reset
pi_94173468
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:44 schreef Drive-r het volgende:
Suzan lijkt me vrij nieuw in Engeland. Ten eerste is fietsen op het trottoir verboden en krijg je er een boete voor. En ja, dat gebeurt serieus, daarom fietst bijna iedereen netjes op de weg. Ten tweede zie ik qua plastic tassen het verschil met de Appie niet, daar loopt ook iedereen met van die flut tasjes. Elke normale supermarkt in Engeland verkoopt herbruikbare tassen en die zie ik eigenlijk vrij veel gebruikt worden. Ten derde: de helft van mijn Britse collega's drinkt thee zwart. Net als mijn Engelse familie trouwens.

Maar inderdaad, Engelsen doen zelden een winterjas aan, dat blijft hilarisch. Niet alleen pubers, ook zakenlui dragen 365 dagen per jaar een pak, zeer zelden met daarover een jas...
Haha, ik had wel zulke reacties verwacht :Y
Ik woon nu slechts voor 3 weken in de UK maar heb hier vorige week 3 maanden gewoond en ik kan je zeggen: de stad waar ik woon is alles behalve Londen: Wolverhampton in de West Midlands.

1. Echt, je moet hier op de stoep fietsen (behalve in kleine straten in woonwijken) want anders ben je je leven niet veilig.
2. En de mensen doen hun boodschappen echt in 10 kleine zakjes, dat verzin ik niet. Je kunt inderdaad echte tassen kopen maar dat doet haast niemand (behalve ik).
3. En werkelijk alle Britten die ik hier ontmoet heb (bijvoorbeeld in mijn orkest waar ik wekelijks repeteer) drinkt thee met melk. Ik moet mijn best doen om thee zonder melk te krijgen.

Zo zie je maar: het is maar net waar en onder welke mensen je je bevindt. :W
pi_94173573
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:48 schreef Individual het volgende:
Gewoon hier posten joh. ;)

[..]

In Londen al niet zo uitzonderlijk meer.. Fietsen op de stoep is gevaarlijk en zinloos.

[..]

Ook dit gebeurt steeds meer en sommige winkels laten je ervoor betalen.

[..]

Als het black tea is > FREAK!!

[..]

Er is hier zeker wat vikingbloed, maar toch een minderheid..
_O_

Zoals ik al schreef: Wolverhampton is niet bepaald Londen :')
En de thee die ik drink is Earl Grey.
pi_94173789
Iedereen ongetwijfeld zijn eigen ervaring, maar ik herken het na meer dan vijf jaar niet zo. En gezien mijn vele Engelse ooMs en tantes, heb ik genoeg van Engeland gezien buiten Londen. Met name het fietsen en de plastic zakken vind ik vreemd. Maar het was niet kritisch bedoeld, sorry als het zo over kwam.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94173959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:32 schreef Drive-r het volgende:
Iedereen ongetwijfeld zijn eigen ervaring, maar ik herken het na meer dan vijf jaar niet zo. En gezien mijn vele Engelse ooMs en tantes, heb ik genoeg van Engeland gezien buiten Londen. Met name het fietsen en de plastic zakken vind ik vreemd. Maar het was niet kritisch bedoeld, sorry als het zo over kwam.
Geeft niet. Als ik niet tegen kritiek kan, link ik mijn columns niet in het Fok!Forum :P
En het leek me een goede gelegenheid om dit topic wat actiever te gaan volgen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:52:14 #98
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94174856
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:26 schreef sverbern het volgende:

[..]

Haha, ik had wel zulke reacties verwacht :Y
Ik woon nu slechts voor 3 weken in de UK maar heb hier vorige week 3 maanden gewoond en ik kan je zeggen: de stad waar ik woon is alles behalve Londen: Wolverhampton in de West Midlands.
Is wonen voor drie weken niet gewoon een lange vakantie/zakenreis/research trip? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94175146
Lijkt me wel. Aan de andere kant kan ik mijn buitenland ervaring dan wel uitbreiden met tijden wonen in Hong Kong, New York, Geneve, Stockholm en Parijs... Niet verkeerd! ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94176436
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:26 schreef sverbern het volgende:

[..]

1. Echt, je moet hier op de stoep fietsen (behalve in kleine straten in woonwijken) want anders ben je je leven niet veilig.
Lijkt me eerder aan jezelf te liggen. Positioneer je jezelf wel goed? (verder van de stoeprand). Kan je het zelf wel aan? Blijkbaar ben je zo bang om in de UK te fietsen dat je daardoor het gevoel hebt dat je op de stoep moet fietsen om je veilig te voelen. Een auto gaat je echt niet bewust aanrijden of gevaarlijk doen gezien de straf + problemen die daar op staan. Eerste weken is elke nederlander bang om hier te fietsen puur omdat het allemaal veel sneller gaat en je zelf VEEL agressiever moet rijden. Zodra je het doorhebt valt het allemaal reuze mee en moet je alleen voor de white vans oppassen :P

Van plastic tasjes moet ik je wel gelijk geven. Ik winkel al 1,5 jaar bij zelfde supermarkt (M&S) hier in de buurt maar heb daar ook nog nooit iemand eigen tas zien meenemen behalve wat oude dametjes met zo'n rolkoffer/tas of wat het ook is. Maar ligt denk ik ook vaak aan locatie/wijk. Maar zal er wel net aan liggen waar je woont.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:31 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb op Piccadilly Circus gefietst en leef ook nog, zo erg kan het niet zijn. :P
Leuk he! Doe ik ook regelmatig. Lekker het verkeer een beetje ophouden en naar de lichten kijken :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:31:07 #101
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94176512
Ik heb op Piccadilly Circus gefietst en leef ook nog, zo erg kan het niet zijn. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94179720
Heerlijk, Piccadilly is nog niet eens het ergst, vind ik. Ik vind zelf Hyde Park Corner altijd wel uitdagend, die hele grote rotonde om het monument...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94183408
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Is wonen voor drie weken niet gewoon een lange vakantie/zakenreis/research trip? :P
Ik werk drie weken als gastdocent op de universiteit hier. Maar omdat ik niet in een hotel zit, en omdat ik hier vorig jaar al drie maanden geweest ben, noem ik het 'wonen'. Terwijl het in feite een 'zakenreis' is (dat woord zou ik niet zo snel gebruiken).
pi_94183520
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:28 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Lijkt me eerder aan jezelf te liggen. Positioneer je jezelf wel goed? (verder van de stoeprand). Kan je het zelf wel aan? Blijkbaar ben je zo bang om in de UK te fietsen dat je daardoor het gevoel hebt dat je op de stoep moet fietsen om je veilig te voelen. Een auto gaat je echt niet bewust aanrijden of gevaarlijk doen gezien de straf + problemen die daar op staan. Eerste weken is elke nederlander bang om hier te fietsen puur omdat het allemaal veel sneller gaat en je zelf VEEL agressiever moet rijden. Zodra je het doorhebt valt het allemaal reuze mee en moet je alleen voor de white vans oppassen :P

Misschien heb je gelijk. Ik heb die tip ook van een Engelse fietser hier gekregen. Het punt is dat ik ook veel 's avonds fiets en ik heb wel verlichting maar op sommige doorgaande wegen in de stad rijden ze echt hard. Dus in de kleinere straten fiets ik gewoon op de straat en neem ik de ruimte maar langs de grote weg vind ik dat eng. Op sommige plekken is er een fietsstrook bijgetekend op het troittoir maar die kan op elk moment zonder waarschuwing ophouden |:(
Maar misschien probeer ik morgenavond eens de ruimte te nemen op de weg, zien of dat lukt.
pi_94183703
Even kijken of jullie hier meer van weten:

We willen een huis gaan huren, gewoon via een estate agent.
Nu gaan we binnenkort wel even naar Hull om de buurt te verkennen en even een bezoekje te brengen aan enkele van deze agents om te zien hoe of wat, maar graag hebben we wel een idee van 'hoe makkelijk/moeilijk' het is om een huis te krijgen.

Er staan op oa. Rightmove voldoende huizen die wel aan onze eisen voldoen, dus eigenlijk is het bijna moeilijker om te kiezen dan om er een geschikte te vinden :P maar hoe gaat het daar in z'n werk? Mail sturen met 'we hebben interesse' of bellen en dan wie het eerst komt, die het eerst maalt? Of wat? :P
Ja doei.
pi_94183734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef sverbern het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk. Ik heb die tip ook van een Engelse fietser hier gekregen. Het punt is dat ik ook veel 's avonds fiets en ik heb wel verlichting maar op sommige doorgaande wegen in de stad rijden ze echt hard. Dus in de kleinere straten fiets ik gewoon op de straat en neem ik de ruimte maar langs de grote weg vind ik dat eng. Op sommige plekken is er een fietsstrook bijgetekend op het troittoir maar die kan op elk moment zonder waarschuwing ophouden |:(
Maar misschien probeer ik morgenavond eens de ruimte te nemen op de weg, zien of dat lukt.
Je moet er gewoon aan wennen en erop vertrouwen dat die auto's je niet van achter zullen aan rijden... :@
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94184241
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Even kijken of jullie hier meer van weten:

We willen een huis gaan huren, gewoon via een estate agent.
Nu gaan we binnenkort wel even naar Hull om de buurt te verkennen en even een bezoekje te brengen aan enkele van deze agents om te zien hoe of wat, maar graag hebben we wel een idee van 'hoe makkelijk/moeilijk' het is om een huis te krijgen.

Er staan op oa. Rightmove voldoende huizen die wel aan onze eisen voldoen, dus eigenlijk is het bijna moeilijker om te kiezen dan om er een geschikte te vinden :P maar hoe gaat het daar in z'n werk? Mail sturen met 'we hebben interesse' of bellen en dan wie het eerst komt, die het eerst maalt? Of wat? :P
Mailen en bellen dat werkt niet zo goed bij die lui. Gewoon naar binnen stappen.
pi_94184445
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Even kijken of jullie hier meer van weten:

We willen een huis gaan huren, gewoon via een estate agent.
Nu gaan we binnenkort wel even naar Hull om de buurt te verkennen en even een bezoekje te brengen aan enkele van deze agents om te zien hoe of wat, maar graag hebben we wel een idee van 'hoe makkelijk/moeilijk' het is om een huis te krijgen.

Er staan op oa. Rightmove voldoende huizen die wel aan onze eisen voldoen, dus eigenlijk is het bijna moeilijker om te kiezen dan om er een geschikte te vinden :P maar hoe gaat het daar in z'n werk? Mail sturen met 'we hebben interesse' of bellen en dan wie het eerst komt, die het eerst maalt? Of wat? :P
Vooral niet via zo'n "verzamelsite" contacteren, maar even eerst de website van de desbetreffende makelaar checken of de woning nog steeds beschikbaar is. Dan hen direct benaderen. De markt hier gaat veel sneller, dus mensen focussen voornamelijk op klanten die binnen een maand ofzo iets nodig hebben. Je zult dus niet altijd veel aandacht krijgen als je 3 maanden van tevoren al naar iets gaat zoeken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94184552
ja, we waren sowieso van plan om na ons bezoek een of twee betrouwbare agents 'uit te zoeken' (even kijken naar de staat van hun woningen enzo, of dat 'constant goed' is), maar 't gaat me vooral om hoe ze het 'verdelen': wie het eerst komt of anders? :)
Ja doei.
pi_94184660
Wie het eerst komt en de juiste prijs betaalt. Soms is het bijna een soort bieding, soms ben je direct klaar als je een bod doet. Het is altijd een onderhandeling. Zorg dat je altijd een "break clause" in je contract zet trouwens, je hebt hier als huur namelijk enorm weinig rechten. Vaak zit je 12 maanden aan je contract vast, terwijl de verhuurder zelf makkelijk op kan zeggen. Vraag dan, nadat je het al over prijs eens bent geworden, nog even om een 6 maanden break clause, scheelt je weer 6 maanden risico lopen. Heel veel minder accepteren ze vaak niet, hoeveel je 3 maanden kan proberen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94184943
ah, thanks, dus eventueel net iets boven de vraaghuur gaan zitten.

Maar hoezo vast na 12 maanden? Moet je dan nog weer minimaal een jaar huren? Of wat?
Ja doei.
pi_94185528
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
ah, thanks, dus eventueel net iets boven de vraaghuur gaan zitten.

Maar hoezo vast na 12 maanden? Moet je dan nog weer minimaal een jaar huren? Of wat?
Nee, je kunt binnen die 12 maanden niet opzeggen. Da's vrij irritant als het je niet bevalt ofzo, misschien blijkt je huurbaas een enorme eikel te zijn. En ze pakken snel 4-6 weken huur als borg, dus dan zit je vast.

En nee, je moet zeker niet boven de vraagprijs gaan zitten! Ik begin gewoon minimaal 15% eronder, iedereen vraagt altijd een droomprijs. Het hangt van de regio enzo af, maar je kunt er nog wel meer af halen in het huidige klimaat van dalende huizenprijzen. En vanaf dat punt is het gewoon een onderhandeling. Als iemand anders toevallig veel meer biedt, pech.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94185602
okay :)

in Hull zijn de huizenprijzen zeer okay naar onze mening :) zeker in vergelijking met York alweer :o

We gaan gewoon vanaf begin augustus écht bieden zeg maar, dan moeten we zeker half september uiterlijk wel iets hebben hoop ik... :)
Ja doei.
pi_94185737
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
okay :)

in Hull zijn de huizenprijzen zeer okay naar onze mening :) zeker in vergelijking met York alweer :o

We gaan gewoon vanaf begin augustus écht bieden zeg maar, dan moeten we zeker half september uiterlijk wel iets hebben hoop ik... :)
Maar goed, da's geen reden om teveel te gaan betalen natuurlijk... Als je half september pas iets nodig hebt, zou ik pas in augustus die kant op gaan. Moeilijk om voor die tijd serieus geholpen te worden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94185787
nee, het liefst 1 september al, eerder mag ook :) maar niet ál te veel eerder, maar 26 september begint het collegejaar, dus dan moet ik gesetteld zijn. Als we 1 augustus een huis zien dat echt goed is, we reageren en krijgen het, dan is dat prima :)
Ja doei.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:53:36 #116
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94185888
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:35 schreef Drive-r het volgende:
Heerlijk, Piccadilly is nog niet eens het ergst, vind ik. Ik vind zelf Hyde Park Corner altijd wel uitdagend, die hele grote rotonde om het monument...
Daar ben ik op de fiets nog niet geweest, maar kan me voorstellen dat dat ook een leuke is ja. :P
Jammer dat die Barclays fietsen alleen in zone 1 zijn, anders had ik een abonnement genomen. Een eigen fiets kopen wordt 'm nog even niet, dus tot die tijd loop ik ook wat af.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94186611
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:35 schreef sverbern het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk. Ik heb die tip ook van een Engelse fietser hier gekregen. Het punt is dat ik ook veel 's avonds fiets en ik heb wel verlichting maar op sommige doorgaande wegen in de stad rijden ze echt hard. Dus in de kleinere straten fiets ik gewoon op de straat en neem ik de ruimte maar langs de grote weg vind ik dat eng. Op sommige plekken is er een fietsstrook bijgetekend op het troittoir maar die kan op elk moment zonder waarschuwing ophouden |:(
Maar misschien probeer ik morgenavond eens de ruimte te nemen op de weg, zien of dat lukt.
Ach, ik heb op een 60-mijls weg gereden op de fiets. Minder eng dan op de stoep imo.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_94214814
De echte uitdaging is de rotonde bij Elephant & Castle. Nadeel is dat je daar (letterlijk) ook nog eens niet dood gevonden wil worden... Verder valt fietsen wel mee in Londen, volgens mij beginnen ze er langzaam aan te wennen.
pi_94215976
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:53 schreef drWho het volgende:
De echte uitdaging is de rotonde bij Elephant & Castle. Nadeel is dat je daar (letterlijk) ook nog eens niet dood gevonden wil worden... Verder valt fietsen wel mee in Londen, volgens mij beginnen ze er langzaam aan te wennen.
E&C - Da's sowieso een buurt te ver voor mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:05:40 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_94219199
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:58 schreef Drive-r het volgende:
Lijkt me wel. Aan de andere kant kan ik mijn buitenland ervaring dan wel uitbreiden met tijden wonen in Hong Kong, New York, Geneve, Stockholm en Parijs... Niet verkeerd! ;)
Mee eens! Dan kan ik Princeton NJ, Danbury CT, Sao Paulo, Mexico Stad, Bogota, Parijs, Monheim am Rhein en Madrid toevoegen :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:43:14 #121
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94220924
Gaan we nu allemaal plaatsnamen noemen waar we drie weken geweest zijn? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94221110
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je moet er gewoon aan wennen en erop vertrouwen dat die auto's je niet van achter zullen aan rijden... :@
Je ziet wel veel van dat soort bikkels in het financieel district. Schijt aan en maffe capriolen uithalen (helemaal als het op die maffe barclays fietsen zijn). In het centrum zie ik dat toch echt iets minder :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94230826
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:43 schreef Jabberwocky het volgende:
Gaan we nu allemaal plaatsnamen noemen waar we drie weken geweest zijn? :P
_O-
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:36:13 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94232066
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je ziet wel veel van dat soort bikkels in het financieel district. Schijt aan en maffe capriolen uithalen (helemaal als het op die maffe barclays fietsen zijn). In het centrum zie ik dat toch echt iets minder :P
Die huurfietsen vallen nog wel mee. Het zijn de idioten die op single speed bikes rijden die dan ook nog eens geen remmen hebben.. Als de wielen draaien, draaien de trappers ook. Een noodstop betekent schuiven..

Ik ben wel een stuk aggressiever gaan fietsen en moet er niet aan denken om geen remmen te hebben.. Fietsen in Picadilly Circus of waar dan ook in het centrum is veiliger dan de B wegen van de suburbs. In het centrum rijd je makkelijker met het verkeer mee omdat ze zo langzaam gaan. Op Tower Bridge ga ik bv wel eens sneller dan de snelheidslimiet.

Op de stoep fietsen is voor kinderen onder de 12 en helm en hesje dragen is voor Duitsers en andere buitenlanders. White vans zijn nog wel te doen.. de echte klootzakken zijn de black cabs.
reset
pi_94232133
ja, fietsen, de fietsen gaan zeker mee! Maar ik ben nu al als de dood :')!
Ja doei.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:22:49 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94233686
De buurt direct om me heen heeft veel ongemotoriseerde wegen dus dat voelt best als mijn dorpje thuis (vreemden groeten elkaar ook), maar naar vrienden toe is het knokken op de weg. Ik vind het wel leuk en als je bv tussen 2 bendy busses infietst die naar elkaar toebewegen giert de adrenaline door m'n lichaam.

In mijn nieuwe woonplaats wil ik ook een fiets zodat ik het eiland rustig kan verkennen.
reset
pi_94233802
ik denk wel dat ik 'n helmpje ga kopen :') :P
Ja doei.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:32:57 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94234004
Niet dat ik verantwoordelijk wil zijn, maar: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/somerset/5334208.stm

Ik heb in het begin een week lang een helm geprobeerd.. Het leidde me af en ik heb het verschil gemerkt..
reset
pi_94234058
Valt iets voor te zeggen :P maargoed, ik draag op de motor ook altijd een helm :P *)
Ja doei.
pi_94234376
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:32 schreef Individual het volgende:
Niet dat ik verantwoordelijk wil zijn, maar: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/somerset/5334208.stm

Ik heb in het begin een week lang een helm geprobeerd.. Het leidde me af en ik heb het verschil gemerkt..
Heeft die vent zich opzettelijk laten aanrijden ofzo voor dat onderzoek :')

"Dr Ian Walker was struck by a bus and a lorry during the experiment. He was wearing a helmet both times. "
pi_94234386
_O-
Ja doei.
pi_94331711
als het mee-/tegenzit (afhankelijk van hoe je 't bekijkt :P gaat om het krijgen van werk hier) gaan we per 1 augustus die kant op :)

alsof het geluk nog niet genoeg is, hebben we via via contact gelegd met mensen die in Hull wonen via een makelaar en 31 juli gaan verhuizen en ze gaan proberen om hun woning aan ons over te dragen :o :')! Heel mooie woning in een goede buurt.. binnenkort als het kan eens een kijkje nemen :)
Ja doei.
pi_94331880
Die 'snow' in de TT is ook wel een beetje outdated niet waar? Toch een mooie lente dag hier in Londen!

@motorbloempje. Succes! UK > NL :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94331909
moet je even aan static vragen of hij de TT wil wijzigen..
Ja doei.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:37:54 #135
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94333397
Die TT viel me nu ook op ja. Wat een dag hier, laat het vooral op deze manier doorzetten. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94333457
hier is 't overigens ook heerlijk O+
Ja doei.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:22:33 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94334760
Het park is erg druk vandaag. Nog niet zoveel nieuwe blaadjes ed gezien trouwens.. Mijn security clearance is nog bezig dus ik heb nog minstens een week vrij voordat ik verhuis. Ik zal door de week nog eens kijken.

Iedereen vertelt me dat lente op Jersey (is dan wel geen UK) erg mooi moet zijn en daar zal ik de lente en zomer door gaan brengen.
reset
pi_94334852
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:37 schreef Jabberwocky het volgende:
Die TT viel me nu ook op ja. Wat een dag hier, laat het vooral op deze manier doorzetten. _O_
Idd, winterdepressie wegwerken! Meteen invasie van toeristen hier op de heath.

Straks de 'oh-zo-belangrijke' ( :') ) rugby wedstrijd van Engeland in het kader van integratie :P

[ Bericht 11% gewijzigd door zeebeschuit op 19-03-2011 15:31:07 ]
pi_94340622
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:22 schreef Individual het volgende:

Iedereen vertelt me dat lente op Jersey (is dan wel geen UK) erg mooi moet zijn en daar zal ik de lente en zomer door gaan brengen.
Ga je nu in je eentje het nieuw te openen Channel Islands topic volposten? :D
pi_94340810
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:25 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Idd, winterdepressie wegwerken! Meteen invasie van toeristen hier op de heath.

Straks de 'oh-zo-belangrijke' ( :') ) rugby wedstrijd van Engeland in het kader van integratie :P
Dat is inderdaad iets wat ik totaal niet heb overgenomen. Ik had een hekel aan rugby en sinds ik in de UK zit is dat alleen maar gegroeid. Verschrikkelijke sport.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94343334
Laatst dus ook zo'n fiets gehuurd, wilde ik de fiets weer kwijt omdat ik op de plaats van bestemming was aangekomen was het rek daar vol. Kon ik weer een heel eind terug fietsen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:53:03 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94380662
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:20 schreef 1517 het volgende:
Laatst dus ook zo'n fiets gehuurd, wilde ik de fiets weer kwijt omdat ik op de plaats van bestemming was aangekomen was het rek daar vol. Kon ik weer een heel eind terug fietsen.
Als je een smartphone hebt kan je de fietshuur app downloaden. Daar kan je op een kaart zien waar en hoeveel fietsen er zijn en lege plekken. Erg handig!

Als het vol is krijg je toch gratis 30 min om een plek te vinden?
reset
  zondag 20 maart 2011 @ 16:54:20 #143
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94380725
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets wat ik totaal niet heb overgenomen. Ik had een hekel aan rugby en sinds ik in de UK zit is dat alleen maar gegroeid. Verschrikkelijke sport.
Cricket is ook zo'n sport die ik niet zal gaan begrijpen denk ik.

Ik kwam er ook hier pas achter dat Nederland best goed meedoet in die sport blijkbaar. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 20 maart 2011 @ 17:29:13 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94382131
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:09 schreef drWho het volgende:

[..]

Ga je nu in je eentje het nieuw te openen Channel Islands topic volposten? :D
Weinig zin denk ik zo. Ik doe net alsof het onderdeel van de UK is. :P

Ik houd m'n huis in Londen voorlopig ook. Na 6 maanden zien we wel verder.
reset
pi_94382174
Spannend hoor! :o Maar wel leuk, weer totaal iets anders :Y
Ja doei.
pi_94382851
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
Spannend hoor! :o Maar wel leuk, weer totaal iets anders :Y
Dat sowieso. Ik moet er niet aan denken om mijn basisschool, middelbare school, universiteit en baan af te werken in 1 dezelfde stad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94383636
Qua sporten kan cricket me ook echt niet boeien. Rugby vind ik echter geweldig, mooiste sport om in de pub te kijken en altijd een goeie sfeer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94386629
Briljant, loop vandaag door de straat met m'n vriendin, kom ik daar een buurjongetje tegen met een vriendje.

Buurjongen: hey!
Ik: hey!
vriendje: bonjour!
buurjongen, fluisterend: "they're not french!"

:D
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_94460236
Ik meld me ook aan, woon sinds augustus 09 in Londen :9
Somewhere between a mistress and commitment...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:58:33 #150
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94460589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:46 schreef standbyme het volgende:
Ik meld me ook aan, woon sinds augustus 09 in Londen :9
Welkom!

Waar, wat en waarom?
reset
pi_94461697
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 10:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Welkom!

Waar, wat en waarom?
Nou m'n ouders zijn naar Londen verhuisd omdat ze hier beter werk aangeboden hebben gekregen. Woon nu in Zuid-Londen (Kingston) :)
Somewhere between a mistress and commitment...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:58:03 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94462435
En je gaat naar school of uni?
reset
pi_94469228
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 11:58 schreef Individual het volgende:
En je gaat naar school of uni?
School, volgend jaar A-level :p
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_94470089
*edit*

[ Bericht 99% gewijzigd door zeebeschuit op 22-03-2011 16:00:32 (verkeerd topic) ]
pi_94470253
ik dacht al :') maar wel leuk filmpje :P
Ja doei.
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:42:22 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_94511226
10 jaar goed gedragen dus ik mag naar Jersey! *O*

Het proces duurde maar 6 weken.. :P
reset
pi_95115091
Ik weet dat dit vaak gevraagd word...maar wat is de beste bank voor een buitenlander? Ik wil een simpele rekening met debitcard, meer niet. Waarschijnlijk heb ik 'em over een jaar niet meer nodig, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om em langer te houden.

EDIT: Oja, en goedkoop natuurlijk 8-)
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_95115179
Ik zeg Barclays of HSBC. En denk na over je belastingen, als je af en toe ook buiten de UK werkt, moet je zeker een offshore rekening openen en zo belasting besparen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95115196
HSBC is waar wij naar aan het kijken zijn :)
Ja doei.
pi_95115456
Heb inderdaad goeie verhalen gehoord over HSBC, en kijk net naar HSBC passport, dat ziet er goed uit. Ik zie dat een normaal account minimaal £500 per maand inkomen moet hebben, is dat op Passport ook nodig? (Mijn geld komt voornamelijk binnen op NL account.)
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_95123897
Deze dag doet de topictitel eer aan. Volgende week zaterdag aub meer van dit.

Jammer van die gore flakes die ze hier in softijsjes menen te moeten stoppen trouwens.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:49:03 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95137226
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:13 schreef zeebeschuit het volgende:
Deze dag doet de topictitel eer aan. Volgende week zaterdag aub meer van dit.

Jammer van die gore flakes die ze hier in softijsjes menen te moeten stoppen trouwens.
"Make mine a 99!" (Flake). :D

De EU vond dat er niet genoeg cacao in Engelse chocolade zit en daardoor niet de naam chocolade mocht dragen. Het land was in oproer en door de al moeizame relatie ("The lady wants her money back") tussen de EU en UK heeft de EU dat idee snel heeft laten vallen.

99 Flakes zijn inderdaad niet bijzonder..
reset
  woensdag 6 april 2011 @ 20:50:27 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95137313
Hier in Jersey was het ook een mooie warme dag vandaag! :)
reset
pi_95144540
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:42 schreef jakkop het volgende:
Ik weet dat dit vaak gevraagd word...maar wat is de beste bank voor een buitenlander? Ik wil een simpele rekening met debitcard, meer niet. Waarschijnlijk heb ik 'em over een jaar niet meer nodig, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om em langer te houden.

EDIT: Oja, en goedkoop natuurlijk 8-)
Lloyds, gratis debitcard alleen paspoort nodig. Geen bewijs van huisvesting of studie of werk.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_95153049
Lloyds heb ik ook. Ik had nog geen adres toen ik m'n bankrekening opende, "nou dan vullen we als voorlopig adres gewoon het adres van dit filiaal in", ging allemaal zonder slag of stoot. Over andere banken heb ik minder goede verhalen gehoord.
pi_95155736
Over HSBC hoor ik verschillende verhalen, maar voor mij was het echt geen probleem. Ik heb alles zelfs al vanuit Nederland geopend, voordat ik in Engeland woonde.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95175670
Wie van studeert voltijd in Londen? Ik zit er namelijk aan te denken om Sports Science aan de Kingston University te gaan studeren. http://www.kingston.ac.uk(...)sports-science-2011/ . Moet me er nog even op oriënteren maar heb het gevoel dat deze opleiding bingo is voor mij.

Hmm, kwam net een prijskaartje tegen van 11,500 per jaar?!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_95178074
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:31 schreef 1517 het volgende:

Hmm, kwam net een prijskaartje tegen van 11,500 per jaar?!
Valt mee
pi_95240893
Nationwide is ook zeker aan te raden, is echt een goede bank. Had een bankaccount geopend toen ik ongeveer 5 jaar geleden als au-pair naar Engeland kwam. Mijn loon kreeg ik contant en voordat ik het op mn rekening kon storten was het al op. Het was dus geen probleem dat er niet maandelijks geld binnenkwam. Succes!
  zondag 10 april 2011 @ 16:24:01 #170
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95304409
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:31 schreef 1517 het volgende:
Wie van studeert voltijd in Londen? Ik zit er namelijk aan te denken om Sports Science aan de Kingston University te gaan studeren. http://www.kingston.ac.uk(...)sports-science-2011/ . Moet me er nog even op oriënteren maar heb het gevoel dat deze opleiding bingo is voor mij.

Hmm, kwam net een prijskaartje tegen van 11,500 per jaar?!
Ik studeer voltijd in Londen, maar niet aan Kingston.

11,500 was waarschijnlijk voor internationale studenten, daar val je als EU student niet onder. Hoewel ik niet precies weet hoe het zit met de prijsverhogingen volgend jaar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 10 april 2011 @ 21:30:44 #171
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_95318898
wil deze vakantie weer richting london om daar te gaan werken als housekeeper/nanny (eerder gedaan)

maarja wil het liefst in een hotel bijv. housekeeping gaan doen, dan op vervelende snotkinderen passen.

iemand tips? :P
pi_95320962
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:31 schreef 1517 het volgende:
Wie van studeert voltijd in Londen? Ik zit er namelijk aan te denken om Sports Science aan de Kingston University te gaan studeren. http://www.kingston.ac.uk(...)sports-science-2011/ . Moet me er nog even op oriënteren maar heb het gevoel dat deze opleiding bingo is voor mij.

Hmm, kwam net een prijskaartje tegen van 11,500 per jaar?!
Het is voor bachelor studenten buiten de UK niet meer interessant om te studeren in Engeland mits je op een top 10 school komt. En dan betaal je nog steeds 9k per jaar... erg prijzig. Prijs/kwaliteit verhouding is bij sommige ver te zoeken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95321989
Yup, dat is echt ontzettend jammer.. -O-

Weet iemand hier wat trouwens de kansen zijn om als Nederlandse student iets van financiering voor de master te regelen? Het is nu nog 1,5 jaar weg, maar wil wel een beetje rond gaan kijken naar mogelijkheden, maar weet nog niet of ik mijn master aansluitend kan doen als ik nergens 'steun' vandaan kan halen :+ :)
Ja doei.
pi_95323045
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, dat is echt ontzettend jammer.. -O-

Weet iemand hier wat trouwens de kansen zijn om als Nederlandse student iets van financiering voor de master te regelen? Het is nu nog 1,5 jaar weg, maar wil wel een beetje rond gaan kijken naar mogelijkheden, maar weet nog niet of ik mijn master aansluitend kan doen als ik nergens 'steun' vandaan kan halen :+ :)
Dat zal jammer genoeg via de universiteit vaak moeten geregeld worden en hangt van je inkomen van jou en je partner als je getrouwd bent. In die zin zou ik niet te veel hoop hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95657872
Ik zit er aan te denken om een van m'n dromen van voorheen te volgen en dat is om in een grote wereldstad te wonen/werken. Nu ben ik nog relatief jong (29) en nergens aan gebonden, dus ik heb zoiets van het is nu of nooit. Londen lijkt me een geschikte stad hiervoor en hoewel ik er slechts 1 keer geweest ben weet ik zeker dat ik het er naar m'n zin kan krijgen als ik er ga wonen. Daarnaast is de industrie waar ik in werk (interactieve media) er vrij groot, wat voor mij vrij belangrijk is.

Nu zat ik wat vacatures en de bijbehorende salarissen te bekijken. Bij de functie die ik wil gaan doen gaat het van ongeveer £28000 tot £40000. Als ik in eerste instantie genoegen zou nemen met iets voor £30000, is dat voldoende om een beetje normaal te kunnen leven in Londen?
Ik stel geen hoge eisen aan huisvesting, zeker in het begin niet, maar het liefst wel iets met eigen keuken/douche/toilet. Weet iemand behalve craigslist nog goede websites voor woonruimte in Londen?
pi_95658073
gumtree.com
pi_95658207
Pas alleen wel op met die scammers die op Gumtree zitten, al zijn er natuurlijk wel pareltjes van woningen die je kunt vinden op Gumtree.

Met 30k kom je dus (sinds je een plee, douche en keuken wilt) makkelijk rond in Londen. Ik besteed vele malen minder per jaar en heb het hier ook goed.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 18 april 2011 @ 10:56:22 #178
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95658566
Dat bedrag daadwerkelijk gaan verdienen is waarschijnlijk moeilijker dan er goed mee rondkomen. Dus als dat wel goed zit, gewoon gaan en een toptijd gaan hebben. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 18 april 2011 @ 12:45:36 #179
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_95662766
Hallo

ik wil een vriendin van me graag een keer mee naar Engeland nemen, maar zij komt echter uit de Filipijnen maar woont en werkt in Nederland. Heeft zij dan een visum nodig om mee te kunnen gaan en iemand enig idee hoelang en hoe duur dat is?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  maandag 18 april 2011 @ 12:45:53 #180
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_95662777
Hallo

ik wil een vriendin van me graag een keer mee naar Engeland nemen, maar zij komt echter uit de Filipijnen maar woont en werkt in Nederland. Heeft zij dan een visum nodig om mee te kunnen gaan en iemand enig idee hoelang het duurt voor je dat visum binnen hebt en hoe duur dat is?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_95666002
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:34 schreef FigureBirdStars het volgende:
Ik zit er aan te denken om een van m'n dromen van voorheen te volgen en dat is om in een grote wereldstad te wonen/werken. Nu ben ik nog relatief jong (29) en nergens aan gebonden, dus ik heb zoiets van het is nu of nooit. Londen lijkt me een geschikte stad hiervoor en hoewel ik er slechts 1 keer geweest ben weet ik zeker dat ik het er naar m'n zin kan krijgen als ik er ga wonen. Daarnaast is de industrie waar ik in werk (interactieve media) er vrij groot, wat voor mij vrij belangrijk is.

Nu zat ik wat vacatures en de bijbehorende salarissen te bekijken. Bij de functie die ik wil gaan doen gaat het van ongeveer £28000 tot £40000. Als ik in eerste instantie genoegen zou nemen met iets voor £30000, is dat voldoende om een beetje normaal te kunnen leven in Londen?
Ik stel geen hoge eisen aan huisvesting, zeker in het begin niet, maar het liefst wel iets met eigen keuken/douche/toilet. Weet iemand behalve craigslist nog goede websites voor woonruimte in Londen?
Met brutto £30k hou je in Engeland ongeveer £25k netto over, oftewel £2,000 per maand. Het hangt enorm af van je eisen aan woning en is goed te doen, maar zeker geen vetpot. Je bent snel £1000 per maand kwijt aan huur, council tax, GWL, etc... Maar goed, dan £1,000 per maand kan je in Londen wel weer goed leven verder, dus het is geen ramp.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95680328
Bedankt, ik zal eens op Gumtree kijken.
Dat ik bang ben voor te hoge levenskosten komt denk vooral omdat ik er alleen een keer op vakantie geweest ben en ik me kan herinneren dat ik vrij veel geld kwijt was, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik op vakantie wat makkelijker de knip open trek :)
pi_95681133
Ook in het VK hebben ze gewoon een Aldi en Lidl ;)
Ja doei.
pi_95681271
En de Waitrose gelukkig. Ik shop zelf te weinig om echt te kunnen besparen, en met weinig vrije tijd heb ik graag iets extra over voor het gemak van lokaal shoppen. Daarbij is het ook allemaal goed spul en is het een fijne winkel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95681363
Ik doe sowieso maar één keer in de week boodschappen, dus ben er nooit veel tijd aan kwijt :9 :P
Ja doei.
pi_95681572
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:23 schreef FigureBirdStars het volgende:
Bedankt, ik zal eens op Gumtree kijken.
Dat ik bang ben voor te hoge levenskosten komt denk vooral omdat ik er alleen een keer op vakantie geweest ben en ik me kan herinneren dat ik vrij veel geld kwijt was, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik op vakantie wat makkelijker de knip open trek :)
En als vakantieganger kom je natuurlijk normaliter alleen in het centrum dus dan betaal je sowieso de hoofdprijs. Moet goed te doen zijn iig. Het is raadzaam keer over te komen en stuk of 6-7 bezichtigingen in 2 dagen in te plannen. Er is zoveel aanbod maar ook HEEL veel/groot verschil tussen wat er aangeboden wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:39 schreef Drive-r het volgende:
En de Waitrose gelukkig. Ik shop zelf te weinig om echt te kunnen besparen, en met weinig vrije tijd heb ik graag iets extra over voor het gemak van lokaal shoppen. Daarbij is het ook allemaal goed spul en is het een fijne winkel.
Inderdaad, altijd gevoel dat ze erg hun best doen daar om je te assisteren. Vriendelijk personeel + erg goede kwaliteit en wat meer 'europees' aanbod vergeleken met andere supers.
  maandag 18 april 2011 @ 20:12:36 #187
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_95683352
Als je toch eens zou weten wat het leven op Jersey kost.. En ik maar denken dat het iets minder dan Londen zou zijn haha! :D

Maar goed, voor £1,000 per maand zou je wel iets moois met alles erop en eraan moeten kunnen vinden. Kijk anders eens op rightmove.co.uk or primelocation.co.uk en schrijf je in bij de estate agents voor de nieuwste dingen. Het kan echt heel snel gaan. Met £2,000 kan je prima overleven. Meer dan 10 jaar geleden lukte het me met £1,500 ook meer dan prima.

Kwa boodschappen ben ik al maanden niet meer in een 'normale' supermarkt geweest. Alle grote dingen worden bezorgd door Sainsburys en de kleine dingetjes haal ik in de buurtM&S, buurtgroenteboer/bakker/slager/deli. Ik heb zo'n hekel aan sjouwen..
reset
pi_95685157
Ik mis wel de reclamefolders in de UK :P
pi_95685265
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:43 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Inderdaad, altijd gevoel dat ze erg hun best doen daar om je te assisteren. Vriendelijk personeel + erg goede kwaliteit en wat meer 'europees' aanbod vergeleken met andere supers.
Dat inderdaad. Veel goeie basis producten ook, dus lekker voor als je een keer uitgebreid wil koken. Hoewel ik dan nog steeds de belangrijkste ingredienten op de markt op bij de slager/bakker/groenteboer haal. Maar goed, ik shop echt maar 1 keer in de maand _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95691436
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:42 schreef zeebeschuit het volgende:
Ik mis wel de reclamefolders in de UK :P
Ik vroeg me al af waar die waren? :') Ik snap soms echt helemaal niks van de reclames in de Tesco bijv. Je ziet daar vaak 2 voor de prijs van 1. Maar soms duurt die actie een week, soms 2 week. Geen logica in te volgen.

Wat ik wel duidelijk merk is dat het tempo bij de supermarkten allemaal wat trager is. Ik kan me uit mijn supermarkt tijd, jaren terug :P, nog wel herinneren dat het altijd knoeterhard bikkelen is maar heb hier vaak genoeg een dude voor me gehad waarvan ik me afvroeg of hij net uit bed was gekomen.

En als je beetje rondom je huis kijkt, kom je vanzelf shops tegen waar je vele malen goedkoper en beter uit bent. Vaak genoeg zaken tegen gekomen waar ik niet zo goedkoop had kunnen shoppen in vergelijking met Nederland. Al moet ik wel zeggen dat ik niet zo fan ben van die 24/7 pakistan/indian supermarkt shops.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95699533
mocht je trouwens veel online shoppen meld je dan aan bij www.quidco.com Bij (veel) retailers krijg je 1%-12% cashback op al je aankopen. Als je veel koopt en bijv. veel hotels boekt (10% meestal) loopt de cashback toch flink op dus het is het dan zeker waard :) Krijg toch gemiddeld 800 pond p/j terug zo zonder er verder iets voor te doen.
pi_95711453
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2011 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is voor bachelor studenten buiten de UK niet meer interessant om te studeren in Engeland mits je op een top 10 school komt. En dan betaal je nog steeds 9k per jaar... erg prijzig. Prijs/kwaliteit verhouding is bij sommige ver te zoeken.
:{ :'(
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:07:40 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_95980723
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2011 22:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is voor bachelor studenten buiten de UK niet meer interessant om te studeren in Engeland mits je op een top 10 school komt. En dan betaal je nog steeds 9k per jaar... erg prijzig. Prijs/kwaliteit verhouding is bij sommige ver te zoeken.
Misschien omdat teveel ouders net zoals in Nederland eisen dat hun zoon/kind koste wat het kost op een grammar school moet komen en een comprehensive school als een ongewenst eindpunt zien?
pi_95985301
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien omdat teveel ouders net zoals in Nederland eisen dat hun zoon/kind koste wat het kost op een grammar school moet komen en een comprehensive school als een ongewenst eindpunt zien?
Nee, de vergelijking met NL slaat hier de plank echt mis.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_95994109
Zondag 'eindelijk' de boot op naar Hull. Wel even niet doordacht dat 2 mei een Bank Holiday is, maar soit, dinsdag kan ik ook mijn papieren daar nog inleveren :P

*O*
Ja doei.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:05:22 #196
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95995888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zondag 'eindelijk' de boot op naar Hull. Wel even niet doordacht dat 2 mei een Bank Holiday is, maar soit, dinsdag kan ik ook mijn papieren daar nog inleveren :P

*O*
Succes! *O*

Ik maak voor de boodschappen altijd gebruik van de bezorgservice van ASDA. Ideaal O+ En als ik wat extra nodig heb kan ik altijd terecht bij de 24/7 shop bij het tankstation 2 minuten lopen van mijn huis, wat meer op een kleine supermarkt lijkt :P
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:12:54 #197
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_95996179
Morrisons hier, die zit naast Waitrose en is de helft goedkoper. Qua verse producten zit er ook niet echt veel verschil tussen de twee, waardoor ik me afvraag waarom mensen bij mij in de buurt toch nog steeds naar Waitrose gaan. :')

Toch Hollands bloed he. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_95996625
Ik had een algemene vraag betreffende mogelijkheden voor een Engels afgestudeerde in Engeland. Als ik hier klaar ben met mijn Master Engels (bijna) en een docentenopleiding doe (Iclon), hoe groot is dan de kans dat ik als docent aan de slag kan in Engeland?
pi_96344678
Zo! Papieren ingeleverd en alles was in orde voor zover ze kon zien. Helemaal gerustgesteld en heerlijk rondgekeken op de campus en in wat woonwijken.

Hull zou nooit mijn eerste keus zijn qua wonen als ik het 100% voor het zeggen had, maar de campus en universiteit maken voor zover ik kan zien wel veel goed!

Wel leuk om te horen dat Hull niet op het BT-netwerk zit :')
Is Sky een beetje goed voor internet en TV? Hebben even met zo'n verkoopster staan praten (kon toch lekker vrijblijvend omdat we nog geen huis hebben), en die vertelde ons ook dat Hull dus als enige stad in het VK geen BT-netwerk heeft :') .
Ja doei.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:16:03 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96357604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Zo! Papieren ingeleverd en alles was in orde voor zover ze kon zien. Helemaal gerustgesteld en heerlijk rondgekeken op de campus en in wat woonwijken.

Hull zou nooit mijn eerste keus zijn qua wonen als ik het 100% voor het zeggen had, maar de campus en universiteit maken voor zover ik kan zien wel veel goed!

Wel leuk om te horen dat Hull niet op het BT-netwerk zit :')
Is Sky een beetje goed voor internet en TV? Hebben even met zo'n verkoopster staan praten (kon toch lekker vrijblijvend omdat we nog geen huis hebben), en die vertelde ons ook dat Hull dus als enige stad in het VK geen BT-netwerk heeft :') .
Zoiets heb ik ook ooit eens gehoord over Hull. Sky is de beste tripple play (internet, tv en telefoon) aanbieder volgens mij, maar ook de duurste. Ik heb zelf Virgin en heb daar eigenlijk nooit problemen mee (dat ene weekend per maand dat ik thuis ben :'))

Verhuizen naar Hull heb ik eigenlijk nooit overwogen. Wel een paar contracten daar aangeboden gekregen, maar dat gaat op voor wel meer steden in de UK (en veel in NL, BE en FR afgelopen tijd).
reset
pi_96357796
Vaste telefoon zullen we niet echt nodig hebben, dus 't gaan dan vooral om internet en tv, zullen we ook wel moeten regelen voordat we over gaan, maargoed, dat zal dus ergens begin augustus zijn of op z'n vroegst eind juli dat we dat moeten aanvragen. Nog wel een tijd om te zoeken dus. Hoeven namelijk ook niet een super uitgebreid tv-pakket en vooral gewoon goed internet :@

En ach, ja Hull... zoals ik al zei: niet m'n eerste keus, maar we gaan ons er prima vermaken denk ik O+ *O*
Ja doei.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:31:28 #202
161207 jakkop
rennen!
pi_96369268
@MoBlo als je een mobiel nummer wil, www.giffgaff.com is briljant.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_96651320
thanks! :) ziet er goed uit!

nog even wat vraagjes aan de mensen met een 'echt huis' over vaste lasten :) we willen al een grofweg kostenplaatje gaan maken en vragen ons af wat eea kost, zoals daar zijn:

gas/water/licht (eengezinswoning, tweepersoonshuishouden)
tv/internet
verzekeringen (inboedel enzo)
belastingen
etc.

Iemand met enig inzicht daarin? Uiteraard omgeving Hull :P maar sommige dingen zullen ook wel landelijk zijn zoals g/w/l en tv/internet enzo :)
Ja doei.
pi_96652752
Huren neem ik aan?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_96652931
yup :)
Ja doei.
pi_96659123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
thanks! :) ziet er goed uit!

nog even wat vraagjes aan de mensen met een 'echt huis' over vaste lasten :) we willen al een grofweg kostenplaatje gaan maken en vragen ons af wat eea kost, zoals daar zijn:

gas/water/licht (eengezinswoning, tweepersoonshuishouden)
tv/internet
verzekeringen (inboedel enzo)
belastingen
etc.

Iemand met enig inzicht daarin? Uiteraard omgeving Hull :P maar sommige dingen zullen ook wel landelijk zijn zoals g/w/l en tv/internet enzo :)
Je kan op de sky website proberen je eigen pakket samen te stellen. Zo kan je zien wat je ongeveer daar aan kwijt bent. IMO is sky de beste op gebied van tv. Maargoed, als je weinig tv kijkt kan je ook net zo goed freeview nemen. Krijg je gewoon de meest bekeken kanalen (beetje zoals in Nederland) en betaal je dus niks. Ontvangst is alleen niet overal super en je hebt dus een 'beperkt' aanbod.
pi_96659636
*noteert*

dank! Superveel TV kijken we niet, maar als we tv kijken toch wel de leukere dingen zeg maar :') dus zal eens kijken wat er in dat standaardpakket zit en vergelijken met een sky pakket ^O^
Ja doei.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:43:08 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96664129
CurrentTV is mijn favoriete kanaal en die is alleen op de kabel te krijgen. Ik betaal nu tv/internet/telefoon voor die 2 dagen per maand dat ik 'thuis' ben a £40 oid. :P

Gas/water/electriciteit kost me zo'n £60 p/m volgens mij, council tax £140 p/m.

Ik ben zo slecht met rekeningen etc en heb geen zin om ze te bekijken dus ik heb voor alles paperless billing en direct debit. :)

Ik denk nu dat ik misschien wel meer dan een jaar wegblijf, maar dat kan langer/korter worden. Mijn totale overheads zijn belachelijk op het moment! :{
reset
pi_96666356
CurrentTV ? Ken ik verder niet. Ik vind met name de zender Yesterday erg goed :) Interessante programma's jammer dat dat niet in Nederland te krijgen is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:41:36 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96667706
CurrentTV: http://current.com/

Yesterday is ook erg goed idd.

Veel dingen kan je ook op het internet vinden, maar het is wel fijn dat ik niet op 'play' hoef te drukken. Ja ik ben lui. :P
reset
pi_96667809
oh, eindelijk 'uitzendinggemist' van BBC kunnen gebruiken O+ ik verheug me er nu al op O+
Ja doei.
pi_96668796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:41 schreef Individual het volgende:
CurrentTV: http://current.com/

Yesterday is ook erg goed idd.

Veel dingen kan je ook op het internet vinden, maar het is wel fijn dat ik niet op 'play' hoef te drukken. Ja ik ben lui. :P
Heb je enig idee of er een mogelijkheid is omdat in Nederland te zien? Heb een aantal vrienden die met name houden van zaken zoals History Channel en Discovery Channel maar wij hebben hier in de UK veel meer zoals Quest, Yesterday. Jammer dat je die shit alleen niet kunt krijgen in andere landen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:19:21 #213
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96669941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je enig idee of er een mogelijkheid is omdat in Nederland te zien? Heb een aantal vrienden die met name houden van zaken zoals History Channel en Discovery Channel maar wij hebben hier in de UK veel meer zoals Quest, Yesterday. Jammer dat je die shit alleen niet kunt krijgen in andere landen.
Met een (gratis) proxy kan je alles overal zien incl iPlayer. :)

lijst: http://spys.ru/free-proxy-list/

how to: http://whatismyipaddress.com/using-proxies

en met een slingbox kan je je thuistv op het internet zetten.
reset
  zondag 15 mei 2011 @ 00:07:37 #214
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_96820765
Iemand een idee of de wedstrijd morgens ergens in een pub in Londen te zien is? Mijn eigen schermpje is zo klein.
  zondag 15 mei 2011 @ 01:15:39 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96824004
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 00:07 schreef Conspicuous het volgende:
Iemand een idee of de wedstrijd morgens ergens in een pub in Londen te zien is? Mijn eigen schermpje is zo klein.
De Hems waarschijnlijk wel. ;)
reset
  maandag 16 mei 2011 @ 13:07:15 #216
343485 MissFrankenstein
Classy as fuck
pi_96882953
Ben ik als inwoner van Glasgow ook welkom hier?
We drinken hier ook thee met melk, dus ik vind van wel. :D
Aanbid Satan en maak kans op een gratis Ipad!
pi_96895690
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef MissFrankenstein het volgende:
Ben ik als inwoner van Glasgow ook welkom hier?
We drinken hier ook thee met melk, dus ik vind van wel. :D
Laatste keer dat ik keek hoorde Schotland er nog bij, maar nu de SNP gewonnen heeft zou dat wel eens kunnen veranderen :)
  maandag 16 mei 2011 @ 18:42:05 #218
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96897086
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef MissFrankenstein het volgende:
Ben ik als inwoner van Glasgow ook welkom hier?
We drinken hier ook thee met melk, dus ik vind van wel. :D
Ik wist niet dat ze thee met melk in de rest van de UK dronken?

Sowieso.. thee met melk? Dat dronk ik alleen toen ik klein was.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96897313
Ben ik hier ook welkom? 'Ik ben geen kaaskop in het buitenland'... :@ :P

Kom uit Essex, woon nu drie jaar in Nederland, maar ga over een paar jaar weer terug. :)
pi_96899808
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ze thee met melk in de rest van de UK dronken?

Sowieso.. thee met melk? Dat dronk ik alleen toen ik klein was.
Dude, thee met melk drinken ze hier overal... Ik word in het vliegtuig al vreemd aangekeken als ik die melk niet blief...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 16 mei 2011 @ 19:51:33 #221
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96901662
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef MissFrankenstein het volgende:
Ben ik als inwoner van Glasgow ook welkom hier?
We drinken hier ook thee met melk, dus ik vind van wel. :D
Glasgow is niet eens dezelfde planeet! :P

Glaswegians kom je overal tegen (vluchtelingen) en heb er nu ook weer een op het werk. Toffe lui altijd. Jaren geleden had ik een Glaswegian collega born en bred in de Calton Ward, met de laagste levensverwachting van Europa: 53,9 jaar. :o

Ik mag niet praten eigenlijk want ik woon zelf niet eens meer in de UK, maar heb er nog wel een huis.

Voor het drinken van thee zonder melk kan je volgens mij naar The Tower worden gestuurd om landverraad! Ik heb er altijd melk in. Nothing like a good ol' cuppa! c_/
reset
  maandag 16 mei 2011 @ 20:01:00 #222
343485 MissFrankenstein
Classy as fuck
pi_96902493
Nou, ik vroeg het omdat het hier vooral over Engeland ging en zoals iedereen hier waarschijnlijk weet botsen de Engelse en Schotten nogal.
Aanbid Satan en maak kans op een gratis Ipad!
pi_96903406
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:01 schreef MissFrankenstein het volgende:
Nou, ik vroeg het omdat het hier vooral over Engeland ging en zoals iedereen hier waarschijnlijk weet botsen de Engelse en Schotten nogal.
Klopt...ik kan de meeste Schotten niet uitstaan.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:45:57 #224
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96906101
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:11 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Klopt...ik kan de meeste Schotten niet verstaan.
fixed :P
reset
pi_96906151
_O-
Ja doei.
pi_96906642
Ben wel een master in Edinburgh aan het overwegen, overigens :) zeker kostentechnisch gezien! Dus ga wellicht na een jaar Hull wel nog Noorderlijker wonen *)
Ja doei.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:56:14 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96906845
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dude, thee met melk drinken ze hier overal... Ik word in het vliegtuig al vreemd aangekeken als ik die melk niet blief...
Haha, fair enough ;). Nee dat wist ik echt niet maar ik ga dan ook niet zo veel om met 'echte Britten'. En thee met melk is echt zonde.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:57:07 #228
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96906900
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:53 schreef motorbloempje het volgende:
Ben wel een master in Edinburgh aan het overwegen, overigens :) zeker kostentechnisch gezien! Dus ga wellicht na een jaar Hull wel nog Noorderlijker wonen *)
Ik zit in de zelfde richting te denken wat betreft studie, 3 jaar Engeland, 1 jaartje er uit, en het jaar er op weer terug :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 mei 2011 @ 21:05:16 #230
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96907511
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
O+ deze lijkt me echt heel geweldig O+
Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Kon het zo niet 1,2,3 vinden. Ik zit zelf dus ook aan een dubbele master te denken, Oxford lijkt me wel wat maar heb met mn huidige bachelor geen schijn van kans. Als ik mijn master cum laude kan afronden schat ik de kansen toch beter in.

En Schotland lijkt me echt niks. Rustig, natuurschoon, aardige cultuur :P Ik heb het liever wat drukker en minder 'residential'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96907697
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Kon het zo niet 1,2,3 vinden. Ik zit zelf dus ook aan een dubbele master te denken, Oxford lijkt me wel wat maar heb met mn huidige bachelor geen schijn van kans. Als ik mijn master cum laude kan afronden schat ik de kansen toch beter in.

En Schotland lijkt me echt niks. Rustig, natuurschoon, aardige cultuur :P Ik heb het liever wat drukker en minder 'residential'.
5.300 GBP :)

en ik houd dus niet van drukte O+ :+
Ja doei.
pi_96907870
Overigens ga ik nu geen master doen hè? Maar mijn derde jaars minoren daar doen, als stukje 'buitenlandervaring'.

Volg daar sowieso 40 ECTS aan vakken (wat inhoudt: 4 vakken) vrije minor, 10 ECTS verplicht vak wat ik in NLD ook zou moeten doen (Shakespeare, wat hier 5ECTS zou zijn :') ;( ), ik doe één vak op afstand (5 ECTS) en ik schrijf vanuit Hull mijn Bachelorscriptie (10 ECTS), hopelijk met een begeleider dáár en in Nijmegen. Moet dus binnenkort alvast even begeleider-shoppen bij ons, aangezien het zomaar kan zijn dat we begin juli al verhuizen!

Ga dus sowieso 65 ECTS doen dit jaar, maar ga wel zoveel mogelijk vakken doen daar :@ dus wordt een druk jaar, máár wil echt een goede indruk maken om zo eventueel ook masterfinanciering rond te krijgen :@ de master in Edinburgh bijvoorbeeld is 90ECTS in een jaar en ik wil ze laten zien dat ik dat wel aan kan :)

[ Bericht 15% gewijzigd door motorbloempje op 16-05-2011 21:25:20 ]
Ja doei.
pi_96914148
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:45 schreef Individual het volgende:

[..]

fixed :P
:D Haha.
  maandag 16 mei 2011 @ 22:50:12 #234
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96916302
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens ga ik nu geen master doen hè? Maar mijn derde jaars minoren daar doen, als stukje 'buitenlandervaring'.

Volg daar sowieso 40 ECTS aan vakken (wat inhoudt: 4 vakken) vrije minor, 10 ECTS verplicht vak wat ik in NLD ook zou moeten doen (Shakespeare, wat hier 5ECTS zou zijn :') ;( ), ik doe één vak op afstand (5 ECTS) en ik schrijf vanuit Hull mijn Bachelorscriptie (10 ECTS), hopelijk met een begeleider dáár en in Nijmegen. Moet dus binnenkort alvast even begeleider-shoppen bij ons, aangezien het zomaar kan zijn dat we begin juli al verhuizen!

Ga dus sowieso 65 ECTS doen dit jaar, maar ga wel zoveel mogelijk vakken doen daar :@ dus wordt een druk jaar, máár wil echt een goede indruk maken om zo eventueel ook masterfinanciering rond te krijgen :@ de master in Edinburgh bijvoorbeeld is 90ECTS in een jaar en ik wil ze laten zien dat ik dat wel aan kan :)
Sowieso top van je! En ik dacht inderdaad dat je een dubbele master doet, hoeveel betaal je eigenlijk voor dat 3e jaar? Heb je al last van die hogere fees in de UK? Ik ben blij dat ik mijn bachelor hier in de UK heb afgerond. Wordt toch wel een duur grapje op deze manier. Ik zal dus waarschijnlijk een 1 jarige master buiten Engeland doen, daar zo goed mogelijk op scoren om het jaar er na terug te komen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96918229
Ik betaal 0 euro omdat ik een beurs heb gekregen *) maar collegegeld is dit jaar nog 'gewoon' 3300GBP in Hull, kosten gaan pas per 2012-2013 omhoog :)
Daarna ga ik dus hopelijk al aan de master beginnen die sowieso niet duurder gaat worden als het goed is. En in Schotland liggen de kosten ook lager..

Scoren in Nederland op Master 1 is wel een goed idee ja :) al wil ik voorlopig even in het VK blijven en een beetje verschillende smaken opdoen :P Gelukkig zag ik Mr.Mo daarnet ook al blij kijken toen ik het over Edinburgh had O+ ik bof maar met die man van me! *)
Ja doei.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:28:57 #236
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96919299
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik betaal 0 euro omdat ik een beurs heb gekregen *) maar collegegeld is dit jaar nog 'gewoon' 3300GBP in Hull, kosten gaan pas per 2012-2013 omhoog :)
Daarna ga ik dus hopelijk al aan de master beginnen die sowieso niet duurder gaat worden als het goed is. En in Schotland liggen de kosten ook lager..

Scoren in Nederland op Master 1 is wel een goed idee ja :) al wil ik voorlopig even in het VK blijven en een beetje verschillende smaken opdoen :P Gelukkig zag ik Mr.Mo daarnet ook al blij kijken toen ik het over Edinburgh had O+ ik bof maar met die man van me! *)
Ik kan eventueel ook een master doen in Londen, maar dan mag ik 21k aftikken qua fee + nog een jaar qua huur in Londen. En dan komt er nog eten etc. boven op.

Wil ik echt goedkoop zal ik naar Belgie moeten. Hoe dan ook ik zal komend jaar nog veel vuldig in Londen verblijven want heb er nog (te) veel verplichtingen en het is natuurlijk ook gewoon een mooie stad :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96927153
Tsja, daarom ook de keus voor Schotland bij mij. En ik heb het 'geluk' dat ik niet in een technische studie zit, daar zijn de masters vaak wel wat prijziger. Oh, en vergeet niet 'prestigieus' :P Alhoewel in Edinburgh en Leeds (nog een optie, als Edinburgh niets wordt) op mijn vakgebied dan weer best een heel goede naam hebben.

Hier nog een dilemma: wanneer contact opnemen met een makelaar?

Het eventuele laatste tentamen dat ik heb dit jaar is 1 juli. Vanaf dan kunnen we dus verhuizen, eigenlijk. Maar we zitten wel een beetje met 'stel nou dat we hèt huis voorbij zien komen voor die tijd... vanaf wanneer is het geoorloofd om het te proberen'? Da's natuurlijk deels een financiele vraag: kunnen we die extra maand huur missen, maar ook: zou zo'n makelaar het toestaan dat een woning wel verhuurd is maar nog even leeg staat omdat we pas half juli echt verhuizen kunnen?
Ja doei.
pi_96927189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, daarom ook de keus voor Schotland bij mij. En ik heb het 'geluk' dat ik niet in een technische studie zit, daar zijn de masters vaak wel wat prijziger. Oh, en vergeet niet 'prestigieus' :P Alhoewel in Edinburgh en Leeds (nog een optie, als Edinburgh niets wordt) op mijn vakgebied dan weer best een heel goede naam hebben.

Hier nog een dilemma: wanneer contact opnemen met een makelaar?

Het eventuele laatste tentamen dat ik heb dit jaar is 1 juli. Vanaf dan kunnen we dus verhuizen, eigenlijk. Maar we zitten wel een beetje met 'stel nou dat we hèt huis voorbij zien komen voor die tijd... vanaf wanneer is het geoorloofd om het te proberen'? Da's natuurlijk deels een financiele vraag: kunnen we die extra maand huur missen, maar ook: zou zo'n makelaar het toestaan dat een woning wel verhuurd is maar nog even leeg staat omdat we pas half juli echt verhuizen kunnen?
Dat heeft niks met de makelaar te maken, maar meer met de eigenaar natuurlijk. En vaak vind die dat prima, beter zeker weten dat je over een paar weken weer een huurder hebt, dan gokken dat je in die tussentijd nog iemand vind die er direct in kan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96927261
je snapt vast wat ik bedoel, makelaar/eigenaar, die kunnen dezelfde zijn, maargoed.... details.

Hebben er nu een op 't oog, alleen helaas nog geen foto, wel omschrijving en klinkt helemaal goed, locatie is ook top (zo ongeveer naast de universiteit) en de huurprijs is nog beter (475GBP)... als de foto er op staat en we 'verliefd zijn' is de kans aanwezig dat we maar 's gaan mailen... :@ Streetview vertelt namelijk op zich ook al veel goeds...
Ja doei.
pi_96927976
Ik snap 'm, maar je kunt er vanuit gaan dat je dat soort zaken gewoon mee neemt in de onderhandeling. Je kunt ook altijd onderbieden op de gevraagde huurprijs, da's vrij normaal.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:51:15 #241
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_96931055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
je snapt vast wat ik bedoel, makelaar/eigenaar, die kunnen dezelfde zijn, maargoed.... details.

Hebben er nu een op 't oog, alleen helaas nog geen foto, wel omschrijving en klinkt helemaal goed, locatie is ook top (zo ongeveer naast de universiteit) en de huurprijs is nog beter (475GBP)... als de foto er op staat en we 'verliefd zijn' is de kans aanwezig dat we maar 's gaan mailen... :@ Streetview vertelt namelijk op zich ook al veel goeds...
Wat een prijzen. ;( Wou dat dat gemiddeld genomen normaal was in Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_96931110
tsja, je moet er wat voor over hebben om daar te wonen ;) :P
Ja doei.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:05:16 #243
343485 MissFrankenstein
Classy as fuck
pi_96931547
Schotland rustig? Ga dan eens naar Edinburgh of beter nog als je drama wil zoek een agressieve Glaswegian. :')

You can nae hate the Scottish.
Aanbid Satan en maak kans op een gratis Ipad!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:22:57 #244
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96953643
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:23:30 #245
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96953678
quote:
Voor de Londoners: 15 en 16 juni staat deze held in Bloomsbury Theatre.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:19:50 #246
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96961440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
tsja, je moet er wat voor over hebben om daar te wonen ;) :P
3 bedroom voor £475! :o

Daar krijg je met geluk een bedsit voor hier in Jersey.. Het is hier nog veel duurder dan London! :{
reset
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:25:09 #247
111528 Viajero
Who dares wins
pi_96961823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:19 schreef Individual het volgende:

[..]

3 bedroom voor £475! :o

Daar krijg je met geluk een bedsit voor hier in Jersey.. Het is hier nog veel duurder dan London! :{
Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat het per week was...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_96973807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:19 schreef Individual het volgende:

[..]

3 bedroom voor £475! :o

Daar krijg je met geluk een bedsit voor hier in Jersey.. Het is hier nog veel duurder dan London! :{
Wat betaal je daar voor in Londen? Zeg, zone 3 of 4. Hier in Birmingham ~£650.
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:22:35 #249
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_96974579
In Londen betaal je dat voor een kamer, en dan zit je niet in zone 1 of daar in de buurt. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:45:58 #250
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96977473
Wat je voor zoiets betaalt ligt heel erg aan de buurt natuurlijk. Kijk anders op moblo's site. Bij de buren staat een 2 bed garden flat te huur voor £2250 pcm..
reset
pi_96977513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 08:45 schreef Individual het volgende:
Wat je voor zoiets betaalt ligt heel erg aan de buurt natuurlijk. Kijk anders op moblo's site. Bij de buren staat een 2 bed garden flat te huur voor £2250 pcm..
Dat dus. In zone 3/4 vind je bijvoorbeeld Richmond (duur) en Neasden (goedkoop). Maar goed, in Neasden word je in een paar weken weggepest of overhoop gestoken, dus da's ook niet echt een optie... Ik betaal zelf in ieder geval die £475 per week aan huur voor een apartement van 1 slaapkamer en iets van 75m2 in zone 1.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96977777
als ik die prijzen zo lees word ik al depressief :')

475 per maand is mooi O+ onze max is 600, maar dan moet de woning wel écht helemaal geweldig zijn. Het liefst blijven we onder de 500 per maand :)

argh, ik kan écht niet wachten :') :@
Ja doei.
pi_96977824
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
als ik die prijzen zo lees word ik al depressief :')

475 per week is mooi O+ onze max is 600, maar dan moet de woning wel écht helemaal geweldig zijn. Het liefst blijven we onder de 500 per maand :)

argh, ik kan écht niet wachten :') :@
Per week betekent dus ongeveer £2,050 per maand... Daar word ik ook elke keer depressief van...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96977827
euh, maand bedoelde ik in de eerste zin waar dat voor kwam
Ja doei.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:13:46 #255
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97000536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 08:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat dus. In zone 3/4 vind je bijvoorbeeld Richmond (duur) en Neasden (goedkoop). Maar goed, in Neasden word je in een paar weken weggepest of overhoop gestoken, dus da's ook niet echt een optie... Ik betaal zelf in ieder geval die £475 per week aan huur voor een apartement van 1 slaapkamer en iets van 75m2 in zone 1.
Gelukkig heb ik in London een erg goede deal voor wat en waar. Mijn toekomstige huis in Jersey is veel duurder.. Wat mijn hotel krijgt per maand op het moment is natuurlijk helemaal veel, maar dat betaal ik gelukkig niet zelf. :)

London Bridge/Lambeth bv is ook zone 1 en daar heb je ook goedkope huisvesting. Niet te vergelijken met Kensington. Zijn daar goedkopere gebieden?

@ Moblo: wat je ga je doen voor meubels/koelkast/etc?
reset
pi_97000665
Bijna alles gaat mee, wat we nog moeten hebben daar:

Wasmachine en droger (zijn echt op sterven na dood en we zijn blij als ze de verhuizing halen)
Bankstel
Salontafel (is ook echt versleten/op sterven na dood)

Koelkast gaat mee, gasfornuis wellicht ook, afhankelijk van hoe compleet de keuken is in het huis waar we komen. Evenals vaatwasser :)

We moeten dan wel wat verloopstekkers hebben voor die apparatuur :)
Ja doei.
pi_97001626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:13 schreef Individual het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik in London een erg goede deal voor wat en waar. Mijn toekomstige huis in Jersey is veel duurder.. Wat mijn hotel krijgt per maand op het moment is natuurlijk helemaal veel, maar dat betaal ik gelukkig niet zelf. :)

London Bridge/Lambeth bv is ook zone 1 en daar heb je ook goedkope huisvesting. Niet te vergelijken met Kensington. Zijn daar goedkopere gebieden?

@ Moblo: wat je ga je doen voor meubels/koelkast/etc?
Hm, ik heb ook echt een prima deal, alleen een dure buurt uitgekozen. Maar een ruime woning, met veel groen en privacy en in een goeie staat. Al met al vrij happy mee, ga het hier nog even uitzingen voordat er weer een upgrade komt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:36:06 #258
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97001670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Bijna alles gaat mee, wat we nog moeten hebben daar:

Wasmachine en droger (zijn echt op sterven na dood en we zijn blij als ze de verhuizing halen)
Bankstel
Salontafel (is ook echt versleten/op sterven na dood)

Koelkast gaat mee, gasfornuis wellicht ook, afhankelijk van hoe compleet de keuken is in het huis waar we komen. Evenals vaatwasser :)

We moeten dan wel wat verloopstekkers hebben voor die apparatuur :)
Dat soort dingen zijn tegenwoordig een stuk goedkoper nieuw, maar je zou ook naar speciale charity shops kunnen voor meubels en witgoed. Neem iig niet je tv mee want NL tv's doen het niet in Engeland (tenminste dat was vroeger zo), maar misschien is het tegenwoordig anders met digitaal spul. Je kan ook een NL stekkerdoos meenemen ipv alles met verloopstekkers te doen.

En voor keukenspul ed kan je ook naar £-shops (of £-stretcher) als je budgetgebonden bent.

Ach veel heb je denk ik zelf al onderzocht. ;)
reset
pi_97004252
De koelkast/vriezer is nog geen 3 jaar oud :) en gaat dus gewoon mee, evenals de vaatwasser :)

TV gaat inderdaad niet mee, kopen we daar nieuw (zijn er nog goede alternatieven voor Curry's Digital?)

Bankstel zijn we ook aan nieuw toe en hebben al wat meubelzaken gevonden in Hull waar we zeker even gaan kijken als we de overdracht enzo regelen.

We zijn budget gebonden, maar daarom nemen we ook dat mee wat allemaal nog goed is en vervangen we alleen dát (wel door nieuwe spullen) wat echt nodig is.

Zo zitten er hier al 3 jaar op een afgeragde bank die we van de vorige huurders hebben overgenomen ;) :P We zijn wel eens aan een bank toe die echt helemaal naar onze smaak is :P

Oh, en verder zit de dichtsbijzijnde IKEA in Leeds, waar we voor 'overige zaken' wel een keer langsrijden :P
Ja doei.
pi_97005026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
De koelkast/vriezer is nog geen 3 jaar oud :) en gaat dus gewoon mee, evenals de vaatwasser :)

TV gaat inderdaad niet mee, kopen we daar nieuw (zijn er nog goede alternatieven voor Curry's Digital?)

Bankstel zijn we ook aan nieuw toe en hebben al wat meubelzaken gevonden in Hull waar we zeker even gaan kijken als we de overdracht enzo regelen.

We zijn budget gebonden, maar daarom nemen we ook dat mee wat allemaal nog goed is en vervangen we alleen dát (wel door nieuwe spullen) wat echt nodig is.

Zo zitten er hier al 3 jaar op een afgeragde bank die we van de vorige huurders hebben overgenomen ;) :P We zijn wel eens aan een bank toe die echt helemaal naar onze smaak is :P

Oh, en verder zit de dichtsbijzijnde IKEA in Leeds, waar we voor 'overige zaken' wel een keer langsrijden :P
Maar huur je dan niet met meubels? Dat is namelijk vrij normaal hier.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97005040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar huur je dan niet met meubels? Dat is namelijk vrij normaal hier.
We gaan voor unfurnished :) is genoeg te vinden ^O^
Ja doei.
pi_97006988
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

We gaan voor unfurnished :) is genoeg te vinden ^O^
Waarom zou je voor unfurnished gaan als je er niet continu blijft wonen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97007098
Omdat we dat graag willen :) ^O^

Daarbij zeggen we alles hier op en gaan we er van uit dat we het daar langer dan een jaar gaan uithouden. En we zijn gehecht aan onze eigen spullen :)

[ Bericht 36% gewijzigd door motorbloempje op 18-05-2011 21:21:40 ]
Ja doei.
pi_97008174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Omdat we dat graag willen :) ^O^

Daarbij zeggen we alles hier op en gaan we er van uit dat we het daar langer dan een jaar gaan uithouden. En we zijn gehecht aan onze eigen spullen :)
Ik heb het meer over het feit dat je naar een andere plek gaat met je oude spullen. Het 1e wat je denk ik zult opmerken (denk ik) dat je snel andere spullen zult aanschaffen omdat je in een andere cultuur terecht komt etc.

Ergens anders wonen is voor mij ook het oude afsluiten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97008420
Voor jou ja, voor ons niet per se :)
Ja doei.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:32:18 #266
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97008428
Don't burn your bridges! ;)

De foto is er. Niet slecht! (helemaal niet voor £475 pcm! :o)
reset
pi_97008596
Yup :) alleen staat hij verkeerd geplaatst :') en hij is al eerder geadverteerd geweest, goedkoper, bij een andere makelaar, die ook nog online staat. Dus we gaan eerst die 's aanschrijven... O-)
Ja doei.
pi_97192347
Nou, die woning was dus al verhuurd. Een andere die we ook wel zagen zitten helaas ook al.

Hebben jullie nog strategieën om te ontkomen aan het 6 keer bezoeken van Hull op zoek naar een huis? Veel makelaars houden algemene bezichtigingen voor 3 tot 5 gegadigden en de land lord kiest dan wie er mag gaan wonen. Nu zijn Mr.Mo en ik natuurlijk èrg charismatisch en geweldig ( :') ) maar toch hebben we er geen zin in om 6 keer op de boot te stappen!

Zijn er nog andere wegen dan de particuliere huur via sites of Rightmove? Of zou het helpen de makelaars persoonlijk aan te schrijven en het 'probleem' voor te leggen?
Ja doei.
pi_97196283
Ik heb het eerst ook op jouw manier geprobeerd en dat leverde niets op. Gewoon bij makelaars naar binnen lopen.
pi_97196335
Ja, maar daar hebben we dus niet echt 'tijd en geld' voor :') of moeten we dan toch nog eenmalig een bezoek wagen aan de stad en dus een dag lang makelaars voor ons zien te winnen?
Ja doei.
pi_97198746
Veel mensen gaan gewoon zonder woning naar Engeland en zoeken dan in de 1e week / 2 weken iets. Gaat vaak vrij snel en efficient. Ga je bijvoorbeeld een week voor aanvang daarheen en logeer je in een B&B ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97200942
geen optie, ivm inboedel die mee moet :)

zoals ik al eerder had aangegeven.

Maargoed, we hadden al bedacht dat we dan maar een weekje Hull moeten doen binnenkort en in die week gewoon een huis gaan vinden!
Ja doei.
pi_97207741
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
geen optie, ivm inboedel die mee moet :)

zoals ik al eerder had aangegeven.

Maargoed, we hadden al bedacht dat we dan maar een weekje Hull moeten doen binnenkort en in die week gewoon een huis gaan vinden!
Ik begrijp uberhaupt niet waarom je moeilijk doet met inboedel. Je kan overal huren inclusief meubels en dan heb je die onzin niet, de kosten zijn niet hoger ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97215724
Jij hoeft het ook niet te begrijpen :) als wij het zelf maar doen!
Ja doei.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:33:03 #275
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97217865
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
Jij hoeft het ook niet te begrijpen :) als wij het zelf maar doen!
Daar gaat het niet om. Het is enigszins ongebruikelijk en maakt de boel toch wat lastiger. Ik ken weinig mensen die emigreren die de inboedel mee nemen :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97218966
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het is enigszins ongebruikelijk en maakt de boel toch wat lastiger. Ik ken weinig mensen die emigreren die de inboedel mee nemen :P
Dit dus. We proberen enkel wat advies te geven, maar je hebt blijkbaar redenen die wij niet kennen/begrijpen om alles mee te nemen. Je gaf eerder al je motivatie, maar daarvan hebben we proberen uit te leggen dat het in Engeland anders is dan in Nederland. Maar je wilt toch alles blijven meenemen, dat vat ik dan verder niet.

Bijna iedereen op dit forum is naar de UK verhuisd zonder meubels, omdat je hier inclusief alles huurt. Het is zelfs vaak lastiger om iets zonder meubels te vinden, en eigenaren hebben er een hekel aan, want die moeten dan het hele huis voor je leeg halen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97219191
Het grootste deel van het aanbod hier is unfurnished :)
Ja doei.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:56:56 #278
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_97219624
Dat klopt wel ja. Gemeubileerde huizen zijn er niet heel veel in Hull. Wellicht dat het bij appartementen alweer meer voorkomt, maar daar zijn we dan weer niet naar op zoek.

Er zal nog best wel verschil zitten in dat aanbod tussen Londen (en wellicht andere grote steden) en een stad als Hull.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:00:10 #279
161207 jakkop
rennen!
pi_97269510
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
geen optie, ivm inboedel die mee moet :)
Laat ik me maar even buiten de met-of-zonder-inboedel discussie houden (ik huur overigens zonder), maar je kan je stuff evt. in een opslag dumpen voor 2 weken oid? Is volgens mij best betaalbaar.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_97269723
Bedankt voor de tip, mocht het écht schrijnend worden en we half september nog niets hebben dan kunnen we dat overwegen :Y

Inmiddels zit er schot in de huizenhandel :)

Heb vanochtend 3 makelaars voor 3 huizen aangeschreven, 'persoonlijk' en niet via een rightmove-achtige-site. Verhaal uitgelegd en van 2 makelaars antwoord gekregen! Met één van de makelaars / huizen zijn we overigens al een eind op weg: alle application forms zijn opgestuurd en morgen horen we meer. Ze weten in ieder geval wel dat we:

1. als we mogen komen het huis 99% zeker zullen accepteren
2. we niet 6 keer daarheen kunnen komen als we met de 'viewers' meegaan

En ze mailden ook allebei dat ze ons zoveel mogelijk tegemoet zullen proberen te komen ^O^ Dus da's helemaal mooi!
Ja doei.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:06:10 #281
161207 jakkop
rennen!
pi_97269901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ze weten in ieder geval wel dat we:

1. als we mogen komen het huis 99% zeker zullen accepteren
Maar geloven ze dat ook? Ik kan me voorstellen dat ze dat regelmatig horen, en het met een flinke korrel zout nemen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:06:35 #282
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97269929
Engelse estate agents... :'(
pi_97270097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:06 schreef jakkop het volgende:

[..]

Maar geloven ze dat ook? Ik kan me voorstellen dat ze dat regelmatig horen, en het met een flinke korrel zout nemen.
Of ze het geloven is voorlopig vooral hun probleem: wij hebben nog wel even de tijd, en zij zouden dan wellicht wat huur derven als het niet zo'n gewild huis is.
Voorlopig heb ik er met één echt heel goed contact gehad, dus voorlopig blijven we even positief voor wat betreft deze makelaar. Er zijn er ook een hoop bij waarvan ik denk ' :') ' nadat ik ze vrijblijvend had gemaild over een huis :) daar hebben we nu ook al een hard hoofd in dat we daar ooit wat zullen vinden :P
Ja doei.
pi_97270899
Wel leuk dat de mailtjes die ik heb gehad waarin ze zeiden 'in bijgevoegde documenten, blablabla' geen attachments hadden :') falers _O- uiteindelijk wel gekregen, overigens... :P
Ja doei.
pi_97272568
Dat krijg je als ze hun poolse en oekraiense assistentes alles laten mailen. Bah, huisjesmelkers in UK zijn nog 100x zo dramatisch als in NL
pi_97318292
Argh, Nederlanders in de kroeg om de hoek. Moet je zowaar uitkijken wat je zegt....
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:15:53 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97319691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:49 schreef drWho het volgende:
Argh, Nederlanders in de kroeg om de hoek. Moet je zowaar uitkijken wat je zegt....
Haha dat moet je in Londen sowieso! Ook Afrikaners willen nog wel eens wat verstaan en daar zijn er best veel van. :+
reset
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:37:07 #288
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97320709
Zo veel Nederlanders ja :(

Bij mij (WC1) zijn er wat goedkope hotels in de buurt, altijd vol met Nederlanders. Op straat ook gemakkelijk te herkennen aan kampeerjassen + rugzakken, mannen veel te lang haar naar Engelse maatstaven en vrouwen te kort.
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:41:22 #289
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97320887
@Motorbloempje trouwens, omdat je huishoudelijke apparatuur meeneemt, voor de elektrische dingen zou ik het goed uitzoeken, want in VK is het niet alleen een andere stekker zoals je weet, maar ook is het verplicht om een stop in elk stopcontact te hebben. Die zijn fuses met vaak erg lage ampere-waarden waardoor je met meerdere apparaten op 1 stopcontact de stop er uit blaast.
Bij mij was dit toen ik een paar apparaten op dezelfde had zitten al snel gedaan in ieder geval.
pi_97371078
Bedankt voor de tip!

En! We hebben een huis! *O*

De boot is nu in Europoort aan het docken! Woensdag reactie gehad van makelaar, woensdagavond op de boot en donderdag bezichtigd en getekend!

Het is een klein eengezinswoninkje met een grote tuin met achterom! *O*

Over een maand verhuizen we!

Gisteren meteen een HSBC rekening geopend en wat tv/internet/bellen informatie verzameld :) *O* zin in!
Ja doei.
pi_97435040

Klein maar fijn. Meer foto's staan hier :+

Zijn nu bezig met alles te regelen: zaken opzeggen, zaken aanvragen.
Hopelijk krijg ik maandag antwoord van m'n docenten aangaande een tentamen van een kwartier (fluency) dat de 30e gepland staat, wat ik hopelijk op de 28e kan doen vlak voor we weg gaan: mijn ouders zijn 'de hulptroepen' en kunnen eigenlijk alleen als we dinsdag of woensdag (28 of 29 juni) die kant op gaan, anders wordt het alweer 2 weken later.
Ja doei.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:58:34 #292
161207 jakkop
rennen!
pi_97451244
Waarom ga je eigenlijk met de boot? Kost dat geen klauwen vol geld?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_97451933
is de beste optie :) is niet goedkoop nee, maar scheelt een hoop gedoe, want boot komt in de stad waar we gaan wonen aan. De motoren gaan ook mee :)
Kan me niet voorstellen dat vliegen goedkoper is en de armoede van naar calais rijden met twee motoren en een volgeladen bus en dan helemaal naar Hull rijden is het voor ons ook niet.
Ja doei.
pi_97619028
Yay, telefonisch bestellen van bank met creditcard kan niet :') want het is een Nederlandse credit card :{

gelukkig kwam ze daar mee toen ik al enkele minuten lang al mijn gegevens aan het doorspellen was :')
Ja doei.
pi_97729933
Lang leve PayPal!

En de doodheid in dit topic! :+
Ja doei.
pi_97754154
Ik zat op internet naar wat gedeelde woningen in London te kijken en bij sommige zie ik de optie Bike OK staan. Kan ik hieruit opmaken dat het in London niet gebruikelijk is om 's nachts de fiets gewoon buiten op straat te laten staan? Ik ben namelijk sowieso van plan om er een fiets te nemen (2de hands barrel) en redelijk veel te gaan fietsen. In Amsterdam zet ik hem gewoon op straat tegen een muur of hek aan, maar dat kan in London niet?
  zondag 5 juni 2011 @ 20:30:02 #297
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97754286
Mijn fiets staat gewoon voor de deur in het fietsenrek. Zonder rek voor de deur zou ik het niet aandurven.
pi_97754426
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:27 schreef FigureBirdStars het volgende:
Ik zat op internet naar wat gedeelde woningen in London te kijken en bij sommige zie ik de optie Bike OK staan. Kan ik hieruit opmaken dat het in London niet gebruikelijk is om 's nachts de fiets gewoon buiten op straat te laten staan? Ik ben namelijk sowieso van plan om er een fiets te nemen (2de hands barrel) en redelijk veel te gaan fietsen. In Amsterdam zet ik hem gewoon op straat tegen een muur of hek aan, maar dat kan in London niet?
Je hebt minder oude barrels, meeste mensen gebruiken fietsen voor sport of de commute naar werk. De fietsen zijn dus vaak wat nieuwer en er wordt aardig wat gejat inderdaad, dus mensen zetten hem graag binnen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 5 juni 2011 @ 20:42:14 #299
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_97755133
Pff, een op de drie mensen in Engeland woont in Londen + aangroei, maar van de mensen die naar Engeland komen is die verhouding andersom lijkt het, zo niet nog verder die kant op geschoven. :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 5 juni 2011 @ 20:42:27 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97755150
Mijn fiets staat in de entreehal onder de trap. Ik zou hem niet buiten willen hebben. Lang geleden had ik een fiets aan de trapleuning voor de deur vastgemaakt en die werd gejat (slechtere buurt wel, maar geen achterbuurt). De fiets die ik nu heb heb ik alweer ruim 7 jaar en dat was een goedkoopje van de Makro.

In Jersey staat die of in de garage van het werk of binnen de muren van m'n complex in de garage.

Er is hier geen fietscultuur zoals in NL iig.
reset
pi_97755268
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:42 schreef Wolve000 het volgende:
Pff, een op de drie mensen in Engeland woont in Londen + aangroei, maar van de mensen die naar Engeland komen is die verhouding andersom lijkt het, zo niet nog verder die kant op geschoven. :o
3 op de 1 mensen?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')