quote:Wildfire-eigenaren hebben er even op moeten wachten, maar nadat de Desire- en Legend-eigenaren de update naar Froyo (Android 2.2) hebben gekregen, is nu dan eindelijk de Wildfire aan de beurt. HTC heeft al eens beloofd dat de update voor het kleine broertje in de familie nog dit jaar zou komen en die belofte lijkt geen schuld te maken. De update voor de unbranded Wildfire is nú van start gegaan.
De update uitvoeren
Je telefoon geeft als het goed is automatisch een melding wanneer de update beschikbaar is. Kan je niet wachten, dan kan je het altijd proberen door te gaan naar Instellingen > Over deze telefoon > Systeem updates > Nu controleren. Met een beetje geluk geeft je telefoon dan aan dat er een update beschikbaar is.
HTC raadt aan dat je een backup maakt voordat je de update uitvoert. Als alles goed gaat gaan er geen gegevens verloren, maar mocht er wat verkeerd gaan, dan kan je natuurlijk altijd je backup gebruiken. Tevens raadt HTC aan om de update uit te voeren via een Wi-Fi netwerk. Als de update succesvol is verlopen zou je build-nummer 2.22.405.1 moeten zijn. Dit kan je controleren door te gaan naar Instellingen > Over deze telefoon > Software informatie > Build-nummer.
We krijgen steeds meer meldingen binnen van de update, so go get your Froyo:
Froyo is beschikbaar voor de HTC Wildfire (OTA update). Heb hem zojuist binnengehaald, naar aanleiding van diverse forum posts op de XDA site. Ik heb een unbranded HTC Wildfire.
De update voor de HTC Wildfire Froyo is beschikbaar! Ben de update nu aan het installeren. De update is ongeveer 56 MB groot.
Vernieuwingen in Froyo
Met de komst van Froyo naar de Wildfire zijn er wat nieuwe dingen mogelijk. Zo beschikt de Wildfire nu ook over de JIT-compiler, één van de belangrijkste vernieuwingen om Android nog sneller te maken. Ook zullen er verbeteringen zijn in de browser, is er een zaklamp-app toegevoegd en kunnen apps nu naar de SD-kaart worden verplaatst. Daarnaast kan de Wildfire nu ook dienen als Wi-Fi hotspot.
Branded vs. unbranded
De update is op dit moment alleen beschikbaar voor mensen die beschikken over een unbranded Wildfire. Dat wil zeggen dat je je telefoon niet via bijvoorbeeld Vodafone of T-Mobile hebt verkregen. Heb je dat wel, dan zal je helaas toch nog even moeten wachten tot je provider de update heeft goedgekeurd. Uiteraard hoor je van ons wanneer dat moment is aangebroken.
Update: We krijgen op dit moment diverse berichten binnen dat op de Vodafone branded HTC Wildfire ook FroYo aan het binnenrollen is. Heb jij een branded HTC Wildfire en heb je de FroYo update al geïnstalleerd? Laat het ons even weten in de comments!
radio met headset had ik ook dat ie t niet deedquote:Op maandag 20 december 2010 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
woei! froyo is aan t downloaden.
ik heb mn wildfire sinds een maandje ongeveer en ben erg tevreden (kom van een oude telefoon). ik wilde wel een smartphone, maar persé geen 2-jaar abbonnement, een gratis toestel, en t hoeft allemaal niet hypersnel enzo. wil gewoon kunnen checken hoe laat mn treinen gaan enzo, en mn mail checken onderweg, meer niet. eventueel beetje facebooken. nou dat functioneert allemaal prima. en over een jaartje ga ik lekker goedkoop weer sim-only bellen
wel een probleempje: mn headset doet t niet meteen als ik m aansluit - wel met bellen, niet met de muziekspeler of de radio. dan moet ik de telefoon eerst opnieuw opstarten. en mn wekker heeft ook kuren met t geluid. eigenlijk zou ik m op moeten sturen daarvoor, maar ik heb er eigenlijk geen zin in...
hij doet t dus wel als ik m erin doe, en dan de tel uit en weer aan zet. op zich kan ik daar wel mee leven, gebruik m nauwelijks als muziekspeler...quote:Op maandag 20 december 2010 19:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
radio met headset had ik ook dat ie t niet deed
testenquote:Op maandag 20 december 2010 19:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
radio met headset had ik ook dat ie t niet deed
Nee. Wel Slide-It, maar die werkt niet goed naar mijn mening.quote:Op maandag 20 december 2010 21:03 schreef kwakz0r het volgende:
is er trouwens een goed werkende swipe-achtige app voor wildfire?
Ik vind 'm wel aardig werken. Heb Swype op m'n Samsung en vind het er flink op lijken.quote:Op maandag 20 december 2010 21:15 schreef Devz het volgende:
[..]
Nee. Wel Slide-It, maar die werkt niet goed naar mijn mening.
Via pop/imap ophalen en lokaal op je telefoon opslaan ofzo? Ik weet niet of dat tweede kan, gebruik alleen gmail eigenlijk. En de webmail van m'n werk, maar die bezoek ik dus gewoon webbased, die haal ik niet direct op met mn telquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:10 schreef Ynske het volgende:
vraagje, kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat ik mailtjes (via eigen domein, op one.com) op mn foon kan blijven zien behalve door alle mail op de server te laten staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |