abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89845705
Vandaag langs ikea delft geweest en al besloten de tundraa antiek patroon te gaan kopen, (het ziet prachtig uit) ik heb alleen maar een paar vragen rondom afmetingen van de plinten, mijn woning is 67 m2, maar hoeveel meters plinten moet dan hebben?

Daarnaast heeft iemand ervaring met onderhoud en kwaliteit van de tundra laminaat antiekpatroon? wat gebeurt als je per ongleuk iets op de laminaat laat valen?

Daarnaast wie weet als de niva ondervloer die bij deze laminaat hoort voorkomt vocht en geluid of alleen een van beide.

IKEA was wel te druk en ik had haast, dus daarom heb ik niet aan de verkopers niets kunnen vragen.

Alvast bedankt
Hoi:
pi_89845848
Die meters aan plint zijn afhankelijk van de lengtes van je muren en hoekjes????
Dus dat wordt nameten!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 20:33:01 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89846282
of je kijkt een paar topics lager : IKEA - Part LV - Have your self a merry Swedish christmas :) voor ál je ikea vragen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89846843
Die plinten moet je gewoon opmeten.

Als je er iets op laat vallen is het natuurlijk afhankelijk wat het is en hoe het terecht komt. Een appel maakt niet uit, maar als het iets hards is dat exact met de punt op de vloer terecht komt dan heb je een deuk :)
pi_89847090
Ik dacht dat met de m2 van de woning de omtrek kon nagegaan worden!!, kan dat niet?,
Hoi:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 20:51:51 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89847374
dan heb je misschien een ruwe schatting, maar je zit sowieso altijd met het verzagen in de hoeken en binnen in je kamers zit je ook met hoeken, binnenmuren etc. Gewoon op die knietjes dus en opmeten >:)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_89847400
67 is ongeveer 11x6, dus 34 meter plint. Of nee, 3x22 dus 50 meter plint.

Ergo, meten.
  zondag 12 december 2010 @ 21:26:36 #8
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_89849592
gewoon alle zijdes van de wand bij elkaar optellen met 2 pilinten latten meer, daar heb je wel genoeg aan!
:)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_89881786
Bedankt voor alle reacties ik denk dat met de omtrek kom ik wel er uit, maar wat betreef eisen en ervaringen met precies dezelfde type en patroon laminaat zou ik graag wat meer willen horen.

Ik las dat je ondervloer moet voldoen aan 10 db volgens de nederlandse norm, voldoet de laminaat van niva van IKEA aan deze eis?

En is de tundra antiekpatroon van 6 of 7 mm dikte?.

ik heb een beton egale vloer in een bovenverdieping, heb geen last van vocht, maar ik he liever apart en niet een (twee in een ondervloer) voor vocht en geluidempen. maar wel dat aan de gestelde eisen voeldoet.

Wat ik wil is folie om vocht te voorkomen, en apart een geluids dempem ondervloer onder de laminaat.

Wat is jullie advies, wat is het beste
Hoi:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 18:10:37 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89882335
dampfolie gebruiken en dan een standaard ondervloer. (groene platen).

pi_89893473
Van welke merken ondervloer krijg ik een TNO testcertificaat?
Hoi:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 21:36:17 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89893529
mail met TNO :? waarvoor wil je dát in vredesnaam :')

pi_89893704
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:55 schreef 12345109876 het volgende:
Bedankt voor alle reacties ik denk dat met de omtrek kom ik wel er uit, maar wat betreef eisen en ervaringen met precies dezelfde type en patroon laminaat zou ik graag wat meer willen horen.

Ik las dat je ondervloer moet voldoen aan 10 db volgens de nederlandse norm, voldoet de laminaat van niva van IKEA aan deze eis?

En is de tundra antiekpatroon van 6 of 7 mm dikte?.

ik heb een beton egale vloer in een bovenverdieping, heb geen last van vocht, maar ik he liever apart en niet een (twee in een ondervloer) voor vocht en geluidempen. maar wel dat aan de gestelde eisen voeldoet.

Wat ik wil is folie om vocht te voorkomen, en apart een geluids dempem ondervloer onder de laminaat.

Wat is jullie advies, wat is het beste
je hebt een bovenwoning? dan is dampfolie een heuze geldverspilling. Immers waar moet t vocht vandaan komen? Koop gewoon Isofelt (groene variant 2,80 per m2 ongeveer, daar heeft dmjo t over) is volgens mij precies 10db of misschien 9,5 oid maar niemand die dat ooit gaat meten of merkt dat verschil

Als je op ikea/nl zou kijken zie je dat tundra 7mm is, dit geldt voor alle kleuren

Over de kwaliteit, ik heb de witte variant. Wit betekend dat je er alles op ziet en moet zeggen dat bij normaal gebruik na een jaar nog niets ziet, maar erg sterk is t niet.. Zo heb ik een keer een pan laten vallen, en stukje bovenlaag er af, plus de strijkijzer in een andere kamer. Met kinderen of dieren zou ik het geld dat je bespaart door geen dampfolie te nemen optellen voor een kwalitatief betere laminaat
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89893901
het mooie van isofelt is dat t goedkoop is, maar ook dik. Zo heb ik door de platen al mijn kabels (tv stereo, wan etc) doorgetrokken. En in een bovenwoning is deze goedkopere ondervloer echt prima..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 21:42:42 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89894015
RanTheMan :W ik kon niet op de naam komen van die groene platen en had geen zin om te googlen :P :)

pi_89894364
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:42 schreef DJMO het volgende:
RanTheMan :W ik kon niet op de naam komen van die groene platen en had geen zin om te googlen :P :)
goed onthouden: isofelt

en daarin heb je van goedkoop naar duur 3 varianten, groen, bruin en blauw dacht ik. Maar ik heb inmiddels 7 woningen met groen voorzien en geen enkel familielid heeft last van burenruzies door geluidsoverlast
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 21:51:53 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89894689
Ik heb het zelf ook liggen RTM, en ik hoor mezelf amper lopen, maar dat komt wrs ook omdat wij hier nooit schoenen dragen op 't laminaat :)

pi_89898602
Ik heb eigenlijk heel goede tips en veel informatie in deze website gevonden, ik heb besloten geen plinters te gaan kopen maar de oude plinters dia al in de woning zich bevinden hergebruiken, ik ga ze gewoon beetje schuren en weer laken of in wit verven.

Toen ik op IKEA en andere winkles ben geweest is me opgevallen hoe opdringerig zijn de medewerkers om alles in een keer proberen te verkopen ik bedoeld (laminaat, plinters, ondervloer, en dergelijk).

Maar verplicht ben ik niet, denk ik!, kan ik gewoon de laminaat bestellen zonder ondervloer en plinten? heeft iemand ervaring hiermee?

Ik bedoeld ze doen alsof als je de hele paket niet meeneent ze verkopen je niets.

Heeft iemand oor ervaring me laminaat verlichting, ik ben namelijk aan de gedachte gekomen misschien een paar op de gang te laten leggen.
Hoi:
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 december 2010 @ 23:11:27 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89899297
welke russische of turkse tekst heb je met google translate geprobeerd te vertalen? sorry hoor, maar dit lijkt echt nergens meer naar, het kan zó een uit het russisch of turks vertaald spammailtje zijn :')

pi_89906963
quote:
13s.gif Op maandag 13 december 2010 23:11 schreef DJMO het volgende:
welke russische of turkse tekst heb je met google translate geprobeerd te vertalen? sorry hoor, maar dit lijkt echt nergens meer naar, het kan zó een uit het russisch of turks vertaald spammailtje zijn :')
nou idd :)
pi_89908028
De plinters heb ik al besloten in wit te gaan verven want ze zijn al in dat kleur geverfd, heeft iemand ervaring met verlichting voor laminaat, prijs van leggen bijvoorbeeld, is dit prijzig? moet de verlichting samen met de laminaat gelegd worden of kan dat ook later?
Hoi:
pi_89908711
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:57 schreef 12345109876 het volgende:
Ik heb eigenlijk heel goede tips en veel informatie in deze website gevonden, ik heb besloten geen plinters te gaan kopen maar de oude plinters dia al in de woning zich bevinden hergebruiken, ik ga ze gewoon beetje schuren en weer laken of in wit verven.

Toen ik op IKEA en andere winkles ben geweest is me opgevallen hoe opdringerig zijn de medewerkers om alles in een keer proberen te verkopen ik bedoeld (laminaat, plinters, ondervloer, en dergelijk).

Maar verplicht ben ik niet, denk ik!, kan ik gewoon de laminaat bestellen zonder ondervloer en plinten? heeft iemand ervaring hiermee?

Ik bedoeld ze doen alsof als je de hele paket niet meeneent ze verkopen je niets.

Heeft iemand oor ervaring me laminaat verlichting, ik ben namelijk aan de gedachte gekomen misschien een paar op de gang te laten leggen.
Uiteraard kun je alles los kopen waar je maar wilt

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:55 schreef 12345109876 het volgende:
De plinters heb ik al besloten in wit te gaan verven want ze zijn al in dat kleur geverfd, heeft iemand ervaring met verlichting voor laminaat, prijs van leggen bijvoorbeeld, is dit prijzig? moet de verlichting samen met de laminaat gelegd worden of kan dat ook later?
Denk er om bij je plinten dat deze een meestal stuk smaller zijn dan de "standaard" plakplinten. Verschil is ongeveer 10mm t.ov. 21 mm. Dit maakt het extreem belangrijk de vloer goed op kamer temperatuur te laten acclimatiseren. Dus meer dan de minimale 48 uur. Hierdoor gaat je vloer na het leggen veel minder werken en verklein je de kans op kieren of bollingen.

Over de verlichting, dat moet geplaatst worden tijdens het leggen en je moet goed nadenken over de voedingen. Koop ook een fatsoenlijke gatenboor om ze te plaatsen anders wordt t nooit mooi. Je moet ook extreem goed meten om alles keurig uit te lijnen, hou daarbij rekening met de marges aan de zijkant. Dit kan soms een millimeter verschillen per plank. en anders krijg je dus een kromme lichtlijn.

Afhankelijk van de gekozen lampjes moet je mogelijk ook nog een grote verzinkboor kopen om de vloer vlak te houden...

En ja, ik vind die verlichting behoorlijk prijzig..

Sterkte alvast
pi_89911048
Inderdaad de plinten dat ik nu heb zijn heel dun, misschien half cemtimeter breed en twee centimeters hoog, maar ik ben van plan de laminaat minimaal een week laten acclimatiseren om problemen te voorkomen.

Bedankt
Hoi:
pi_89912735
Is dit een persiflage op 'Mumbasa verhuist naar Nederland' ofzo? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')