quote:
Op maandag 13 december 2010 17:55 schreef 12345109876 het volgende:Bedankt voor alle reacties ik denk dat met de omtrek kom ik wel er uit, maar wat betreef eisen en ervaringen met precies dezelfde type en patroon laminaat zou ik graag wat meer willen horen.
Ik las dat je ondervloer moet voldoen aan 10 db volgens de nederlandse norm, voldoet de laminaat van niva van IKEA aan deze eis?
En is de tundra antiekpatroon van 6 of 7 mm dikte?.
ik heb een beton egale vloer in een bovenverdieping, heb geen last van vocht, maar ik he liever apart en niet een (twee in een ondervloer) voor vocht en geluidempen. maar wel dat aan de gestelde eisen voeldoet.
Wat ik wil is folie om vocht te voorkomen, en apart een geluids dempem ondervloer onder de laminaat.
Wat is jullie advies, wat is het beste
je hebt een bovenwoning? dan is dampfolie een heuze geldverspilling. Immers waar moet t vocht vandaan komen? Koop gewoon Isofelt (groene variant 2,80 per m2 ongeveer, daar heeft dmjo t over) is volgens mij precies 10db of misschien 9,5 oid maar niemand die dat ooit gaat meten of merkt dat verschil
Als je op ikea/nl zou kijken zie je dat tundra 7mm is, dit geldt voor alle kleuren
Over de kwaliteit, ik heb de witte variant. Wit betekend dat je er alles op ziet en moet zeggen dat bij normaal gebruik na een jaar nog niets ziet, maar erg sterk is t niet.. Zo heb ik een keer een pan laten vallen, en stukje bovenlaag er af, plus de strijkijzer in een andere kamer. Met kinderen of dieren zou ik het geld dat je bespaart door geen dampfolie te nemen optellen voor een kwalitatief betere laminaat
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”