Bah, vooral gezien de leeftijd van de kinderen is het geen wonder dat het zo lang heeft geduurd voordat het bekend was. Iemand die niet altijd op dezelfde plek werkt en geen vaste kracht is is minder gauw verdacht, die zien ze allicht sneller over het hoofd.quote:Op zondag 12 december 2010 21:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Denk dat dat het idd is omdat ze ook zeggen dat het niet om 1 kdv gaat.
Nee, niet één idd. Wel een keten of via een uitzendburea? En wel vaak hetzelfde kdv als iemand er eenmaal is ingewerkt en het goed gegaan is?quote:Op zondag 12 december 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet precies in wat voor dienstverband invalkrachten werken. Ik kan me haast niet voorstellen dat die verbonden zijn aan één kinderdagverblijf?
Het wrange voordeel is wellicht dat de leeftijd van deze slachtoffers er ook voor zorgt dat in ieder geval een deel van de kinderen het later niet zal herinneren, episodisch geheugen is onbetrouwbaar tot 4-5 jaar.quote:Op zondag 12 december 2010 21:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Bah, vooral gezien de leeftijd van de kinderen is het geen wonder dat het zo lang heeft geduurd voordat het bekend was. Iemand die niet altijd op dezelfde plek werkt en geen vaste kracht is is minder gauw verdacht, die zien ze allicht sneller over het hoofd.
Ja, en structurele misstanden lijken me ook moeilijker vast te stellen. Het gaat misschien om veel verschillende incidenten over een groot aantal locaties. Goed, dit is natuurlijk pure speculatie, maar het kan wel verklaren waarom misbruik op deze schaal pas zo laat aan het licht komt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:06 schreef kahaarin het volgende:
Iemand die niet altijd op dezelfde plek werkt en geen vaste kracht is is minder gauw verdacht, die zien ze allicht sneller over het hoofd.
Dan ligt het er ook aan hoe de ouders er mee om gaan. Ik denk wel dat ze als gezin/familie begeleiding moeten krijgen om dit zo goed mogelijk op te vangen, daarmee bedoel ik zo goed mogelijk voor de slachtoffers maar ook voor de ouders.quote:Op zondag 12 december 2010 21:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het wrange voordeel is wellicht dat de leeftijd van deze slachtoffers er ook voor zorgt dat in ieder geval een deel van de kinderen het later niet zal herinneren, declaratief geheugen is onbetrouwbaar tot 4-5 jaar.
Dat zijn hele gangbare tarieven. Gelukkig is er een kinderopvangtoeslagregeling.quote:Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het misbruik was niet het enige schokkende aan dit kinderdagverblijf.
Oh zo.. Ik dacht dat jou, je kind of een dierbare mss iets overkomen was omdat je zo fel reageert.quote:Op zondag 12 december 2010 21:01 schreef Jolene22 het volgende:
[..]
Nee hoor, ben niet misbruikt ofzo als je dat wilt weten. Geen schokkende verhalen aan mijn kant. Het raakt me wel als ouder, zoals ik mag aannemen dat het velen raakt. Dat hoop ik tenminste. Als dit je toch niet meer raakt als mens zijnde dan weet ik het ook niet meer. Maar als je een nieuwstopic start vind ik dat je het bij moet houden met updates vandaar dat ik die hier plaats.
als die kids zo jong zijn dat dat geheugen nog zo slecht is dan kun je het beter negeren dan er therapie op los laten en jaren blijven te emmeren.quote:Op zondag 12 december 2010 21:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan ligt het er ook aan hoe de ouders er mee om gaan. Ik denk wel dat ze als gezin/familie begeleiding moeten krijgen om dit zo goed mogelijk op te vangen, daarmee bedoel ik zo goed mogelijk voor de slachtoffers maar ook voor de ouders.
Inderdaad, wie weet zijn er wel meerdere vraagtekens geweest maar heeft men dit nooit allemaal met elkaar in verband gebracht.quote:Op zondag 12 december 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, en structurele misstanden lijken me ook moeilijker vast te stellen. Het gaat misschien om veel verschillende incidenten over een groot aantal locaties. Goed, dit is natuurlijk pure speculatie, maar het kan wel verklaren waarom misbruik op deze schaal pas zo laat aan het licht komt.
Tja, Televaag.... Hoe breng je zo gauw mogelijk zo veel mogelijk speculaties de wereld in.....quote:Op zondag 12 december 2010 21:09 schreef Jolene22 het volgende:
Wat ik dan raar vind, de Telegraaf zegt dat er met ouders is gesproken en er één heeft gezegd dat er sprake is geweest van orale sex maar in hetzelfde artikel wordt er gezegd dat ze zijn afgevoerd in geblindeerde busjes...
Precies, maar dat moet de ouders wel heel rustig uitgelegd worden denk ik. Natuurlijk is het voor hen wel verschrikkelijk.quote:Op zondag 12 december 2010 21:12 schreef geenhoor het volgende:
[..]
als die kids zo jong zijn dat dat geheugen nog zo slecht is dan kun je het beter negeren dan er therapie op los laten en jaren blijven te emmeren.
deels van het sexueel misbruik word dan ook gecreerd door te stellen dat het zo ontzettend erg is
Therapie dan ook neit eens zo nodig voor de kinderen, maar juist voor de ouders, hoe er mee om te gaan. Het idee dat er iets dergelijks met je kind is gebeurd, is niet voor te stellen. Als blijkt dat dat toch gebeurd is, dan denk ik dat je heel veel hulp kunt gebruiken om daarmee te leren dealen als ouder.quote:Op zondag 12 december 2010 21:12 schreef geenhoor het volgende:
[..]
als die kids zo jong zijn dat dat geheugen nog zo slecht is dan kun je het beter negeren dan er therapie op los laten en jaren blijven te emmeren.
deels van het sexueel misbruik word dan ook gecreerd door te stellen dat het zo ontzettend erg is
Haha. Sensatiezoekerquote:Op zondag 12 december 2010 21:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh zo.. Ik dacht dat jou, je kind of een dierbare mss iets overkomen was omdat je zo fel reageert.
Had gekund, toch?
de beste oplossing zou dus zijn om als overheid/samenleving dat beest te vermoorden en de kinderen heimelijk een paar jaar monitoren en pas ingrijpen bij problemen.quote:Op zondag 12 december 2010 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Therapie dan ook neit eens zo nodig voor de kinderen, maar juist voor de ouders, hoe er mee om te gaan. Het idee dat er iets dergelijks met je kind is gebeurd, is niet voor te stellen. Als blijkt dat dat toch gebeurd is, dan denk ik dat je heel veel hulp kunt gebruiken om daarmee te leren dealen als ouder.
Het vermoorden van mensen lijkt me in geen geval een goede oplossing, zeker niet als dat blijkbaar ook zonder transparant proces gebeurt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:16 schreef geenhoor het volgende:
[..]
de beste oplossing zou dus zijn om als overheid/samenleving dat beest te vermoorden en de kinderen heimelijk een paar jaar monitoren en pas ingrijpen bij problemen.
Er voor zorgen dat zo iemand geen gevaar meer is voor kinderen in de omgeving lijkt me wel een goed plan, ik ben heel benieuwd naar de persconferentie.quote:Op zondag 12 december 2010 21:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het vermoorden van mensen lijkt me in geen geval een goede oplossing, zeker niet als dat blijkbaar ook zonder transparant proces gebeurt.
Daar zal het OM nog niet de strafeis bekendmaken hoor.quote:Op zondag 12 december 2010 21:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er voor zorgen dat zo iemand geen gevaar meer is voor kinderen in de omgeving lijkt me wel een goed plan ik ben heel benieuwd naar de persconferentie.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 12 december 2010 21:24 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Daar zal het OM nog niet de strafeis bekendmaken hoor.
Dacht dat je verwachtte dat het OM meer gaat zeggen over de mogelijke straf bij de persco. Maar ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.quote:Op zondag 12 december 2010 21:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.Dat zeg ik toch ook nergens? Het speculeren loopt een beetje uit de hand (zie televaag berichten.) Daarom.
Nee, hij is nog niet eens voorgeleid/onderzocht/weet ik wat dus dat is een beetje vroeg, ik hoop dat het de zorgen van een boel ouders wegneemt en wat meer duidelijkheid schept over wie-wat-waar en dergelijke. Niet dat ik namen en toenamen verwacht maar wel welke KDV's het betreft.quote:Op zondag 12 december 2010 21:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dacht dat je verwachtte dat het OM meer gaat zeggen over de mogelijke straf bij de persco. Maar ik ben natuurlijk ook wel benieuwd.
Inderdaad, dat is wat ik ook hoop van de persconferentie.quote:Op zondag 12 december 2010 21:27 schreef kahaarin het volgende:
Persconferentie is om 22.15 uur: http://www.at5.nl/artikel(...)at5-nieuws-19-30-uur
[..]
Nee, hij is nog niet eens voorgeleid/onderzocht/weet ik wat dus dat is een beetje vroeg, ik hoop dat het de zorgen van een boel ouders wegneemt en wat meer duidelijkheid schept over wie-wat-waar en dergelijke. Niet dat ik namen en toenamen verwacht maar wel welke KDV's het betreft.
Die brief is naar journalisten gestuurd, niet naar de ouders.quote:Op zondag 12 december 2010 21:30 schreef Jolene22 het volgende:
bewuste brief die aan ouders is verstuurd (gebracht door politie)
http://yfrog.com/h2lewp
Je hebt gelijk, aangepastquote:Op zondag 12 december 2010 21:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die brief is naar journalisten gestuurd, niet naar de ouders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |