abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89963390
Elyas, gefeliciteerd *O* tot in het volgende topic :W over 2 maanden al, hier ook een 10 maanden muppet :X

Ymme, wat is Mart een beertje zeg! Hannah zal nu iets van 9 kilo wegen en 72 cm zijn.

Becky, ik ben vandaag toevallig even met Hannah naar de dokter geweest om naar haar longetjes te laten luisteren omdat ze nu al weken hoest. Haar longetjes zijn gelukkig goed. Ik kreeg het advies om in ieder geval het bedje schuin te zetten (had ik al gedaan) en een neuspray met Xylometazoline te gebruiken. Dit 'ontzwelt' de luchtwegen namelijk en daardoor zal de slijm die de hoest veroorzaakt gemakkelijk passeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door octopussy op 15-12-2010 16:49:13 ]
pi_89965223
Vreselijk van die kuchende kleintjes!

Nanique is uit bed gekomen met twee vuurrode wangen! Ze heeft geen koorts en lijkt ook niet ziek of tandjes te krijgen of iets... Dus hoe ze daar zo ineens aan komt. Herken het niet want Shenaya had helemaal nooit wat!

Nu ligt ze te huilen in de wipstoel want daar vind ze het niet meer leuk... Ga zo maar eens eten koken en wat groente extra koken om Nanique mee te laten sabbelen..
Altijd blijven lachen... :)
  woensdag 15 december 2010 @ 20:09:04 #103
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89971973
Mart naar het CB geweest :)

En alle zieke kindjes, snel beter worden hoor! :*

En ik zag mijlpalen van 10 maanden en 11 maanden *O*

Hier gaat het best goed O+ Tessa slaapt nog steeds heerlijk door, eet goed, maar ze drinkt wel weinig, denk ik...?
Wat denken jullie?
8:00 200ml INCL melkpap appelpoeder
10:00 fruit
12:00 1 á 2 boterhammen met beleg
15:00 wat rozijntjes of een soepstengel oid + sap of heel soms een beetje halfvolle melk
18:00 groente
19:00 180/6/4 pap

Ze wilt verder geen melk...! Om 12 uur geen drinken, voor en na haar boterham geprobeerd, maar ze wilt het echt niet.
Krijgt ze zo wel genoeg binnen? Tussendoor probeer ik ook gewoon aan te bieden, maar dan heeft ze geen interesse..
Ze eet opeens ook wat minder dan normaal, wel heel goed hoor, maar toch een stuk minder dan wat we gewend waren (4 boterhammen op een dag bv)
Zou dit misschien bij de leeftijd horen?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89973060
Elyas, van harte met 1e verjaadag!
Hopelijk heb je een fijne dag gehad.
pi_89975910
Elyas van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!! *O*

woensdag 15 december 2010 @ 21:47:08 #106
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89977467
Ziek:

En tanden..... drie tegelijk!
pi_89987669
Och arme Noortje. Ziek zijn is ook helemaal niet leuk :*

Rienk is uit zn hum. Hoop dat ie vandaag lekker veel bijslapen gaat, zodat hij morgen fris en vrolijk is op zijn verjaardag!

Marlinde, bied je wel ander drinken aan? Water of limonade? Misschien wil ze dat wel!
Hier is (half)volle melk met limonade de bom! Die beker gaat dan zo leeg ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 16 december 2010 @ 09:20:24 #108
300054 Marlinde
pi_89989148
Ach Noortje, word maar snel beter meiske :*

Rienk die zich ook niet goed voelt, lekker slapen kereltje en morgen lekker genieten op de verjaardag O+

Ik bied diksap/roosvicee aan en om 12 uur maakte ik halfvolle melk klaar, maar die weigerde ze altijd, maar als ik die om 4 uur geef, drinkt ze er wel van...maar lijkt me toch niet goed om tussen 8 en 4 verder niks te drinken?
Ze drinkt heel af en toe eens een slokje diksap tussendoor, maar dat zijn echt 3 of 4 slokjes maar :{
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89989581
3 of 4 slokjes tikt al wel aan natuurlijk :)
En in fruit zit ook vocht. De ervaring hier is echt dat ze wel drinken wat ze nodig hebben en vanzelf gaan vragen om meer. :)

Wist je trouwens dat die melkpap appel voor bijna de helft uit suiker bestaat? :@ Kijk maar eens op de verpakking, hoeveel koolhdraten per 100 gram en hoeveel daar suiker van is :X
Leander kreeg het ook wel eens, tot ik zelf een hapte proefde. Kostte bijna mijn glazuur ;)
pi_89989605
Marlinde heb je wel eens geprobeerd om de diksap en melk lauwwarm aan te bieden? Wolf lustte ook geen koud drinken in het begin. Poppejans heeft volgens mij langzamerhand steeds kouder drinken aangeboden.

Arme Noortje, dat je maar snel beter mag worden en je tandjes snel door zijn!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89991969
Hier drinkt Mart ook pas sinds een week ofzo een halve fles diksap weg.
En koude halfvolle melk wilt hij ook niet. Warm nog niet geprobeerd omdat hij nog gewoon poedermelk krijgt zeg maar.

Misschien dat je dan tussen de middag de melk iets kunt verwarmen? Zoals Twinkly ook al aangeeft.

Maar is 400 cc en het vocht van het fruit etc, te weinig dan? Lijkt mij redelijk voldoende.
Als ze niet meer wilt, wilt ze het niet he.
  donderdag 16 december 2010 @ 11:14:54 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89992144
Strakjes even bijlezen maar wij zijn even tussendoor gaan wegen bij het CB:
7420g en 70,5 cm :D
  donderdag 16 december 2010 @ 11:24:08 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89992468
Of uit een beker geven. Harry drinkt hier uit een beker eigenlijk alles wel: hij proeft eerst voorzichtig wat het is en dan drinkt hij verder.
Je kan ook wat water aanbieden. Elk uur een paar slokjes is ook al heel wat op een dag bij elkaar.

Arme zieke Noortje...

Hoe ging het met de tomaat freecell?

Gisteravond en vannacht waren hier weer prut...
en Harry is gisteren bij papa van de bank gevallen :X
pi_89993206
Gaaaaaaaaaaaaaap!

We hebben lekker geslapen maar vanaf dat Nanique haar ogen open doet is het huilen, miepen en alleen op schoot vind ik het goed. Dus bonjour mevrouw zo maar naar bed want dan gaat het meestal beter ;)!
Nog steeds 2 knalrode wangen?! Waar dat vandaan komt?!

En halfvolle melk geven aan je kind is wel zo wennen! Shenaya wou eerst ook niet want gewone melk is bitter vergeleken met de flesvoeding of borstvoeding die ze altijd hebben gehad. Blijven proberen..

Is er iemand die van plan is om peutermelk te gaan geven?! Bij de oudste kregen wij het advies omdat vooral NIET te gaan geven. Nu op het CB word tegen onze buurtjes het advies gegeven dat wel te geven.
pi_89993587
Goedemiddag!

Marlinde, moeilijk hoor... ik zou het ook niet zo goed weten, maar die tips van Twinkly klinken wel logisch...

Ik heb gisteravond voor het eerst halfvolle melk met wat rijstebloem gegeven... Minke leek niet door te hebben dat het anders was dan anders, fles was zo leeg. Zodirect met de lunch maar eens gewoon proberen, naast de boterham.

Knalrode wangetjes... poeh, geen idee LD... misschien tandjes? Heeft ze ook koorts, of dat niet?

Asy, wat is Harry weer mooi gegroeid! Lekkere kleine dwerg, maar oh zo leuk! O+
pi_89993595
Hier nog niet aan halfvolle melk begonnen.
Mart wordt over 2 weken. 10 maanden.

Vanaf wanneer zou je dit kunnen gaan doen?
pi_89993617
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:14 schreef Asyniur het volgende:
Strakjes even bijlezen maar wij zijn even tussendoor gaan wegen bij het CB:
7420g en 70,5 cm :D
[ afbeelding ]
De kleine grote knul :)
pi_89993632
3-op-een-rij

Becky, beterschap voor Nootje. Ze ziet er ook echt ziekig uit. Hopelijk gaat het snel beter :*
pi_89995885
Ik zit hier helemaal te genieten.
Radio aan, Mart in pyjama lekker aan het spelen. Ik ook mijn huis out-fit.
Gewoon heerlijk genieten van het niets hoeven te doen. Heerlijk O+
En Mart speelt al 1 uur in zijn eentje met af en toe even naar mij toekomend voor een knuffel.
Heerlijk ventje is het ook

Nu ben ik een beetje aan het rond kijken naar kinderliedjes/cd's.
Als Mart een swingend nummer hoort op de radio begint ie te 'dansen'.

Hebben jullie dé tip. Voor een leuke cd.
Heb er al wel eentje hier liggen, maar dat zijn ook vooral rustige liedjes.
  donderdag 16 december 2010 @ 13:26:15 #120
300054 Marlinde
pi_89996416
Freecell: Meen je dat nou?! Dat ga ik dalijk meteen even nakijken, want dat vind ik niet de bedoeling :D
Bedankt! :*

Twinkly: Ik warm de halfvolle melk een beetje voor haar op, merk wel dat ze het gewoon goed te drinken vind, maar gewoon geen dorst/zin heeft op dat moment..
Misschien dat ik juist eens wat kouder moet proberen...?

Asy: Weer een vervelende nacht :*

Lijnloos: Kan dat goed mengen zonder dat je klontjes krijgt? Ik wil dalijk helemaal overgaan op volledige halfvolle melk, maar voor de nacht wil ik er graag wat pap in doen, maar weet niet hoe :P

Ymme: Fijn he, zo'n niks doen dagje O+ Ik geniet daar ook altijd zo van en wil het ook echt minimaal 1 dag in de week zo houden O+
Tessa is helemaal gek van k3 :D Maar ze danst/zingt (op haar manier) echt op alles mee! O+ Ze speelt ook keyboard bij Opa op schoot en daar geniet ze zo ontzettend van. O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89999019
Gaat net zo prima als met voeding gewoon uit een pak. Het idee is natuurlijk oko hetzelfde.
Minke wilde trouwens net geen gewone melk uit een flesje, maar uit de tuitbeker heeft ze behoorlijk wat weg gelurkt.
pi_89999374
Dus vanaf 10 maanden kun je helemaal van de poedermelk af? En is gewone melk voldoende?
(is het ook zo dat poedermelk, vult? Omdat dit natuurlijk de eerste 10 maanden gegeven wordt en gewone melk echt alleen 'drinken' is. Beetje onduidelijk).
pi_89999817
Nou met 10 maanden lijkt me nogal vroeg. Bij ons cb gaven ze aan dat je met een jaar over mag op halfvolle melk, En ik heb de afgelopen 2 maanden gewoon nog Friso 2 gegeven hoor, en dat blijf ik nog wel effe doen tot dat het pak wat we nu nog hebben op is en Minke ook echt op gewon e melk over is.

Oh ja, en dan moet je wel weer vit. D. bij gaan geven zeiden ze bij ons... want dat zit niet in gewone melk (voldoende) maar wel in de flesvoeding...
pi_89999995
Dus tot één jaar 3 (of dan 2??) flessen melkpoeder.
En dan vanaf wanneer wel oefenen met gewone melk? Of dat niet?

(stomme pakken, staat op van 6-10 maanden, willen ze natuurlijk dat je overstapt op 3, wat ik dus toch niet doe ;) )
  donderdag 16 december 2010 @ 14:53:03 #125
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90000076
Ik wil ook een dezer dagen beginnen met het proberen van halfvolle melk. Tirza is 11 maanden over 6 dagen. Hoe heb jij dat gedaan Lijnloos? Friso 2 gegeven en dan tussendoor gewone melk geprobeerd, of die 2 gemengd?!

Ik ga ook niet beginnen aan 3 hoor Ymme! :N
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 16 december 2010 @ 15:02:25 #126
300054 Marlinde
pi_90000511
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH mn kind kan opeens vooruit komen!!!! *O* *O* *O* O+ O+ O+ Ze kruipt, maar wel op een hele bijzondere manier _O-

*hele trotse mama is*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_90000615
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:02 schreef Marlinde het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH mn kind kan opeens vooruit komen!!!! *O* *O* *O* O+ O+ O+ Ze kruipt, maar wel op een hele bijzondere manier _O-

*hele trotse mama is*
*O* ^O^ Voor Tessa, you go girl.
En nu de kerstboom en al het andere in de gaten houden ;)
pi_90003236
Wij geven AH standaart voeding en daar staat bij nummer 2 van 6 tot 12 maanden op... Heb hier nog een pak Nutrilon staan daar staat ook 6 tot 10 maanden op.. Das ook raar!
Wij hebben ook nooit nummer 3 gegeven bij de oudste.

Shenaya vond de flesvoeding nooit zo interessant en zat voor 1 Jaar al volledig op gewone melk. Nanique is nu 6 maanden maar wilnog niet eens iets weten van gewone voeding..
pi_90008260
Marlinde wat goed van Tessa *O* Je kan ook beginnen rennen ;)

Qua flesvoeding adviseren ze hier tot 18 maanden (ik denk dat ik wel zal overschakelen naar nr 3 aangezien die goedkoper is ;) ). En dan over naar volle melk. Al dacht ik eerlijk gezegd op een jaar over te schakelen naar gewone melk. Groeimelk komt er hier niet in of het moet zijn dat hij wordt als zijn neefjes die geen gewone melk lusten.
pi_90014832
Dn drinken ze maar geen melk :D
Het is niet dat ze het nog echt nodig hebben als ze boven een jaar zijn :)

Asy, dikke kus
  donderdag 16 december 2010 @ 21:26:30 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90018711
Hier heeft Harry ook al eens gewone melk gehad. Toen was hij 9,5 maand. Geen hele bekers maar wel een paar flinke slokken
in Parijs bij het ontbijt, want meneer beliefde de pap niet die ik gemaakt had van gekolfde melk dus toen waren mijn borsten leeg...

*O* voor Tessa!

free, hoe is het gisteren gegaan met de tomaat?
pi_90018826
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:26 schreef freecell het volgende:
Dn drinken ze maar geen melk :D
Het is niet dat ze het nog echt nodig hebben als ze boven een jaar zijn :)

Asy, dikke kus
De oudste van mijn zus (in november 4 jaar geworden) drinkt dus nog elke dag twee bekers groeimelk :D
pi_90020949
Tessa *G* wat goed *G*

asy :* harry nou eens gaan slapen!

ik verklaar ons weer beter
pi_90021579
Whoohoo een mobiele Tessa ^O^

dracu, wat fijn dat jullie weer beter zijn.

Ik verbaas me er telkens weer over hoe goed mijn mopje al kan communiceren. Ze weet heel goed duidelijk te maken wat ze wil en ze zegt Pvvv tegen de poes en soms ook Pvvv Aaah (poes aai). Mama is mmmmmamama en bij het verschonen zegt ze vaak Bah *) Ze schudt ook met haar hoofd als iemand nee zegt :D
pi_90021580
Ik doe weer eens een poging om te reageren! ;)

Elyas, nog gefeliciteerd met je verjaardag!! :)

En Tessa komt vooruit!! *O* *O*

Isa is gisteren weer naar het CB geweest. Ze weegt nu 8145 gram en is 72,5 cm lang. Een klein en fijn meisje dus! :) De prikjes gingen verder wel goed, gelukkig!
pi_90021592
draculettetje wat heerlijk om te horen dat je jezelf weer beter verklaart :)

Wij zijn hier druk bezig met een kerstgeschenk voor de ouders van P. en de peter van Thomas. Een bureaukalender met foto's van Thomas. Hopelijk vinden ze het een leuk cadeau. Er komt natuurlijk nog iets anders bij, maar dat is zo een extraatje :)

Voor mijn ma en mijn zus worden het gewoon foto's die ze in een kader kunnen stoppen. Ze zijn niet echt aan kalenders ;)
pi_90029897
Hallo lieve allemaal. Het is vandaag 17 december; Rienk is jarig! Rienk is 1 en ó wat is het snel gegaan!

Jullie eerste ontmoeting met Rienk:

Daarna vouwde hij wat uit:

Zijn eerste kerst O+

Wilde gauw al zitten;

Kreeg zn eerste hap :')

Ging staan:

Is mooi;

Loopt:

is ondeugend >:)

Is mijn mooie vent die nu gewoon één jaar is O+

En dat betekend dat we door verhuizen naar het volgende topic. Dag lieve allemaal! Tot gauw!

:W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90030580
Rienk is gewoon alleen maar gegroeid, haha, wat herkenbaar al op die oudere foto's! Gefeliciteerd en tot straks in het andere topic! *O*
pi_90030625
oh Rienk O+

1 jaar!!! Gefeliciteerd jongen ^O^

prachtig...die laatste foto (en die tweede O+ )
  vrijdag 17 december 2010 @ 07:38:36 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90030650
Rienk! Hartelijk gefeliciteerd met je 1e verjaardag.
Je bent al een hele grote jongen!
  vrijdag 17 december 2010 @ 07:42:41 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90030673
Rienk, van harte gefeliciteerd leaf lyts jonkje! *O*
Maak er een mooie dag van met papa en mama.
  vrijdag 17 december 2010 @ 08:42:57 #142
300054 Marlinde
pi_90031317
Rienk! *O* Van harte gefeliciteerd kereltje! :* Een hele fijne dag!
Wat een leuke foto's! O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_90031370
Wat is het toch een mooi ventje O+ Gefeliciteerd kleine grote man *O*
  vrijdag 17 december 2010 @ 09:09:05 #144
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_90031682
Wat een lekker menneke is het toch!!
Van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
Vlindur en man ook super proficiat met jullie geweldige zoon!!
Heel veel plezier vandaag, maak er een gezellige dag van!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_90031693
gefeliciteerd Rienk *O*
geef ook je papa en mama maar een dikke zoen :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_90032290
Gefeliciteerd Rienk!
Wat een grote vent ben je toch ook al...

Hier is het allemaal weer een grote ellende. Lars' verkoudheid is nooit helemaal over geweest, en is nu weer helemaal opgelaaid. Hij heeft weer opnieuw koorts, hoest keiveel, heeft veel (veel!) snot, uit z'n neus en z'n ogen en wie weet waar allemaal nog meer... het was vanochtend zo'n hoopje ellende, hij huilde niet eens meer.. Lag alleen maar een beetje uit protest te piepen en te kreunen alsof hij de kracht niet had om flink uit te halen.
En z'n vader en ik zijn allebei ook al allesbehalve fit. Buikgriepjes enzo. Hebben deze week nog niet fatsoenlijk gegeten eigenlijk.

M'n mannen gaan zometeen saampjes naar de huisarts. Ik hoop toch zo dat die iets voor ons kan doen...
pi_90032985
*O* HOERA *O*
Rienk, mooie jongen, van harte met je 1ste verjaardag.

Heel veel plezier vandaag!

(ook voor je papa en mama-familie-vrienden etc).
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:39:39 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90041498
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:44 schreef Shandaly het volgende:
Gefeliciteerd Rienk!
Wat een grote vent ben je toch ook al...

Hier is het allemaal weer een grote ellende. Lars' verkoudheid is nooit helemaal over geweest, en is nu weer helemaal opgelaaid. Hij heeft weer opnieuw koorts, hoest keiveel, heeft veel (veel!) snot, uit z'n neus en z'n ogen en wie weet waar allemaal nog meer... het was vanochtend zo'n hoopje ellende, hij huilde niet eens meer.. Lag alleen maar een beetje uit protest te piepen en te kreunen alsof hij de kracht niet had om flink uit te halen.
En z'n vader en ik zijn allebei ook al allesbehalve fit. Buikgriepjes enzo. Hebben deze week nog niet fatsoenlijk gegeten eigenlijk.

M'n mannen gaan zometeen saampjes naar de huisarts. Ik hoop toch zo dat die iets voor ons kan doen...
Och arme jullie maar vooral arme Lars...
Veel beterschap!
pi_90043980
Ach, arme Lars, wat zei de HA?

Hier gaat tomaat geloof ik goed :) Althans... dat dacht ik, haha :D
Geen gillen, geen spugen, geen eczeem :+

Nou denk je: waarom twijfelt ze dan nog?

Nou, hij heeft sinds vandaag vlekjes op zijn romp. Verder vrolijk, aan het oefenen met aan één hand staan en hij probeert los te staan, blij, geen koorts, soms gefrustreerd door omvallen, maarhij doet het gewoon goed, incl. één goed slaapje per dag ( en soms nog een mini-nap)

Dus het is helemaal niet een allergisch beeld.... Maargoed, hij is wel gevlekt :')
Als de vlekken weg zijn stop ik er weer tomaat in, kijken wat er dan gebeurt ;)
pi_90045439
Lieve Rienk, papa en mama, van harte gefeliciteerd!! *O*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')