abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 december 2010 @ 13:07:16 #1
862 Arcee
Look closer
pi_89830046
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_89830070
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 07:56 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat zoontje zei ook aan het einde, dat zijn moeder ergens heen was waar ze helemaal opnieuw kon beginnen en een nieuw leven kon beginnen. Reincarnatie????

Ik vond het een opmerkelijke opmerking van een 10 jarige. Meestal is het, het verhaal van de hemel of dat mama een sterretje geworden is.
Zo is het hem waarschijnlijk verteld.
pi_89830727
Een tien jarige gelooft denk ik ook niet meer in een hemel en een mama ster
pi_89830761
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:26 schreef Pannenkoeken het volgende:
Een tien jarige gelooft denk ik ook niet meer in een hemel en een mama ster
Je zou ze de kost moeten geven.
  zondag 12 december 2010 @ 13:28:23 #5
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_89830809
Ik kijk nooit naar dit programma, maar kwam er gister toevallig langs.
vond het wel aangrijpend met die kindertjes en die pa
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_89831236
Kind gelooft in reincarnatie, mss heeft zijn moeder hem dat wel verteld. Zij was in NL toch ook wat 'zweverig' bezig met reikietoestanden?

/te nuchter for that :P
pi_89831689
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:42 schreef Bluezz het volgende:
Kind gelooft in reincarnatie, mss heeft zijn moeder hem dat wel verteld. Zij was in NL toch ook wat 'zweverig' bezig met reikietoestanden?

/te nuchter for that :P
Ja, nou je het zegt. Ik geloof ook niet in al die flauwekul maar als het zo'n jongetje helpt om het op die manier te verwerken dan vind ik het eigenlijk wel mooi.
  zondag 12 december 2010 @ 14:47:48 #8
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_89833403
Wij zijn zelf ook vertrokken :) En wonen alweer een tijdje in Noorwegen.
En nee, we hebben geen eigen toko, we werken allebei voor een baas.
Wat mij elke keer weer opvalt bij de uitzendingen van Ik vertrek is het gebrek aan voorbereiding.
De taal nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving.....
Dat je een sprong in het diepe wil maken kan ik me voorstellen, dat hebben wij tenslotte ook gedaan, maar met zo'n gebrek aan voorbereidingen.....
Al moet ik toegeven, meestal komt t wel op z'n pootjes terecht. ;)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_89834108
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:47 schreef KarinJ. het volgende:
Wij zijn zelf ook vertrokken :) En wonen alweer een tijdje in Noorwegen.
En nee, we hebben geen eigen toko, we werken allebei voor een baas.
Wat mij elke keer weer opvalt bij de uitzendingen van Ik vertrek is het gebrek aan voorbereiding.
De taal nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving.....
Dat je een sprong in het diepe wil maken kan ik me voorstellen, dat hebben wij tenslotte ook gedaan, maar met zo'n gebrek aan voorbereidingen.....
Al moet ik toegeven, meestal komt t wel op z'n pootjes terecht. ;)
Die situatie die jij beschrijft, (taal niet/ nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving) dat is qua tv programma natuurlijk wel het meest interessant ;) .

Maar het gaat bij jou/ jullie goed? Super zeg, zo'n stap!
pi_89841993
Wat mij ook nog opviel was die kok die bij die vader met die vier kinderen werkt.
Zó vol begrip en vastbesloten om het die kinderen naar de zin te maken. Hulde aan de man!
  zondag 12 december 2010 @ 18:50:09 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89842133
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:46 schreef LaTourette het volgende:
Wat mij ook nog opviel was die kok die bij die vader met die vier kinderen werkt.
Zó vol begrip en vastbesloten om het die kinderen naar de zin te maken. Hulde aan de man!
Die man was zelf ook zijn vrouw kwijtgeraakt en had een klein dochtertje, dus heel begrijpelijk dat hij zo reageerde. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89846523
Tja, deze keer dus niet lachen, gieren en brullen om dom gedoe van de emigranten.

Dat eerste verhaal vond ik erg sneu dat die mensen moesten besluiten om terug te gaan. Ze hadden door hard werken er iets moois van gemaakt. Ze gaan dus terug voor die knul, maar ik vraag me wel af of zo iemand hier in Nederland wél zijn draai kan vinden. Iemand met een ernstige vorm van ADHD zit zichzelf volgens mij overal in de weg. Misschien dat als hun kinderen ouder zijn en het huis uit zijn ze misschien terug kunnen naar het buitenland om iets op te bouwen.

Het tweede verhaal was natuurlijk helemaal erg verdrietig. Eerlijk is eerlijk, eerst zat ik me super te ergeren aan die vrouw met haar "door mijn hand op jouw gezicht te leggen leg ik een directe verbinding met de kosmos". Maar het was natuurlijk erg triest dat ze kwam te overlijden. Sterkte gewenst aan die vader met z'n 4 kindertjes!
pi_90109247
Is het seizoen weer afgelopen?
  zondag 19 december 2010 @ 02:20:08 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90110773
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 01:29 schreef Greetings het volgende:
Is het seizoen weer afgelopen?
Ik ben niet de enige die zich dit afvroeg.
Keek in de vooravond in de gids. Denk dat het af is.
Jammer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_90123579
Van de site:

quote:
'Ik Vertrek' is weer terug in januari 2011 met nieuwe afleveringen.
Op 8- en 15 januari zenden we herhalingen uit van Ik Vertrek. Op vrijdag 14 januari start een nieuwe reeks!
Wat we tegemoet kunnen zien die dag:

quote:
Uitzending zaterdag 8 januari 22.30 uur (herhaling):

Eerder was in ‘Ik Vertrek’ te zien hoe de familie Van Broekhuizen, bestaande uit moeder Hilde, vader Peter-Paul en hun puberzonen Johan-Willem (16), Peter-Jan (14), Jaap-Paul (12) en Floris-Maurits (8), naar Zwitserland vertrok om daar een eigen pension met restaurant te beginnen.

Ook Rob en Sybil Heijne emigreerden met hun kinderen Kick (9), Goldie (8) en Jip (6). Zij vertrokken naar Duitsland om er een hotel voor mensen met, of herstellende van kanker, op te richten. Beide families gingen een toekomst vol verwachtingen, dromen, maar ook onzekerheden tegemoet.

In Zwitserland runt de familie Van Broekhuizen inmiddels een goedlopend pension, maar Peter-Paul is samen met zoon Johan-Willem eigenlijk de enige die het naar z’n zin heeft. Hilde en de andere jongens zouden liever vandaag dan morgen terugkeren naar Nederland, maar aan remigratie op korte termijn hangt in Zwitserland een prijskaartje…

In Duitsland maken Rob en Sybil zich op voor een speciaal kinderweekend. Hun werk is zó nieuw en onbekend dat Rob vaak de boer op moet om er aandacht voor, en sponsors bij te vinden. De blije gezichten van soms ernstig zieke kinderen en ouders geven het stel daaretnegen zoveel energie dat er vrolijk, maar keihard wordt doorgewerkt.
Nou, ik ben benieuwd hoe het Peter-Paul, Johan-Willem, Peter-Jan, Jaap-Paul en Floris-Maurits zal vergaan!
  zondag 26 december 2010 @ 22:21:50 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90472265
Vandaag op Ned 2 om 23:55 een documentaire over een soort van Ik Vertrek:

De boer die zou gaan emigreren...

Documentaire. Op oudejaarsdag 2006 hakt de karakteristieke veehouder Heijmen Brouwer (61) uit Leusden de knoop door. Samen met zijn voltallige veestapel, blinde knecht Hendrik (77) en nieuwe vriendin Janine (42) wil hij emigreren naar Frankrijk. Boer Brouwer is de strakke landbouwregels en de voortdurende controles in Nederland namelijk spuugzat. Opnieuw beginnen in Frankrijk was altijd al zijn levensdroom want 'daar houden ze nog wel van boeren'. Maar al snel volgt een reeks van obstakels en problemen. De camera registreert even genadeloos. De emigratie lijkt tot mislukken gedoemd. Toch blijft het tot het einde spannend. Want gaat hij nu wel of niet? Een hilarisch, dramatisch en aandoenlijk portret van één van de laatste vrije boeren die niet meer kan aarden in het huidige Nederland en de vrijheid zoekt. Brouwer: 'Het vertrek van de boeren is het einde van de vrijheid van een volk.' Over een man die op zijn oude dag zijn eigen kop volgt en alsnog zijn levensdroom wil verwezenlijken. Over het verschil tussen boerenwijsheid en boereneigenwijsheid, de marges tussen onder en boven de wet en over boerenerfgoed dat verdwijnt uit het moderne Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 december 2010 @ 22:33:19 #17
42366 Staal
pi_90472883
Toffe kijktip. Ik kijk mee.
Un certain jeune homme
  zondag 26 december 2010 @ 22:38:48 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90473217
quote:
6s.gif Op zondag 26 december 2010 22:33 schreef Staal het volgende:
Toffe kijktip. Ik kijk mee.
Ik neem het op. Wordt anders te laat voor de morgen moeten werkende vrouw des huizes.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 december 2010 @ 00:31:38 #19
42366 Staal
pi_90478656
Ik hoop dat boer Brouwer beseft dat het belastingbetalen in Frankrijk helemaal niet boervriendelijk is.
Zoveel mensen gaan hier stuk op.

Traag portret maar wel aardig om te kijken.
Un certain jeune homme
  maandag 27 december 2010 @ 00:56:02 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90479643
Ik zit nu een stukje te bekijken en word er een beetje triest van.
Snap niet dat zo een man nog een boerenbedrijf mag hebben. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_90480508
quote:
15s.gif Op maandag 27 december 2010 00:56 schreef golfer het volgende:
Ik zit nu een stukje te bekijken en word er een beetje triest van.
Snap niet dat zo een man nog een boerenbedrijf mag hebben. :{
Wat gaat er mis? (ik heb het niet gekeken)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_90492344
Het was een rare documentaire. Veel mooie sfeerplaatjes maar het verhaal werd naar mijn mening niet goed gebracht. Zo was mij niet duidelijk hoe hij aan die eerste boerderij in Frankrijk kwam. Het oude bedrijf hield ie kennelijk ook aan. Toen die eerste boerderij werd afgezegd (verkoper had problemen met de gemeente?) had ie vrij vlot een andere boerderij 50 km verder op. Waarom daar werd niet duidelijk. Leek me verder geen goede boer. Een man van 62 met een paar koeien en een halfblinde knecht van bijna tachtig. Beetje troosteloze bedoening.
  maandag 27 december 2010 @ 14:00:02 #23
42366 Staal
pi_90492707
Het was troosteloos inderdaad.
Un certain jeune homme
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:27:20 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90711924
Vanavond weer Ik Vertrek.
Ik weet niet of het weer een herhaling is of dat het een nieuwe aflevering is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_90712267
Weet ik ook niet, zeg het maar:

Vanavond
quote:
Als bakker Niek van Rijn op wintersportvakantie in Zwitserland is, ontmoet hij daar bergsporter en pensionhouder Ludy Bookelmann. Ondanks het leeftijdsverschil hebben de twee veel gemeen en raakt Niek ervan overtuigd dat zijn toekomst in de Zwitserse Alpen ligt. Hij keert terug naar zijn Haagse portiekflat, maar krijgt een paar maanden later de kans om samen met Ludy een pension met bar/restaurant in het Zwitserse dorpje Saas over te nemen. Vrienden en familie verbaasd achterlatend, vertrekt Niek halsoverkop naar Zwitserland om daar samen met z'n compagnon aan een ingrijpende verbouwing van 'Der Fliegende Holländer' te beginnen. Het wordt een race tegen de klok want hun zaak moet nog vóór het langverwachte skiseizoen open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')