Bij Morrowind zijn er wel een stuk meer, maar dat komt vooral omdat je voor elk soort wapen een eigen skill hebt ipv blade/blunt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:53 schreef Seam het volgende:
Oh shit ik dacht altijd dat het er veel meer waren
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:11 schreef karton het volgende:
[..]
Die Duitse stemmen zijn topkwaliteit, daar hoef je je iig geen zorgen om te maken. Verder went het Duits heel snel omdat het gewoon goed gedaan is.
Episch. Alleen jammer dat ik sinds het begin van mijn studie niet echt tijd meer heb voor leuke dingenquote:Op zondag 9 januari 2011 02:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.
Hier vermaak ik me wel mee tot de release van Skyrim denk ik
Nog meer mensen toevallig hier die deze mod gespeeld hebben? Zoja, wat vonden jullie ervan?
Ik zat helemaal op het begin vast toen je naar beneden flikkerde. Ik moest een torch aansteken maar die was nergens te bekennen. Ook door console commands een torch toevoegen lukte niet. Toen heb ik alles maar weer van mn computer afgeflikkerd.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit er nu een uurtje of 2 in. Ziet er prima uit.
Hier vermaak ik me wel mee tot de release van Skyrim denk ik
Nog meer mensen toevallig hier die deze mod gespeeld hebben? Zoja, wat vonden jullie ervan?
Behoorlijk baas. Wel intensief voor de hardware als je het er een beetje uit wilt laten zien.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Jonge hoe baas is het als je een monster zou kunnen bevriezen en em vervolgens met je hamer in duizend stukjes kan slaan
Dat is zo! Desalniettemind hoop ik dat de spreuken (vooral de aanvallende / destruction spells) er mooier uitzien dan in morrowind en oblivion, op de één of andere manier blijft het er wat doffig uitzien heb ik het idee!quote:Op zondag 9 januari 2011 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Behoorlijk baas. Wel intensief voor de hardware als je het er een beetje uit wilt laten zien.
Tijd om em weer eens op te pakken, heb geen idee waar ik was gebleven.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:30 schreef drumstickNL het volgende:
http://www.nehrim.de/indexEV.html
Voor mensen die wachten op Skyrim.
edit: Ik zie dat mensen het er al over hebben hier. Errrrg toffe mod.
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik doe niet mee aan al dat gegeil en gehype.
Kan het iig niet tegenvallen als ie uitkomt.
Ik wil 'm eigenlijk al pre-orderen als dat zou kunnenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:57 schreef karton het volgende:
[..]
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.
Dat zou wel chill zijn! Maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat het er is. Aangezien er tegenwoordig toch maar 3 á 4 toptitels per jaar uitkomen die ik wat aan vind, en dan mag de info best een beetje verspreid zijn! (al heb je wel gelijk soms met bepaalde games waarin ze teasers plaatsen met een aankondiging van een trialer, dat slaat helemaal nergens opquote:Op maandag 17 januari 2011 18:57 schreef karton het volgende:
[..]
Ik probeer ook weg te blijven van de hype maar het gaat zo moeilijk nu de eerste details bekend zijn. Waarom laten ze een dag voordat het spel in de winkel ligt niet weten dat ie de volgende dag uitkomt? Niet wachten tot de releasedatum, geen hypemachine maar gewoon lekker de volgende dag naar de winkel gaan om TES te kopen.
Om vervolgens 3 verschillende trailers uit te brengen met als 4e extra grote trailer. En die grote trailer bestaat dan uit 'de beste scenes' van de eerste 3 traildersquote:Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dat zou wel chill zijn! Maar ik vind het eigenlijk wel fijn dat het er is. Aangezien er tegenwoordig toch maar 3 á 4 toptitels per jaar uitkomen die ik wat aan vind, en dan mag de info best een beetje verspreid zijn! (al heb je wel gelijk soms met bepaalde games waarin ze teasers plaatsen met een aankondiging van een trialer, dat slaat helemaal nergens op)
quote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Je doet je naam niet echt eer aan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
Als ik bedenk hoe lang het nog duurt voor het spel überhaupt komt heb ik er al geen zin meer in.
[ afbeelding ]
Zondaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
Als ik bedenk hoe lang het nog duurt voor het spel überhaupt komt heb ik er al geen zin meer in.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef HyperViper het volgende:
Als ik bedenk hoe lang het nog duurt voor het spel überhaupt komt heb ik er al geen zin meer in.
[ afbeelding ]
Godnakende, dat klinkt wel allemaal heel vet idd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef wise het volgende:
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Godnakende, dat klinkt wel allemaal heel vet idd.
En het klinkt ook alsof ik misschien iets meer dan mijn videokaart zal moeten upgraden
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt aangezien het ook voor de xbox360 en ps3 uitkomt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:31 schreef karton het volgende:
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om m'n computer te gaan upgraden. M'n desktop is nu 3 jaar oud en tegen de tijd dat Skyrim uitkomt 4 jaar dus dan is het wel tijd om te gaan upgraden. Even afwachten hoe Skyrim het doet op het huidige systeem en anders eventueel upgraden.
Oblivion was er ook voor de Xbox maar dat was toch wel degelijk een pc-killer. Het is ook lang een belangrijke benchmark gebleven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:35 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt aangezien het ook voor de xbox360 en ps3 uitkomt.
Ik heb een overklokte core2quad opf 3.65 ghz met 4 gigabyte geheugen en een Radeon HD 5770. Daar zal ik het spel vast wel mee kunnen draaien maar ik heb geen zin om detail (flink) terug te moeten schroeven of om op non-native resoluties (1920*1080) te moeten spelen. En een beetje AA ben ik wel van.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:31 schreef karton het volgende:
[..]
Ik heb er 2x 3ghz (e8400) en een 8800gt inliggen en ik kan alles nog goed draaien. Ik speel eigenlijk altijd zonder AA dus dat scheelt sowieso al flink maar ik begin ook te vrezen dat Skyrim een computerkiller kan worden.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om m'n computer te gaan upgraden. M'n desktop is nu 3 jaar oud en tegen de tijd dat Skyrim uitkomt 4 jaar dus dan is het wel tijd om te gaan upgraden. Even afwachten hoe Skyrim het doet op het huidige systeem en anders eventueel upgraden.
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat iemand die een beetje een up to date pc heeft dit wel kan draaien, dat was oook alweer 3 jaar geleden denk ik?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oblivion was er ook voor de Xbox maar dat was toch wel degelijk een pc-killer. Het is ook lang een belangrijke benchmark gebleven.
Ik kon Oblivion destijd ook 'wel draaien' maar eerlijk gezegd wil ik het deze keer gewoon met alle toeters en bellen. Meen me te herinneren dat ik in Oblivion de draw distance oid flink heb moeten terugschroeven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar ik denk dat iemand die een beetje een up to date pc heeft dit wel kan draaien, dat was oook alweer 3 jaar geleden denk ik?
Mijn pc is nu ook alweer een jaar of twee oud, maar daar tyf ik dan maar een goeie videokaart in.
Daggerfall was ook al niet mals voor zijn tijd hoor.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:06 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Probleem met Oblivion was dan ook dat de engine niet geoptimaliseerd was voor de nieuwste ontwikkelingen destijds (denk aan multicore e.d.).
Je kunt met wat ini tweaks wel forceren dat ie meerdere threads gebruikt, maar dan nog is het niet optimaal genoeg.
Ik verwacht dat deze engine daar veel beter mee om kan gaan, en dus ook beter geoptimaliseerd is, en dus ook minder een pc killer zal zijn.
Then again, TES spellen zijn iig vanaf Morrowind altijd al pc killers geweest, dus wie weet
Mwa, ik verwacht dat het met een HD5770 nog wel goed te doen zal zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daggerfall was ook al niet mals voor zijn tijd hoor.
Maar ik verwacht voor alle toeters en bellen dat ik minstens een nieuwe gpu nodig heb.
Mwa, als ik kijk naar jou specs, en de gemiddelde recommended specs is het nog niet echt nodig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, ik zie het wel. Als het spel uitkomt is deze config weer een jaar of 2 oud. Een nieuwe TES is wel voldoende reden om te upgraden mocht dat nodig/wenselijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |