Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jarenquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:14 schreef RickoKun het volgende:
Daarbij zijn er veel meer mogelijkheden gameplay-gerelateerd voor de PC (want kan meer programmering aan, meer geheugen), en dan heb ik het niet over de simpele fast travel knoppen.
Daarom zijn al die games de afgelopen 5 jaar (en de toekomstige 3) hetzelfde, omdat die consoles een stop op de knop hebben. Beter dan HDR wordt het de komende tijd niet.
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:16 schreef Seam het volgende:
[..]
Mass Effect was in eerste instantie alleen voor de 360 en dat was de vernieuwendste RPG van de laatste jaren
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:22 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar er valt zoveel meer te doen, er worden dingen weggelaten omdat de consoles het niet aankunnen. Zoals bij oblivion dat je indoor (steden) en outdoor (landschap) hebt, dat was bij Morrowind niet het geval.
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:24 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee daar heb je wel gelijk in, maar zelfs dan is Oblivion nog altijd gigantisch.
Maar we zouden stoppen met deze discussie
Onze ideeen die we graag in Skyrim terug willen zien. Ik vond bij Morrowind dat afgesloten deel bij de bergen echt vet. Het was moeilijk om het daar vol te houden en er waren meer geheimen verborgen, zoals de tempels waar je de Dweomer artefacten moest halen. De Oblivion Planes vond ik in eerste instantie supervet, maar het maakte het einde wel minder stoer. Zou veel bruter zijn geweest als dat zich ook in een Plane afspeelde.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
WE!? WEEEEEEEEEE!?!?!?!?!?!?!?!???!?!?!?!?!
Mwah ik vond het wel interessant om te bediscussiëren
Maarja waar moeten we het nu anders over hebben? Er is niks bekend behalve dan die trailer en dat het met een nieuwe engine wordt gemaakt.
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:38 schreef STING het volgende:
De Oblivion planes vond ik juist heel erg eentonig en saai.
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:43 schreef Desunoto het volgende:
Als je er eentje verkent had, had je alles al gezien.
Wat ik vooral wil zien is dat het zogenaamde "level scaling" aangepast wordt. Niet dat het compleet weg moet, maar dat je niet meer alleen super sterke beesten tegenkomt. De minder sterke wezens moeten ook blijven. Dan heb je wel het gevoel dat je sterker wordt. En eigenlijk zouden ze terug moeten naar een basissysteem: je krijgt experience naarmate je quests doet en dingen vermoord. En die je dan gewoon kan verdelen over je verschillende attributen.
Jup, mee eens.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Ik ookquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik bedoel juist voor de finale een unieke Plane, met echt een soort van stad/fort waar in je moest infiltreren. Nu vond ik de finale nogal flets.
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is juist het meest onderscheidende van TES. Vind dit altijd perfect werken en je hebt echt het gevoel dat je dingen aan het trainen bent. Nee het zou juist andersom moeten, meer RPG's moeten dit systeem gebruiken.
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo?
quote:Op vrijdag 17 december 2010 14:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vond dat juist altijd het grootste nadeel... Ik bedoel, hoe kan je nou geen XP krijgen als je de halve wereld hebt gered, puur omdat je niet gesprongen hebt ofzo? Nee, van mij mag Skyrim het normale XP-systeem gebruiken zoals alle andere games dat doen.
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je niet springt zal je er ook niet beter in worden, wat vind je daar onlogisch aan?
Je bent een newbie zo te zienquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik niet spring word ik niet beter in springen in alle RPG's. Maar in TES word ik in niets beter als ik niet spring en acrobatics als primary skill heb. Dat is toch klets.
Nee hoor.quote:
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.quote:Als je springt en je levelt daarin als misc skill dan voegt het juist toe bij de bonussen (x3, x5) als je een nieuw level bereikt. Hierdoor kun je juist snel levelen naar 100 punten bij iedere attribute.
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Weet ik. Maar je moet je primary skills gebruiken anders level je niet. En dat is gewoon verrot.
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar mijn waerde Bart, je gaat niet een winning formula veranderen, wat Seam al zei; dát is juist wat TES onderscheidt van die miljarden anderen.
Als jij veel gaat schieten met een geweer, word je er toch ook beter in? Dan word je toch niet ineens beter in het sneaken?
Maar dat vind ik ook juist leuk hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo. Ik ben er gewoon nooit zo'n fan van geweest. Aan het begin kies je je skills, en dan denk je: acrobatics, da's handig, primary skill. En dan ga je spelen en dan blijkt dat je het eigenlijk niet gebruikt. Met elke andere RPG geen probleem, je spendeert gewoon je XP aan andere skills. Maar in TES heb je dan een probleem omdat je (bijna) niet levelt als je een paar van die skills zo hebt.
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef Bart het volgende:
Precies, dan moet je weer opnieuw beginnen, en daar heb ik echt een hekel aan. Ik wil spelen van het begin tot het eind en dan klaar. En als het een goed spel is, dan nog een keer. Maar niet 8x hetzelfde stukje binnen korte tijd
.
Perfect niet nee, maar het lukt altijd wel zó dat ik er prima van het begin tot het eind mee kan spelenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:18 schreef Seam het volgende:
[..]
En dit probleem heb je niet bij andere RPG's? Want je wil toch juist een perfect character hebben en dat lukt je nooit in een keer. Sterker nog, ik ben teleurgesteld als dat wel kan.
Je brengt het perfect onder woordenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]Ja maar......de TES games hadden altijd al zo iets!
Trouwens, waar je wel gelijk in hebt, is dat het epische gevoel wel wat beter mag. Niemand weet aan het eind van het spel dat jij die ultimate baas bent. Niemand die je bedankt etc etc.
Ik wil aan het eind gewoon ook van die npc's horen hoe kenservet ik wel niet ben, en dat alle bitches mij in de mond willen nemen.
...bij wijze van.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:21 schreef HyperViper het volgende:
Ik heb vernomen dat het spel gaat draaien op een aangepaste Quake 2 engine; wordt badass.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |