abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2010 @ 12:24:09 #176
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_89828613
quote:
8s.gif Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht. :(
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 12:24:19 #177
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89828623
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:20 schreef Montov het volgende:

[..]

Katerposts zijn niet de moeite om te lezen.
Blijkbaar wel de moeite om op te reageren. :6
Carpe Libertatem
pi_89829181
quote:
8s.gif Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht. :(
Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?
pi_89829286
Het is me net opgevallen dat die acteur die Anakin Skywalker speelt, lijkt op Dolph Lundgren als He-Man.
pi_89829406
O, ik denk dat het volgende maand helemaal misgaat in Soedan. Ik zeg dat even, want dan kunnen we volgende maand terugkijken en zeggen: O, Monidique, je bent geweldig, wat een ziener! Vertel ons meer!

Bij deze dus.
  zondag 12 december 2010 @ 12:52:16 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89829598
Januari is overal een ellendige maand.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89829639
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
Christus te paard, die achterlijke reacties van een paar van die autochtonen net bij "de Wandeling" (KRO programma). Hemeltje lief zeg. Moet meteen denken aan bekrompen moderators als Lavenderr.
Mutant probeer het een beetje netjes te houden hier naar je medeusers ;). Voor deze vergelijking hebben we vandaag de naam van MrX1982 beschikbaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 12:54:23 #183
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89829663
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?
En wat gebeurt er dan met de inkomsten van dat belasten? Nu komt het percentage wat daadwerkelijk iets voor het mileu zou moeten doen nog niet eens in de dubbele cijfers tengoede.

Volgens mij wordt er nog behoorlijk gerookt en best aardig rondgereden in auto's terwijl de percentages belasting rond de 3/4 van de productprijs zit. Belasten voor noodzakelijke of gewilde producten heeft zich nou niet echt bewezen als goed middel om gedrag te veranderen. Mensen willen roken, moeten zich vervoeren en hebben energie nodig om te overleven en voor vermaak.

De vrije markt biedt al steeds meer zuinigere apparaten, ookal neemt de eigenlijke noodzaak voor energie toe. LED-TV's, HR-ketels, etc. alles wordt zuiniger, verbruikt minder energie, dus de vrije markt doet er op die manier genoeg aan.

De vrije markt kan in Nederland echter weinig doen aan de energielevering, want daarin is ze afhankelijk van de (lokale) overheden.

De vrije markt zal niet snel ruimte krijgen om van alles te doen, dus als ik even meega in het etatisme is kernenergie, tot er degelijke kernfusie is, de weg om te gaan. Dus niet meer fossiele brandstofcentrale's of koeienpoepverbrandfabrieken en vervolgens de eindgebruiker belasten. Energie is iets wat je bij de producent moet 'aanpakken', niet bij de eindgebruiker. Een zwik plasmaschermen gevoed door kernenergie is vele malen minder schadelijk dan een oldskool TV gevoed door kolencentrale's.

Bovendien is maakbaarheid makkelijker als je een paar honderd van de energieproducten aan moet pakken dan 17 miljoen mensen hun lampaanzetgedrag te veranderen.
Carpe Libertatem
pi_89829716
quote:
Energie is iets wat je bij de producent moet 'aanpakken', niet bij de eindgebruiker.
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 13:00:31 #185
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89829827
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?
Carpe Libertatem
  zondag 12 december 2010 @ 13:01:26 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89829854
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89829896
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?
Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.
pi_89830306
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.
Ook zorgt relatief dure energie voor meer innovatie op het gebied van energieefficiënt produceren.
pi_89830360
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.
Jij hebt de mavo nog niet afgemaakt :6 . Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.
  zondag 12 december 2010 @ 13:24:41 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89830681
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2010 13:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij hebt de mavo nog niet afgemaakt :6 . Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.
http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914

Nee, er is een boek geschreven door een linkserd die stelt dat wij het niet ''weten''. En ik acht dat soort mensen toch wel ietsie intelligenter als jij :6
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 13:24:45 #191
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89830683
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.
Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.
Carpe Libertatem
  zondag 12 december 2010 @ 13:25:48 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89830718
http://www.elsevier.nl/we(...)liticus-van-2010.htm

Arme EG, als hij dit leest dan draait hij helemaal door denk ik _O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 12 december 2010 @ 13:31:19 #193
327391 GoodOldDays
Barba non facit philosophum
pi_89830906
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.
Niet alleen van je gemeente, maar ook van mij de achterbuurman :) Wat haal je in je rare hoofd om zo'n herrie ding achter inde tuin te willen. Opzoute met etc.etc. _O-
Décolleté: iets dat ophoudt waar het vermoeden zekerheid wordt.
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 13:32:33 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89830940
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 13:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.
Ook zorgt relatief dure energie voor meer innovatie op het gebied van energieefficiënt produceren.
Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.

De overheid loopt altijd achter de feiten aan. Je hebt geen subsidie nodig, want de subsidie komt altijd achteraf, hier en daar een uitzondering daargelaten. Subsidie zorgt voor dingen als een Prius, dure productie, veel propaganda en schadelijker voor het mileu.
Carpe Libertatem
  zondag 12 december 2010 @ 13:33:37 #195
327391 GoodOldDays
Barba non facit philosophum
pi_89830969
of te wel het nimby-principe

quote:
NIMBY is een acroniem van het Engelse Not In My Back Yard (Niet in mijn achtertuin). Het begrip wordt in de ruimtelijke ordening gebruikt om aan te duiden dat veel mensen wel gebruik willen maken van voorzieningen, maar er geen hinder van willen ondervinden. Zo willen veel mensen in een auto rijden, maar wil bijna niemand dat in zijn directe omgeving een nieuwe verkeersweg wordt aangelegd vanwege de geluidsoverlast of aantasting van het landschap.

Décolleté: iets dat ophoudt waar het vermoeden zekerheid wordt.
pi_89831055
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914

Nee, er is een boek geschreven door een linkserd die stelt dat wij het niet ''weten''. En ik acht dat soort mensen toch wel ietsie intelligenter als jij :6
Van deze post wordt niemand iets wijzer ;). Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb :D
  † In Memoriam † zondag 12 december 2010 @ 13:39:45 #197
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89831143
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:
Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb :D
Ja, dat de overheid alles op kan lossen. O+
Carpe Libertatem
  zondag 12 december 2010 @ 13:40:31 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89831171
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Van deze post wordt niemand iets wijzer ;). Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb :D
Dat kan, maar toch weet jij mij er niet van te overtuigen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89831174
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.

De overheid loopt altijd achter de feiten aan. Je hebt geen subsidie nodig, want de subsidie komt altijd achteraf, hier en daar een uitzondering daargelaten. Subsidie zorgt voor dingen als een Prius, dure productie, veel propaganda en schadelijker voor het mileu.
Subsidie kan wel degelijk helpen om voor een doorbraak te zorgen voorbepaalde technieken zoals nu bij onze Oosterburen waar zonneenergie flink door begint te breken door een subsidieregeling. En die hogere vraag zorgt dat de producenten willen en kunnen investeren in massaproductie en dat zorgt voor lagere prijzen. Maar ook voor de windparken op zee zitten we nu in een fase dat het belangrijk is dat de producenten van die stroom hun product af kunnen zetten.

p.s. dat schadelijker voor het milieuverhaal over de Prius is bepaald niet bewezen ;).
pi_89831188
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2010 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, dat de overheid alles op kan lossen. O+
Sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')