quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht.
Blijkbaar wel de moeite om op te reageren.quote:Op zondag 12 december 2010 12:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Katerposts zijn niet de moeite om te lezen.
Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Godverdomme, had ik een heel betoog tegen Monidique gehouden in NWS over klimaatellende en waarom belasting geen goed middel is daarvoor en heb ik daarvoor mij katerhoofd gebroken is het kuttopic dicht.
Mutant probeer het een beetje netjes te houden hier naar je medeusersquote:Op zondag 12 december 2010 09:42 schreef Mutant01 het volgende:
Christus te paard, die achterlijke reacties van een paar van die autochtonen net bij "de Wandeling" (KRO programma). Hemeltje lief zeg. Moet meteen denken aan bekrompen moderators als Lavenderr.
En wat gebeurt er dan met de inkomsten van dat belasten? Nu komt het percentage wat daadwerkelijk iets voor het mileu zou moeten doen nog niet eens in de dubbele cijfers tengoede.quote:Op zondag 12 december 2010 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, als je wilt dat het probleem opgelost kan worden op een vrije-markt-manier en dat eigen verantwoordelijkheid prevaleert boven collectieve verantwoordelijkheid, dan zul je de schadelijke uitstoot van broeikasgassen moeten gaan belasten. Zeg het maar, hoe wil je het anders doen? Wat is het alternatief?
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.quote:Energie is iets wat je bij de producent moet 'aanpakken', niet bij de eindgebruiker.
En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?quote:Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.
Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.quote:Op zondag 12 december 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dat zou dus een belasting op broeikasgasuitstoot zijn.
Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?
Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.quote:Op zondag 12 december 2010 13:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En behalve energie, wat mensen sowieso gaan gebruiken, duurder maken helpt dat hoe?
Jij hebt de mavo nog niet afgemaaktquote:Op zondag 12 december 2010 13:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, er is bestaat geen CO2 probleem.
http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914quote:Op zondag 12 december 2010 13:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij hebt de mavo nog niet afgemaakt. Dus dan nemen we de onzin die je nu uitkraamt even niet serieus.
Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.quote:Op zondag 12 december 2010 13:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je maakt energie niet duurder, je maakt broeikasgasuitstoot duurder. Zoals je zegt, er zijn kerncentrales, er is windenergie, zonne-energie. Op deze manier, door eigen verantwoordelijkheid te bepleiten, zorg je ervoor dat je de markt z'n werkt laat doen, in plaats van iets opleggen door de overheid, waar je naar lijkt te verlangen.
Niet alleen van je gemeente, maar ook van mij de achterbuurmanquote:Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lijkt mooi, maar die vrijheid heeft de markt niet in Nederland. De overheid bepaalt hoe of wat. Bouw voor de humorgrap eens een windmolen in je achtertuin, voor je eigen energie en maak een blog over de hilarische tegenstand wat je krijgt van je gemeente voor je zorgt dat er iets van vrije markt is.
Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.quote:Op zondag 12 december 2010 13:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alternatieve vormen van energieopwekking worden dan aantrekkelijker zodat de totale belasting van het milieu kan dalen. Het gaat niet om het duurder maken van kolenstroom maar om het aantrekkelijker maken van 'groene' energie.
Ook zorgt relatief dure energie voor meer innovatie op het gebied van energieefficiënt produceren.
quote:NIMBY is een acroniem van het Engelse Not In My Back Yard (Niet in mijn achtertuin). Het begrip wordt in de ruimtelijke ordening gebruikt om aan te duiden dat veel mensen wel gebruik willen maken van voorzieningen, maar er geen hinder van willen ondervinden. Zo willen veel mensen in een auto rijden, maar wil bijna niemand dat in zijn directe omgeving een nieuwe verkeersweg wordt aangelegd vanwege de geluidsoverlast of aantasting van het landschap.
Van deze post wordt niemand iets wijzerquote:Op zondag 12 december 2010 13:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://videHenk Blekero.elsevier.nl/11818914
Nee, er is een boek geschreven door een linkserd die stelt dat wij het niet ''weten''. En ik acht dat soort mensen toch wel ietsie intelligenter als jij
Ja, dat de overheid alles op kan lossen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:
Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb
Dat kan, maar toch weet jij mij er niet van te overtuigen.quote:Op zondag 12 december 2010 13:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van deze post wordt niemand iets wijzer. Maar reken maar dat ik op het vakgebied van milieu en klimaat aardig wat kennis heb
Subsidie kan wel degelijk helpen om voor een doorbraak te zorgen voorbepaalde technieken zoals nu bij onze Oosterburen waar zonneenergie flink door begint te breken door een subsidieregeling. En die hogere vraag zorgt dat de producenten willen en kunnen investeren in massaproductie en dat zorgt voor lagere prijzen. Maar ook voor de windparken op zee zitten we nu in een fase dat het belangrijk is dat de producenten van die stroom hun product af kunnen zetten.quote:Op zondag 12 december 2010 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor alternatieve vormen, maar dan zonder subsidie.
De overheid loopt altijd achter de feiten aan. Je hebt geen subsidie nodig, want de subsidie komt altijd achteraf, hier en daar een uitzondering daargelaten. Subsidie zorgt voor dingen als een Prius, dure productie, veel propaganda en schadelijker voor het mileu.
Sowieso.quote:Op zondag 12 december 2010 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, dat de overheid alles op kan lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |