Is dat een broodje Schnitzel?quote:Op donderdag 16 december 2010 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Schnitzelsemmeln!![]()
zo lekker
In NL nergens te koop dus dan zelf maar maken
Neem het van je aan. Het klinkt als een aardige snack. Veel lekkerder dan een gepaneerde kipburger o.i.d. Die zijn te dik.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
broodjes, het is meervoudmaar ja, inderdaad
Dit wil ik ook graag weten.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat zijn omafrieten??Ik hou van frietjes uit de oven
Dezequote:Op donderdag 16 december 2010 19:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat zijn omafrieten??
Ik hou van frietjes uit de oven
wanneer ga ik er eentje voor je klaarmaken?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Neem het van je aan. Het klinkt als een aardige snack. Veel lekkerder dan een gepaneerde kipburger o.i.d. Die zijn te dik.
Uhhuhquote:Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wanneer ga ik er eentje voor je klaarmaken?![]()
omafrites zijn lekker !
dit was mn brunch om 17.30uquote:Op donderdag 16 december 2010 21:23 schreef FutureFairytale het volgende:
omelet ham/kaas zonder brood
Mensen willen ook echt nooit hun eigen frieten maken he?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:25 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Deze
[ afbeelding ]
Zit echt superweinig in, geen troep, tis gewoon aardappel en zonnebloem olieBij gebrek aan goeie aardappels om ze zelf te maken doe ik wel eens deze, echt suuuuperlekker
Patat/Friet snijden is 2 min werk, maar om er uber- patatas frites van te maken, moet je die schijfjes eerst 5 min koken. Ik heb frietjes in de vriezer liggen, voor als ik lui ben, maar anders maak ik ze lekker zelf (dat doe je in de tijd, dat je met de overige gerechten bezig bentquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Mensen willen ook echt nooit hun eigen frieten maken he?.
Ik drink nog een glaasje wijn en dan snurken.
Patat/friet snijden neemt echt wel iets meer tijd in beslag dan 2 minuten. Weet niet waar je vandaan komt maar hier zijn patat of friet geen schijfjes maar aardappels gesneden tot stengeltjes. Je kunt ook koken met 150 graden in vet dat gaat makkelijker. Wel ook laten afkoelen voor het afbakken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:30 schreef edcetera het volgende:
[..]
Patat/Friet snijden is 2 min werk, maar om er uber- patatas frites van te maken, moet je die schijfjes eerst 5 min koken. Ik heb frietjes in de vriezer liggen, voor als ik lui ben, maar anders maak ik ze lekker zelf (dat doe je in de tijd, dat je met de overige gerechten bezig bent) en dan ben ik ook nog bezig met het maken van mayo (je hebt enkel Poolse mayo hier, die in de buurt komt van de Nederlandse Remia/Zaanse), Die Hellmans wil ik nog niet voor niks hebben om mijn patat/friet te verneuken
![]()
Je mag spinazie toch niet opwarmen? Dat wordt dan giftig geloof ik.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:34 schreef 8108139dpths het volgende:
Net een beetje van de koude fusilli met spinazie, spekjes en paturain die nog over was van gisteravond. Ik gooi 'm straks toch maar ff in de magnetron, is toch lekkerder.
Nee joh, dat is allang achterhaaldquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:34 schreef Haijo het volgende:
Je mag spinazie toch niet opwarmen? Dat wordt dan giftig geloof ik.
quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:34 schreef Haijo het volgende:
[..]
Je mag spinazie toch niet opwarmen? Dat wordt dan giftig geloof ik.
quote:Mag je spinazie meerdere keren opwarmen?
Groenten (en andere levensmiddelen) bevatten nitraat. Met name bladgroenten kunnen redelijk veel nitraat bevatten. De hoeveelheid nitraat is afhankelijk van het type groente, het gebruikte ras, de grondsoort, het seizoen en het (grond)water. Hoeveel nitraat er in een partij groente zit, is dus niet aan te geven of goed te voorspellen.
Nitraat op zich is een volledig onschuldige stof. Nitraat kan echter omgezet worden tot nitriet en nitriet weer tot nitrosamines. Een deel van deze laatste stoffen is kankerverwekkend.
Vroeger werd gesteld dat verhitten van bladgroente (zoals spinazie) gevaarlijk was in verband met de vorming van deze nitrosamines. Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat de vorming van nitrosamines niet zo hoog is als werd verondersteld en dat er geen gezondheidsrisico is. Het is dus prima mogelijk om spinazie en andere bladgroenten meerdere keren op te warmen. Wel gaan er bij iedere keer verwarmen voedingsstoffen (oa vitamines) verloren, maar dat is geen gezondheidsrisico.
zandkoekjesquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:51 schreef DarkElf het volgende:
heb zandkoekjes gebakken met zelfgemaakte jam erin, en een kopje thee erbij
En het was errug lekkerquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:13 schreef PdeHoog het volgende:
Gehaktballetjes in tomatensaus met couscous en een shitload aan groenten uit de oven
Net nog een keer.quote:Op vrijdag 17 december 2010 01:26 schreef Iemand91 het volgende:
"Chinees": babi pangang, bami, nasi, Foe Yong Hai, van die balletjes met vlees erin en Kip/groenten in ketjap saus.
En een beetje teveel daarvan.
Hips...
niks mis met bv calve dressings ofzo hoorquote:Op zondag 19 december 2010 14:27 schreef _Loki het volgende:
Hij komt stiekem gewoon uit een flesje
Maar hij is zó lekker. Beetje zurig maar niet te, en lekkere kruiden en alles
Ik heb afgelopen week een dressing gemaakt voor de komkommer. Die was zo onwijs lekker!quote:Op zondag 19 december 2010 15:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
niks mis met bv calve dressings ofzo hoor
Oooh dat klinkt echt lekker. Ga ik ook eens proberen!quote:Op zondag 19 december 2010 15:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week een dressing gemaakt voor de komkommer. Die was zo onwijs lekker!
Gemaakt met magere yoghurt, peper, zout, azijn, citroensap, knoflookpoeder, tijm en suiker.
ik ben jaloers!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |