Jep, ongeluk op de A1, tussen Oldenzaal en Hengelo staat het muurvast, en verderop bij knp. Azelo ook.quote:Op maandag 13 december 2010 17:58 schreef Drassss het volgende:
Het staat ook gruwelijk vast op de snelweg in Twente..
quote:Op maandag 13 december 2010 18:22 schreef dan13lv het volgende:
kan iemand de grafiek uitleggen, ik snap er niets zoveel van ..
De temperatuur schommelt rond de -45 graden celsius.quote:Op maandag 13 december 2010 18:22 schreef dan13lv het volgende:
kan iemand de grafiek uitleggen, ik snap er niet zoveel van ..
Je ziet dat er in de grafiek 3 verschillende grafieken staan.quote:Op maandag 13 december 2010 18:22 schreef dan13lv het volgende:
kan iemand de grafiek uitleggen, ik snap er niet zoveel van ..
Dankjequote:Op maandag 13 december 2010 18:30 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Je ziet dat er in de grafiek 3 verschillende grafieken staan.
Deze zijn alle 3 verdeeld in 50 verschillende meetreeksen, dus 50 lijntjes die elkaar nagenoeg volgen.
de bovenste twee bundels zijn de 850 hPa en de 500 hPh. Dit zijn de temperaturen. (bij deze twee bundels kijk je dus naar de linker as)
850hPh en 500 hPh staan voor 850 en 500 Hectopascal. Dit is uitdrukking die men voor de luchtdruk gebruikt.
Hoe hoger men in de atmosfeer komt, hoe lager de luchtdruk.... hoe minder hPa dus.
850 en 500 hPa zijn nu eenmaal standaard hoogten om de temperatuur van te meten omdat op deze hoogten de jets (windrichtingen) maar van elkaar los liggen.
Je ziet in de grafiek dus hoe warm het in onze bovenluchten is... op 500hPa dus een stuk kouder als op 850hPa (wat ook logisch is)
Deze temperaturen zeggen een hoop over de temperatuur aan de grond bij vooral helder weer.
De onderste grafiek (précipitations) is gewoon de hoeveelheid neerslag in mm, en deze kun je aflezen op de rechter as
Jan Visser durftquote:Boven de Groenlandse ijskap vormt zich dinsdag een depressie. Het lagedrukgebied diept in de Fram Strait, zijnde het zeegebied tussen Groenland en Spitsbergen, fors uit en zakt woensdag naar het zuiden uit. Het frontensysteem van het vooral op hoogte ijzige laag (tussen IJsland en Noorwegen koelt het 500 hPa-vlak af tot -40ş) veroorzaakt bij ons donderdag neerslag van betekenis. Dat zal in het westen en noorden hoofdzakelijk regen zijn: voorafgegaan door (smeltende) sneeuw. In het binnenland en dan met name het oosten en zuidoosten valt mogelijk meer dan 10 centimeter sneeuw. Verder een aantrekkende zuidwestenwind (later ruimend naar noordwest).
Vrijdag worden de luchtdrukverschillen kleiner (minder wind dus) en is de atmosfeer eigenlijk weer zo goed als overal koud genoeg voor wat sneeuw of sneeuwbuien. In het weekeinde met name zondag weer kans op enige sneeuw. Verder transporteert een zuidelijke stroming (lagedrukgebied bevindt zich boven het westen van de Britse Eilanden) koude vastelandslucht naar onze streken. Dan dus weer toenemende vorst in de nacht en ochtend.
Medio volgende week dringen oceaandepressies tot het Noordzeegebied door. Dat zou op een verzachting richting Kerst kunnen duiden.
Waar in hemelsnaam woon jij dan?quote:Op maandag 13 december 2010 18:40 schreef dan13lv het volgende:
hier in groningen trouwens nog geen sneeuw
In Groningen-stad niet hoor. Tevens was het in het grootste gedeelte van de provincie halfnatte sneeuw. Er viel een hele hoop, maar er bleef weinig liggen.quote:Op maandag 13 december 2010 18:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waar in hemelsnaam woon jij dan?![]()
Want in de hele provincie groningen heeft het vanmiddag uren gesneeuwd!
Het ligt er nu al bijna en aangezien het niet meer boven 0 gaat uitkomen tot donderdag, zal die 10 cm er wel komen. Of er 10 cm gaat vallen donderdag is natuurlijk wat anders.quote:
Hier vielen alleen wat prutsvlokken naar benedenquote:Op maandag 13 december 2010 18:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het ligt er nu al bijna en aangezien het niet meer boven 0 gaat uitkomen tot donderdag, zal die 10 cm er wel komen. Of er 10 cm gaat vallen donderdag is natuurlijk wat anders.
quote:Op maandag 13 december 2010 18:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De temperatuur schommelt rond de -45 graden celsius.
De stad heeft alleen een paar dikke vlokken gehad en daarna regen.quote:Op maandag 13 december 2010 18:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hier niet hoor alleen wat regen en natte sneeuw en het is nu spekgladquote:Op maandag 13 december 2010 18:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Bij de kust vlakbij Noordpolderzijlquote:Op maandag 13 december 2010 18:58 schreef dan13lv het volgende:
@themauster waar woon je dan?
ik woon 12 km van groningen af ongeveer
Nou de EC12 begint nu.... dus ik zal hem in dit topic gaan volgenquote:Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef -0- het volgende:
Bizar Ensemble van GFS vanavond
Ben benieuwd wat EC nu gaat doen.
We hebben onze eigen "De atmosfeer staat op ontploffen" upload module..... maar tot op heden is het me nog nooit gelukt om hier gebruik van te kunnen maken.quote:Op maandag 13 december 2010 19:36 schreef IHVK het volgende:
Trouwens kan je niet beter uploaden op tinypic? Weerwoord.be is echt traag en nu gebruik je hun bandbreedte om hier foto's te bekijken.
www.tinypic.com is supersimpel trouwens.quote:Op maandag 13 december 2010 19:37 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
We hebben onze eigen "De atmosfeer staat op ontploffen" upload module..... maar tot op heden is het me nog nooit gelukt om hier gebruik van te kunnen maken.
De toegang wordt me altijd geweigerd als ik daar iets probeer op te loaden, ook met een account.
Pas wanneer een user me hier even uitlegt hoe ik alles daar kan uploaden, zal ik stoppen met de weerwoord uploads ^^
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |