abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 december 2010 @ 14:17:13 #51
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89873085
Nou persoonlijk raad ik je aan gewoon aan de mainquest te beginnen, die sleurt je er vanzelf in. Ik vond mass effect 1 gewoon heel erg vet :)
De sidequests bij mass effect 1 zijn slecht. Ga ook echt niet alle planeten proberen te verkennen. Het spel gaat om de campaign en is echt filmisch opgezet :D. 2 is in een hele hoop opzichten beter dan 1, maar ik raad je echt aan eerst 1 uit te spelen!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 13 december 2010 @ 14:19:26 #52
296894 Xblister
Simply the best..
pi_89873169
WHOOHOEE .. kan niet wachten om weer aan een mooi avontuur te beginnen *O*
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_89876061
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:26 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb vorige week de eerste Mass Effect gekocht, nogal moeilijk om in te komen.
Als je echt volledig in Mass Effect wilt komen... Moet je ook het (pocket)boek lezen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 13 december 2010 @ 15:37:05 #54
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89876305
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:17 schreef Frag_adder het volgende:
Nou persoonlijk raad ik je aan gewoon aan de mainquest te beginnen, die sleurt je er vanzelf in. Ik vond mass effect 1 gewoon heel erg vet :)
De sidequests bij mass effect 1 zijn slecht. Ga ook echt niet alle planeten proberen te verkennen. Het spel gaat om de campaign en is echt filmisch opgezet :D. 2 is in een hele hoop opzichten beter dan 1, maar ik raad je echt aan eerst 1 uit te spelen!
Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.

Zijn die side-quests echt zo slecht? Want bij dit soort games vind ik het juist leuker om voor de mainquest alleen het strict noodzakelijke te doen en me voor de rest toe te leggen op de sidequests. Maar dat kan ik dus eigenlijk beter niet doen?

Maar goed, ik ben denk ik veel te veel Fallout 3 gewend en zal deze game ook nog wel een kans geven, puur en alleen omdat ik denk dat ik dit wel een coole game ga vinden als ik eenmaal op gang ben. Fallout 3 zat er bij mij zo erg in dat mijn character van Mass Effect eigenlijk identiek is aan mijn character van Fallout 3. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89876445
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.

Zijn die side-quests echt zo slecht? Want bij dit soort games vind ik het juist leuker om voor de mainquest alleen het strict noodzakelijke te doen en me voor de rest toe te leggen op de sidequests. Maar dat kan ik dus eigenlijk beter niet doen?

Maar goed, ik ben denk ik veel te veel Fallout 3 gewend en zal deze game ook nog wel een kans geven, puur en alleen omdat ik denk dat ik dit wel een coole game ga vinden als ik eenmaal op gang ben. Fallout 3 zat er bij mij zo erg in dat mijn character van Mass Effect eigenlijk identiek is aan mijn character van Fallout 3. :')
Je moet het ook niet als een free-roam spel zien als Fallout 3.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_89876631
ME is niet echt te vergelijken met Fallout 3.

't verhaal begint pas echt nadat je weg bent uit The Citadel en houd je inderdaad aan de mainquest. Als je in de mako gaat rijden en je hebt geen zin om stuk voor stuk al die geth neer te knallen, rijdt dan gewoon over ze heen.
  maandag 13 december 2010 @ 15:49:39 #57
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89876811
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.

Zijn die side-quests echt zo slecht? Want bij dit soort games vind ik het juist leuker om voor de mainquest alleen het strict noodzakelijke te doen en me voor de rest toe te leggen op de sidequests. Maar dat kan ik dus eigenlijk beter niet doen?

Maar goed, ik ben denk ik veel te veel Fallout 3 gewend en zal deze game ook nog wel een kans geven, puur en alleen omdat ik denk dat ik dit wel een coole game ga vinden als ik eenmaal op gang ben. Fallout 3 zat er bij mij zo erg in dat mijn character van Mass Effect eigenlijk identiek is aan mijn character van Fallout 3. :')
De sidequests bestaan uit: Land op een planeet, rijd met je auto naar een gebouw toe, moord alles in dit gebouw uit, ga naar buiten.
of: Boord aan een schip, moord alles op dit schip uit, ga naar buiten.

Andere sidequests zijn er niet. Er is maar een leuke reeks en die dealt met human experiments. Het spel is lineair maar ik vind zelf de setting zo vet :P De besturing is inderdaad niet perfect, maar om dat op te lossen heb ik ook het gehele spel, van begin tot eind, met een sniper rifle gespeeld :P.
Of het nou op 100 of 1 m afstand was.... maakte het voor mij een stuk beter.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 13 december 2010 @ 16:21:10 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89878210
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 15:40 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Je moet het ook niet als een free-roam spel zien als Fallout 3.
Dan ging het al voor het spelen mis omdat ik dacht dat het free-roam was. Ik was net begonnen en vond de game tot dan toe al behoorlijk scripted. Niet dat ik die game nu meteen in de hoek gooi, het hoeft van mij niet op Fallout te lijken om goed te zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 13 december 2010 @ 16:23:31 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89878334
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

De sidequests bestaan uit: Land op een planeet, rijd met je auto naar een gebouw toe, moord alles in dit gebouw uit, ga naar buiten.
of: Boord aan een schip, moord alles op dit schip uit, ga naar buiten.

Andere sidequests zijn er niet. Er is maar een leuke reeks en die dealt met human experiments. Het spel is lineair maar ik vind zelf de setting zo vet :P De besturing is inderdaad niet perfect, maar om dat op te lossen heb ik ook het gehele spel, van begin tot eind, met een sniper rifle gespeeld :P.
Of het nou op 100 of 1 m afstand was.... maakte het voor mij een stuk beter.
Ja precies! Die wapens, dat idee had ik ook heel erg. De besturing vond ik al houterig en als ik steeds op een paar meter bleef inschieten met een Assault Rifle (Lancer 1 als ik me goed herinner) maar geen effect, toen had ik echt het idee: "Doe ik nu iets verkeerd of wat is er aan de hand?" :P

En als dat echt het enige is met die side-quests ga ik ze denk ik maar niet doen. Ik zeg 'denk ik' want ik heb ook ooit in de game GUN alle missies en alles uitgespeeld, als ik eenmaal in de game zit kan ik ver gaan. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_89878478
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:30 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Als je echt volledig in Mass Effect wilt komen... Moet je ook het (pocket)boek lezen.
[ afbeelding ]
Ik heb ze alle twee gelezen :D
Ja.
pi_89878908
Tja de Citadel in Mass effect 1 is inderdaad behoorlijk lang, je moet er een beetje geduld voor hebben. Voor mij was dat juist wat me er heel erg inbracht; maar ik nam dan ook echt mijn tijd in de citadel en deed er echt alles wat je kon doen.

Eerlijk gezegd kan ik me van de rest daarna nog maar weinig herinneren :-)

Voor mij was het ook een beetje een teleurstelling dat de citadel in deel 2 een stuk kleiner was... :-)

En ik vind het in dat opzicht best te vergelijken met fallout 3 en new vegas; je moet voor beiden spellen echt de tijd nemen om het verhaal goed te snappen en te beleven; dan heb je ook geen boekjes meer nodig om er "echt" in te komen :P
pi_89900585
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef zatoichi het volgende:
Tja de Citadel in Mass effect 1 is inderdaad behoorlijk lang, je moet er een beetje geduld voor hebben. Voor mij was dat juist wat me er heel erg inbracht; maar ik nam dan ook echt mijn tijd in de citadel en deed er echt alles wat je kon doen.

Eerlijk gezegd kan ik me van de rest daarna nog maar weinig herinneren :-)

Voor mij was het ook een beetje een teleurstelling dat de citadel in deel 2 een stuk kleiner was... :-)

En ik vind het in dat opzicht best te vergelijken met fallout 3 en new vegas; je moet voor beiden spellen echt de tijd nemen om het verhaal goed te snappen en te beleven; dan heb je ook geen boekjes meer nodig om er "echt" in te komen :P
in deel 2 werd de citadel opnieuw opgebouwt.
maar goed vond deel 2 niet geweldige omdat veel delen uit deel1 weg is gehaald.

In deel2 moest je planeten scannen voor je upgrade in deel1 moest je gewoon met de marco rijden
pi_89900904
O+.

Iedereen heeft het bij mij overleefd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89901308
Ik hoop trouwens dat ze weer veel verschillende wapens hebben net zoals in ME1, brengt toch weer het ''loot-element'' terug : ^O^
Ja.
  dinsdag 14 december 2010 @ 07:55:42 #65
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89905955
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:44 schreef CantFazeMe het volgende:
O+.

Iedereen heeft het bij mij overleefd.
Ik ben nog even aan het uitvinden hoe dat overleven precies werkt, ik heb er namelijk 1 die kapot mag :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:07:59 #66
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_89906098
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 07:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik ben nog even aan het uitvinden hoe dat overleven precies werkt, ik heb er namelijk 1 die kapot mag :P
Vrij simpel toch?
Zelfs als je van alle leden de loyalty quest hebt gedaan kun je het lid die je dood wilt hebben tijdens de suicide missie een "job" geven die totaal niet bij hem/haar past.
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:57:55 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89906856
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

in deel 2 werd de citadel opnieuw opgebouwt.
maar goed vond deel 2 niet geweldige omdat veel delen uit deel1 weg is gehaald.

In deel2 moest je planeten scannen voor je upgrade in deel1 moest je gewoon met de marco rijden
Die Marko was nou niet echt een pretje, vond ik :')

(Als ze het nou meer als dat apparaat in deel 2 hadden gedaan, was het wel toffer geweest)
  dinsdag 14 december 2010 @ 08:58:10 #68
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89906861
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vrij simpel toch?
Zelfs als je van alle leden de loyalty quest hebt gedaan kun je het lid die je dood wilt hebben tijdens de suicide missie een "job" geven die totaal niet bij hem/haar past.
Maar gaat dan alleen die dood? of leiden er meer onder :) Naja ik kom er zelf wel achter!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89913398
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het spel is lineair maar ik vind zelf de setting zo vet :P
Klopt helemaal. Mass Effect en Elder Scrolls zijn wat mij betreft de leukste en meest meeslepende settings in games vandaag de dag. Zelfs Warcraft kan daar niet aan tippen.
pi_89913713
Toch vind ik Knights of The Old Republic nog steeds toffer.

Als daar een deel 3 van komt > :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:08:48 #71
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89914306
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Mass Effect en Elder Scrolls zijn wat mij betreft de leukste en meest meeslepende settings in games vandaag de dag. Zelfs Warcraft kan daar niet aan tippen.
Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.
Oblivion viel daarna zoo ontzettend tegen. Fast travel, een kompas wat je wel met een truukje uit kon zetten maar dan kon je niet meer uit de beschrijving van de quest halen waarnaar je moest zoeken en het aller ergste je vijanden levelde mee. Je kom hem op level 1 uitspelen...

Mass effect heeft ook leven scaling maar het is daar veel beter uitgewerkt :). Juist in een lineaire game kan het wel zodat je eind missie niet appeltje eitje wordt. Mass Effect 3, laat maar komen! Ben erg benieuwd wat voor verschillende eindes die game gaat hebben.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 14 december 2010 @ 15:31:31 #72
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89920135
Helemaal mee eens, misschien zouden ze net als in fo nv een moeilijkheidsgraad erin moeten doen, waarin ook de gameplay zelf veranderd ipv npc die moeilijker worden of meelevelen en idd die nare shit dat je al een kilometer van tevoren in je kompas ziet dat er een grot aan het eind van het bos is

quote:
Op dinsdag 14 december 2010 13:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.
Oblivion viel daarna zoo ontzettend tegen. Fast travel, een kompas wat je wel met een truukje uit kon zetten maar dan kon je niet meer uit de beschrijving van de quest halen waarnaar je moest zoeken en het aller ergste je vijanden levelde mee. Je kom hem op level 1 uitspelen...

Mass effect heeft ook leven scaling maar het is daar veel beter uitgewerkt :). Juist in een lineaire game kan het wel zodat je eind missie niet appeltje eitje wordt. Mass Effect 3, laat maar komen! Ben erg benieuwd wat voor verschillende eindes die game gaat hebben.
pi_89922395
Eindelijk!!
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_89926631
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.
Oblivion viel daarna zoo ontzettend tegen. Fast travel, een kompas wat je wel met een truukje uit kon zetten maar dan kon je niet meer uit de beschrijving van de quest halen waarnaar je moest zoeken en het aller ergste je vijanden levelde mee. Je kom hem op level 1 uitspelen...

Mass effect heeft ook leven scaling maar het is daar veel beter uitgewerkt :). Juist in een lineaire game kan het wel zodat je eind missie niet appeltje eitje wordt. Mass Effect 3, laat maar komen! Ben erg benieuwd wat voor verschillende eindes die game gaat hebben.
Gameplay zegt niets over de setting natuurlijk. Oblivion was inderdaad een stuk minder meeslepend dan Morrowind. Toch weet Elder Scrolls als enige echt een overtuigende setting neer te zetten die niet heel gemaakt over komt, of een regelrechte kopie is van iets anders.
  dinsdag 14 december 2010 @ 18:33:47 #75
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89927131
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 18:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Gameplay zegt niets over de setting natuurlijk. Oblivion was inderdaad een stuk minder meeslepend dan Morrowind. Toch weet Elder Scrolls als enige echt een overtuigende setting neer te zetten die niet heel gemaakt over komt, of een regelrechte kopie is van iets anders.
Wat alleen maar aangeeft dat ze een game, met hoe een goed doordachte en unieke setting dan ook, prima kunnen verkrachten :D
Mass Effect heeft IMO een vettere setting dan the elderscrolls trouwens ^^
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')