Als je echt volledig in Mass Effect wilt komen... Moet je ook het (pocket)boek lezen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:26 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb vorige week de eerste Mass Effect gekocht, nogal moeilijk om in te komen.
Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.quote:Op maandag 13 december 2010 14:17 schreef Frag_adder het volgende:
Nou persoonlijk raad ik je aan gewoon aan de mainquest te beginnen, die sleurt je er vanzelf in. Ik vond mass effect 1 gewoon heel erg vet
De sidequests bij mass effect 1 zijn slecht. Ga ook echt niet alle planeten proberen te verkennen. Het spel gaat om de campaign en is echt filmisch opgezet . 2 is in een hele hoop opzichten beter dan 1, maar ik raad je echt aan eerst 1 uit te spelen!
Je moet het ook niet als een free-roam spel zien als Fallout 3.quote:Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.
Zijn die side-quests echt zo slecht? Want bij dit soort games vind ik het juist leuker om voor de mainquest alleen het strict noodzakelijke te doen en me voor de rest toe te leggen op de sidequests. Maar dat kan ik dus eigenlijk beter niet doen?
Maar goed, ik ben denk ik veel te veel Fallout 3 gewend en zal deze game ook nog wel een kans geven, puur en alleen omdat ik denk dat ik dit wel een coole game ga vinden als ik eenmaal op gang ben. Fallout 3 zat er bij mij zo erg in dat mijn character van Mass Effect eigenlijk identiek is aan mijn character van Fallout 3.
De sidequests bestaan uit: Land op een planeet, rijd met je auto naar een gebouw toe, moord alles in dit gebouw uit, ga naar buiten.quote:Op maandag 13 december 2010 15:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik heb al wat pogingen gedaan maar de besturing vind ik houterig. Dat verhaal vond ik eigenlijk meer in de weg zitten in het begin want hoe mooi het ook was vond ik dat de cutscenes wel langdradig werden met momenten.
Zijn die side-quests echt zo slecht? Want bij dit soort games vind ik het juist leuker om voor de mainquest alleen het strict noodzakelijke te doen en me voor de rest toe te leggen op de sidequests. Maar dat kan ik dus eigenlijk beter niet doen?
Maar goed, ik ben denk ik veel te veel Fallout 3 gewend en zal deze game ook nog wel een kans geven, puur en alleen omdat ik denk dat ik dit wel een coole game ga vinden als ik eenmaal op gang ben. Fallout 3 zat er bij mij zo erg in dat mijn character van Mass Effect eigenlijk identiek is aan mijn character van Fallout 3.
Dan ging het al voor het spelen mis omdat ik dacht dat het free-roam was. Ik was net begonnen en vond de game tot dan toe al behoorlijk scripted. Niet dat ik die game nu meteen in de hoek gooi, het hoeft van mij niet op Fallout te lijken om goed te zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 15:40 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Je moet het ook niet als een free-roam spel zien als Fallout 3.
Ja precies! Die wapens, dat idee had ik ook heel erg. De besturing vond ik al houterig en als ik steeds op een paar meter bleef inschieten met een Assault Rifle (Lancer 1 als ik me goed herinner) maar geen effect, toen had ik echt het idee: "Doe ik nu iets verkeerd of wat is er aan de hand?"quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
De sidequests bestaan uit: Land op een planeet, rijd met je auto naar een gebouw toe, moord alles in dit gebouw uit, ga naar buiten.
of: Boord aan een schip, moord alles op dit schip uit, ga naar buiten.
Andere sidequests zijn er niet. Er is maar een leuke reeks en die dealt met human experiments. Het spel is lineair maar ik vind zelf de setting zo vet De besturing is inderdaad niet perfect, maar om dat op te lossen heb ik ook het gehele spel, van begin tot eind, met een sniper rifle gespeeld .
Of het nou op 100 of 1 m afstand was.... maakte het voor mij een stuk beter.
Ik heb ze alle twee gelezenquote:Op maandag 13 december 2010 15:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je echt volledig in Mass Effect wilt komen... Moet je ook het (pocket)boek lezen.
[ afbeelding ]
in deel 2 werd de citadel opnieuw opgebouwt.quote:Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef zatoichi het volgende:
Tja de Citadel in Mass effect 1 is inderdaad behoorlijk lang, je moet er een beetje geduld voor hebben. Voor mij was dat juist wat me er heel erg inbracht; maar ik nam dan ook echt mijn tijd in de citadel en deed er echt alles wat je kon doen.
Eerlijk gezegd kan ik me van de rest daarna nog maar weinig herinneren :-)
Voor mij was het ook een beetje een teleurstelling dat de citadel in deel 2 een stuk kleiner was... :-)
En ik vind het in dat opzicht best te vergelijken met fallout 3 en new vegas; je moet voor beiden spellen echt de tijd nemen om het verhaal goed te snappen en te beleven; dan heb je ook geen boekjes meer nodig om er "echt" in te komen
Ik ben nog even aan het uitvinden hoe dat overleven precies werkt, ik heb er namelijk 1 die kapot magquote:Op maandag 13 december 2010 23:44 schreef CantFazeMe het volgende:
.
Iedereen heeft het bij mij overleefd.
Vrij simpel toch?quote:Op dinsdag 14 december 2010 07:55 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik ben nog even aan het uitvinden hoe dat overleven precies werkt, ik heb er namelijk 1 die kapot mag
Die Marko was nou niet echt een pretje, vond ikquote:Op maandag 13 december 2010 23:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
in deel 2 werd de citadel opnieuw opgebouwt.
maar goed vond deel 2 niet geweldige omdat veel delen uit deel1 weg is gehaald.
In deel2 moest je planeten scannen voor je upgrade in deel1 moest je gewoon met de marco rijden
Maar gaat dan alleen die dood? of leiden er meer onder Naja ik kom er zelf wel achter!quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vrij simpel toch?
Zelfs als je van alle leden de loyalty quest hebt gedaan kun je het lid die je dood wilt hebben tijdens de suicide missie een "job" geven die totaal niet bij hem/haar past.
Klopt helemaal. Mass Effect en Elder Scrolls zijn wat mij betreft de leukste en meest meeslepende settings in games vandaag de dag. Zelfs Warcraft kan daar niet aan tippen.quote:Op maandag 13 december 2010 15:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Het spel is lineair maar ik vind zelf de setting zo vet
Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Mass Effect en Elder Scrolls zijn wat mij betreft de leukste en meest meeslepende settings in games vandaag de dag. Zelfs Warcraft kan daar niet aan tippen.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:08 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.
Oblivion viel daarna zoo ontzettend tegen. Fast travel, een kompas wat je wel met een truukje uit kon zetten maar dan kon je niet meer uit de beschrijving van de quest halen waarnaar je moest zoeken en het aller ergste je vijanden levelde mee. Je kom hem op level 1 uitspelen...
Mass effect heeft ook leven scaling maar het is daar veel beter uitgewerkt . Juist in een lineaire game kan het wel zodat je eind missie niet appeltje eitje wordt. Mass Effect 3, laat maar komen! Ben erg benieuwd wat voor verschillende eindes die game gaat hebben.
Gameplay zegt niets over de setting natuurlijk. Oblivion was inderdaad een stuk minder meeslepend dan Morrowind. Toch weet Elder Scrolls als enige echt een overtuigende setting neer te zetten die niet heel gemaakt over komt, of een regelrechte kopie is van iets anders.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:08 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tjsa de Elder Scrolls.... Ik heb het grote probleem dat ik Morrowind geweldig vond, daar heb ik meer dan honderd uur in een bepaalde game gestopt, waarbij ik zo begon dat mijn stats zo laag mogelijk waren en dus de maximale hoeveelheid level ups kon halen.
Oblivion viel daarna zoo ontzettend tegen. Fast travel, een kompas wat je wel met een truukje uit kon zetten maar dan kon je niet meer uit de beschrijving van de quest halen waarnaar je moest zoeken en het aller ergste je vijanden levelde mee. Je kom hem op level 1 uitspelen...
Mass effect heeft ook leven scaling maar het is daar veel beter uitgewerkt . Juist in een lineaire game kan het wel zodat je eind missie niet appeltje eitje wordt. Mass Effect 3, laat maar komen! Ben erg benieuwd wat voor verschillende eindes die game gaat hebben.
Wat alleen maar aangeeft dat ze een game, met hoe een goed doordachte en unieke setting dan ook, prima kunnen verkrachtenquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gameplay zegt niets over de setting natuurlijk. Oblivion was inderdaad een stuk minder meeslepend dan Morrowind. Toch weet Elder Scrolls als enige echt een overtuigende setting neer te zetten die niet heel gemaakt over komt, of een regelrechte kopie is van iets anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |