abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:34:12 #176
154052 RobertVH
I am your father
pi_90045983
1. Damascus
2. New York city
3. Rome
4. San Francisco
5. Praag

Nummer 1 staat vast, de rest is eigenlijk meer een gedeelde 2e plaats.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:11:50 #177
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_90057356
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:48 schreef jeloen het volgende:
1 met stipt bangkok ^O^ alles is er behalve drugs enzo maar als je die niet nodig heb is het gewoon ^O^ van nederlandse kroketten tot thaise noodles en ameikaanse big mac's het is er allemaal :)
Geen drugs in Bangkok? _O- _O- _O- Als je ooit nog eens een grote jongen wordt.........

Maar inderdaad Bangkok met stip op één, dan een hele tijd niets en dan mogelijk heel misschien NYC maar daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. En ach, natuurlijk zijn steden als Boedapest, Praag, Stockholm, Kopenhagen en Londen wel aardig met wat mooie gebouwen maar qua sfeer haalt het het dus niet bij Bangkok.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_90078513
1. Tokyo
2. New York
3. San Francisco
4. Kathmandu
5. Beijing

Lhasa (Tibet) en Pingyao (China) hebben een apart plaatsje op mijn all time favourites lijstje. Het gevoel dat ik in Tibet kreeg heb ik nergens anders ervaren, al is het de laatste jaren flink aan het veranderen (Chinese invloeden). Pingyao is bijzonder omdat deze (een deel van) stad binnen een stadswal ligt die dateert uit de Ming dynastie. Binnen de wal is het geheel autovrij (op een paar kleine gemotoriseerde "vrachtauto'tjes" na..).

[ Bericht 59% gewijzigd door Perenijsje op 18-12-2010 10:19:47 ]
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zaterdag 18 december 2010 @ 11:15:02 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_90079494
Bangkok... Dat is de enige hoofdstad waar ik ooit geweest ben, waar ik na twee dagen alweer blij was dat ik er weg kon.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_90086575
1. San Francisco
2. Barcelona
3. Praag
4. geen idee
5. geen idee
pi_90086698
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Geen drugs in Bangkok? _O- _O- _O- Als je ooit nog eens een grote jongen wordt.........

Maar inderdaad Bangkok met stip op één, dan een hele tijd niets en dan mogelijk heel misschien NYC maar daar moet ik nog maar eens goed over nadenken. En ach, natuurlijk zijn steden als Boedapest, Praag, Stockholm, Kopenhagen en Londen wel aardig met wat mooie gebouwen maar qua sfeer haalt het het dus niet bij Bangkok.
ik zou het daar niet gebruiken maar ok het is er maar het is overal maar geloof me hier is het beter en het is daar illegaal en hier legaal

toch mooi dat we het eens zijn over bangkok ^O^
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_90091876
bangkok is best wel een rare naam voor een stad als je engels spreekt
Sisco Certified
pi_90095040
Denk dat de mooiste steden toch in Europa staan. De leukste steden staan echter in andere werelddelen.
pi_90095935
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:00 schreef pleeborstel het volgende:
Denk dat de mooiste steden toch in Europa staan. De leukste steden staan echter in andere werelddelen.
Dat denk ik niet. Steden hebben wel een zeker 'karakter' nodig om te kwalificeren als mooiste stad, en dat ontleent een plaats toch vaak aan historische gebouwen. Maar bijvoorbeeld Kaapstad heeft dat ook echt wel (Compagnietuinen, Long Street), en Damascus heeft dat zéker, want is veel ouder dan de gemiddelde Europese stad.
pi_90183789
Praag vind ik veruit de mooiste stad waar ik geweest ben.

Moskou, Sydney, Amsterdam en Wenen zijn ook gaaf.
pi_90184826
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:54 schreef geenhoor het volgende:

[..]

praag is erg westers en onvriendelijk geworden en word overspoelt door engelse tokkies die er komen voor de hoeren en de strippers.
de leuke kroegjes en clubs in de binnenstad hebben plaats gemaakt voor hoerententen.

nee, ben er in 1999 geweest en toen was het nog mooi, nu vind ik het een afgegleden stad.
Mee eens, hoewel ik het verschil tussen het hoogseizoen en de rest van het jaar groot vind. Zonder al die hordes toeristen is de stad heel anders, vooral in de sneeuw. <3
Olomouc, in het oosten van Tsjechië, is ook een prachtig stadje, met zelfs in de zomer weinig toeristen.
pi_90198825
1: Chiang Mai

:P
  maandag 20 december 2010 @ 22:04:49 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_90203103
Ik vind geen enkele Aziatische stad mooi, ofschoon ik een slag om de arm reserveer voor Hong Kong omdat ik die nog niet in het echt gezien heb.

Ik ben een groot fan van Tokyo. De compleet verschillende towns, zelfs op loopafstand heeft elk wijkje een unieke sfeer, de meeste sterrenrestaurants ter wereld, en de gewone eetschuurtjes doen daar niet voor onder, dronken worden is een volkomen geaccepteerde avondbesteding, het openbaar vervoer is foutloos en ookal is het het grootste stedelijke gebied ter wereld in oppervlakte en inwoneraantal, brandschoon en veiliger dan menig Nederlands dorpje.

Maar architectuur, daar hebben ze absoluut geen kaas van gegeten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:01:09 #189
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_90221514
1. New York (7 of 8x geweest, blijft elke keer weer genieten)
2. Budapest (Vissersbastion, wow)
3. Rome (veel mooie gebouwen, jammer van al die Italianen)
4. Český_Krumlov (superklein stadje in Tsjechie, maar mooooooi)
5. Tokyo (naja, misschien niet mooi qua spannende bezienswaardigheden, maar wel mooi om rond te lopen, je hebt er alles en Japanners zijn superbeleefd).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_90226584
Budapest vind ik toch wel een van de mooiere steden :)

Veel te zien, mooie gebouwen etc, en bij 't uitgaan heb ik me er ook goed kunnen vermaken. Ook al ben ik er nog maar 2 keer geweest.
pi_90226819
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
Het is ook niet de echte naam van de stad, die is nog veel gekker :P
pi_90236894
In willekeurige volgorde:

1.Praag
2.Brugge
3.New York
4.Salzburg
5.Amsterdam

Ook een vermelding waard:

6.Valencia
7.Lissabon
8.Edinburgh

Ik heb een haatliefde iets met Londen. Heb er 2 jaar gewoond maar raak erg in de war van die stad.. Nog geen duidelijke mening kunnen vormen.

Vancouver en Boston moeten mijn lijstje verder kunnen uitbreiden denk ik zo...
pi_90449569
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:36 schreef ajacied4lf het volgende:
Ohja, ben er niet geweest, maar lijkt me wel geweldig:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is daar mooier op de plaatjes dan in 't echt. Stadscentrum is niet veel meer bijzonders dan vele europese steden.
pi_90456988
In willekeurige volgorde, waarbij ik er vast nog wat vergeet:

- Instanbul (magische sfeer)
- Rome (na drie bezoeken ben ik er nog steeds niet op uitgekeken)
- San Fransisco (van de Amerikaanse steden die ik heb gezien hands down de gezelligste en mooiste)
- Florence (het stijlvollere broertje van Rome)
- Praag (compact en gewoon mooi)
- Budapest (het Vissersbastion en het Parlement, waanzinnig)
- St. Petersburg (grandeur en hybris in zijn puurste vorm)
- Tallinn (zelden zo'n lievige stad gezien)
- Brugge (In Bruge somt 't wel een beetje op: a fuckin' fairytale)

Dan nog een eervolle vermelding voor Londen, Parijs, Dublin en Edinburgh.

Dit jaar ga ik overigens sowieso nog naar San José, Granada en New York, eens zien hoe die zullen ranken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Orbis op 26-12-2010 13:46:37 ]
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 26 december 2010 @ 13:58:48 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90457648
Iedere stad en ieder dorp in Toscane.

Van klein naar groter in een gebied van nog geen 70 bij 70 km. :)

Cortona

Montepulciano

Arezzo

Siena
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90457726
Istanbul en New York op een gedeelde 1e plaats. Dan Parijs en Londen op 2 en 3. Rotterdam op 4 en een hoop franse steden op 5 (Avignon, Dinant, Rennes, etc..)
I'm that badass nigga yo momma warned you about....
pi_90457765
Maar idd...Brussel. WTF!?
I'm that badass nigga yo momma warned you about....
pi_90535259
Ik ben nog in lang niet alle steden geweest die hier genoemd zijn. Maar mijn persoonlijke top 5 is:

1 New York
De rest is willekeurige volgorde

Parijs
Londen
Sevilla
Wenen

[ Bericht 2% gewijzigd door Stansfield op 28-12-2010 14:03:54 ]
pi_90535410
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:45 schreef FoolWithMokey het volgende:
:D daarom noemen thai het ook khrung-thep ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:58:06 #200
85962 ioko
I Appear Missing
pi_90535513
1. Wenen
2. Londen.
3. Shanghai.
4. Stockholm.
5. Vancouver.
Coincidence
Makes sense
Only with you