Je hebt tenminste nog een redelijk zorgeloos studentenleven gehadquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:09 schreef Meneer_Agent het volgende:
Ik misschien. Kan kiezen voor een afstudeerstage die ik erg graag wil maar pas over 6 maanden begint of nu een kutafstudeerstage pakken en net op tijd klaar zijn. Ik ben, ondanks deze ongein, langzaam maar zeker meer naar de eerste optie aan het neigen.
Verkeerde studie (1/3e van de mensen), langdurig ziek zijn of bestuursjaar, om maar 3 goede redenen te noemen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:09 schreef Geerd het volgende:
Waarom moet je langer over een studie doen dan nodig? Om nog even paar jaar langer te feesten ?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je niet eens college-geld kunt typen verdien je het om 3000 euro boete te krijgen...
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Als je niet eens collegegeld kunt typen verdien je het om 3000 euro boete te krijgen...
Dat is het niet. Maar ik zie ze er wel voor aan om de wet van het legaliteitsbeginsel ook aan te passen zodat het wel kan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef Thormodo het volgende:
Maar goed het is nog maar de vraag of het juridisch überhaupt mogelijk is om de huidige lichting studenten te beboeten.
Kunnen we daar überhaupt nog over spreken? Dat is al lang dood. Jaren geleden waren er al voldoende aanwijzingen om juist te moeten investeren in onderwijs. Niet alleen door domweg meer geld te geven, maar ook door het onderwijs efficiënter te maken. Maar het werd toen genegeerd. En nu gaan ze helemaal de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:30 schreef superdrufus het volgende:
Het gaat weer lekker met de Nederlandse kennis economie
Bestuursjaar een goede reden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:16 schreef SH. het volgende:
[..]
Verkeerde studie (1/3e van de mensen), langdurig ziek zijn of bestuursjaar, om maar 3 goede redenen te noemen.
Het kabinet moet zich het volgende afvragen...quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef twaalf het volgende:
[..]
Bestuursjaar een goede reden.![]()
![]()
De belangrijkste reden dat mensen langer over hun studie doen is natuurlijk dat studenten onvoldoendes halen voor vakken. Maar dat wordt uiteraard niet genoemd.
Omdat er momenteel een heleboel studenten zijn die dat extra geld niet kunnen of willen opbrengen. Die gaan vervolgens zonder diploma van de uni / hbo, of worden er vanwege de boete die de uni krijgt ervan afgestuurd, en gaan dus als ongeschoold werknemer door het leven. Dat levert de staat geen flikker op, en zal ze waarschijnlijk wel een aantal uitkeringen extra kosten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
2) Het is sterk overdreven om te zeggen dat om deze subsidieverlaging studenten opeens geen goedbetaalde baan meer krijgen. Als ze zo'n goed betaalde baan zouden krijgen, kan die ¤3000 er blijkbaar makkelijk bij. Voor de beste studenten is die ¤3000 zelfs helemaal niet van toepassing, omdat ze keurig binnen de tijd afstuderen.
Om hoeveel procent van de studenten gaat het? Als het om weinig studenten gaat - nou en? Als het om veel studenten gaat komen er gewoon minder afgestudeerden en zullen werkgevers eerder genoegen nemen met een niet volledig afgeronde opleiding. De beste studenten hebben er uiteraard helemaal geen last van.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat er momenteel een heleboel studenten zijn die dat extra geld niet kunnen of willen opbrengen. Die gaan vervolgens zonder diploma van de uni / hbo, of worden er vanwege de boete die de uni krijgt ervan afgestuurd, en gaan dus als ongeschoold werknemer door het leven. Dat levert de staat geen flikker op, en zal ze waarschijnlijk wel een aantal uitkeringen extra kosten.
Ja, goh, onvoldoendes halen moet maar eens afgelopen zijnquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
1) Moet het altijd over geld gaan dan? Ik ben uit ideologisch oogpunt voor het koppelen van subsidie aan prestaties die studenten leveren. Want, nogmaals, daar gaat dit ook om. Al die studenten die onvoldoendes halen, dat moet eens afgelopen zijn.
Nee. Voor een deeltijdstudie krijg je geen studiefinancieringquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:17 schreef dr.dunno het volgende:
overigens bedacht ik me dat een maas in deze regelgeving is, om je gewoon aan te melden voor de deeltijdopleiding en dan alsnog voltijd te gaan studeren, betaal je minder collegegeld en heb je geen last van deze idiote maatregel.
deeltijdopleidingen kunnen namelijk nooit voldoen aan dezelfde norm, daarvoor staat doorgaans tenminste de dubbele verwachte studieduur; probleem is alleen wel dat niet iedere opleiding ook in deeltijd te lopen is.
Ervaring buiten studie om wordt door veel bedrijven als waardevol gezien. Dus ja, een goede reden. Daarnaast is het aantal mensen dat gewisseld is van studie hoger dan het aantal mensen dat meer dan een jaar vertraging heeft door alleen onvoldoendes.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef twaalf het volgende:
[..]
Bestuursjaar een goede reden.![]()
![]()
De belangrijkste reden dat mensen langer over hun studie doen is natuurlijk dat studenten onvoldoendes halen voor vakken. Maar dat wordt uiteraard niet genoemd.
Genoeg manieren om dat te omzeilen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:18 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Nee. Voor een deeltijdstudie krijg je geen studiefinanciering
Zoals?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Genoeg manieren om dat te omzeilen.
Je daarnaast inschrijven voor een voltijd studie.quote:
Dan moet je wel genoeg vakken halen van die andere studie in verband met het bindend studieadvies.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:05 schreef Jesse_ het volgende:
Je daarnaast inschrijven voor een voltijd studie.
Een troll mag ik hopen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:01 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Ja, goh, onvoldoendes halen moet maar eens afgelopen zijnEr bestaat al een school waar niemand onvoldoendes haalt. InHolland.
Als niemand onvoldoendes haalt, wat is mijn voldoende dan nog waard?
Jij denkt dus dat het een goed idee is om onvoldoendes af te schaffen? Gaat het niveau daarvan omhoog?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |