abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89774095
Ik ben vast niet de enige die volgend jaar de boete mag gaan betalen.
Wie is er met me? *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89774135
Ik weet niet ? wanneer moet je die betalen snap die tekst voor geen meter.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:09:38 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_89774223
De overheid laat zich voor de zoveelste keer als zeer onbetrouwbare partner zien... Als nu blijkt dat je zelfs niet tot het einde van je studie uit kan gaan van de kosten die je vooraf inschatte, geldt dat vanaf nu voor iedereen! M.a.w. wie nu aan z'n studie begint, kan over 2 jaar best eens zonder stufi-schijntje alsnog veel meer moeten betalen.

Hoe kan het toch dat iedereen nu meer belasting moet betalen dan 20 jaar geleden, studenten veel minder krijgen, en de Staatsschuld toeneemt... Ergens gaat er iets gruwelijk fout met de administratie daar...
censuur :O
pi_89774227
Waarom moet je langer over een studie doen dan nodig? Om nog even paar jaar langer te feesten ?
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:09:47 #5
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_89774231
Ik misschien. Kan kiezen voor een afstudeerstage die ik erg graag wil maar pas over 6 maanden begint of nu een kutafstudeerstage pakken en net op tijd klaar zijn. Ik ben, ondanks deze ongein, langzaam maar zeker meer naar de eerste optie aan het neigen.

Snap nog steeds niet dat het mogelijk is om huidige studenten met deze maatregel te naaien.
Goed dat ik er ben.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:10:21 #6
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_89774266
Als ik niet afstudeer dit jaar, ik.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_89774271
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:09 schreef Meneer_Agent het volgende:
Ik misschien. Kan kiezen voor een afstudeerstage die ik erg graag wil maar pas over 6 maanden begint of nu een kutafstudeerstage pakken en net op tijd klaar zijn. Ik ben, ondanks deze ongein, langzaam maar zeker meer naar de eerste optie aan het neigen.
Je hebt tenminste nog een redelijk zorgeloos studentenleven gehad :s)
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:11:32 #8
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_89774329
Mwah, als ik dit had geweten had ik een jaartje minder aan 'zelfontwikkeling' gedaan.
Goed dat ik er ben.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:11:59 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89774347
Ik niet, heb er zelfs een jaar korter over gedaan. Krijg ik nu ¤ 3.000,- van de overheid?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_89774358
Wacht, moet ik ook betalen ?

want ik ben 18 , heb 2 opleidingen gedaan ben ik meegestopt dus heb net een half jaar studiefinanciering gekregen..

en wil nu in februari aan me nieuwe (3e opl.) beginnen vanh't mbo..

moet ik nu betalen? schuld.. iemand idee?
pi_89774575
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:09 schreef Geerd het volgende:
Waarom moet je langer over een studie doen dan nodig? Om nog even paar jaar langer te feesten ?
Verkeerde studie (1/3e van de mensen), langdurig ziek zijn of bestuursjaar, om maar 3 goede redenen te noemen.
pi_89774938
als je niet eens college-geld kunt typen verdien je het om 3000 euro boete te krijgen...
pi_89775185
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je niet eens college-geld kunt typen verdien je het om 3000 euro boete te krijgen...
:') :') :')
pi_89775288
Geen stufi voor een master, uit de top tien van beste onderwijslanden, een verhoging van ¤ 3000,- voor elke extra jaar vertraging en de hoogste collgegelden van continentaal Europa. Het gaat weer lekker met de Nederlandse kennis economie :')
pi_89775641
Waarschijnlijk zal ik ook de sjaak zijn, omdat ik door ziekte helaas uitloop met mijn studie heb.

Maar goed, dat is natuurlijk helemaal mijn eigen schuld, ik heb ervoor gekozen om daar last van te hebben. :Z
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:46:43 #16
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_89776079
Maar goed het is nog maar de vraag of het juridisch überhaupt mogelijk is om de huidige lichting studenten te beboeten.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:23 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Als je niet eens collegegeld kunt typen verdien je het om 3000 euro boete te krijgen...
pi_89776738
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:46 schreef Thormodo het volgende:
Maar goed het is nog maar de vraag of het juridisch überhaupt mogelijk is om de huidige lichting studenten te beboeten.
Dat is het niet. Maar ik zie ze er wel voor aan om de wet van het legaliteitsbeginsel ook aan te passen zodat het wel kan.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:30 schreef superdrufus het volgende:
Het gaat weer lekker met de Nederlandse kennis economie :')
Kunnen we daar überhaupt nog over spreken? Dat is al lang dood. Jaren geleden waren er al voldoende aanwijzingen om juist te moeten investeren in onderwijs. Niet alleen door domweg meer geld te geven, maar ook door het onderwijs efficiėnter te maken. Maar het werd toen genegeerd. En nu gaan ze helemaal de verkeerde kant op.
pi_89777099
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:16 schreef SH. het volgende:

[..]

Verkeerde studie (1/3e van de mensen), langdurig ziek zijn of bestuursjaar, om maar 3 goede redenen te noemen.
Bestuursjaar een goede reden. :') :') :')

De belangrijkste reden dat mensen langer over hun studie doen is natuurlijk dat studenten onvoldoendes halen voor vakken. Maar dat wordt uiteraard niet genoemd.
pi_89777180
Kunnen ze zoon opleiding niet bevriezen? Jaar ziek etc als in een jaar "overdoen"
Ik zwaai naar dieren.
pi_89777392
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef twaalf het volgende:

[..]

De belangrijkste reden dat mensen langer over hun studie doen is natuurlijk dat studenten onvoldoendes halen voor vakken. Maar dat wordt uiteraard niet genoemd.
Het kabinet moet zich het volgende afvragen...

Wat hebben ze nou liever?

- een student die een paar jaar langer over z'n studie doet (om wat voor reden dan ook) maar later een goedbetaalde baan krijgt zodat die braaf nog vele jaren veel belasting zal betalen

- of een student die na een paar jaar (of van tevoren) al zegt dat het op deze manier met idiote "boetes" niet hoeft (of niet kan), en later dus geen goedbetaalde baan krijgt en waar ze over de langere termijn dus veel minder geld van zullen krijgen?

Zij zeggen blijkbaar het tweede. Ik zeg (en velen met mij gelukkig): dat is dom.
pi_89777848
1) Moet het altijd over geld gaan dan? Ik ben uit ideologisch oogpunt voor het koppelen van subsidie aan prestaties die studenten leveren. Want, nogmaals, daar gaat dit ook om. Al die studenten die onvoldoendes halen, dat moet eens afgelopen zijn.
2) Het is sterk overdreven om te zeggen dat om deze subsidieverlaging studenten opeens geen goedbetaalde baan meer krijgen. Als ze zo'n goed betaalde baan zouden krijgen, kan die ¤3000 er blijkbaar makkelijk bij. Voor de beste studenten is die ¤3000 zelfs helemaal niet van toepassing, omdat ze keurig binnen de tijd afstuderen.
pi_89778001
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
2) Het is sterk overdreven om te zeggen dat om deze subsidieverlaging studenten opeens geen goedbetaalde baan meer krijgen. Als ze zo'n goed betaalde baan zouden krijgen, kan die ¤3000 er blijkbaar makkelijk bij. Voor de beste studenten is die ¤3000 zelfs helemaal niet van toepassing, omdat ze keurig binnen de tijd afstuderen.
Omdat er momenteel een heleboel studenten zijn die dat extra geld niet kunnen of willen opbrengen. Die gaan vervolgens zonder diploma van de uni / hbo, of worden er vanwege de boete die de uni krijgt ervan afgestuurd, en gaan dus als ongeschoold werknemer door het leven. Dat levert de staat geen flikker op, en zal ze waarschijnlijk wel een aantal uitkeringen extra kosten.
pi_89778248
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Omdat er momenteel een heleboel studenten zijn die dat extra geld niet kunnen of willen opbrengen. Die gaan vervolgens zonder diploma van de uni / hbo, of worden er vanwege de boete die de uni krijgt ervan afgestuurd, en gaan dus als ongeschoold werknemer door het leven. Dat levert de staat geen flikker op, en zal ze waarschijnlijk wel een aantal uitkeringen extra kosten.
Om hoeveel procent van de studenten gaat het? Als het om weinig studenten gaat - nou en? Als het om veel studenten gaat komen er gewoon minder afgestudeerden en zullen werkgevers eerder genoegen nemen met een niet volledig afgeronde opleiding. De beste studenten hebben er uiteraard helemaal geen last van.
pi_89779766
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
1) Moet het altijd over geld gaan dan? Ik ben uit ideologisch oogpunt voor het koppelen van subsidie aan prestaties die studenten leveren. Want, nogmaals, daar gaat dit ook om. Al die studenten die onvoldoendes halen, dat moet eens afgelopen zijn.
Ja, goh, onvoldoendes halen moet maar eens afgelopen zijn :') Er bestaat al een school waar niemand onvoldoendes haalt. InHolland.

Als niemand onvoldoendes haalt, wat is mijn voldoende dan nog waard?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaspedaal op 10-12-2010 21:07:39 ]
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:13:55 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89780369
Ik. *O* Bestuursjaar gedaan, paar keer verkeerde keuzes gemaakt, tussenjaar genomen omdat het onderwijsaanbod in mijn master zó bedroevend was dat ik geeneens zin had om te studeren en eens ben gaan kijken hoe werken beviel (maar wel gewoon ingeschreven bleef staan omdat ik anders uit mijn kamer moest. Want dat is ook alweer ingevoerd, en natuurlijk is er geen kans om zonder decennium aan wachttijd bij een woningstichting of het startsalaris van pakweg een tandarts een woning te krijgen in Nederland, dus ben ik gedwongen voorlopig nog in een klein kamertje te blijven). En hey, opeens verandert de regering de spelregels voor iedereen waardoor ik in het ergste geval weer bij mijn ouders kan gaan wonen. Nederland, fuck yeah. w/
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:17:08 #26
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_89780577
juridisch onhaalbaar en ook ontzettend slecht voor de nederlandse kennispositie.

ik overigens niet omdat ik een paar jaar geleden ben overgestapt op een nieuw curriculum en het vorige wel heb beėindigd met een doctoraal diploma, feitelijk ben ik dus met een nieuwe opleiding begonnen (en bij rechten sinds dit jaar de master).

overigens bedacht ik me dat een maas in deze regelgeving is, om je gewoon aan te melden voor de deeltijdopleiding en dan alsnog voltijd te gaan studeren, betaal je minder collegegeld en heb je geen last van deze idiote maatregel.

deeltijdopleidingen kunnen namelijk nooit voldoen aan dezelfde norm, daarvoor staat doorgaans tenminste de dubbele verwachte studieduur; probleem is alleen wel dat niet iedere opleiding ook in deeltijd te lopen is.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_89780664
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:17 schreef dr.dunno het volgende:

overigens bedacht ik me dat een maas in deze regelgeving is, om je gewoon aan te melden voor de deeltijdopleiding en dan alsnog voltijd te gaan studeren, betaal je minder collegegeld en heb je geen last van deze idiote maatregel.

deeltijdopleidingen kunnen namelijk nooit voldoen aan dezelfde norm, daarvoor staat doorgaans tenminste de dubbele verwachte studieduur; probleem is alleen wel dat niet iedere opleiding ook in deeltijd te lopen is.
Nee. Voor een deeltijdstudie krijg je geen studiefinanciering :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:23:37 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89780943
Ik lijkt me. Ik ben altijd ondernemer geweest en heb altijd bedrijven gerund naast mijn studie. In 2006 ben ik met m'n master gestopt. Vorig jaar ben ik weer met een (andere) master begonnen. Maar die wordt alleen full time gegeven, dus ik heb geen keus dan het over meerdere jaren te verspreiden, anders is het niet te combineren met werk.

Mijn enige hoop is dat ik zo veel inschrijvingen heb gehad door de jaren heen, en nog in oude systemen, dat het systeem me niet herkent als een langstudeerder. :')

Een verhoging van het collegegeld had ik niet erg gevonden als het daadwerkelijk naar de universiteiten zou gaan. Dit gaat gewoon rechtstreeks de schatkist in zodat waardeloze figuren als Rutte en Verhagen zelf hun villasubsidie kunnen behouden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_89781922
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ervaring buiten studie om wordt door veel bedrijven als waardevol gezien. Dus ja, een goede reden. Daarnaast is het aantal mensen dat gewisseld is van studie hoger dan het aantal mensen dat meer dan een jaar vertraging heeft door alleen onvoldoendes.
pi_89782346
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 21:18 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Nee. Voor een deeltijdstudie krijg je geen studiefinanciering :)
Genoeg manieren om dat te omzeilen.
pi_89783172
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Genoeg manieren om dat te omzeilen.
Zoals?
pi_89783191
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:05 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Zoals?
Je daarnaast inschrijven voor een voltijd studie.
pi_89783331
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:05 schreef Jesse_ het volgende:

Je daarnaast inschrijven voor een voltijd studie.
Dan moet je wel genoeg vakken halen van die andere studie in verband met het bindend studieadvies.
pi_89783429
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:01 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Ja, goh, onvoldoendes halen moet maar eens afgelopen zijn :') Er bestaat al een school waar niemand onvoldoendes haalt. InHolland.

Als niemand onvoldoendes haalt, wat is mijn voldoende dan nog waard?
Een troll mag ik hopen. :')
pi_89783905
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

Een troll mag ik hopen. :')
Jij denkt dus dat het een goed idee is om onvoldoendes af te schaffen? Gaat het niveau daarvan omhoog?
pi_89784046
Ik hoop nog in juni af te studeren en anders ben ik de pineut.
pi_89784323
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:20 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat het een goed idee is om onvoldoendes af te schaffen? Gaat het niveau daarvan omhoog?
Nee, het niveau moet gewoon hetzelfde blijven. Het lijkt mij dan een goed idee om mensen die onvoldoendes halen minder te belonen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een zesjesmentaliteit. Ik ben voor een subsidie die afhangt van je prestaties in je studie. Als je bijvoorbeeld hoger dan een 8 staat gemiddeld, kun je rekenen op volle subsidie en zul je waarschijnlijk ook geen last hebben van de nieuwe maatregelen.

Daarentegen kan ik tegen de meeste onvoldoendes/zesjes-mensen zeggen: eigen schuld, dikke bult. Voorstanders zijn er als de kippen bij om te zeggen dat het ligt aan een bestuursjaar, ziekte of studiekeuze. Wat de belangrijkste reden voor studievertraging volgens mij is, is dat studenten zo vaak onvoldoendes halen voor vakken en daarom die vakken over moeten doen. Dan zit je zo aan een jaar vertraging.
pi_89784380
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:28 schreef twaalf het volgende:

[..]

Daarentegen kan ik tegen de meeste onvoldoendes/zesjes-mensen zeggen: eigen schuld, dikke bult. Voorstanders zijn er als de kippen bij om te zeggen dat het ligt aan een bestuursjaar, ziekte of studiekeuze. Wat de belangrijkste reden voor studievertraging volgens mij is, is dat studenten zo vaak onvoldoendes halen voor vakken en daarom die vakken over moeten doen. Dan zit je zo aan een jaar vertraging.
Onvoldoendes komen niet vanzelf, daar is een reden voor.

Dat kan lamlendigheid zijn, maar ook tijdsdruk die door andere activiteiten worden uitgeoefend.
pi_89784440
ik :W
Ja doei.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:30:57 #40
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89784446
Ik heb me er nog niet in verdiept, maar is het volgend jaar niet, dan wel het jaar erna.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89784545
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Onvoldoendes komen niet vanzelf, daar is een reden voor.

Dat kan lamlendigheid zijn, maar ook tijdsdruk die door andere activiteiten worden uitgeoefend.
Dat kan domheid zijn.
pi_89784660
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:33 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dat kan domheid zijn.
Dat zou dus betekenen dat het voorbereidend onderwijs (VWO) niet "zwaar" genoeg zou zijn om de "dommen" eruit te filteren.

In dat geval zou je het middelbaar onderwijs moeten herzien, niet het hoger onderwijs.
pi_89784788
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zou dus betekenen dat het voorbereidend onderwijs (VWO) niet "zwaar" genoeg zou zijn om de "dommen" eruit te filteren.

In dat geval zou je het middelbaar onderwijs moeten herzien, niet het hoger onderwijs.
Dat zeker! Daar ben ik het volledig mee eens. Maar er zullen zeker tien jaar voorbij gaan voordat je daar iets van merkt. Tot die tijd kun je de verantwoordelijkheid nog leggen bij de mensen die van het vwo afkomen.
pi_89784884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:38 schreef twaalf het volgende:

[..]

Dat zeker! Daar ben ik het volledig mee eens. Maar er zullen zeker tien jaar voorbij gaan voordat je daar iets van merkt. Tot die tijd kun je de verantwoordelijkheid nog leggen bij de mensen die van het vwo afkomen.
Nee, dan voer je gewoon een numerus fixus in (ja, dat gaat in tegen kabinetsbeleid) en beoordeel je gewoon de studenten op basis van hun cijferlijst van het VWO, dus bijv. een 7 gemiddeld.

Ik ben zelf ook via een numerus fixus opleiding, waar gekeken werd naar de cijfers van je VWO-diploma, binnengekomen. Kon toen echter niet weten dat ik gedurende mijn studie met ziekte te maken zou krijgen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 22:44:21 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89785091
Geen 3000 euro extra hier. 6000, of niks. Het hangt er bij mij maar net vanaf hoe ze 'uitloop' definiėren

Ben ook flink vertraagd (ziekte) en ben nu mijn bachelorthese aan het schrijven. Die komt dit jaar wel af, en ik wil hierna een 2 jarige master gaan doen. Vraag is dus of ik meteen met een boete mag beginnen.
pi_89785326
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:28 schreef twaalf het volgende:

Als je bijvoorbeeld hoger dan een 8 staat gemiddeld, kun je rekenen op volle subsidie en zul je waarschijnlijk ook geen last hebben van de nieuwe maatregelen.
Dat is misschien 1% van alle universitaire studenten, schat ik.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:40 schreef von_Preussen het volgende:

Nee, dan voer je gewoon een numerus fixus in (ja, dat gaat in tegen kabinetsbeleid) en beoordeel je gewoon de studenten op basis van hun cijferlijst van het VWO, dus bijv. een 7 gemiddeld.

Ik ben zelf ook via een numerus fixus opleiding, waar gekeken werd naar de cijfers van je VWO-diploma, binnengekomen. Kon toen echter niet weten dat ik gedurende mijn studie met ziekte te maken zou krijgen.
Dat is de kern van het probleem inderdaad. Er studeren te veel mensen, en universiteiten hebben niet de mogelijkheid om de ongeschikte kandidaten er aan de poort uit te filteren.

Het zou wel erg krom zijn als universiteiten straks nog steeds verplicht worden om iedere kneus met een vwo-diploma aan te nemen, terwijl ze tegelijkertijd boetes krijgen als die kneuzen niet op tijd afstuderen. Wil je universiteiten beboeten, so be it, maar dan moet je ze ook de mogelijkheid geven om aan de poort te selecteren.
pi_89785376
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Liever niet. Ik vertrouw nog wel erop dat universiteiten hun kwaliteit hoog willen houden, maar bij scholen heb ik ernstige twijfels. Als je ziet hoeveel er op scholen gesjoemeld kan worden met schoolexamens die makkelijker zijn dan het gewenste niveau, denk ik dat cijfers op de middelbare school relatief hoger liggen dan een leerling eigenlijk zou moeten hebben.

Bovendien: het ene sluit het andere niet uit. Je kunt zowel een numerus fixus als een prestatiebeloning invoeren.
pi_89785477
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:49 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Dat is misschien 1% van alle universitaire studenten, schat ik.
Buiten het feit dat dat wel een erg lage inschatting is, is er niets mis mee om alleen de allerbesten volledig te belonen. Daaronder kun je namelijk ook nog graderen, bijvoorbeeld voor mensen tussen de 6.5 en een 8 anders te subsidiėren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:49 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]

Dat is de kern van het probleem inderdaad. Er studeren te veel mensen, en universiteiten hebben niet de mogelijkheid om de ongeschikte kandidaten er aan de poort uit te filteren.

Het zou wel erg krom zijn als universiteiten straks nog steeds verplicht worden om iedere kneus met een vwo-diploma aan te nemen, terwijl ze tegelijkertijd boetes krijgen als die kneuzen niet op tijd afstuderen. Wil je universiteiten beboeten, so be it, maar dan moet je ze ook de mogelijkheid geven om aan de poort te selecteren.
Daar kan ik wel in meegaan. En als ze niet aan de poorten kunnen selecteren, dan misschien na de eerste paar vakken van de opleiding, met een bindend studieadvies.
pi_89785648
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:53 schreef twaalf het volgende:

[..]

Daar kan ik wel in meegaan. En als ze niet aan de poorten kunnen selecteren, dan misschien na de eerste paar vakken van de opleiding, met een bindend studieadvies.
Dat wordt bij mij al sinds jaren gedaan, dus wat is er zo nieuw aan jouw plan voor het BSA?
pi_89785688
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:57 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat wordt bij mij al sinds jaren gedaan, dus wat is er zo nieuw aan jouw plan voor het BSA?
Hoe gaat dat dan precies 'bij jou'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')