abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90059913
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zout is best goed houdbaar dus als ze overhouden dan hoeven ze het jaar er op minder te bestellen.
De strooiauto's zijn gewoon gemeentewagens met eens strooi-installatie er op, kost ook niets extra.
Dus de gemeentes zijn gewoon stom geweest dat ze niet meer besteld hebben, men had in oktober al het vermoeden dat het weer een witte winter zou worden.
Zout voor op de wegen wordt wat bevochtigd voordat het de auto's in gaat meen ik, en als je dat bewaard heb je het jaar erop een mooie witte berg die keihard is.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:19:32 #27
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_90061110
En daar heb je weer een schep voor en graafmachines die het in de strooiwagens dumpen.
Die strooimachines vermalen de boel ook weer, totaal geen probleem dus.
Zout trekt sowieso vocht aan, ook 's zomers.
pi_90079653
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:19 schreef SiGNe het volgende:
En daar heb je weer een schep voor en graafmachines die het in de strooiwagens dumpen.
Die strooimachines vermalen de boel ook weer, totaal geen probleem dus.
Zout trekt sowieso vocht aan, ook 's zomers.
Het zout wordt meestal pas natgemaakt aan boord van de strooiers tegenwoordig, die hebben tanks aan boord met pure pekel. Dus daar zit de bottleneck. En die zijn een stuk duurder dan een paar ton strooizout extra op voorraad houden. Ook als je werkt met losse strooi-installaties die je kan plaatsen in de vlakke laadbak van zeg een kiepauto.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90079971
Thuis gewoon eerst schuiven en dan zand erover werkt ook zeer goed ^O^
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:01:40 #30
328492 Tilboy
Hey! You're an apple!
pi_90092426
Nog niet eens winter en nu al bijna op! Dat gaat snel!
AFCA CBS
pi_90093404
Vorig jaar las ik een aantal berichten over zogenaamde voertuigen die pekelwater konden 'strooien'. Ik zag er vorig jaar zelfs eentje rijden. Iemand enig idee hoe het daarmee staat?

Overigens blijf ik erbij dat het een geldkwestie is. Je maakt mij niet wijs dat er nu reeds een tekort dreigt aan strooizout.
pi_90100467
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 14:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat ook nog inderdaad. En als we een gemiddelde winter hebben, zit je als gemeente met bergen duurbetaald strooizout + strooiauto's, en beginnen de burgers weer te piepen over geldverspilling. ;)
Er is vaak genoeg gewaarschuwd dat deze winter vele malen strenger zou worden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:19:54 #33
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_90100910
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:33 schreef fotostarter het volgende:
Hier zijn binnenwegen net bevroren vijvers. Op de fiets autos inhalen :D
Blijft leuk. :D En ik vind het niet erg dat het strooizout opraakt. :@
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zondag 19 december 2010 @ 14:36:02 #34
45 SiGNe
pi_90123428
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:19 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Blijft leuk. :D En ik vind het niet erg dat het strooizout opraakt. :@
Tot je uitglijdt en een arm of been breekt.
pi_90127759
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Vorig jaar las ik een aantal berichten over zogenaamde voertuigen die pekelwater konden 'strooien'. Ik zag er vorig jaar zelfs eentje rijden. Iemand enig idee hoe het daarmee staat?

Overigens blijf ik erbij dat het een geldkwestie is. Je maakt mij niet wijs dat er nu reeds een tekort dreigt aan strooizout.
Volgens iemand van Akzo is ~7% van de totale zoutproductie ook echt geschikt als strooizout, dus dat valt wel wat tegen. En de hoeveelheid zout is dan nog wel in te kopen, totdat een lokale politieke club bij een zwakke winter dat weer gebruikt om de zittende partijen te betichten van verspilling, maar de strooivoertuigen en mensen er op, zijn een stuk kostbaarder.

Neem de snelwegen, daar ligt er ~5000 km van, en als je die allemaal bestrooid hebben wilt in zeg 1 uur voor de spits, heb je het al over honderden strooiauto's, aangezien die gemiddeld ~50km/h rijden. Dat is simpelweg onbetaalbaar, zeker als we een vergelijkbare eis stellen met de 7800 km N wegen er nog bij.

En het kromme is dan weer, dat strooizout ingereden moet worden, dus als mensen vanwege het weeralarm thuis blijven, werkt het strooien minder goed. |:( Soms wint de natuur het gewoon.
pi_90127838
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Er is vaak genoeg gewaarschuwd dat deze winter vele malen strenger zou worden..
Mja, dat werd ook gezegd van bijvoorbeeld de Mexicaanse griep, en dat bleek (gelukkig) mee te vallen. Maar nu vallen veel mensen weer over de paar honderd miljoen die daar aan uitgegeven is door de overheid.

Ik zou niet graag bij RWS willen werken op dit moment, je kan het niet goed doen volgens mij.
  zondag 19 december 2010 @ 16:35:56 #37
45 SiGNe
pi_90128939
Allemaal sneeuwkettingen om doen, die zijn er ook voor voetgangers trouwens, maar die kunnen na een paar dagen flinke vorst ook wel schaatsen op de stoep.
  zondag 19 december 2010 @ 17:54:17 #38
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_90132544
Ik ga me nog kapot lachen als heel NL geen zout meer heeft op het noorden na dan. Dan op een dan gaat het bakken uit de hemel sneeuw, 3 dagen lang matig tot zwaar, totaal gaat er 2m (200cm) vallen. Heel het land ligt plat! 2 dagen daarna, nog altijd ligt heel NL plat, behalve het noorden die nog ruim voldoende zout hebben en gewoon hun gang weer kunnen gaan, ze lopen/rijden echter wel tussen sneeuwmuren van 2 meter hoog.
* Droom* _O-
pi_90136201
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ga me nog kapot lachen als heel NL geen zout meer heeft op het noorden na dan. Dan op een dan gaat het bakken uit de hemel sneeuw, 3 dagen lang matig tot zwaar, totaal gaat er 2m (200cm) vallen. Heel het land ligt plat! 2 dagen daarna, nog altijd ligt heel NL plat, behalve het noorden die nog ruim voldoende zout hebben en gewoon hun gang weer kunnen gaan, ze lopen/rijden echter wel tussen sneeuwmuren van 2 meter hoog.
* Droom* _O-
De randstad is al lamgelegd met een paar cm sneeuw, zie vrijdag _O-
pi_90137262
zout strooien doe ik nooit want dat is slecht voor m'n heg (25 meter lang) >:O
pi_90137987
Hier hebben ze dit jaar nog nooit gestrooid, terwijl ze vorig jaar elke dag deden. De weg hier is iig al dagen spekglad. maar zoalng het rechtsdoor gaat kun je prima 60kmh rijden. Alleen even oppassn bij bochten :9
Hier worden al sinds het begin van de gladheid alleen de hoofdwegen gestrooid, verder niks.
Een dorpje in Grunn..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_90139141
quote:
Op zondag 19 december 2010 16:10 schreef fruityloop het volgende:

Mja, dat werd ook gezegd van bijvoorbeeld de Mexicaanse griep, en dat bleek (gelukkig) mee te vallen. Maar nu vallen veel mensen weer over de paar honderd miljoen die daar aan uitgegeven is door de overheid.

Ik zou niet graag bij RWS willen werken op dit moment, je kan het niet goed doen volgens mij.
Och, ik val er niet over. Maar ik zag het in alle bescheidenheid wel al aankomen. De excuses en argumenten zijn beneden peil vind ik dan ook. T lijkt de NS wel, we zijn winterklaar en zie het resultaat. Eerlijkheid duurt t langst..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 19 december 2010 @ 20:07:33 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90139252
Laatste winter hadden we toch " ergens van geleerd?" De enige die iets geleerd heeft is Arnhem. Die hebben al een tijd een wurgcontract met AkzoNobel. >:)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 december 2010 @ 20:09:47 #44
pi_90139365
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:05 schreef kawotski het volgende:

[..]

Och, ik val er niet over. Maar ik zag het in alle bescheidenheid wel al aankomen. De excuses en argumenten zijn beneden peil vind ik dan ook. T lijkt de NS wel, we zijn winterklaar en zie het resultaat. Eerlijkheid duurt t langst..
Technici en kennis is ondergewaardeerd. Je moet een mooi verhaal hebben en jezelf kunnen verkopen, dan krijg je dikke bonussen. Ik weet zeker dat er een manager een dikke bonus heeft gekregen voor die reclameboodschap: "We zijn er helemaal klaar voor hoor!" En die bonus mag ie gewoon houden, ook al verdwijnt het hele spoorwegennet over 5 minuten in een zwart gat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 19 december 2010 @ 20:10:04 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90139384
Mensen die geloven dat het zout echt op is :') 8)7

Gewoon paar handjes zand voor je deur en klaar..
  zondag 19 december 2010 @ 20:10:49 #46
pi_90139424
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Toch wel bizar, je zou denken dat men na vorig jaar de vorige jaren er nu beter mee om zou kunnen gaan.
Talk is cheap. So you get talk and no salt.
  zondag 19 december 2010 @ 20:12:55 #47
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90139536
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens iemand van Akzo is ~7% van de totale zoutproductie ook echt geschikt als strooizout, dus dat valt wel wat tegen. En de hoeveelheid zout is dan nog wel in te kopen, totdat een lokale politieke club bij een zwakke winter dat weer gebruikt om de zittende partijen te betichten van verspilling, maar de strooivoertuigen en mensen er op, zijn een stuk kostbaarder.

Neem de snelwegen, daar ligt er ~5000 km van, en als je die allemaal bestrooid hebben wilt in zeg 1 uur voor de spits, heb je het al over honderden strooiauto's, aangezien die gemiddeld ~50km/h rijden. Dat is simpelweg onbetaalbaar, zeker als we een vergelijkbare eis stellen met de 7800 km N wegen er nog bij.

En het kromme is dan weer, dat strooizout ingereden moet worden, dus als mensen vanwege het weeralarm thuis blijven, werkt het strooien minder goed. |:( Soms wint de natuur het gewoon.
Gelukkig zijn ze in het buitenland niet bang voor aanpakken
pi_90164254
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 20:12 schreef fs180 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn ze in het buitenland niet bang voor aanpakken
In België is/was het een even grote puinzooi hoor, en in Frankrijk en Duitsland waren er ook problemen. Overigens rijden de treinen prima als ik mijn collega's moet geloven, die zijn allemaal op tijd op de zaak.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 14:18:50 #49
8781 crew  Frutsel
pi_90175877
quote:
Zoutvoorraad slinkt zienderogen
ROTTERDAM - Een groeiend aantal wegbeheerders, zoals gemeenten en provincies, raakt door hun zoutvoorraad heen, meldt Rijkswaterstaat maandag. Die beraadt zich nog op het activeren van het zogenoemde zoutloket. Dat zorgt er voor dat zoutvoorraden beter worden verdeeld over de gebieden waar het strooizout het hardst nodig is.
Dat wordt nog wat als morgen blijkt dat de winter toch nog een dikke week verder gaat ipv dat de dooiaanval de rust brengt om evt zoutvoorraden op peil te brengen :')
Woensdag nog sneeuw en ijzel... is het daarna dan op? :P
pi_90176562
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In België is/was het een even grote puinzooi hoor, en in Frankrijk en Duitsland waren er ook problemen. Overigens rijden de treinen prima als ik mijn collega's moet geloven, die zijn allemaal op tijd op de zaak.
Vergeet Engeland niet. Net zo'n grote chaos als hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')