abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89753028
Vorig deel: Wachten op het tweede streepje deel 182

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

18 november Poookie
12 december Hilliebillie
18 december juffrouwJannie
21 december Diaan73
23 december Winka
23 december Thistleweed
26 december Klavertje-4
26 december cholateaddict
28 december GreatWhiteSilence (02-2010)
28 december lollypops
01 januari papillion
02 januari Mevr_Mus
05 januari Boepie
07 januari Susie
09 januari: Take_A_Picture
09 januari: LadyBlack

Boepie
charmed_angel (09-2009)
Elynasedai
Entreri
IslaBonita (12-2008)
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Aoraki
GirlGoneBad (04-2010)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 16-12-2010 11:17:43 ]
pi_89753157
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:15 schreef Susie het volgende:
@Klumpsy; ook al slik je Clomid, dan ben je toch even goed nog aan het wachten op een tweede streepje ;)
@GGB; ben benieuwd wat de huisarts vanmorgen zegt!

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar dat temperaturen lijkt me echt een crime! Maar goed, je zal er iets voor over moeten hebben toch? Is dat altijd noodzakelijk dat temperaturen? Vroeg ik me zo maar af.

Hier dag 29, stiekum vanmorgen toch getest, maar negatief. Voelde daarna (duh, had dat niet eerder gekund 8)7 ) wat krampen in onderbuik, dus wellicht komt }) er toch aan vandaag. We zullen zien.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:33 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Hee susie, ik kan me herinneren dat we de vorige keer op de zelfde dag ongesteld waren en dat betekend dat het vandaag pas dag 28 is.. Dus ben bang dat je een klein beetje vooruit loopt. Maar wel enorm balen zeg dat }) er aan komt.

Sorry dat ik de laatste tijd niet echt gereageerd heb. Ik heb wel het hele topic nog gevolgd maar door drukte weinig tijd om goed te reageren en daarom had ik er voor gekozen om dan ook maar niet een korte (misschien inhoudkoze) post te schrijven) mijn excuses hiervoor, maar ik volg jullie allemaal en leef ook met iedereen mee!

Zelf zit ik op dag 28. Heb cylcli gehad van 28, 34, 28, dus gemiddeld 30 dagen vandaar dat m'n nod op zondag staat. Ik heb van de week wel wat last gehad van pijnlijke puisten en dat heb ik helaas wel vaker bij m'n ongesteldheid. Ook heb ik ook behoorlijk gevoelige tepels en dat had ik vorige maand niet dus hoop dat dat goed nieuws is. Ik ga denk vandaag even een testje halen, zodat ik die een op voorraad heb liggen en hoop dat ik die van de week kan gebruiken! Ik heb in iedergeval vast aardige hoop wanneer ik vnv niet ongesteld wordt.. We hebben deze periode wel heel uitgebreid ons best gedaan tijdens m'n vermoedelijk vruchtbare periode (heb volgens mij niet echt een ei-sprong gevoeld)

Iedereen verder succes er mee en dat het een mooi kerstcadeautje mag zijn!!
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:45 schreef klavertje-4 het volgende:
jammer susie!

Ik heb een zwaar, drukkend gevoel in mijn onderbuik, denk dat mijn ei op springen staat. Aan de vorige zwangerschap heb ik een cyste overgehouden op mijn eierstok, misschien dat ik daarom nu dat drukkende gevoel heb? Heb het anders nooit.

Pff gisteren op het werk zat een nieuwe collega maar door te zagen: heb je kinderen? Ik: nee. O wil je kinderen? Ik bromde wat vaags. Op korte termijn dan? Toen zei ik maar nee maar ondertussen dacht ik echt hou toch je smoel man!
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef charmed_angel het volgende:
GGB hoelaat moet je naar de huisarts?
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:52 schreef GirlGoneBad het volgende:
Charmed_angel: Nou, ik ben net terug van de HA, en heb de verwijzing naar de gyn binnen. Ik was net aan het typen toen jouw update kwam!

HA staarde naar m'n templijsten, hij begreep er niks van. Bloedtest gedaan, die viel negatief uit, maar dat wist ik eigenlijk al stiekem.
Nu dus de gyn bellen, en dan ga ik ook langzaamaan pendelen tussen 2 topics denk ik...
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:00 schreef klavertje-4 het volgende:
Jeetje GGB, jij ook al!
Sterkte voor jou en Klumsy, tis toch niet wat je van te voren had gedacht...
pi_89753864
NOd Boepie verwachting 12 december ipv 17 als dat kan ;)
pi_89753884
Goodmorning ladies :W

GGB, wat vervelend dat je dus ook naar de gynaecoloog moet -O-
Klavertje, is het niet zo dat die cysten ook vanzelf wel weer wegtrekken? Ik had er ook een toen ik mijn spiraaltje had laten plaatsen, maar bij mijn weten is die er dan nu niet meer :o
Hillibillie, gevoelige tepels is een goed teken, en Aventura had ook de voor haar gebruikelijke puistjes toen ze toch zwanger bleek te zijn! :)
Susie, jammer... krampen had ik gisteravond ook, waarschijnlijk de volgende ronde dus voor ons.
pi_89754484
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:27 schreef Boepie het volgende:
NOd Boepie verwachting 12 december ipv 17 als dat kan ;)
Dat kan! aangepast!

LB, als het goed is gaat die cyste idd vanzelf weg. Zou binnen 3 maanden moeten gebeuren, dus er is nog wel kans dat hij er nu nog zit. Ik moet begin februari terug naar de gyn om te laten controleren of hij inderdaad weg is.

en volgende ronde? heb je weer zo'n korte cyclus? Jammer zeg :*
Ik duim voor je dat de krampjes een positieve reden hebben!
pi_89754584
Ach, LadyBlack en klavertje-4, ik heb me er eigenlijk wel bij neergelegd dat we een beetje hulp nodig hebben. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil had ik al het gevoel dat er iets niet goed zat in mijn lichaam. Nu is dus de vraag WAT er mis is.

Maar wel super lief dat iedereen hier zo meelevend is. Ik zal hier voorlopig nog blijven posten en duimen blijven draaien voor jullie, maar ik zal ook een kijkje gaan nemen in het andere topic.
pi_89754868
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:46 schreef klavertje-4 het volgende:
Weinig kans, dus ik ben eigenlijk wel blij met een korte cyclus ;) kom maar op met die volgende vruchtbare periode! *O*
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:57:36 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89754908
@GGB; wat naar allemaal, maar wel heel prettig dat je HA je door heeft gestuurd.

@Hilliebillie; ja idd, maar als ik terugkijk, ben ik 12 november ongesteld geworden, dus zit ik nu toch op dag 29?? :? Heb net weer geteld en nee, heb niet in mijn agenda 31 november meegeteld, iemand die zin heeft om het na te rekenen?

@Klavertje; ook zo'n collega?! Ik heb er ook zo'n een! Word gek van dat mens af en toe.... Laatst met die blaasontsteking: "weet je zeker dat het een blaasontsteking is? Ben je niet zwanger? Zou toch leuk zijn, een kleine Susie?" En niet op houden ook he? Van de week weer zo'n opmerking... gek van... en ik maar vaag blijven doen: "nee joh, ben je gek? Moet er nog niet aan denken hoor! _O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_89754973
Kijk, daar heb ik dus gelukkig geen last van :D ik roep al jaren dat ik graag kinderen wil, liefst gisteren al :')

De meeste mensen weten ook wel dat we 'bezig' zijn, en zijn gelukkig ook zo discreet om niet elke maand te vissen of het al raak is. Ze zien me zo af en toe een wijntje drinken en dan weten ze weer genoeg :D
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:12:24 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89755428
Ik heb dus jaaaaaaren geroepen dat het wel prima zo is.... dus tja.... Er zijn een paar mensen in de omgeving die het wel weten, maar de meeste mensen dus niet. Wanneer we in de kroeg zijn, dan vissen mensen er dus ook naar en dan houd ik nog steeds vol dat we er nu nog niet klaar voor zijn en het wel fijn vinden zo met z'n 2-en... dus dat zal (hopelijk ooit) een flinke verrassing voor velen zijn!
pi_89756489
haha susie dat deed ik ook!

Met de laatste miskraam hebben we het iedereen verteld, de grapjes die ik eerder ook zo wegwimpelde waren nu echt niet grappig meer.

Op het werk weten ze het ook behalve die collega dus, aangezien hij net nieuw is. Ik had ook geen zin om hem het hele verhaal direct aan zijn neus te gaan hangen. Vraag me bij die vragen altijd af waar mensen het lef vandaan halen? Je afwimpelende antwoord zou voldoende moeten zijn denk ik dan.

Vorig jaar, toen we nog niet eens bezig waren, moest ik voor mijn werk een rondleiding geven aan een basisschoolklas. Vraagt de leraar aan mij heb je zelf ook kinderen? Dus ik zeg nee. Zegtie: o waarom niet? 8)7

Ik was te verbaasd over de brutaliteit van de vraag om een normaal antwoord te geven dus zei maar gewoon daarom niet.
Achteraf he, dan weet ik genoeg te zeggen :+
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:43:47 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89756684
Je vraagt je inderdaad waar mensen hun tact verstopt hebben zitten :X

Maargoed, sommige mensen lijken dan ook te denken dat iedereen met 1x sex zonder pil of condoom wel direct zwanger wordt...
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:14:03 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89760442
Wat jullie ook al zeggen, sinds 2 meiden in mijn vriendenkring enige problemen hadden met het krijgen van kinderen (nu allebei wel moeder overigens!!), zal ik die vraag eigenlijk ook nooit stellen aan mensen. Tenzij ze het gesprek er op de een of andere manier op komt ofzo.
Ik denk wel, dat wanneer ik in de mmm zou komen (en waar mijn vriend en ik al over gesproken hebben, dat we dat niet doen overigens), zal ik wel aan een aantal mensen laten weten dat kinderen niet zullen komen om wat voor reden dan ook. Lijkt me namelijk erg pijnlijk toch die vragen te krijgen, wanneer het niet mogelijk zou zijn. Uiteraard gaan we daar nu zeker nog niet van uit, ben nog maar pas begonnen
pi_89761001
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:46 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Dat kan! aangepast!

LB, als het goed is gaat die cyste idd vanzelf weg. Zou binnen 3 maanden moeten gebeuren, dus er is nog wel kans dat hij er nu nog zit. Ik moet begin februari terug naar de gyn om te laten controleren of hij inderdaad weg is.

pi_89767449
de linkjes in de op doen het niet, kan iemand dat fixen?
pi_89767898
Klavertje, als je mij quote, kun je de [url=] codes copieren en plakken over de links heen die nu geen linkje hebben. dan hoef je alleen de [quote]tekens even weg te halen en het is klaar.

Handige links:
[url=http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/foliumzuur.php]Foliumzuur[/url]
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

hmm, ik zie alleen dat de eerste het niet goed doet... vreemd...
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:01:31 #17
205904 lollypops
An end has a start
pi_89769635
Poging 3: Mijn NOD mag op 28 dec... dank-je-wel!!
pi_89770562
Jammer lollypops -O-
pi_89770620
Ken het trouwens ook wel dat mensen soms heel dwingend kunnen vragen of we kinderen willen. Laatst een derde graads verhoor door de buurvrouw dat vond ik echt heel erg vervelend, ze bleef maar door gaan, nu elke keer maar gewoon snel naar binnen dan heb ik daar geen last van 8-)
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:05:43 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89776960
Helaas pindakaas weer, op naar de volgende NOD op 7 januari. Wel een keurige cyclus van 28 dagen gehad, daar ben ik dan wel blij weer blij mee. We gaan cyclus 5 nu in.
vruchtbaarste dag op basis van 28 dagen op 1ste kerstdag, dat zou ik nou leuk vinden! O+
pi_89777734
Ook dat vragen is hier herkenbaar. Ik heb een dramcollega's een tijdje geleden ook heel duidelijk vertelt dat ik dat een privé onderwerp vindt en dat niet zomaar met collega's ga bespreken. Ze keek redelijk beteuterd maar het was wel duidelijk.....

Balen Susie!

GGB, hopelijk kom je er snel achter wat er aan de hand is. En dat je ook op die manier dan snel het 2e streepje ziet.
pi_89778086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:01 schreef lollypops het volgende:
Poging 3: Mijn NOD mag op 28 dec... dank-je-wel!!
ja baas! ;)

thnx mijsje, linkjes gefixt :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:42:51 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89778632
Euh, Klavertje-4 er staat nog een dikgedrukte tekst ergens... O-) :*
pi_89778702
ha! ik was nog online, dus gefixt! :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:45:31 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_89778766
^O^
En nu lekker TVOH kijken.... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')