abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 23:20:22 #51
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_92662201
ff vraagje aan de bestratingskenners. Als je de bovenstaande foto's ziet van mijn huidige tuin, met de huidige tegels er in. Zulk soort tegels heb ik er nu ook bij gekregen (dan ook nog 30x30 formaat).

Is het dan bijvoorbeeld mogelijk om van die golvende borders te creeeren zoals op deze foto

En dan niet perse zo groot als op deze foto, maar vind dat net iets speelser staan alshet rond loopt dan dat strakke rechttoe rechtaan gedoe wat ik nu heb in principe. Maar is zoiets dus mogelijk als je grote tegels heb (eventueel snijden?) of heb je dan echt klinkertjes nodig zeg maar..
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_92670859
Ik denk dat dat wel heel erg lastig worden, omdat je die tegels niet echt makkelijk mooi rond geslepen krijgt. En waarom? Omdat ook een slijptol een recht slijpblad heeft. Je kunt wel bochtjes maken, maar A) wordt dat volgens mij lastig doordat de tegel dik is, en B) breken de tegels waarschijnlijk redelijk snel.

Maargoed, ben ook wel even benieuwd naar de reactie van anderen. Misschien is er toch een foefje voor..

Trouwens, hoe kleiner je de rondingen wilt hebben, hoe lastiger het volgens mij wordt..
  zondag 6 maart 2011 @ 22:12:42 #53
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_93747201
En even omhoog!

Lord_Vetinari en Tietvlag hadden zich in den beginne aangemeld als eventuele stratenmakers. De ren bouwen is van de baan, het is n udus puur en alleen gras er uit en tegels er in (en misschien wat hoog snoeiwerk :@ )

Tegels zijn aanwezig, materiaal voor een ren is dus niet meer nodig!
Maar de planning nu? Wanneer kan er getegeld worden? Wanneer is de vorst zodanig uit e grond dat het gras er makkelijk uit kan? Iemand??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:44:20 #54
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_93947884
Ik heb inmiddels Lord_Vetinari en Tietvlag benaderd via een pb. Volgens Lord_Vetinari is het slimmer nog wat weken te wachten tot het vocht er goed uit is en het wat beter is qua temperatuur. Wat mij betreft kan er een datum geprikt worden, in principe heb ik de komende weekenden niets spannends op de agenda staan (gut, wat een duffe huismoeder lijk ik zo ;) )
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:21:38 #55
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94616349
Ahum... ik lijk zo onderhand wel een one-woman-show te houden hiero... maar ik zit nog steeds met ettelijk stapels tuintegels midden in mijn tuin... :@ Zijn er nog sterke heren die me hiermee kunnen helpen of zal ik maar een nieuwe oproep doen ofzo? :? :@
  zaterdag 26 maart 2011 @ 09:22:07 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_94630830
Nou, dit weekend kan ik zeker niet, volgende week denk ik ook niet (nieuwe auto ophalen, waarschijnlijk zaterdag). De week erop zou eventueel kunnen, maar dan hoop ik wel op hulp :)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:48:34 #57
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_94633999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, dit weekend kan ik zeker niet, volgende week denk ik ook niet (nieuwe auto ophalen, waarschijnlijk zaterdag). De week erop zou eventueel kunnen, maar dan hoop ik wel op hulp :)
Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel. :D
Laat maar weten wanneer je kan dan kom ik ook wel opdagen om te helpen.
:s)
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 18:29:14 #58
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_94646464
En wil je nog gezellige plantjes? Misschien is er nog een forummer met stekjes?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:28:39 #59
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94653943
In principe kan elk weekend hiero als ik het bij voorbaat weet, want dan plan ik alles gewoon buiten het weekend!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:48 schreef Rucky het volgende:

[..]

Ik wil wel langskomen om te helpen. Ik heb er geen moeite mee om je aanwijzingen te geven, ik doe het denkwerk wel. :D
Laat maar weten wanneer je kan dan kom ik ook wel opdagen om te helpen.
:s)
*O* *O* *O* Weet je het adres nog :P Of zal ik je die dan maar opnieuw sturen :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:29 schreef YskaFredriksson het volgende:
En wil je nog gezellige plantjes? Misschien is er nog een forummer met stekjes?
Plantjes.. eehh... nee geloof het niet. Heb een aantal vaste planten staan die ik wel wil behouden en we hebben net 4 bakken gevuld met fjooluh. Ja een aardbeienplantstekje! Daar zou Susanne heel erg blij mee zijn, die van haar hebben de winter niet overleefd :'(

Maar goed, wat moet er dan exact gebeuren:
- gras er uit scheppen(kan ik eventueel wel al mee beginnen, samen met een bevriende buurman, maar waar laat je dat? Een kliko is zo vol/te zwaar? Iemand tips hiervoor?)
- Huidige terras er uit
- alles opnieuw bestraten

Een extra man om te bestraten lijkt me idd geen overbodige luxe. Jammer dat Tietvlag niet meer actief is hiero. Iemand anders die LV zal kunnen helpen met bestraten?
pi_94655228
geen buren die een kale plek in het gras hebben? die zijn vast blij met jou graszoden
jammer dat je zover weg woont. anders had ik nog wel wat aardbeien plantjes voor Susanne.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 23:20:03 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94658349
bij de aldi hebben ze op dit moment aardbeiplantjes voor 1 euro per stuk.
ik heb ze ook niet meer. toevallig heb ik ze dit jaar door de kippen laten opgraven en weggemikt.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 23:24:22 #62
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94658532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:20 schreef lady-wrb het volgende:
bij de aldi hebben ze op dit moment aardbeiplantjes voor 1 euro per stuk.
ik heb ze ook niet meer. toevallig heb ik ze dit jaar door de kippen laten opgraven en weggemikt.
Heej leuk! Rijden we daar ff naar toe maandag! (Bloemenboer had ze ook, 5,98 voor een lullig groen sprietje...)
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2011 @ 09:26:36 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94666702
ik hou in de gaten of ze hier nog ergens opkomen, ze stonden echt overal achter in de tuin op een gegeven moment.
maar ik kan niets garanderen. ik heb erg grondige kippen.
maar je kan beter met verse plantjes beginnen. als ze een paar jaar op dezelfde plek staan, doen ze het niet meer zo goed, is me gezegd.

worteltjes en radijsjes zijn ook erg leuk om te zaaien, aldi had daar ook onlangs zaad voor. 29 cent een pakje. kan je de kop ook niet kosten.
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:38:16 #64
154407 Rucky
pi_94816334
Heb je al een datum Ireth?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:12:15 #65
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94828095
Nope, maar die zou ik eigenlijk zelf ook wel willen weten, dan weet ik of het nut heeft om het gras uit te gaan steken... Geloof alleen dat LV er nog een ervaren stratenmaker bij wilde hebben, alleen Tietvlag reageert dus niet meer. Heb wel al 4 kliko's geregeld bij buren her en der om het gras in af te kunnen voeren (van de gemeente mogen ze, ivm gewicht, niet voller dan de helft) maar zolang er nog geen definitieve datum staat wil ik daar nog nite mee beginnen. Straks zit ik niet alleen weken met stapels tegels, maar ook met 1 grote aarde-bak in mijn tuin.. (en had ik al verteld dat ik een wit hondje heb???)
  donderdag 31 maart 2011 @ 07:57:32 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_94842781
Ja, ik ga het niet alleen doen, hoor. Trouwens, dat terras, dat komt waar nu gras ligt? Heb je dan zand voor het onderbed?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2011 @ 17:29:19 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94862088
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:12 schreef Ireth het volgende:
Nope, maar die zou ik eigenlijk zelf ook wel willen weten, dan weet ik of het nut heeft om het gras uit te gaan steken... Geloof alleen dat LV er nog een ervaren stratenmaker bij wilde hebben, alleen Tietvlag reageert dus niet meer. Heb wel al 4 kliko's geregeld bij buren her en der om het gras in af te kunnen voeren (van de gemeente mogen ze, ivm gewicht, niet voller dan de helft) maar zolang er nog geen definitieve datum staat wil ik daar nog nite mee beginnen. Straks zit ik niet alleen weken met stapels tegels, maar ook met 1 grote aarde-bak in mijn tuin.. (en had ik al verteld dat ik een wit hondje heb???)
je moet er toch nog een berg zand op gooien, het wordt geen aarde-bak maar een kattenbak :{
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:23:39 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94877982
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 07:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, ik ga het niet alleen doen, hoor. Trouwens, dat terras, dat komt waar nu gras ligt? Heb je dan zand voor het onderbed?
Eehh.. neuh -O-

Maar zoals vermeld vanaf bericht #9 en verder is het de bedoeling dat het huidige betegelde gedeelte ietwat verlaagd gaat worden en dan ging ik er min of meer vanuit dat wat daar dan af gaat bij het gras er op komt? Of denk ik daar nu weer te simpel in? :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:09:09 #69
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94884358
Oke, ik ga kijken of ik zand kan regelen, maar hoeveel heb ik er van nodig dan?? (in kilo's?)
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:16:01 #70
154407 Rucky
pi_94884719
w/ Ik ben er ook nog. Het is alleen een beetje onduidelijk.
Als ik het goed begrepen heb wil je je bestaande terras iets verlagen en het grasveld vervangen door een nieuw terras.

Ik kom ook wel om Lord_Vetinari te helpen ik ben alleen geen stratenmaker. En je hebt "geel" zand nodig als ondergrond voor de bestrating.

Maar zoals hij al aangeeft is het een behoorlijke klus wat waarscijnlijk niet in een middagje klaar is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:19:52 #71
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94884911
Het bestaande terras ligt gigantisch scheef, heb in het midden als het regent een vijver. Wil het gras er uit en dan de hele tuin bestraat hebben. Het bestaande terras mag wat mij betreft ook iets verlaagd worden aangezien de tuindeur er op aanloopt. Heb voldoende tegels nu om het helemaal te bestraten (incl. wat er al in ligt dus) alleen nu dus nog zand.... -O-
SPOILER
pi_94885090
Kun jij bij de gemeente geen gratis zand krijgen? Evt misschien samen met de buren bestellen, zodat je een dubbele hoeveelheid hebt?

Hier in Dronten is het zo dat je per jaar een bepaalde hoeveelheid mag bestellen, en dat kieperen ze dan bij je voor de deur..

Ik had me ook nog aangemeld een tijdje terug, maar aangezien er nog steeds geen datum is, is het ook niet echt makkelijk plannen..
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:09:57 #73
154407 Rucky
pi_94887100
Wel grappig dat als je nav Fok gaat googelen (gratis zand) toch weer bij Fok terecht komt. :D
Klusblunders, meld ze hier!!!
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:57:09 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_94890347
LOL 70 kuub zand. Da's een beetje veel, denk ik. Hoeveelheid ligt er natuurlijk aan: Hoeveel vierkante meter is het en hoe diep graaf je dat gras af?
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:23:00 #75
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_94891679
Het is (ruwe schatting, zal zo een poging doen om te meten) een 6 bij 3 a 4 meter gok ik zo... Diep afgraven, nou nee eigenlijk niet. Gewoon de graspollen er uit scheppen was mijn planning eigenlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')