De nadere toelichting:
Wtf?! is in hemelsnaam een Luistersessie?
een luisersessie is eigenlijk een soort van discussie over een album dat op dat moment door alle deelnemende users wordt gedraaid. Doordat eenieder de cd (of mp3's ) tegelijk afspeelt en iedereen dus dezelfde muziek hoort geeft dit de discussie in veel gevallen een hele andere impuls. Het discussiëren over overlegggen gebeurd via het muziek chatkanaal, op de fokzine irc server. Een luistersessie is moeilijk te omschrijven, eigenlijk moet je er gewoon een meemaken. Vaak komen er leuke en grappige feiten boven water over een bepaalde band of nummer ide je nog niet wist.
En wie bepaald er dan welke cd er gedraaid wordt?
Iedereen. Hoe? Dat kan op meerdere manieren. Hier is niet echt een vast partoon of systeem voor. Meestal doet er iemand (of meerdere iemanden) een voorstel in het luisersessie topic (dit topic dus) en afhankelijk van de opkomst gaat deze luistersessie al dan niet door. Meedoen kan altijd en een voorstel maken ook.
Ok, ik snap er nogsteeds geen snars van, maar hoe kan ik hier aan meedoen?
Er geldt geen inschrijving of wat dan ook, zorg er voor dat je optijd op de afgesproken tijd en dag aanwezig bent in het #muziek chatkanaal en je merkt vanzelf wel wanneer het feest begint. Handig is om er wel voor te zorgen dat je je cd (op mp3's ) klaar hebt liggen. De gegevens, wat betreft datum, tijd en album vind je uiteraard in dit topic.
Nou heb je het wel steeds over #muziek, een chatkanaal, maar hoe kom ik daar dan in godensnaam?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:
server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Of zie de mooie IRC FAQ!
Hoevaak wordt er welniet zo'n luistersessie gehouden?
Meestal gebeurd dit een maal per week. In de meetsen gevallen op maandagavond rond een uurtje of 21:00. Uiteraard ben je vrij als je zelf een beter voorstel hebt wat betreft dag en tijd om dat dan ook voor te stellen.
En hoeveel mensen doen er dan ongeveer aan mee?
Dat hangt van de opkomst af uiteraard. Een groepje van tussen de 4 en 8 man/vrouw is dit meestal wel. We hopen in iedergeval niet dat de groep veel groter of kleiner zal zijn omdat je dan niet echt lekker kunt communiceren. Er zit verder geen limiet aan het aantal deelnemers aan zo'n sessie.
Watvoor muziek luistersessie'en jullie eigenlijk doorgaans?
Verschillend. Meestal gaat het toch wel om albums die veel mensen hebben, zogeheten 'klassiekers', Qua stijl verschilt dat natuurlijk heel erg. Het is niet zo dat er alleenmaar metal o.i.d. geluisterd wordt, een beetje afwisseling is wel zo leuk. Nogmaals, schroom niet. Als je een goed voorstel hebt kun je die altijd voorleggen in dit topic.
En als ik er nou nogsteeds niets van begrijp, waar kan ik dan terecht?
In dit topic (alweer?, jah alweer.) Er zijn vast mensen die je het een en ander meer uit kunnen leggen. Doen ze dat niet, dan kun je evt. een mailtje sturen naar Vork: vork@fokzine.net.
--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Voorstellen voor de komende tijd waren "he War of The Worlds"(Anthraxx), menjo en reefer hadden nog 2 voorstellen waar ik de namen van vergeten ben ( ) en "Aerosmith - Toys in The Attic" (Witchfynder).
Aanstaande maandag is er Megadeth (Tokus) en hier kun je de playlist vinden: Maandag 10 juni Megadeth Luistersessie!
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 04-06-2002 23:32]
quote:Beste zodiaque,
Op zondag 02 juni 2002 19:17 schreef zodiaque het volgende:
Goh leuk, weer allemaal gitaarmetalalbums!
Een tijdje terug was er The Cure, Daryll-Ann, The Beta Band, Rachmaninoff, DJ Shadow en Savatage.
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf een voorstel doen om een album te luisteren.
Groetjes,
Seborik
quote:Ja, erg leuk idd
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 02-06-2002 19:21]
quote:Noem maar een datum.
Op zondag 02 juni 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Wanneer doen we DJ Boozywoozy - The Kiddie Album?
quote:Mja ok. Maar niemand heeft dat spul liggen thuis. En bovnedien vind iedereen het kut. Dus tsja dan houdt het snel op voor mij.
Op zondag 02 juni 2002 19:19 schreef Seborik het volgende:
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf een voorstel doen om een album te luisteren.
quote:Een discussie waarin jij uitlegt dat het niet kut is, is natuurlijk altijd erg vermakelijk.
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef zodiaque het volgende:[..]
Mja ok. Maar niemand heeft dat spul liggen thuis. En bovnedien vind iedereen het kut. Dus tsja dan houdt het snel op voor mij.
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-06-2002 22:02]
quote:Nou, niemand wil Sepp Tanzer horen.
quote:Sepp Tanzer?
Op maandag 03 juni 2002 21:12 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Nou, niemand wil Sepp Tanzer horen.
quote:Oh ja die is idd ook wel leuk
Op maandag 03 juni 2002 21:28 schreef webfreak het volgende:
Godspeed you black emperor! - Lift your skinny fists, of hebben jullie die al gehad?
quote:Leuk? Die's GEWELDIG!
Op maandag 03 juni 2002 21:30 schreef menjo het volgende:[..]
Oh ja die is idd ook wel leuk
Of Velvet Underground & Nico
quote:Oostenrijkse marscomponist.
Op maandag 03 juni 2002 21:22 schreef Seborik het volgende:[..]
Sepp Tanzer?
quote:Ok, eentje van deze voor de luistersessie na Megadeth.
Op zondag 02 juni 2002 19:19 schreef menjo het volgende:
Voor een van de volgende weken stel ik dEUS - Worst Case Scenario, Weezer - Blue album of Joy Division - Les Bains Douches 18/12/79 voor.
quote:dude
Op zondag 09 juni 2002 22:42 schreef Witchfynder het volgende:
Voor het geval er ooit weer eens behoefte is aan lekker gitaargeweld, dan wil ik bij deze graag "Slave To The Grind" van Skid Row in het systeem neerzetten.
en Skid Row is niet echt "gitaargeweld" vind ik. veel te soft man
quote:Eerst uit die drie van menjo kiezen.
Op zondag 09 juni 2002 22:42 schreef Witchfynder het volgende:
Voor het geval er ooit weer eens behoefte is aan lekker gitaargeweld, dan wil ik bij deze graag "Slave To The Grind" van Skid Row in het systeem neerzetten.
Fully Completely - The Tragically Hip
J.
quote:vergeet je het dan niet weer?
Op maandag 10 juni 2002 22:57 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik nomineer (hernieuwde poging) :
Fully Completely - The Tragically Hip
J.
Ik vergat het de tweede poging. De rest (behalve Machiel) was de eerste poging vergeten.
J.
quote:O, dat was ik vergeten...
Op dinsdag 11 juni 2002 23:06 schreef Juan Zueco het volgende:
Kuch,Ik vergat het de tweede poging. De rest (behalve Machiel) was de eerste poging vergeten.
J.
quote:Okee.
Op zondag 16 juni 2002 02:26 schreef zodiaque het volgende:
Mits we om 21.00 's avonds beginnen, want dan zijn de melancholiereceptoren het meest gevoelig zijn.
quote:
Op zondag 16 juni 2002 02:28 schreef Seborik het volgende:[..]
Okee.
Iced Earth - Something wicked this way comes of The Horror Show.
Geen idee of we het al gedaan hebben.
Overigens doe ik Maandag dus niet mee. (het wordt weer eens tijd dat ik weer mee ga doen )
quote:Deze is misschien iets voor volgende week.
Op zondag 02 juni 2002 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zo te zien aan dit topic is 'Pleased to meet me' van The Replacements geen onnodige luxe...
quote:DJ Boozywoozy - Booze It Up (Full Album)
Op zondag 02 juni 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Wanneer doen we DJ Boozywoozy - The Kiddie Album?
quote:Even zoeken naar een cd die via andere bekende manieren makkelijk te vinden is.
Op zondag 30 juni 2002 20:29 schreef menjo het volgende:
Iddalleen wordt het nu audiogalaxy niet meer werkt wat lastiger als je de cd niet hebt..
quote:Een bekende band ofzo... of we moeten gaan rippen...
Op zondag 30 juni 2002 20:32 schreef menjo het volgende:
hmm ja, maar welke dan
1)Keith Caputo - Pure Frosting
2)Blur - 13
3)Soulwax - Much Against Everyone's Advice
4)Kashmir - The Good Life
5)Nada Surf - High/Low
Misschien een beetje veel van hetzelfde... maar ik vind ze goed...
quote:Parklife is ook leuk.
Op woensdag 17 juli 2002 20:35 schreef XL het volgende:
suggesties2)Blur - 13
quote:Of anders gewoon Blur - Blur.
Op woensdag 17 juli 2002 20:37 schreef Seborik het volgende:
Parklife is ook leuk.
quote:Die ken ik niet, maar het is wel muziek waar vrij gemakkelijk aan is te komen.
Op woensdag 17 juli 2002 20:40 schreef Vork het volgende:[..]
Of anders gewoon Blur - Blur.
1) Blur - Blur
2) Blur - Parklife
3) Blur - 13
quote:Dan stem ik 3
Op woensdag 17 juli 2002 20:43 schreef XL het volgende:
zo doen dan:1) Blur - Blur
2) Blur - Parklife
3) Blur - 13
quote:Als we toch niet voor blur gaan... ga ik mee voor Kashmir
Op woensdag 17 juli 2002 20:58 schreef menjo het volgende:
Ik heb niks van blur, dus het maakt mij niet echt uit....
maar eik ga ik voor kashmir
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 17-07-2002 21:19]
quote:ik betwijfel of je veel medeluisteraars zal krijgen.
Op vrijdag 19 juli 2002 12:04 schreef Witchfynder het volgende:
En nu ff serieus...ik draag Skyclad - "Folkemon" voor, voor een luistersessie ergens medio augustus.
quote:Wat is er nou weer mis met Skyclad?
Op vrijdag 19 juli 2002 12:15 schreef Tokus het volgende:[..]
ik betwijfel of je veel medeluisteraars zal krijgen.
quote:Bijna niemand kent ze.
Op zondag 21 juli 2002 10:43 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Wat is er nou weer mis met Skyclad?
quote:Kun jij dan een betere reden verzinnen om er een luistersessie over te organiseren?
Op zondag 21 juli 2002 11:32 schreef Seborik het volgende:[..]
Bijna niemand kent ze.
quote:Maar tis wel een erg goed idee.
Op vrijdag 19 juli 2002 12:34 schreef Seborik het volgende:
Faith No More is nog nooit geweest.
quote:Precies, dacht dat dat ook het nut was van de luistersessies.
Op zondag 21 juli 2002 11:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Kun jij dan een betere reden verzinnen om er een luistersessie over te organiseren?
quote:Nou nee, maar nu audiogalaxy eruit ligt (
Op zondag 21 juli 2002 11:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Kun jij dan een betere reden verzinnen om er een luistersessie over te organiseren?
* Seborik heeft het album dat Witchfynder bedoelt nu wel thuis liggen.
quote:Ow ja, da's waar, downloaden is voor mij geen optie, dus ik kijk daar inderdaad niet zo naar.... sorry
Op zondag 21 juli 2002 11:35 schreef Seborik het volgende:[..]
Nou nee, maar nu audiogalaxy eruit ligt (
), wordt het dus ook moeilijker om eraan te komen.
En ik heb het niet thuisliggen, dus ik zou naar de bieb/uitleen moeten hollen, waarschijnlijk zou ik dus ook niet meedoen...
Maar onbekende albums zijn soms eigenlijk leuker dan bekende, bedoel ik.
Beatiful Freak (is overal wel goedkoper te verkrijgen volgens mij) of Souljacker.
en anders Therapy??
(hier is overgens wel wat voor te regelen, maar dat gaat dan uiteraard buiten het forum om )
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 21-07-2002 11:55]
quote:Yep, maar er moet wel aan te komen zijn, die oude albums zijn best wel te kopen ook nog voor een paar euro... maar zo'n Skyclad is nog vrij duur en ze hebben hem vrij weinig te leen denk ik ook...
Op zondag 21 juli 2002 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar onbekende albums zijn soms eigenlijk leuker dan bekende, bedoel ik.
quote:Ik vind het allemaal ok hoor, kom wanneer ik kan wel naar elke luistersessie.
Op zondag 21 juli 2002 11:50 schreef Vork het volgende:
en anders iets van Eels misschien?
Voglens mij lag dat wel in de planning maar hebben we dat noig nooit gedaan.Beatiful Freak (is overal wel goedkoper te verkrijgen volgens mij) of Souljacker.
en anders Therapy??
(hier is overgens wel wat voor te regelen, maar dat gaat dan uiteraard buiten het forum om
)
quote:Nothing someone with some serverspace can't fix.
Op zondag 21 juli 2002 11:35 schreef Seborik het volgende:[..]
Nou nee, maar nu audiogalaxy eruit ligt (
), wordt het dus ook moeilijker om eraan te komen.
* Seborik heeft het album dat Witchfynder bedoelt nu wel thuis liggen.
Zeg nog eens wat de extra's op die limited edition waren? Toen je gister belde had ik rijles.
quote:Ow sorry.
Op zondag 21 juli 2002 11:59 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg nog eens wat de extra's op die limited edition waren? Toen je gister belde had ik rijles.
Nou, het logo en de letters zien er precies zo uit als Pokémon, het is een digipack en die is in de vorm van puzzlestukjes. Op het boekje staat een poezenbeest met een viool en als extra zit er een of andere bonustrack op genaamd: "Swords of A Thousand Men."
Zo dus, maar dan zit er een extra laagje in de vorm van puzzlestukjes overheen.
quote:Ok dan
Op zondag 21 juli 2002 12:05 schreef Seborik het volgende:[..]
Ow sorry.
Nou, het logo en de letters zien er precies zo uit als Pokémon, het is een digipack en die is in de vorm van puzzlestukjes. Op het boekje staat een poezenbeest met een viool en als extra zit er een of andere bonustrack op genaamd: "Swords of A Thousand Men."
Zo dus, maar dan zit er een extra laagje in de vorm van puzzlestukjes overheen.
Kashmir, Eels, Blur, Therapy?.... mij maakt het zoveel niet uit. Ik ben er van overtuigd dat als er naast dit forum over gesproken word iedereen vrij snel er voor kan zorgen dat hij het album weet te bemachtigen
In het geval van Skyclad ben ik bang dat dit nogal ver buiten mijn straatje ligt. Maar ik kan ook niet mee doen, of na een paar minuten vertrekken. Het onbekende band idee is wel ok.... mogelijk is het leuk om iets te doen van onbekende bands die op Lowlands komen, omdat daar wel eens veel luisteraars naar toe zouden kunnen gaan. Het posten in een centraal lowlandstopic kan zelfs voor veel "nieuwe" luisteraars zorgen.
quote:Ff voor de niet-bekenden:
Op zondag 21 juli 2002 21:51 schreef XL het volgende:
Punt is, dat zolang we hier met een paar man allemaal iets anders roepen we nooit een besluit nemen. Dus moet er iemand met zijn vuist op tafel slaan en er iets doordrukken.Kashmir, Eels, Blur, Therapy?.... mij maakt het zoveel niet uit. Ik ben er van overtuigd dat als er naast dit forum over gesproken word iedereen vrij snel er voor kan zorgen dat hij het album weet te bemachtigen
In het geval van Skyclad ben ik bang dat dit nogal ver buiten mijn straatje ligt. Maar ik kan ook niet mee doen, of na een paar minuten vertrekken. Het onbekende band idee is wel ok.... mogelijk is het leuk om iets te doen van onbekende bands die op Lowlands komen, omdat daar wel eens veel luisteraars naar toe zouden kunnen gaan. Het posten in een centraal lowlandstopic kan zelfs voor veel "nieuwe" luisteraars zorgen.
quote:Dus ik zou het langer dan een paar minuten uithouden...
Op zondag 21 juli 2002 22:01 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ff voor de niet-bekenden:
Skyclad is een Metalband van medio-hardheid met veeeel folk-invloeden. Ze hebben dan ook een vaste violiste. Hun teksten zijn erg lyrisch en poetisch en kunnen zo de mooiste teksten over de domste dingen schrijven. Het is zeker geen "Metalheads only"-band.
quote:Jazeker... de #muziek chatroom op de fok! irc server
Op zondag 21 juli 2002 22:03 schreef XL het volgende:
Dus ik zou het langer dan een paar minuten uithouden...
quote:
Op zondag 21 juli 2002 21:51 schreef XL het volgende:
Punt is, dat zolang we hier met een paar man allemaal iets anders roepen we nooit een besluit nemen. Dus moet er iemand met zijn vuist op tafel slaan en er iets doordrukken.Kashmir, Eels, Blur, Therapy?.... mij maakt het zoveel niet uit. Ik ben er van overtuigd dat als er naast dit forum over gesproken word iedereen vrij snel er voor kan zorgen dat hij het album weet te bemachtigen
quote:Doet mee,
Op zondag 28 juli 2002 17:00 schreef Seborik het volgende:
Wie doen er allemaal mee morgen?Dat album staat al de hele week op "meer bronnen nodig" e.d.
zal er vanavond als het iets afkoelt zeker even zijn
quote:Ik ben voor een GYBE!-album.
Op zondag 04 augustus 2002 22:23 schreef XL het volgende:
Morgen niks dus...
Volgende week?
quote:Ik heb toevallig deze week 'lift your skinny fists...' een paar keer geluisterd...
Op maandag 05 augustus 2002 00:13 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik ben voor een GYBE!-album.
misschien ook handig al je vermeld dat GYBE! voor Godspeed You Black Emperor! staat
quote:Ach, dat heb jij net al gedaan.
Op maandag 05 augustus 2002 01:03 schreef MadScientist het volgende:misschien ook handig al je vermeld dat GYBE! voor Godspeed You Black Emperor! staat
quote:Druk het er maar door... ik luister wel mee
Op maandag 05 augustus 2002 01:13 schreef Seborik het volgende:[..]
Ach, dat heb jij net al gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 06-08-2002 16:59]
quote:Dat is het tweede album (dubbel cd), Lift Your skinny fists like antennas to heaven!
Op dinsdag 06 augustus 2002 00:04 schreef Tokus het volgende:
ik doe misschien ook wel mee met GYBE!
Als het die dunne vuistjes cd is tenminste.
(maandag en volgendeweek maandag)
quote:Hmn, goedkoper dan 19 euro zal je hem niet gauw vinden helaas
Op woensdag 07 augustus 2002 19:36 schreef menjo het volgende:
die andere moet ik nog ff aankomen dan...
quote:Hmn, ik alleen tot half 10, later niet.
Op woensdag 07 augustus 2002 19:35 schreef Seborik het volgende:
Hmm misschien ben ik er maandagavond niet.Wie kunnen er eigenlijk allemaal meedoen dan?
quote:volgens mij is de cd-versie ook een dubbel cd toch
Op woensdag 07 augustus 2002 19:36 schreef menjo het volgende:
lift yr skinny fists... heb ik hier liggen, ik moet dan ook ff omdraaien tussendoor, maar die is mischien wel te lang (bij eerdere lange cds letten de meesten wel wat minder op aan het eind). die andere moet ik nog ff aankomen dan...
Ik laat het verder aan jullie over.
Maar wanneer?
Een zware luistersessie dus, denk daar maar eens over na
quote:Voor!
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:20 schreef menjo het volgende:
Oh, ik wou ook ff kwijt dat ik vind dat na GYBE! hoognodig eens Closer van Joy Division geluistersessied moet worden.
quote:Een uitstekende keus!
Op dinsdag 13 augustus 2002 22:20 schreef menjo het volgende:
Oh, ik wou ook ff kwijt dat ik vind dat na GYBE! hoognodig eens Closer van Joy Division geluistersessied moet worden.
Is er ergens een topic of een lijst waar alle cd's in staan die al geluistersessied zijn trouwens
Het debuut album van Badly Drawn Boy is ook errug goed iig, en ik gok dat er niet zo gek veel mensen zijn die de cd kennen...
quote:Aanstaande maandag... heb ik intro in amsterdam
Op woensdag 07 augustus 2002 19:35 schreef Seborik het volgende:
Hmm misschien ben ik er maandagavond niet.Wie kunnen er eigenlijk allemaal meedoen dan?
quote:In het eerste topic van de luistersessie en als je op luistersessie zoekt, vind je er een ook een aantal.
Op woensdag 14 augustus 2002 01:12 schreef MadScientist het volgende:[..]
Een uitstekende keus!
Is er ergens een topic of een lijst waar alle cd's in staan die al geluistersessied zijn trouwens
Geweldige besluitvaardigheid!!!
quote:CHECK!
Op woensdag 21 augustus 2002 10:20 schreef Vork het volgende:
Maandag Gybe!
Het wordt een zware.. misschien dat we 'm zelfs in twee delen kunnen doen evt. Dus bereid je maar alvast goed voor
quote:Ah. Ik wilde ook eens een 3 CD'ig album voorstellen, maar heb het toch maar niet gedaan. Dus het kan wel.
Op woensdag 21 augustus 2002 10:29 schreef Vork het volgende:
Bij deze... zie #muziek voor meer info.. ik zal proberen zodalijk een mooi sticky topic te maken.Het wordt een zware.. misschien dat we 'm zelfs in twee delen kunnen doen evt. Dus bereid je maar alvast goed voor
quote:Ahc we hebben ook al Mellon Collie and the infant Sadness gedaan. .das oook een dubbelcd.. maar dit is anders.. dit is even wat zwaarder zegmaar.
Op woensdag 21 augustus 2002 14:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ah. Ik wilde ook eens een 3 CD'ig album voorstellen, maar heb het toch maar niet gedaan. Dus het kan wel.
De cavelarie is gearriveerd en men eet met Russisch bestek.
ik kon niet echt. ik had een soort intro-dag bij mijn nieuwe studie met 's avonds een borrel waar ik nog de soundtrack van The Man Who Wasn't There had gewonnen in een filmquiz
quote:Helaas wachtten er 16 paardenkrachten op mij.
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:08 schreef menjo het volgende:
niet echt superdruk... maar toch wat dappere volhouders tot het eind
quote:I'll be there!
volgende week Joy Division!
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 21:05 schreef Seborik het volgende:
De cavelarie is gearriveerd en men eet met Russisch bestek.
quote:Dat lijkt me leuk.
Leuk album was deze van Godspeed, ik heb er echt van genoten.
quote:Closer, toch? Weer van lp dus
quote:Ok. Het zijn trouwens 2 CD's, typte er ff naast. Gaat om 'Finisterra' van Mägo de Oz. Is zo'n veelzijdig album. Maar ja, dan moet ik alles rippen en uploaden voor jullie, dus voorlopig nog ff niet.
Op woensdag 21 augustus 2002 15:00 schreef Vork het volgende:[..]
Ahc we hebben ook al Mellon Collie and the infant Sadness gedaan. .das oook een dubbelcd.. maar dit is anders.. dit is even wat zwaarder zegmaar.
quote:Ja!
Op maandag 02 september 2002 16:43 schreef Seborik het volgende:
Wie doen er vanavond allemaal mee?
quote:Komt een andere dag voor jou beter uit? Misschien zijn er meer mensen die het liever op een andere dag zien?
Op maandag 02 september 2002 17:13 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik niet, en de rest van het jaar zal het ook niet meer lukken.
quote:Ik heb het album helemaal, menjo doet ook mee, want het was zijn voorstel.
Op maandag 02 september 2002 17:40 schreef ranja het volgende:
Hm ben ik de enige dan?
Heb je de mp3's als Seborik?
MuadDib zou ook meedoen en Vork denk ik ook?
quote:Hmn rond die tijd ga ik slapen, werk ik, of ga ik net richting werk. Door de weeks kan ik dus sowieso niet.
Op maandag 02 september 2002 17:34 schreef Seborik het volgende:Komt een andere dag voor jou beter uit? Misschien zijn er meer mensen die het liever op een andere dag zien?
quote:Ik zit doordeweeks nu bijna altijd in amsterdam, vanwege mijn studie, en daar heb ik eigenlijk amper internet toegang (alleen af en toe op de uva zelf, zoals nu, maar ik denk niet dat ik om 20:00 nog met mijn discman + koptelefoontje in een computerzaal ga zitten
Op maandag 02 september 2002 17:34 schreef Seborik het volgende:
Komt een andere dag voor jou beter uit? Misschien zijn er meer mensen die het liever op een andere dag zien?
Ikzelf kan alleen in het weekend eigenlijk, zondagavond of zo. Tsja, ik denk dat het altijd lastig zal blijven om voor iedereen een makkelijk tijdstip te kiezen
quote:Mag ik zo onbeleefd zijn en offtopic gaan door te vragen in welk gedeelte van Amsterdam je verblijft?
Op maandag 02 september 2002 18:07 schreef MadScientist het volgende:
Ik zit doordeweeks nu bijna altijd in amsterdam
ach, het ken gebeure, toch?
quote:Jij hebt echt last van een luistersessievloek.
Op maandag 02 september 2002 18:19 schreef MuadDib het volgende:
Ik kan in principe elke dag wel behalve al ik verhinderd ben en dat is dus vanavondHet lijkt wel een duivels complot: elke keer als een van m'n favo's aan bod komt moet ik afhaken
![]()
![]()
Iets waarbij wat meer mensen komen misschien.
Een bekend album, Master of Puppets van Metallica?
Led Zeppelin - IV ?
Andere suggesties?
quote:Misschien een keer wat meer pop? Bv. Madonna - Like a virgin, al moet het geen afzeiksessie worden dan natuurlijk
Op dinsdag 03 september 2002 00:32 schreef Seborik het volgende:
Iemand ideeën voor een volgende luistersessie?Iets waarbij wat meer mensen komen misschien.
Een bekend album, Master of Puppets van Metallica?
Led Zeppelin - IV ?
Andere suggesties?
Hm Joy division is toch bekend genoeg zou je zeggen.
Even hardop denken:
Breeders - Last splash
Dead kennedys - Fresh fruit for rotten vegetables
My bloody valentine - Loveless
en als mensen bereid zijn wat te downloaden, een aantal wat minder bekende persoonlijke favorieten:
Juliana Hatfield - Hey babe
Letters to cleo - Wholesale meat and fish
Met het oog op de europese tour van Nada Surf:
onder andere:
30 sept Botanique Orangerie, Brussel
1 okt Melkweg, Amsterdam
2 okt Effenaar, Eindhoven
3 okt Vera, Groningen
quote:Ja, is ook wel een keer leuk.
Op dinsdag 03 september 2002 00:38 schreef ranja het volgende:[..]
Misschien een keer wat meer pop? Bv. Madonna - Like a virgin, al moet het geen afzeiksessie worden dan natuurlijk
![]()
Oh, even terzijde. Zijn er nog mensjes ' IN' voor een potje Risk? Aanbod staat nog steeds open en ik heb daadwerkelijk geld op mijn rekening staan op het moment. En het weer is (nog) goed!.. dus .
quote:Ik logeer momenteel bij mijn tante in Amstelveen (vlakbij Uilenstede eigenlijk)... kamernood he
Op maandag 02 september 2002 18:19 schreef MuadDib het volgende:Mag ik zo onbeleefd zijn en offtopic gaan door te vragen in welk gedeelte van Amsterdam je verblijft?
en voor suggesties:
ik heb al eens eerder de titel Badly Drawn Boy - The Hour of Bewilderbeast laten vallen, ik blijf erbij dat dat een goede plaat is...
Nada Surf kan ik natuurlijk ook niet versmaden ik ga morgen naar Club Lek en ik heb mijn kaartje voor de melkweg ook al gehaald
quote:Lijkt mij wel leuk, nu nog anderen
Op dinsdag 03 september 2002 14:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Oh, even terzijde. Zijn er nog mensjes ' IN' voor een potje Risk? Aanbod staat nog steeds open en ik heb daadwerkelijk geld op mijn rekening staan op het moment. En het weer is (nog) goed!.. dus.
quote:Ja, en toen?
Op maandag 30 september 2002 15:03 schreef menjo het volgende:
omhoog!
quote:Het gaat er meer om dat er ten eerste niet aan de mp3's te komen is en ten tweede dat de opkomst erg laag is.
Op maandag 30 september 2002 15:57 schreef ranja het volgende:[..]
Ja, en toen?
De ideeen staan nog steeds... moet alleen iemand een knoop doorhakken welke het gaat worden.
Nou dat lijkt me een verdomd goed idee! Een prachtige plaat waar wel het een en ander over te lullen valt.
Nog meer mensen die dit een goed idee vinden?
quote:Die hebben we ooit al eens gedaan.
Op dinsdag 3 september 2002 00:32 schreef Seborik het volgende:
Led Zeppelin - IV ?
Maargoed verzin maar wat
quote:Toevallig hadden we het er gisteren over in de chat, toen kwamen namen voorbij als Pink Floyd, David Bowie en nog een paar waar ik nu even niet op kan komen...
Op zondag 10 november 2002 14:09 schreef Vork het volgende:[..]
Die hebben we ooit al eens gedaan.
Maargoed verzin maar wat
quote:Mee eens.
Op zondag 10 november 2002 14:06 schreef dr_diablos het volgende:
Nou dat lijkt me een verdomd goed idee! Een prachtige plaat waar wel het een en ander over te lullen valt.Nog meer mensen die dit een goed idee vinden?
quote:*ken het niet, wil wel evt. meedoen
Op zondag 10 november 2002 14:06 schreef dr_diablos het volgende:
[quote]Op maandag 30 september 2002 16:16 schreef menjo het volgende:
ok... laat ik dan maar voorstellen om Loveless van My Bloody Valentine te doen. /quote]
*blaast stof weg*Nou dat lijkt me een verdomd goed idee! Een prachtige plaat waar wel het een en ander over te lullen valt.
Nog meer mensen die dit een goed idee vinden?
En maandag is wat mij betreft ok.
1. Only Shallow
2. Loomer
3. Touched
4. To Here Knows When
5. When You Sleep
6. I Only Said
7. Come in Alone
8. Sometimes
9. Blown a Wish
10. What You Want
11. Soon
quote:Misschien toch een weekje uitstellen?
Op maandag 25 november 2002 12:04 schreef dr_diablos het volgende:
kuttekut ik kan niet
quote:Niet woensdag of donderdag dan...
Op maandag 25 november 2002 12:59 schreef menjo het volgende:
Hmm, uitstellen is dan misschien beter... of deze week een andere dag.
Trouwens, het schijnt dat user 'drdiablos' het gehele album shared op Soulseek!
en nog sinterklaascadeau's inpakken
quote:Ik ook niet. Even vergeten dat ik dan bezoek heb.
Op zondag 8 december 2002 10:45 schreef Seborik het volgende:
Ik ben er helaas niet bij.
quote:Sorry
Op zondag 8 december 2002 11:12 schreef menjo het volgende:
aargh!
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 08-12-2002 11:44]
We willen de luistersessies opnieuw leven doen inblazen. Kom op mensen, werk mee
Voorstellen:
Opeth - Damnation (rustige muziek)
Spinal Tap - Smell the Glove
iets van Pink Floyd? (Vork's idee)
Geef ideeën; we werken het hier wel verder uit
quote:Hmm ok, maar het zal ook weleens zo zijn dat je het nog niet kent, aangezien het toch ook wel een beetje de bedoeling om met iets nieuws in aanraking te komen.
Op vrijdag 18 april 2003 00:38 schreef ranja het volgende:
Goed idee, van die luistersessies, maar dan wel graag albums die ik ook hebof tenminste leuk vind
quote:Aanraking?!?!? Het is meestal een frontale botsing
Op vrijdag 18 april 2003 13:31 schreef Seborik het volgende:aangezien het toch ook wel een beetje de bedoeling om met iets nieuws in aanraking te komen.
quote:Dat is goed, dan ben je te geschokt om het uit te zetten.
Op vrijdag 18 april 2003 13:33 schreef calvobbes het volgende:[..]
Aanraking?!?!? Het is meestal een frontale botsing
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 13:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Motorpsycho vind ik wel een aardig idee
quote:misschien kunnen we wel een gecombineerde pink floyd / radiohead sessie doen?
Op zaterdag 19 april 2003 13:31 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Het album heeft wel iets weg van Radiohead, maar de gitaren zijn een stuk donkerder.
quote:Nou volgens hebben we nogaltijd geen keuze gemaakt tussen Phanerothyme en Let Them Eat Cake, maar om eerlijk te zijn kan het me niet zoveel schelen welke we doen, al heb ik Phanerothyme helaas niet in mijn bezit.
Op zaterdag 19 april 2003 22:50 schreef Kirke het volgende:
Phanerothyme!!!!
Doen!
fijne plaat, moet iedereen horen!
Mijn commentaar is onverdeeld: PRACHTIG!
Maar zeggeh, als we de luistersessie houden, dan kom je zelf toch ook wel even langs, toch?
quote:Heel goed! Laat me even weten wanneer...
Op zaterdag 19 april 2003 13:53 schreef menjo het volgende:[..]
misschien kunnen we wel een gecombineerde pink floyd / radiohead sessie doen?
quote:Volgens mij hoorde ik iemand om John Zorn roepen.
Op donderdag 17 april 2003 23:40 schreef Anthraxx het volgende:
*schop*We willen de luistersessies opnieuw leven doen inblazen. Kom op mensen, werk mee
Voorstellen:
Opeth - Damnation (rustige muziek)
Spinal Tap - Smell the Glove
Dus als je mee wil doen, moet je aanwezig zijn in #Muziek a.s. zondag. Als je het album niet hebt, valt er altijd wel wat te regelen in #muziek.
(Nu hopen dat er niets tussenkomt.)
quote:Ja, experimentele jazz of hoe je het dan ook noemen wil.
Op maandag 12 mei 2003 18:35 schreef PogueMahone het volgende:
is dat jazz?
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=SEARCH&opt1=1&sql=john+zorn
Misschien Zappa voor de volgende keer? Album: Roxy & Elsewhere
Solo in penguin in bondage...jum jum
quote:Ja, strak idee! Doe ik zeker mee.
Op dinsdag 13 mei 2003 00:19 schreef billythemountain het volgende:
Misschien Zappa voor de volgende keer? Album: Roxy & ElsewhereSolo in penguin in bondage...jum jum
Maar toch wil ik de muziek graag hebben zodat ik op een ander moment alsnog kan genieten van Zorns welluidende klanken.
quote:http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS805130640&sql=Akxpyxd0b8olk
Op dinsdag 13 mei 2003 15:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Heeft iemand toevallig de tracklist, want ik ben een beetje heel erg blut van het kopen van andere cd's en dvd's
quote:Kom dan ff naar #Muziek en even daar vragen, dan kan er vast wel wat geregeld worden.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Heeft iemand toevallig de tracklist, want ik ben een beetje heel erg blut van het kopen van andere cd's en dvd's
quote:Warez!! Slotje!
Op dinsdag 13 mei 2003 15:51 schreef Seborik het volgende:
Kom dan ff naar #Muziek en even daar vragen, dan kan er vast wel wat geregeld worden.
quote:SSSSTTT, niet doorvertellen hoor
Op dinsdag 13 mei 2003 15:52 schreef Litpho het volgende:Warez!! Slotje!
quote:Ik ben momenteel in Baarn. Dat vind ik voorlopig wel verdwaald genoeg.
Op dinsdag 13 mei 2003 16:06 schreef Seborik het volgende:
Oh, get lost.
maar helaas ben ik zondagavond 2100 zeer waarschijnlijk niet thuis bij mijn zorn mp3'tjes dus helaas. i won't be there..
Wie kan er nog meer bij?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-05-2003 17:28]
quote:Doe maar zonder vraagteken
Op zondag 18 mei 2003 12:16 schreef Seborik het volgende:MuadDib ?
Iedere zondagavond ofzo zou wel leuk zijn toch?
quote:Om de twee weken liever. Dan heeft iedereen de tijd om de muziek te bemachtigen. Maar ik ben het zeker met je eens
Op maandag 19 mei 2003 13:55 schreef webfreak het volgende:
Er is niet zo gek vaak een luistersessie ofwel?
Zou daar niet es verandering in moeten komen?Iedere zondagavond ofzo zou wel leuk zijn toch?
quote:Er was er eerst iedere week eentje, maar dat is toen een beetje doodgelopen. Misschien komt het er nu wel weer van.
Er is niet zo gek vaak een luistersessie ofwel?
Zou daar niet es verandering in moeten komen?Iedere zondagavond ofzo zou wel leuk zijn toch?
quote:Het schijnt nogal lastig te zijn om te bepalen welke albums er voor in aanmerking komen, helaas...
Iedere zondagavond ofzo zou wel leuk zijn toch?
quote:Nou, opzich is dat 5 minuten werk.
Op maandag 19 mei 2003 14:03 schreef ranja het volgende:[..]
Het schijnt nogal lastig te zijn om te bepalen welke albums er voor in aanmerking komen, helaas...
Maar of iedereen het er dan ook mee eens is...
quote:Ach, gewoon niet te moeilijk doen...
Op maandag 19 mei 2003 14:03 schreef ranja het volgende:[..]
Het schijnt nogal lastig te zijn om te bepalen welke albums er voor in aanmerking komen, helaas...
Ik zeg: gewoon doen... En ook iedere week weer een stickytopic, zoals afgelopen keer met Zorn, dat valt op
Moet lukken toch?
Overigens het downloaden van een album moet ook binnen een week lukken vind ik.. (5 min. idd )
quote:Volgens mij bloedt het dan ook minder snel dood. Elke week een luistersessie wordt al gauw teveel een "verplichting", denk ik.
Op maandag 19 mei 2003 14:00 schreef Anthraxx het volgende:
Om de twee weken liever. Dan heeft iedereen de tijd om de muziek te bemachtigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |