voor mij zijn dat:
Les Claypool
Chris Squire (Yes)
Scott Owen (the Living End)
Flea
Victor Wooten
[edit]Tony Levin was ik even vergeten[/edit}
en alle goeie jazz contrabassisten
[Dit bericht is gewijzigd door edsuit op 02-06-2002 21:46]
quote:Twee jaar oud. Doe maar een verse...
Op zondag 02 juni 2002 19:14 schreef metalbazzz het volgende:
zoals hier Top Bassisten
Vanwege zijn wel ontzettende rock & roll coolheid
en dan mis ik er een paar
quote:Zoals John Myung van Dream Theater...
Op zondag 02 juni 2002 21:13 schreef SanderThomas het volgende:
en dan mis ik er een paar
quote:nope, de prutser
Op zondag 02 juni 2002 21:16 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Zoals John Myung van Dream Theater...
quote:john myung een prutser noemen, das inderdaad grappig
Op zondag 02 juni 2002 21:25 schreef SanderThomas het volgende:nope, de prutser
quote:Hij doet alleen maar wat laddertjes... Hij mag technisch dan wel redelijk goed zijn, maar dat maakt je geen goede bassist. Die jongen moet es leren lijnen te schrijven met inhoud.
Op zondag 02 juni 2002 21:45 schreef edsuit het volgende:[..]
john myung een prutser noemen, das inderdaad grappig
quote:nee daar heb je wel gelijk in. hij is ook niet een van mijn favorieten, maar iemand die technisch zo goed is kan je toch geen prutser noemen vind ik dan
Op zondag 02 juni 2002 22:41 schreef SanderThomas het volgende:Hij doet alleen maar wat laddertjes... Hij mag technisch dan wel redelijk goed zijn, maar dat maakt je geen goede bassist. Die jongen moet es leren lijnen te schrijven met inhoud.
hij speelt vooral een beetje met mr Petrucci mee he..
maar bij metal is het toch meestal zo dat de bas ongeveer hetzelfde als de gitaar doet? *correct me if i'm wrong*
opvallend trouwens dat als er een band is waar 1 vrouw bij zit dat dat vaak de bas-speler is...
quote:You're wrong
Op zondag 02 juni 2002 22:54 schreef edsuit het volgende:
maar bij metal is het toch meestal zo dat de bas ongeveer hetzelfde als de gitaar doet? *correct me if i'm wrong*
Het gebeurt wel veel. Te veel, maar luister maar eens naar Steve DiGiorgio
(o.a. op: Death - Individual Thought Patterns, Testament - The Gathering)
quote:na ja meestal/veel..
Op maandag 03 juni 2002 11:02 schreef SanderThomas het volgende:You're wrong
Het gebeurt wel veel. Te veel, maar luister maar eens naar Steve DiGiorgio
(o.a. op: Death - Individual Thought Patterns, Testament - The Gathering)
quote:hehe, het gebeurt teveel... Greg Christian van Testament was ook altijd goed in het schrijven van "eigen" lijnen, ipv. het volgen van de gitaar. Het zelfde geldt voor Markus Grosskopf van Helloween.
Op maandag 03 juni 2002 14:28 schreef edsuit het volgende:[..]
na ja meestal/veel..
zoveel metal ken ik ook niet
ik zal dat es luisteren
Maar ik moet bekennen dat de bassist die ik hier aan zal dragen ook nog eens in een band zit die ik al jaren geweldig vind; namelijk
John Entwhistle (The Who)
Ik denk dat de jongere fokkers daar maar eens naar moeten luisteren
Bootsy Collins verdient ook nog een eervolle vermelding in dit topic.
quote:Van Dee-lite? of vergis ik me nu....
Op maandag 03 juni 2002 15:27 schreef Zander het volgende:
[afbeelding]Bootsy Collins verdient ook nog een eervolle vermelding in dit topic.
Ook een goeie...
Donald "Duck" Dunn
Cliff Burton, de oude bassist van Metallica. Alleen al om dat megamooie Pulling Teeth.
quote:zonder H, maar inderdaad je hebt gelijk... beste bassist ter wereld
Op maandag 03 juni 2002 15:25 schreef Antikal het volgende:
Sjah, het is natuurlijk makkelijk om de bassist van je favoriete band te noemen. Zo zag ik bijvoorbeeld John Deacon langskomen. Prima bassist hoor.. heel functioneel, maar toch niet dat ik zeg: *wauw*Maar ik moet bekennen dat de bassist die ik hier aan zal dragen ook nog eens in een band zit die ik al jaren geweldig vind; namelijk
John Entwhistle (The Who)
Ik denk dat de jongere fokkers daar maar eens naar moeten luisteren
de bass-solo in 5.15 zoals hij die bij de 2000 tour speelde is echt geweldig..
quote:Whoops. Spelfoutje.
Op maandag 03 juni 2002 23:25 schreef waspman het volgende:[..]
zonder H, maar inderdaad je hebt gelijk... beste bassist ter wereld
de bass-solo in 5.15 zoals hij die bij de 2000 tour speelde is echt geweldig..
2000? Wazda in Ahoy? Die quadrophenia tour?
Bennikookgeweest.
Steve Harris (Iron Maiden)
Super ruige kerel en hijs snel
John Deacon (Queen)
Hij speelt gewoon melodieen met z'n bass ipv lijnen die de muziek draagt.
Flea (Red Hot Chili Peppers)
Moet is hier nog iets over vertellen?
Les Claypool (Primus)
John Deacon (Queen)
Dirk Lance (Incubus)
Nick Olivieri (QOTSA)
Ik zal er vast nog wel meer hebben, maar dit is ff alles
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 09:37 schreef Stormblast het volgende:
Justin Chancellor van Tool natuurlijk.
En Cliffie blijft ook een favo natuurlijk.
En een schande dat hij nog niet genoemd is: geezer butler.
quote:Jep Cliff Burton zeker vooral Pulling Teeth is gewldig
Op zaterdag 29 maart 2003 10:19 schreef Pushit het volgende:[..]
wou al bijna beginnen te flamen dat ie nog niet genoemd was.
En Cliffie blijft ook een favo natuurlijk.
Op nummertje 2 staat, sinds ik haar op Lowlands met the Breeders heb gezien, Kim Deal
En die worden dan allemaal weer gevolgd door Marcus Miller, Victor Wooten, Mark King, Stanley Clark, Jaco Pastorius. Iemand die nog niet is vermeld is Fieldy van KoRn, weer zo iemand met een wapperend handje.
Nature boy zelf... van The Reverand Horton Heat
quote:Aan de andere kant heeft zelfs Stanley Clarke in een interview toegegeven dat hij onder de indruk is van de techniek van Mark King, dus helemaal onterecht is de waardering nou ook weer niet.
Op maandag 31 maart 2003 09:58 schreef amsterdamman het volgende:
Dat Mark King word genoemd is natuurlijk wat vreemd omdat hij zijn techniek heeft overgenomen van Larry Graham en Stanley.
Mark King is gewoon een zeer goede imitator. en niet een vernieuwer. Als mensen Mark King noemen, noemen ze eigenlijk Larry Graham. Ik word zo moe van mensen die mark King roemen voor zijn gewelidge basstijl terwijl je gewoonweg heel goed kan horen dat hij alle platen waarop Larry Graham speelt in huis heeft. DUS GEEN MARK KING!
quote:Tja, Stanley Clarke kan het natuurlijk niet maken om te zeggen dat-ie em waardeloos vindt
Op maandag 31 maart 2003 11:22 schreef Litpho het volgende:
Aan de andere kant heeft zelfs Stanley Clarke in een interview toegegeven dat hij onder de indruk is van de techniek van Mark King, dus helemaal onterecht is de waardering nou ook weer niet.
quote:Ga Dune Tune luisteren en dan nog eens een mening vormen over de virtuositeit van King. Revolutionair, oké
Op maandag 31 maart 2003 11:23 schreef MrTorture het volgende:
Tja, Stanley Clarke kan het natuurlijk niet maken om te zeggen dat-ie em waardeloos vindtMaar King zal best heel goed zijn, hij is alleen weinig revolutionair of virtuoos...
Quotje van Lars :
"Cliff Burton was the man who had that wild spirit that makes a band like Metallica a quality band. He wasn't only the bass player, or someone else in the band who co-write the songs, he was the man who made Metallica reach the sky. After his death, Metallica sold their souls for fame and fortune, things that he would never wanted to deal with. He'd never allowed all that "Black Album" to happen, and neither that damn "Load" thing. When Metallica lost their bass player, they also lost their soul."
---Lars Ulrich---
quote:Hoewel Bootsy Collins en (ik dacht) James Jamerson in die stijl ook wel wat credits verdienen.
Op maandag 31 maart 2003 14:51 schreef amsterdamman het volgende:
Er zijn verschillende bassisten met verschillende stijlen.
In de funkstijl is Larry Graham de godvader. Daar kan niemand om heen. Het irriteert mij alleen dat Mark King altijd alle credits krijgt.
ALs mensen hem niet kennen: download es iets van Liquid Tension Experiment!
quote:Credits voor wat? Nog nooit iemand horen beweren dat Mark King de slap-techniek heeft uitgevonden. En funk-bas begint en eindigt ook niet met Larry Graham, die als solo-artiest welgeteld precies 1 nummer ('the Jam') heeft waar zijn faam op gebaseerd is. Okee, hij speelde ook bij Sly & the Family Stone en hij is min of meer de uitvinder van de slap-techniek, maar ik durf te stellen dat gasten als Bootsy Collins en andere James Brown-bassisten en de mensen die op Motown en Stax-platen meespeelden toch net zo invloedrijk zijn geweest
Op maandag 31 maart 2003 14:51 schreef amsterdamman het volgende:
In de funkstijl is Larry Graham de godvader. Daar kan niemand om heen. Het irriteert mij alleen dat Mark King altijd alle credits krijgt.
quote:Ik gok dat je dan niet goed hebt gekeken
Op maandag 31 maart 2003 16:19 schreef jassie84 het volgende:
Grappig... ik zie Tony Levin nergens.
quote:
Op zondag 2 juni 2002 18:54 schreef edsuit het volgende:
Tony Levin was ik even vergeten
quote:
Op zondag 2 juni 2002 20:53 schreef Yes het volgende:
Tony Levin een goede tweede
quote:En ontopic, ja da's een van mijn favorieten, samen met de inmiddels allebei overleden John Entwistle en Mark Sandman
Op zondag 2 juni 2002 21:13 schreef SanderThomas het volgende:
Tony Levin (King Crimson, Liquid Tension Experiment, solo)
quote:inderdaad .. het is wel waar..
Op zondag 25 mei 2003 01:43 schreef Fixxxer het volgende:
Only the good die young
Jaco Pastorius...
Ik heb wel laatst een 3 delige documantaire/tutorial op kazaa gevonden van Pastorius. Hier legt hij uit hoe hij is begonnen en op wat voor manier hij heeft leren spelen. + een hele goede uitvoering van the chicken erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |