Punt is dat hij akkoord is gegaan met de boete voor bezit van verboden middelen en daarmee een aantekening heeft gekregen. Waardoor hij dus gedonder kan krijgen als hij 'nee' invult. Voor mishandeling kan je ook een boete krijgen, maar je als je geen bezwaar aantekent, beken je het feit dat je iemand mishandeld hebt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen een rechter kan vonnis uitspreken en dus veroordelen. Schikking voorkomt die hele procedure en er is dus geen veroordeling. Wel een aantekening, geen veroordeling.
Als je een zaak met de OvJ schikt komt het niet voor de rechter en zou je toch echt denken dat er geen *veroordeling* is (dit i.t.t. de VS waar een accoordje tussen rechter en OM nog wel voor moet komen, DACHT ik)? Dat je er wel een strafblad mee kunt krijgen is weer een tweede. Kan me overigens wel voorstellen dat ze dat verschil niet zo nauw nemen...quote:Op woensdag 8 december 2010 19:01 schreef SillyWalks het volgende:
Ik weet het verschil niet zo goed tussen die twee. Als je een boete krijgt voor te hard rijden, ben je dan ook meteen veroordeeld voor te hard rijden?
Ik vind het wel slordig ja. Probeer het op zijn minst of gebruik de voornamen (die in ons geval Engels zijn). Er stonden namelijk nog 10 andere mensen op, meteen een hele heisa, bewaking die aan komt rennen om 'de opstand' te sussenquote:Op donderdag 9 december 2010 18:02 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Tjonge, wat een afgang zeg: Amerikanen die geen Nederlands (kunnen) spreken.
Is dat zo?quote:
Indien het antwoord is dat je aan ESTA niet genoeg hebt en een visum aan moet vragen, ben je zo een paar maanden verder voordat het visum in je pas geplakt is.quote:Op maandag 13 december 2010 14:19 schreef jap85 het volgende:
Ik heb de ambassade niet gebeld, duurt sowieso nog een paar maanden voor ik heen moet.
Wat ik me afvraag, is of de Amerikanen alle aantekeningen in het justitieel register te zien krijgen bij een screening. Aangezien dit een licht vergrijp is (overtreding?), zou dit toch anders geregistreerd moeten staan dan een serieus misdrijf waarvoor je echt een 'strafblad' krijgt? (al bestaat deze term geloof ik niet meer).
Ik hoef maar een week heen, dan hoef je toch sowieso geen visum aan te vragen?quote:Op maandag 13 december 2010 19:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien het antwoord is dat je aan ESTA niet genoeg hebt en een visum aan moet vragen, ben je zo een paar maanden verder voordat het visum in je pas geplakt is.
Als je niet door de ESTA-aanvraag heenkomt wegens je probleem, dan zit er niks anders op dan een visum aan (proberen) te vragen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:59 schreef jap85 het volgende:
[..]
Ik hoef maar een week heen, dan hoef je toch sowieso geen visum aan te vragen?
Hangt af van de omstandigheden, ik weet dat sommige ambassades bij noodgevallen bereid zijn binnen een dag of twee een visum voor je te regelen (voor een euro of 500). Of USA daar ook aan doet weet ik niet.quote:Op maandag 13 december 2010 19:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Indien het antwoord is dat je aan ESTA niet genoeg hebt en een visum aan moet vragen, ben je zo een paar maanden verder voordat het visum in je pas geplakt is.
Een automatische weigering wegens drugsbezit is natuurlijk geen noodgeval...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hangt af van de omstandigheden, ik weet dat sommige ambassades bij noodgevallen bereid zijn binnen een dag of twee een visum voor je te regelen (voor een euro of 500). Of USA daar ook aan doet weet ik niet.
Bel de Amerikaanse ambassade, je hoeft geen naam te noemen, maar stel de algemene vraag, dan weet je het zeker. Misschien dat je een telefoontje kan plegen naar de douane hier in Nederland, zij kunnen ervaring hebben met dit soort gevallen.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:40 schreef jap85 het volgende:
Ik denk dat m'n kansen om binnen te komen behoorlijk klein worden als ik de vraag met ja beantwoord... Het zou handig zijn als ik ergens uitsluitsel kan krijgen over wat de border control kan inzien bij een routinecontrole, sommige mensen zeggen weer dat ze alleen de zwaardere vergrijpen (veroordelingen door rechter) te zien krijgen. In dat geval is er niets aan de hand.
Ik heb ook geen strafblad, terroristisch uiterlijk en alles op dat groene kaartje op nee ingevuld, maar mij gingen ze wel ondervragen in NY (je werk, wie je reis betaalt heeft, bestemming etc.). Toen was het nog niet goed en moest ik mee met zo'n bewaker naar een aparte ruimte waar ze nog een keer mn paspoort gingen controleren. Voelde me net een crimineel. Toen was het ook ineens in orde en mocht ik begeleid door een boze negerin door een soort gevangenispoort weer naar de aankomsthalquote:Op woensdag 15 december 2010 14:28 schreef ex het volgende:
Ik ben zelf naar NY geweest vorig jaar (verder geen strafblad en ook nooit aangehouden/gearresteerd/staande gehouden) maar ze vroegen/deden bij mij helemaal niks. Het was alleen zo van hoi! formulier bekijken, knikje mijn kant op, irisscan + vinger afdrukken en welcome to the united states
.
Dat is toch wel een uitzondering. Ik ben nu al heel vaak geweest en ben er maar 1x zo makkelijk door gekomen terwijl ik ook geen strafblad heb en al helemaal geen uiterlijk als een crimineelquote:Op woensdag 15 december 2010 15:27 schreef ex het volgende:
Ja die verhalen ken ik ook maar ik sprak even uit eigen ervaringZe vroegen aan mij maar 1 ding, of ik op vakantie was
.
Dat is dus als je eruit gepikt wordt, maar werden er ook dingen in een systeem gecheckt of werd je alleen ondervraagd en je paspoort gecheckt?quote:Op woensdag 15 december 2010 15:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik heb ook geen strafblad, terroristisch uiterlijk en alles op dat groene kaartje op nee ingevuld, maar mij gingen ze wel ondervragen in NY (je werk, wie je reis betaalt heeft, bestemming etc.). Toen was het nog niet goed en moest ik mee met zo'n bewaker naar een aparte ruimte waar ze nog een keer mn paspoort gingen controleren. Voelde me net een crimineel. Toen was het ook ineens in orde en mocht ik begeleid door een boze negerin door een soort gevangenispoort weer naar de aankomsthal
Zou als ik de TS was dit toch even goed uitzoeken, want ze zijn echt niet makkelijk daar bij de douane.
quote:An arrest that does not lead to a conviction technically causes a person to be inadmissible (under the Visa Waiver Program) to the United States if that arrest was for an offense or crime involving moral turpitude. There are Petty Offense exceptions to this rule, even if convicted. A police caution for cannabis use would also deem a person inadmissible as this would be "a violation related to a controlled substance". There is no special standard of admissibility for the visa waiver program.
je wordt er niet uitgepikt, ze ondervragen iedereen bij de douane. In een systeem checken weet ik niet, maar ze scannen je paspoort, dus ze zullen dat vast wel checken in een database. Paspoort moet niet voor niets machine readable zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:17 schreef jap85 het volgende:
[..]
Dat is dus als je eruit gepikt wordt, maar werden er ook dingen in een systeem gecheckt of werd je alleen ondervraagd en je paspoort gecheckt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |