Je bent toch aangehouden en niet gearresteerd?quote:B) Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance;
Zomer 2009 ben ik dus een keer aangehouden voor drugsbezit op Lowlands
Wat heb jij gedaan dan?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:02 schreef loqdawq het volgende:
ik kwam vorig jaar ook zonder problemen de states binnen.
Ben niet echt een kenner op dat gebied, maar ben in ieder geval wel aangehouden en even vastgehouden. Wanneer ben je dan echt 'gearresteerd'?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:06 schreef FeestBoek het volgende:
Je bent nooit 'arrested' of 'convicted' daarvoor, dus je kan gewoon naar waarheid nee invullen.
Geen idee, zou ik ook even op kunnen zoeken idd.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:24 schreef SillyWalks het volgende:
Kan je trouwens niet bellen of mailen met de Amerikaanse ambassade hierover?
Ik zou geen slapende honden gaan wakker maken door ze te gaan bellen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:31 schreef jap85 het volgende:
[..]
Geen idee, zou ik ook even op kunnen zoeken idd.
Iedereen sowieso bedankt voor de reacties tot zover!
Dat!quote:Op woensdag 8 december 2010 20:10 schreef Barcaconia het volgende:
Je moet sowieso "nee" invullen. Ze gaan toch pas naar die dingen kijken als er stront aan de knikker is (drugs tijdens je verblijf daar oid) en dat gaat wss toch niet gebeuren. Ze gaan je echt niet screenen en dat doen ze juist wel als je ergens "ja" invult.
Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Je bent toch aangehouden en niet gearresteerd?
Australie en nieuw zeeland werken iets nauwer samen op dat gebied dan NL en de VS.quote:Op donderdag 9 december 2010 00:03 schreef Brad het volgende:
Programma over douane in australie liet iets dergelijks zien van een engelsman. Was 8 jaar terug veroordeeld voor een transportje wiet en opgepakt. Die vraag had ie negatief beantwoord en hij mocht mooi terug.
Controles komen dus wel degelijk voor.
Nooit is natuurlijk een beetje overdreven hé, en het is niet dat ze je alleen weigeren voor deze ene keer, waarschijnlijk voor een zeer lange periode zoniet voor altijd..quote:Op donderdag 9 december 2010 07:58 schreef Fe2O3 het volgende:
Ja invullen gaat je sowieso gezeik op leveren en mogelijk een weigering. Bij nee zullen ze nooit verder vragen of kijken tenzij jij je verlult, en in dat geval wordt je ook geweigerd mogelijk voor het verkeerd invullen van dat velletje
Totdat je de pineut bent in een steekproefsgewijze controlequote:Op donderdag 9 december 2010 10:32 schreef FortunaHome het volgende:
Gewoon overal nee invullen. Ik heb ook een paar verdoordelingen door een rechter gehad en gewoon overal nee ingevuld en ben gewoon binnen gekomen.
ze kijken niet naar "pietluttigheden"
Nogmaals, een veroordeling voor een pietluttigheid is niet zo significant dat ze je het land niet inlaten.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Totdat je de pineut bent in een steekproefsgewijze controleMaar goed, dan sturen ze je terug en is het geld dat je al aan die reis hebt uitgegeven leergeld geweest.
Dat is waar, maar het vervelende in dit geval is dus dat het drugsdelict (hoe pietluttig ook) betreft, waarnaar expliciet en in de ruimste vorm van het woord wordt gevraagd in het ESTA formulier. Dit zal dus (denk ik) eerder problemen opleveren dan caféruzies of andere zaken.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:16 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Nogmaals, een veroordeling voor een pietluttigheid is niet zo significant dat ze je het land niet inlaten.
caferuzie heb je snel te pakken
Tjonge, wat een afgang zeg: Amerikanen die geen Nederlands (kunnen) spreken.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:48 schreef Cat_Tank het volgende:
aangezien ze geen taal over de grens spreken en onze achternamen verkracht uitspraken riepen ze de rest van mijn familie om met 'the rest of the Dutch people'
Interview op Schiphol en gesprekje bij port of entry? Nog nooit meegemaakt en ben toch al wel een keer of 7 richting de US gevlogenquote:Op donderdag 9 december 2010 18:02 schreef lukaon het volgende:
Bel even de US ambassade in Den Haag, ga vooral niet gokken! Anders heb je er nog een probleem bij: gesnapt worden met liegen op een US legal formulier. Dan kun je US tripjes in de nabije toekomst helemaal vergeten.
Het is niet alleen je ESTA namelijk, maar wat wij verleden jaar hadden ook een interview op Schiphol, een entry formulier invullen in het vliegtuig en gesprekje bij port entry in de US als ze een foto en vingerafdrukken van je nemen.
Amerikanen zijn stukken strikter in dit soort dingen als wij hier.
Normaal idd wel, maar vervelende is dat ik er voor m'n werk heen moet, heb ik daar ook wat uit te leggen. Niet zo relaxt om te moeten vertellen dat je de VS niet in mocht omdat je eens met drugs bent gepakt... Prive had het idd niet zo'n ramp geweest.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Totdat je de pineut bent in een steekproefsgewijze controleMaar goed, dan sturen ze je terug en is het geld dat je al aan die reis hebt uitgegeven leergeld geweest.
Waarschijnlijk bedoelt ie gewoon het standaard interviewtje 'waarom vlieg je vanaf deze luchthaven, heb je je tassen zelf ingepakt, waar zijn ze sindsdien geweest, heb je spullen van anderen aangenomen etc'. En daarna nog het gesprekje bij de douane in de VS.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Interview op Schiphol en gesprekje bij port of entry? Nog nooit meegemaakt en ben toch al wel een keer of 7 richting de US gevlogen
Behalve het stuk met de bewapende mannen, is dit helemaal niet zo bijzonder. gebeurt naar mijn weten standaard met buitenlanders die de VS binnenkomen. Ik heb het meegemaakt in NY en LA, en ook toen we bij niagara falls canada ingeweest waren en weer terug gingen.quote:Op donderdag 9 december 2010 09:48 schreef Cat_Tank het volgende:
Toen ik via Canada de VS in wilde werd ik mooi aangehouden met m'n familie. Werden door gewapende mannen een gebouw in gedirigeerd, moesten onze paspoorten inleveren en toen begon het wachten. We werden één voor één opgeroepen te komen, werden we aan een balie ondervraagd wat we in de VS te zoeken hadden, er werd vingersvlug met een webcam een foto gemaakt en we moesten zonder antwoorden meteen vingerafdrukken inleveren. Ook werden we ondervraagd en moesten we opnieuw het formulier invullen. Dat we dat van tevoren al moesten doen EN in het vliegtuig maakte ze geen ruk uit.
Duurde al met al een uur. En we waren met onze Amerikaanse familieledenWel humor: aangezien ze geen taal over de grens spreken en onze achternamen verkracht uitspraken riepen ze de rest van mijn familie om met 'the rest of the Dutch people'
Zo gaat het bij mij ook altijd. En dat Esta formulier heb ik altijd bij me en ik heb 'em nog nooit ergens hoeven laten zien!quote:Op donderdag 9 december 2010 10:25 schreef nelisb het volgende:
Als je de ESTA online aanvraagt krijg je volgens mij direct een ja of nee.
Als je overal nee invult krijg je direct toestemming om het land binnen te komen.
Althans zo was het bij mij de laatste 3 keer.
Volgens mij gaan ze dan echt niet verder zoeken.
Je hoeft 'm ook helemaal niet bij je te hebben, dat staat zelfs op de website als je het formulier invult. Ze kunnen in het systeem zien of je toegang hebt gekregen of niet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:40 schreef hannoes het volgende:
[..]
Zo gaat het bij mij ook altijd. En dat Esta formulier heb ik altijd bij me en ik heb 'em nog nooit ergens hoeven laten zien!
QFTquote:Op woensdag 8 december 2010 20:40 schreef mcintosh het volgende:
Even wat dingen op een rij:
Je bent wél aangehouden (is arrested) voor een drugsvergrijp.
Je hebt wél een aantekening op je 'Justitieel Documentatie Systeem' (voorheen strafblad), maar een aantekening telt minder zwaar dan een veroordeling. Je bent dus niet veroordeeld (convicted).
Officieel kan je dus geen 'nee' invullen, want enkel en alleen het aangehouden zijn voor drugs is al voldoende om 'ja' te moeten invullen.
Hoe de screening is, geen idee.. Je moet van te voren alles opsturen, dus ze hebben alle tijd en gelegenheid om je gegevens te controleren. Ze zullen daar ook wel een snelle methode voor hebben lijkt me..
Dan kan'ie het, toch, nog verkappen als: "Ik ben staande gehouden" ? Dat is voor de wet wel anders, meen ik?quote:
Klopt, maar op Washington DC (Dulles Int. Airport) werd er wel om gevraagd, zoals eerder gezegd, het is beter hem gewoon mee te nemen!quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je hoeft 'm ook helemaal niet bij je te hebben, dat staat zelfs op de website als je het formulier invult. Ze kunnen in het systeem zien of je toegang hebt gekregen of niet.
In principe verschilt dat ESTA niet veel met dat I94 waiver formuliertje wat je in moe(s)t vullen in het vliegtuig. Er staan precies dezelfde vragen op, alleen ESTA is nu digitaal.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:11 schreef jap85 het volgende:
En oja dit gaat dus niet om een forumulier wat je in het vliegtuig invult, maar om een online formulier wat je van tevoren moet invullen en op basis waarvan je dan toestemming krijgt om een vluchgt naar de VS te boarden.
Deze maatregel is sinds een jaar of 2 ingevoerd geloof ik.
Inderdaad, maar op drugs zijn ze veel strenger dan hier in Nederland. Volgens mij wordtquote:Op donderdag 9 december 2010 15:16 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Nogmaals, een veroordeling voor een pietluttigheid is niet zo significant dat ze je het land niet inlaten.
caferuzie heb je snel te pakken
Klopt niets van het verhaal, want op de twee formulieren (I-94 en Customsformulier) staat geen enkele vraag over je werk. Ze kunnen er naar vragen bij immigration, maar het is mij maar 1x gevraagd en heb toch wel een paar keer Amerika gezien. Of had ie een of ander werk-VISA met een ander formulier?! In elk geval op I-94 en Cusoms Declaration form geen lijntje om je baan in te vullen.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:04 schreef loqdawq het volgende:
Ik ken een verhaal van een DJ die dagelijks de states in moest voor shows etc. Deze heeft een keer in een vervelende bui op het formulier wat je in het vliegtuig krijgt, een ander beroep neergezet dan dat ie eigelijk was. (volgens mij iets van leraar ofzo voor de grap) Hij werd geweigerd, en kwam de states niet in.
Boetes zijn schikkingsvoorstellen, met andere woorden het openbaar ministerie koopt een rechtzaak af. Betalen is bekennen. In zijn geval is hij dus veroordeeld voor drugsbezit, met als straf de boete, waar je een aantekening voor krijgt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef rubje het volgende:
Convicted is veroordeeld = rechterlijke uitspraak en dat staat geregistreerd.
Al het andere zoals een boete betalen en heengaan,is dus not convicted.
Nee hoor, alleen een rechter kan vonnis uitspreken en dus veroordelen. Schikking voorkomt die hele procedure en er is dus geen veroordeling. Wel een aantekening, geen veroordeling.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:25 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Boetes zijn schikkingsvoorstellen, met andere woorden het openbaar ministerie koopt een rechtzaak af. Betalen is bekennen. In zijn geval is hij dus veroordeeld voor drugsbezit, met als straf de boete, waar je een aantekening voor krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |