abonnement Unibet Coolblue
pi_91074333
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

En wanneer ligt de mijne bij jou achterin de auto? :)
Mocht de auto voor Sally een probleem zijn kan ik wel wat regelen :)
pi_91075323
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

En wanneer ligt de mijne bij jou achterin de auto? :)
Hoi! Wat fijn dat de combi-dinges nog beschikbaar is *O*

Maar... ik heb geen auto, dus dat gaat niet, hoor: bij mij in de auto liggen ;) :D

Even bladeren naar de volgende pagina in dit topic, daar las ik ff snel wat aan hulptroepen?!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91075391
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Mocht de auto voor Sally een probleem zijn kan ik wel wat regelen :)
Hey, wat lief :Y O+

In Eindhoven is de magnetron, toch? En ik woon in Arnhem. Is dat een soort-van te doen op de een of andere manier? De A50 ligt er inmiddels in ieder geval :7

Jammer dat ik niet meer in EHV woon, dan was het iets makkelijker geweest ;)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91097422
PM gestuurd :)
pi_91099195
Thnx! Gelezen, maar ehm... ik ga slapen.
Ik moet er later op terugkomen, morgen de hort op.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91192630
Turbomuis brengt de magnetron morgen naar me toe Sally, wanneer kan ik hem bij jou komen brengen?
pi_91257804
Hoi, ik lees het net: tof *O* Ik denk zaterdag de 15e, komt dat uit? :) Zondag wordt al weer moeilijker, en dan wordt het pas volgend weekend.
Adres komt per PM (vanavond, moet nu de deur uit) :)

PM ook van Turbomuis ontvangen, dank je! Die handleiding zou makkelijk zijn als je 'm vindt, maar met merk en type in de hand komt men door het ghanse land internet een heel eind ;)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91295704
PM's verstuurd :)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91372443
Vandaag om half vijf stond Puala voor mijn deur, en ik mocht de magnetron zelf tillen (geen makkelijke opgave voor iemand die last van onderrug, onderarm-, nek- en schouderspieren heeft, maar ik kon Puala ook niet zelf laten tillen ivm een operatie aan haar hand). Een trap opgesjouwd, even de armen laten rusten, en dan van de voordeur zo de keuken in gedragen waar de plek op de koelkast al leeggemaakt was.

Dank je voor het helemaal hierheen komen rijden, Puala! ^O^ En ik hoop dat je een van de gewezen tankstations hebt kunnen vinden, zodat je weer goed thuis bent gekomen!

Los tasje dat Puala naar boven droeg zat erbij, met dingen als draaigeval, draaiplaat, rekjes en nog een spannend honingraatding waar op staat "microwave use only", dus mijn idee van warmteverdeler (het leek geglazuurd keramiek, maar was geglazuurd staal) voor de oven kon de prullenbak in :P

Nadat het snoer precies leek te passen achter mijn kookplaat langs, de stroom erop aangesloten met het deurtje open, en het display deed het! *O* En een beetje aan knopjes gedraaid en geklikt en toen het deurtje dichtgegooid......................

*pats*

Hele huis donker: tv uit, lampen uit, computer uitgevallen....... Aardlekschakelaar eruit gesprongen......

Niet getreurd: magnetron eruit, aardlek er weer in, maar nu ik durf 'm niet meer aan te doen :@
Eerst maar eens mijn vriend (ooit geleerd voor elektricien) goed laten bekijken hoe het zit met die lekkende spanning... Zou het scheef optillen toch iets hebben verschoven?

Keep y'all posted!

Blij dat ik 'm op een geaard stopcontact heb gedaan, anders had ik dit misschien niet meer kunnen typen :o

Nou, beetje van de schrik bekomen: het blijft toch tof dat jullie helemaal voor mij een combimagnetron beschikbaar hebben gesteld en 'm ook helemaal naar mijn huis hebben gebracht! *O*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91373941
Ik heb het tankstation gevonden. Ik hoop dat ie het weer gaat doen. Anders is het wel heel veel moeite voor niets geweest :o :{
pi_91374224
Hmz, ik heb de magnetron aan de achterkant eens opengeschroefd (ik ben niet voor niets een dochter van een elektronicus :P, die oude tv's nakeek en bij niet goed werken ging slopen, waar ik dan naast zat en onderdeeltjes op mocht bergen maar let op: da's geen elektricien, hoor).

En wat ik aantrof (het viel eruit) waren twee gesmolten stukken (rotorbladen) van een plastieken ventilatordinges, die rond een as hoorden die niet meer rond kon draaien omdat er plastic overheen gesmolten was. Onder het asje een flinke koperspoel - wederom met allerlei hardgeworden smurrie er overheen; en nog wat meer overduidelijk te heet geworden gesmolten connectors en draadomhulsels die naar de koperspoel gingen.

Het geheel van as en spoel zat scheef tegen de achterwand, wat geplakt (vanwege de hitte) bleek te zijn. Ik dacht al net nadat ik de buitenste kap eraf had: het asje staat scheef... dat kan nooit goed zijn voor een ventilator om en evenwicht te blijven.

De ventilator aan de achterkant kon dus helemaal niet meer draaien...

Turbomuis: het is een wonder dat je geen kortsluiting hebt gehad! :o

Ik dacht nog dat een nieuwe ventilator het zou oplossen, maar de as stond scheef en toen bleek dat er nog meer plastic eroverheen gesmolten was. Ik ben aan het twijfelen: zal ik het ding ter reparatie aan mijn vader voorleggen, waarbij er onderdelen besteld moeten worden, of toch maar netjes wecyclelen? :@ Echter, het contact tussen mij en m'n vader is niet zo jofel... Mss iemand anders in mijn omgeving zoeken die consumentenelektronica nakijkt/repareert?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sally op 15-01-2011 18:13:43 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_91374295
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:55 schreef Puala het volgende:
Ik heb het tankstation gevonden. Ik hoop dat ie het weer gaat doen. Anders is het wel heel veel moeite voor niets geweest :o :{
Hoi :W Jij bent weer goed thuisgekomen, helemaal super :)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 15 januari 2011 @ 21:20:46 #64
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_91382996
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:03 schreef Sally het volgende:
Hmz, ik heb de magnetron aan de achterkant eens opengeschroefd (ik ben niet voor niets een dochter van een elektronicus :P, die oude tv's nakeek en bij niet goed werken ging slopen, waar ik dan naast zat en onderdeeltjes op mocht bergen maar let op: da's geen elektricien, hoor).

En wat ik aantrof (het viel eruit) waren twee gesmolten stukken (rotorbladen) van een plastieken ventilatordinges, die rond een as hoorden die niet meer rond kon draaien omdat er plastic overheen gesmolten was. Onder het asje een flinke koperspoel - wederom met allerlei hardgeworden smurrie er overheen; en nog wat meer overduidelijk te heet geworden gesmolten connectors en draadomhulsels die naar de koperspoel gingen.

Het geheel van as en spoel zat scheef tegen de achterwand, wat geplakt (vanwege de hitte) bleek te zijn. Ik dacht al net nadat ik de buitenste kap eraf had: het asje staat scheef... dat kan nooit goed zijn voor een ventilator om en evenwicht te blijven.

De ventilator aan de achterkant kon dus helemaal niet meer draaien...

Turbomuis: het is een wonder dat je geen kortsluiting hebt gehad! :o

Ik dacht nog dat een nieuwe ventilator het zou oplossen, maar de as stond scheef en toen bleek dat er nog meer plastic eroverheen gesmolten was. Ik ben aan het twijfelen: zal ik het ding ter reparatie aan mijn vader voorleggen, waarbij er onderdelen besteld moeten worden, of toch maar netjes wecyclelen? :@ Echter, het contact tussen mij en m'n vader is niet zo jofel... Mss iemand anders in mijn omgeving zoeken die consumentenelektronica nakijkt/repareert?
Oef! Jee... nou, raar hoor, zo warm is het niet op m'n zolder, en voordat ik 'm daar naartoe bracht deettie het nog prima (op dat draaien na dan). Dacht ik. Maar blijkbaar heb ik dan inderdaad heel veel mazzel gehad... Wel balen hoor... voel me ook wel lullig, levensgevaarlijk spul weggeven...
Ik hoop dattie nog te repareren is. Zo niet, zal ik m'n ogen en oren openhouden, misschien zie/hoor ik dan iets over een minder bedreigend exemplaar.

Sorry!!!
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_91383728
Tja, je kon het ook niet weten. Want als de binnenkant niet zo goed draait, wil dat toch niet zeggen dat er met de ventilator aan de hand is? En je zag het gewoon niet aan de buitenkant omdat er een kap overheen zat.

Het is dat ik weet hoe een lekstroom kan ontstaan dat ik daarom de achterkant eens open had geschroefd, want ik laat me niet zomaar uit het veld slaan, natuurlijk. Wel jammer van de magnetron, maar helaas ;(

Maar: we leven allemaal nog en dat is het belangrijkste, toch? ;) :)

Ik houd jullie op de hoogte van reparatiemogelijkheden, maar verwacht niet morgen al een reactie :P Ik hoop het volgende week te kunnen vragen aan pa.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')