SAN of NASquote:Op zaterdag 11 december 2010 20:41 schreef Isdatzo het volgende:
Denk dat ik maar eens een homemade SAN ga maken.. nu ff met openfiler spelen in vmware.
Nee, SAN. Hoeft niet per se met glasvezel oid.. het is meer de implementatie van het gebeuren of je 't NAS of SAN noemt hè.quote:Op zondag 12 december 2010 00:25 schreef freud het volgende:
[..]
SAN of NAS. SAN wordt wat prijzig thuis lijkt me met fibers etc. Zit nu op de site van openfiler te kijken, en ziet er wel spiffy uit. Wel iets om op een ouwe laptop te zetten met USB disks eraan oid... Hoe ben jij van plan het in te zetten?
Ik studeer hier een jaartje Chineesquote:Op zaterdag 11 december 2010 16:59 schreef Erasmo het volgende:
problematiQue, wat doe jij eigenlijk in Peking al ik vragen mag?
Waar komt die China-interesse vandaan eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op zondag 12 december 2010 03:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik studeer hier een jaartje Chinees
Have funquote:Op zondag 12 december 2010 09:26 schreef Chanty het volgende:
Hier vandaag voor het eerst fotograferen in een echte studio. Gaat een leerzaam dagje worden
Die voetbalfoto's herinner ik me nog wel jaquote:Op zondag 12 december 2010 09:08 schreef problematiQue het volgende:
Ik wilde twee jaar geleden naar Noord Korea toe, en dan moet je via Beijing. Ik had toen eigenlijk weinig interesse in China, maar als ik er toch heen moest maar meteen een weekje extra geboekt om Beijing eens te zien. En dan maakte wel indruk. Daarna werd ik uitgeloot voor Geneeskunde, en toen maar Chinees gaan doen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1226678quote:Op zondag 12 december 2010 02:55 schreef PKfotografie het volgende:
wat een geneuzel hier.
wat is een goede, snelle, betaalbare 2T nas?
moet ergends mijn films en muziek op kwijt en de 500G van mijn netgear is vol . en losse schijven wisselen is niet mijn ding. ook al is hij hot swap of weet ik veel.
it geneuzel.... totaal niet mijn ding.
pc moet werken ander uit het raam en volgende neer zetten
Nee. Ze liggen al in de vuilniszak en als ik straks de moed heb om me aan te kleden en naar buiten te gaan, worden ze heel lief in de vuilniscontainer gedroptquote:Op zondag 12 december 2010 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
Awwwww!!
Wat schattig![]()
! Doe je er wel voorzichtig mee [ afbeelding ] ?
quote:Op zondag 12 december 2010 12:58 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon in je blote kont rondwandelen zeker!
Ben maar niet bangquote:Op zondag 12 december 2010 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Helaas...je hoeft niet te visualiseren
Oh, jij gaat altijd in driedelig pak het afval in de container gooienquote:Ik heb een trainingsbroek en een shirt aan
quote:Op zondag 12 december 2010 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, jij gaat altijd in driedelig pak het afval in de container gooien?
Slippers en een broek is genoeg om vuilnis weg te gooienquote:Op zondag 12 december 2010 13:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Je moet wel een beetje in stijl bepaalde dingen doen hoor
quote:Op zondag 12 december 2010 13:07 schreef Timmos het volgende:
[..]
Slippers en een broek is genoeg om vuilnis weg te gooien.. In de zomer dan toch
Oh jee, dat is lang geledenquote:Op zondag 12 december 2010 11:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die voetbalfoto's herinner ik me nog wel ja
Heerlijk!quote:Hoe is het leven nou in Peking?
Oh, ok. Ik ging er vanuit dat werken met echt een SAN voor thuis niet praktisch was, door alle zaken die je moet regelen met iSCSI. Ik heb hier gewoon een dikke PC draaien met wat VM erin als ik ineens de neiging krijg om te spelen. Wellicht ga ik een oude laptop ombouwen als NAS oid, maar het is mij meestal teveel werkquote:Op zondag 12 december 2010 01:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, SAN. Hoeft niet per se met glasvezel oid.. het is meer de implementatie van het gebeuren of je 't NAS of SAN noemt hè.
De bedoeling is om een flinke kast te vullen met 6 of 7 (als swap-spare of extra parity-disk) 1.5 TB samsung eco-dinges schijven die ik waarschijnlijk in raid 6 laat draaien (nadeel is dat ik een dure raidcontroller nodig heb) en dan 2 laptop-disks in raid 1 voor het OS. Of misschien 2 SSD's, ff kijken nog.
Dan van het raid 6 array 1 groot of meerdere kleine volume(s) maken die ik met de iSCSI-initiator mount (hence SAN) op m'n server en andere PC('s).
Misschien ook nog 2 SSD's in raid 0 voor de database.. maar dan moet ik ook weer 2 netwerkkaartjes voor een linked verbinding.. 't moet wel over die 1 gigabit heen hè.
Als ik dit zo optel wordt het eigenlijk weer te duur. Ik wil gewoon te veel denk ik. Eerst maar eens speulen in vmware.. wel een gekut om met die shit AD integratie voor elkaar te krijgen. Ik ben niet zo'n linux-held dus misschien ligt 't wel aan mij
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |