quote:Ricky van Wolfswinkel (Woudenberg, 27 januari 1989) is een Nederlands betaald voetballer die bij voorkeur in de aanval speelt. Hij tekende in mei 2009 een vierjarig contract bij FC Utrecht, dat hem overnam van Vitesse. In augustus 2010 debuteerde hij in het Nederlands voetbalelftal.
Van Wolfswinkel begon in de D-pupillen in de jeugdopleiding van Vitesse. In de A-junioren werd hij in zijn eerste seizoen topscorer van de landelijke eerste divisies. Hiervoor kreeg hij van Wesley Sneijder in 2007 een prijs uitgereikt. Op 5 april 2008 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van Vitesse, tegen Sparta Rotterdam. Van Wolfswinkel kwam na 85 minuten in het veld voor Santi Kolk. Tegen De Graafschap stond hij voor het eerst in de basis in het seizoen 2008/2009. In zijn derde wedstrijd dat seizoen, tegen Sparta Rotterdam, maakt Van Wolfswinkel zijn eerste doelpunt. Hij speelde daarnaast verschillende duels in vertegenwoordigende Nederlandse jeugdelftallen. In het seizoen 2008/2009 werd hij de topscorer van Vitesse met acht goals.
Van Wolfswinkel verhuisde met ingang van het seizoen 2009/2010 naar FC Utrecht, waar hij voor vier jaar tekende. In zijn eerste competitiewedstrijd voor de club scoorde hij tegen RKC Waalwijk na drie minuten zijn eerste goal, wat meteen de winnende bleek. Later in het seizoen belandde hij af en toe op de bank, maar aan het eind van het seizoen vocht hij zich terug in de basis. Met vier goals in de Play-offs om Europees voetbal, zorgde hij er mede voor dat Utrecht het volgende seizoen mocht deelnemen aan de playoffs van de Europa League.
In het seizoen 2010/2011 scoorde van Wolfswinkel weer veel. In de Europa League maakte hij de eerste zes duels gelijk zes doelpunten, hiermee kroonde hij zichzelf gelijk tot All time topscorer van FC Utrecht in Europa. Hij scoorde onder meer drie keer in de 4-0 overwinning tegen Celtic. (bron nl.wikipedia.org)
Mooi filmpje. Wel apart dat Ricky naar rechts stapt als Klaas "ga eens iets naar links!" roeptquote:Op dinsdag 7 december 2010 14:34 schreef Ragboer het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)van_wolfswinkel.html
Die kende ik nog nietquote:Op dinsdag 7 december 2010 14:34 schreef Ragboer het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)van_wolfswinkel.html
Zo raar is dat toch niet? Links voor KJH dus. En als die dan met zijn hand een beweging maakt snapt Rick dat ook wel.quote:Op dinsdag 7 december 2010 14:48 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Mooi filmpje. Wel apart dat Ricky naar rechts stapt als Klaas "ga eens iets naar links!" roept
Ricky is totaal nog niet toe aan zo'n stap. Het zou beter voor hem zijn als hij nog 1,5 / 2 jaar in Utrecht blijft voetballen en zorgt dat hij fysiek sterker wordt en vooral ook scherper voor de goal.quote:
Ga jij lekker pokeren.quote:Op maandag 27 december 2010 04:12 schreef PKRChamp het volgende:
Over 2 jaar bij Oranje.
Topspits in wording deze jongen moet alleen nog wat meer power krijgen.
Robin van Persie moest zich ook nog fysiek ontwikkelen bij Arsenal,quote:Op maandag 27 december 2010 02:13 schreef Frenetiek het volgende:
[..]
Ricky is totaal nog niet toe aan zo'n stap. Het zou beter voor hem zijn als hij nog 1,5 / 2 jaar in Utrecht blijft voetballen en zorgt dat hij fysiek sterker wordt en vooral ook scherper voor de goal.
Klopt, maar Robin heeft aanzienlijk meer natuurlijk talent dan Van Wolfswinkel. Ik heb hem in Utrecht zeer geregeld zien spelen de laatste 1,5 jaar en de keren dat hij echt bijzondere dingen deed of goede wedstrijden speelde, waren vrij schaars.quote:Op maandag 27 december 2010 19:35 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Robin van Persie moest zich ook nog fysiek ontwikkelen bij Arsenal,
Dat is hem toch ook wel redelijk gelukt,
truequote:Op maandag 27 december 2010 19:39 schreef Frenetiek het volgende:
[..]
Klopt, maar Robin heeft aanzienlijk meer natuurlijk talent dan Van Wolfswinkel. Ik heb hem in Utrecht zeer geregeld zien spelen de laatste 1,5 jaar dat hij echt bijzondere dingen deed of goede wedstrijden speelde, waren vrij schaars.
Anyway, bij een club als Liverpool heeft hij nu iig nog niets te zoeken en ik zie dat ook op geen enkele manier bijdragen aan zijn ontwikkeling tbh.
Inderdaad, goed bezig die jongen, net als Schaars. Ik gun het ze allebei van harte. Hopelijk gaat hij zo door, heb 'm altijd een groot talent gevonden.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ricky doet het beter dan dat ik had verwacht bij Sporting
HE SAYS:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:28 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.talksport.co.u(...)acts-stats-and-video
Nou. inderdaad zeg. Had absoluut verwacht dat hij daar zou floppen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ricky doet het beter dan dat ik had verwacht bij Sporting
Wie gooi je weg? Huntelaar of Van Persie?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 06:33 schreef PKRChamp het volgende:
Volgend jaar maar eens proberen in een serieuze competitie al staat de Portugese competitie hoger aangeschreven dan de Nederlandse vind ik wel dat hij naar Italië moet gaan. Daar zou hij goed kunnen passen denk ik.
Iedergeval ik sta nog steeds bij mijn uitspraak, in 2012 staat hij gewoon in Oranje mischien als 2e spits maar hij is iedergeval zeker niet minder dan Luuk de Jong.
Die ik trouwens ook hoog heb zitten.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:41 schreef BB-King het volgende:
Op zich knap maar die Portugese competitie is behalve Porto, Benfica en misschien Braga van het niveautje Jupiler League dus daar mag je wel wat doelpuntjes scoren. En laten dat nu ook net de teams zijn waar Wolfswinkel tegen gescoord heeft.
Ik vind dat van Persie geen recht meer heeft op een kans in de spits. Hij heeft aangetoond dat hij niet het type spits is wat het NL elftal nodig heeft. Aangezien Affelay waarschijnlijk niet mee gaat en ik Kuijt simpelweg niet goed genoeg vind hebben we eigenlijk maar 1 spits nog en dat is Huntelaar. Kortom van Wolfswinkel moet laten zien dat hij een betere spits is dan Luuk de Jong en moet dan maar een selectie zien af te dwingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie gooi je weg? Huntelaar of Van Persie?
Bert is een consequente man. Hij is bezig De Jong "in te werken", en gaat daarmee verder. Ricky zal sowieso niet meegaan naar het EK, maar daarna zal hem een soortgelijke behandeling ten deel vallen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:01 schreef Asskicker14 het volgende:
Ricky is in zijn ontwikkeling een stuk verder dan Luuk de Jong en ik vind het onbegrijpelijk dat Bert hem niet eens selecteert voor de voorselectie.
Mwa, als Ricky zo door blijft gaan verdiend hij wel een kans vind ik. De Jong is ook een goede speler hoor, maar als je wekelijks een van de uitblinkers bent bij Sporting (wat toch geen misselijke club is) verdien je wel een kans in mijn ogen!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:03 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Bert is een consequente man. Hij is bezig De Jong "in te werken", en gaat daarmee verder. Ricky zal sowieso niet meegaan naar het EK, maar daarna zal hem een soortgelijke behandeling ten deel vallen.
Bron ADquote:PSV naast ManUnited op tribune voor Van Wolfswinkel'
Ricky van Wolfswinkel kan komende zomer mogelijk weer een stap maken. De spits die twee jaar geleden Vitesse voor FC Utrecht verliet en dit seizoen grote indruk maakt bij zijn nieuwe werkgever Sporting Portugal, staat in de belangstelling van een rijtje grote namen.
De meest in het oog springende is Manchester United. Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Portugese sportkrant A Bola bekeken de Engelsen Van Wolfswinkel afgelopen weekend.
Ook PSV zou aanwezig geweest zijn tijdens het duel van Sporting bij CD Feirense (0-2). De geboren Utrechter was duidelijk niet onder de indruk van de aanwezigheid van topscouts. Samen met Stijn Schaars was de aanvaller verantwoordelijk voor de gehele productie aan Sporting-kant.
Met zijn treffer staat Van Wolfswinkel, die er ook in de Portugese beker en in de Europa League op los scoort, bovenaan de topscorerslijst.
Sporting heeft toch al ruim 5 miljoen voor hem betaald? Dan wens ik PSV veel succes met hun bod.quote:
Drie PG.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik hoor de laatste tijd dat Ricky 'zo goed' is en veel scoort. Als ik echter kijk naar de doelpunten dan zijn het vaak strafschoppen.
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel van zijn doelpunten een strafschop was? Ik denk meer dan de helft namelijk, waardoor je als spits van een topclub er vrij bekaaid vanaf komt..
http://www.soccerway.com/(...)2012/regular-season/quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:57 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik hoor de laatste tijd dat Ricky 'zo goed' is en veel scoort. Als ik echter kijk naar de doelpunten dan zijn het vaak strafschoppen.
Weet iemand waar ik kan zien hoeveel van zijn doelpunten een strafschop was? Ik denk meer dan de helft namelijk, waardoor je als spits van een topclub er vrij bekaaid vanaf komt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |