abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89644026
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 19:10 schreef Frag_adder het volgende:

[..]
Zoek een vrouw waarvan jij kan houden zoals ze is, en zij van jou zoals jij bent.
Betere reactie kun je niet krijgen.
pi_89644452
moslimatjes en nederlandse jongens, kans van slagen: 1%
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:47:57 #28
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89645090
Het is de schuld van de PvdA.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89706162
Als zij zelf het probleem is, wat moet jij er dan aan kunnen doen? Dan kun je toch bijna niets doen, behalve een beetje afstand van haar nemen.

Oh well, zou het ooit nog iets tussen jullie worden, dan zou ik me niet bekeren tot de islam (of wat voor een geloof dan ook). Ik ben zelf ex-moslima, en ja, het bekeren stelt niets voor. Ik heb zelf een oom die zich bekeerd heeft tot de islam voor mijn tante. Vertrouw mij maar, hij eet gewoon varkensvlees, drinkt alcohol en bidt niet. Het is eerder iets symbolisch, dat bekeren. Toch zou ik het niet doen, want waarom moet jij je bekeren voor haar? Andersom kan ook. Uiteraard is het beter dat jij blijft zoals je bent, en zij ook.
  donderdag 9 december 2010 @ 09:34:46 #30
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_89709040
Ik zou haar vergeten.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_89733922
Contact verbreken. w/

Wat doe jij jezelf toch aan? You like pain? ~O>
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:56:43 #32
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89750950
Is een goede relatie tussen een Nederlander en een Moslim eigenlijk wel mogelijk zonder dat een van de twee van geloof veranderd?
Niet dat ik dit ooit zou doen, zoals ik eerder al aan gaf. Ik vraag mij gewoon af of dit een vereiste is vanuit familie/cultuur. Ik heb wel eerder gehoord namelijk dat bijvoorbeeld een Nederlandse vrouw moslim werd om met d'r vriendje te kunnen trouwen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89771886
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:56 schreef Frag_adder het volgende:
Is een goede relatie tussen een Nederlander en een Moslim eigenlijk wel mogelijk zonder dat een van de twee van geloof veranderd?
Niet dat ik dit ooit zou doen, zoals ik eerder al aan gaf. Ik vraag mij gewoon af of dit een vereiste is vanuit familie/cultuur. Ik heb wel eerder gehoord namelijk dat bijvoorbeeld een Nederlandse vrouw moslim werd om met d'r vriendje te kunnen trouwen.
Niet is onmogelijk maar het brengt wel zo zijn 'problemen/issues' met zich mee.
Bijvoorbeeld over opvoeding van de kinderen, wel of niet gelovig opvoeden etc.
Maar ik denk dat als je zoveel van elkaar houdt,het geen probleem hoeft te zijn. Maar hey,wie ben ik?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:14:08 #34
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89772032
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Niet is onmogelijk maar het brengt wel zo zijn 'problemen/issues' met zich mee.
Bijvoorbeeld over opvoeding van de kinderen, wel of niet gelovig opvoeden etc.
Maar ik denk dat als je zoveel van elkaar houdt,het geen probleem hoeft te zijn. Maar hey,wie ben ik?
Ik denk dus dat zelfs als je heel veel van elkaar houd, de cultuur / geloof er constant een spil tussen drijft. Het werkt niet als je als ouders twee totaal verschillende dingen omtrent geloof aan je kinderen leren etc. Ik denk dat je beide veel compromissen moet sluiten om het te laten werken. Maargoed ik heb er dan totaal ook geen ervaring mee en ook dat speelt mee.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89772625
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:14 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik denk dus dat zelfs als je heel veel van elkaar houd, de cultuur / geloof er constant een spil tussen drijft. Het werkt niet als je als ouders twee totaal verschillende dingen omtrent geloof aan je kinderen leren etc. Ik denk dat je beide veel compromissen moet sluiten om het te laten werken. Maargoed ik heb er dan totaal ook geen ervaring mee en ook dat speelt mee.
Ik ook hoor,daar niet van. Daarom speelt communicatie zo'n grote rol in relaties en vooral relaties waar cultuur/geloof totaal verschillend is. Ook speelt de acceptatie van beiden families meestal een grote rol. Je hebt gelijk over de compromissen en ik denk dat als je daar niet eens samen uitkomt.. dan gaat het niet werken
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')