abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89690550
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:19 schreef Swietje het volgende:
Goed gedaan Sylvana! Huiswerk maken kan soms zo'n voldaan gevoel geven.

Ik heb een redelijk goede week tot nu toe.. O+ maar ik voel dat ik breekbaar en moe ben.. Heb ook veel pijntjes lichamelijk gezien. :r Maar goed, positief blijven! ^O^
Het zal altijd met vallen en opstaan gaan. Is hier ook het geval. Maar probeer inderdaad de lichtpuntjes te zien. Is niet altijd even makkelijk. Maar langszaam aan kom/komen je/jullie/we er wel. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_89703500
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb trouwens vanavond toch nog huiswerk gemaakt ^O^

De hele dag weinig nuttigs uitgevoerd ( op vuilnis wegbrengen en boodschappen doen na dan) Had eigenlijk zoiets van, laat maar, morgen weer een dag. Maar vanavond toch nog er voor gaan zitten en een brief en een memo die ik had geschreven, herschreven nadat ik er feedback op had gehad. En bij allebei nog een toelichting geschreven welke feedback ik dan verwerkt heb en waarom en wat mijn sterke en zwakke kanten zijn op het gebied van schrijfvaardigheid. Nu ben ik weer helemaal bij met dat vak. Goed bezig geweest dus ^O^ En nou hoef ik dat morgen niet meer te doen, dus kan ik dan andere dingen doen :)

En dan kan ik nu rustig voetbal gaan kijken :)
Huiswerk maken een heerlijk fenomeen(ironisch bedoeld). Ik ging altijd zitten deed het boek of werkboek open begon en na 5 min. was ik het al zat en verveelde me. Ik stond bekend als de grootste studiebol die altijd haar huiswerk deed. Maar eigenlijk deed ik het zelden, voor bijvoorbeeld frans maakte ik het in 5 min. in de pauze ff snel. En de andere vakken was gewoon een paar vragen beantwoorden en bij een paar hele grote vraagtekens zetten, uit pure luiheid. En wonderbaarlijk ben ik nooit blijven zitten.
Hoewel ik altijd ijskoud berekende op welke manier ik met de minste moeite kon overgaan, zo mocht ik 2 onvoldoendes hebben waarvan 1 in mijn profiel en die had ik meestal ook wel, maar echt tot op de decimaal berekend van te voren wat ik moest scoren bij welke toets.
En tot nog toe heb ik mijn eindexamen gehaald zonder 1 onvoeldoende op mijn eindlijst ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Er is een nieuwe jongen ingestroomt bij mij in de groep.
Aan het einde van dag 1 begint ie een lang evalueer verhaal te houden of hij al wel voordelen ziet.
Dag 2 vandaag begint ie zomaar te lachen bij andere mensen die dingen bespreken die emotioneel, zwaar zijn."Om het luchtig te houden" ofzo. Hij is er wel op aangesproken maar het dringt niet tot hem door volgens mij is het zn karakter :{
Er is altijd wel zo iemand in de groep, ik zou zeggen probeer er zelf niet op te letten en besteed je aandacht beter aan jezelf en waar je mee bezig bent op dat moment.

Updatje van mijn kant, vandaag goed bezig geweest, opgestaan,daarna 1 uurtje achter de pc. En daarna hard aan de slag alle ramen in huis te zemen op 1 na die vol met kerstversiering zit.
Daarna stofzuigen en de vloer geboed. En voelde me er wel redelijk bij.
Maar op bepaald moment werd ik super somber, wat ik nu nog ben. Maar ben nu druk bezig met liedjes te ordenen(hele digitale collectie) en daar ben ik wel zo'n week of meer mee bezig.
Verder zit ik heel erg te twijfelen, om het uit te leggen is het een lastig verhaal. er is 1 jongen die mij leuk vindt ik vindt hem wel redelijk maar niet geweldig maar toch mag ik die persoon graag. En om de een of andere reden eindigen we dus elk digitaal gesprek in geflirt, wat op zich wel leuk is. Alleen merk ik een ding op bij mijzelf in het echt flirten kan ik niet :o dan heb ik nooit door wat de andere persoon probeerd.
Maar goed die andere persoon die wil dus best wat meer dan geflirt, alleen hij woont buiten nederland, wel in de EU en zou dus graag willen dat ik op bezoek ga, voor evt. wat meer dan geflirt. En ik was zowieso al een vakantie daarheen aan het plannen omdat ik daar een oom heb zitten die ik graag wilde opzoeken. Dus zit ik te twijfelen wel of niet vertellen dat ik er mogelijk heen ga.

En daar komt mijn loslaat issue weer, ik zit nu echt constant in die gang van zaken met mijn hoofd..en kan er niet mee stoppen. :{ En dat zorgt dat ik toch wel lichtelijk ga stressen,wat weer somberheid en of depressiviteit veroorzaakt :{
pi_89704853
Goed dat je je huis aan het schoonmaken bent cafpow.
Ik heb ook een leuk iemand ontmoet :) mja zie wel hoe het loopt.
Owww piertjj heel rot voor je :* misschien kun je een tijdelijke oplossing zoeken als je daar behoefte aan hebt? De huisarts bijvoorbeeld? Wel fijn voor je dat de medicijnen werken of je ze iig "kan nemen"
En Sylvana en alle anderen, ook goed bezig ^O^
pi_89707789
quote:
Aan het einde van dag 1 begint ie een lang evalueer verhaal te houden of hij al wel voordelen ziet.
Dag 2 vandaag begint ie zomaar te lachen bij andere mensen die dingen bespreken die emotioneel, zwaar zijn."Om het luchtig te houden" ofzo. Hij is er wel op aangesproken maar het dringt niet tot hem door volgens mij is het zn karakter :{
Het kan zijn karakter zijn, maar idd ook onzekerheid. Het is natuurlijk altijd spannend om in te stromen in een nieuwe groep en je dan kwetsbaar op te stellen.

Cafpow, goed bezig hoor!

Ik zie best wel op tegen therapie vandaag -O-

Ik heb gisteren mijn levensgeschiedenis op papier gezet en vanuit die gebeurtenissen proberen te concluderen waarom ik ben/doe zoals ik ben/doe in relaties (vriendschappen/liefdesrelaties) en cognitief. Dat ik vanwege mijn verleden bijvoorbeeld heel erg bang ben voor afwijzing, mezelf niet kwetsbaar durf op te stellen, mijn emoties niet durf te tonen, weinig zelfvertrouwen heb, mijn grenzen niet durf aan te geven, veel negatieve gedachten over mezelf heb etc. Was best heftig om dat op papier te zetten. Maar ook wel verhelderend. En wilde vandaag bij interpersoonlijke therapie dus dat bespreken, mijn verleden en wat dat dus nu voor mijn relaties betekent. Maar nou besefte ik me net dat er vandaag ook een nieuw meisje instroomt en nu durf ik eigenlijk niet echt meer :@
pi_89712841
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het kan zijn karakter zijn, maar idd ook onzekerheid. Het is natuurlijk altijd spannend om in te stromen in een nieuwe groep en je dan kwetsbaar op te stellen.

Cafpow, goed bezig hoor!

Ik zie best wel op tegen therapie vandaag -O-

Ik heb gisteren mijn levensgeschiedenis op papier gezet en vanuit die gebeurtenissen proberen te concluderen waarom ik ben/doe zoals ik ben/doe in relaties (vriendschappen/liefdesrelaties) en cognitief. Dat ik vanwege mijn verleden bijvoorbeeld heel erg bang ben voor afwijzing, mezelf niet kwetsbaar durf op te stellen, mijn emoties niet durf te tonen, weinig zelfvertrouwen heb, mijn grenzen niet durf aan te geven, veel negatieve gedachten over mezelf heb etc. Was best heftig om dat op papier te zetten. Maar ook wel verhelderend. En wilde vandaag bij interpersoonlijke therapie dus dat bespreken, mijn verleden en wat dat dus nu voor mijn relaties betekent. Maar nou besefte ik me net dat er vandaag ook een nieuw meisje instroomt en nu durf ik eigenlijk niet echt meer :@
ach, je moet je hier niet zo druk om maken hoor. Het zou best knap zijn als je je verhaal zou durven te doen met een complete onbekende. En je moet maar denken dat iedereen die daar zit daar zit ivm. zijn problemen.

hier is de dag redelijk begonnen, net lekker goed nieuws gekregen mijn vakantie is goedgekeurd..ik ben binnenkort dus ff een maandje weg.
EN ben nu momenteel echt helemaal hyper en krijg mezelf niet tot rust. Dus ga maar ff de fiets pakken en een beetje rondfietsen om te kijken of ik van deze hyper bui af kan komen ;) want ik ben nu erger aan het stuiteren dan een stuiterbal :{ en die buien slaan vaak om naar een (lichte) depressie
pi_89715780
Nou, ik mocht het niet eens vertellen bij therapie -O- Er is tijdens therapie geen tijd om het over mijn verleden te hebben, dus ik moest maar gewoon vertellen wat de gevolgen waren, zonder de oorzaken te vertellen. Toen ik dus vertelde dat ik het eng vind om grenzen te stellen omdat ik bang ben om afgewezen te worden zei de therapeut dat ik gewoon moest gaan oefenen met grenzen stellen en moest ervaren dat ik dan niet meteen afgewezen wordt. Ik snap best dat dat uiteindelijk het doel was, maar alleen zeggen "oefenen, oefenen, oefenen" dat ging me iets te snel. Kreeg dus een huilbui omdat ik het juist zo eng vind om dat te gaan oefenen en nu het gevoel had dat ik meteen in het diepe werd gegooid. Uiteindelijk met SPV-er gelukkig goed gesprek gehad en we gaan het nu gewoon langzaam opbouwen en voor komende week hoef ik het nog niet te doen, maar moet ik het gewoon eerst even laten bezinken en gaan bedenken wat ik nodig heb om het wel te kunnen doen.

Maar nu voel ik me zo kut hoe het is gegaan dat ik echt helemaal geen zin meer heb om te gaan schaatsen met mn studievereniging, waar ik eerst erg naar uit keek. Duik zo maar gewoon mn bed in denk ik :Z

Owja, hebben het ook gehad of ik nog 1-op-1 (cognitieve) therapie kan krijgen, en dat zou ze tijdens de teambespreking aan de orde stellen, dus ben benieuwd wat daar uit komt.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:46:35 #32
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89716997
People would not worry half as much about what people think of them, if only they knew how little they do.

Meeste mensen zijn vooral met zichzelf bezig en ik denk dat dat in een therapiegroep nog sterker geldt.

Sylvana, ik hoop dat je toch jezelf bij je nekvel oppakt en gaat schaatsen.

Sorry voor het bliksembezoek maar ik ben een beetje duf en heb mijn halve dag verslapen.
pi_89717067
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:46 schreef caroline88 het volgende:

Nee, ik heb afgezegd -O-
  donderdag 9 december 2010 @ 13:49:39 #34
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89717111
Jammer. Sterkte :*
pi_89742519
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:46 schreef caroline88 het volgende:
People would not worry half as much about what people think of them, if only they knew how little they do.

Meeste mensen zijn vooral met zichzelf bezig en ik denk dat dat in een therapiegroep nog sterker geldt.

Sorry voor het bliksembezoek maar ik ben een beetje duf en heb mijn halve dag verslapen.
Dat bovenste is helemaal waar. Het is soms wel lastig om je niet af te vragen wat anderen zullen denken/vinden, dat heb ik zelf maar al te vaak. En meestal kom er vanaf door in sommige gevallen te zeggen "die persoon zie ik toch maar 1x", hoewel dat in dit geval niet helemaal toepasselijk is.
Maar ik denk dat de meesten je verhaal wel snel zouden vergeten, ze hebben allemaal veel aan hun hoofd, tenzij jou verhaal nou zo hevig zou zijn.

Van mijn kant is de dag supergoed begonnen, maar inmiddels is het wat minder. Ik heb weer last van mijn oor, die een tijdje geleden was ontstoken, dus ga morgen maar een afspraak maken met de huisarts.En ben vandaag met het fietsen zo ver over mijn grens gegaan dat ik migraine kreeg, welke nu dus aan het zakken is, maar waarschijnlijk ga ik door de medicatie weer een mindergoede nachtrust tegemoet, die medicatie werkt prima tegen migraine, doet niks met mijn eczeem, maar als de medicatie uitwerkt ben ik zo wakker als maar kan. Aan de ene kant mischien beter want mijn kamer grenst aan de woonkamer van de buren en volgens mij hebben die een feestje :{
pi_89742716
ff tussendoor,

mag iedereen hier reageren of zijn daar (niet officiele) regels voor ? ;)
pi_89742965
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:06 schreef gogosweden het volgende:
ff tussendoor,

mag iedereen hier reageren of zijn daar (niet officiele) regels voor ? ;)
voor zover ik weet mag iedereen hier reageren hoor :)
pi_89743345
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef cafpow het volgende:

[..]

voor zover ik weet mag iedereen hier reageren hoor :)
ja,maar is het niet een beetje onbeschoft om hier gelijk met mijn probleempies binnen te vallen :)
pi_89743458
quote:
Sarcasme en depressie is vaak een dodelijke combinatie .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89744531
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:20 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Sarcasme en depressie is vaak een dodelijke combinatie .
Nouja, lijkt me moeilijk. Dan wordt je blij van je eigen leed.
Als god bestaat, is hij een enorme sadist!
Ben jij ook een Atheïst, plaats dan ook deze signature in je profiel!
  donderdag 9 december 2010 @ 23:47:17 #41
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89744777
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:18 schreef gogosweden het volgende:
ja,maar is het niet een beetje onbeschoft om hier gelijk met mijn probleempies binnen te vallen :)
Nee. Maar het hangt wel een beetje samen met je manier van communiceren.
Zoals je ziet zijn er een aantal gesprekken gaande. Hoewel ik niet altijd op alles kan of wil reageren, speelt e.e.a. wel door mijn hoofd. Dus gun het een beetje tijd om een reactie te krijgen.
Het is buitengewoon ergerlijk als iemand een verhaal neerzet en dan al over 10 minuten begint te zeuren dat hij of zij zich genegeerd voelt omdat er nog geen reactie is.
Zeker bij psychologische zaken moet ik soms iets een dag later nog eens lezen voordat er opeens een lichtje gaat branden van hoe te reageren. En soms heb ik dat uitstel niet nodig maar kan ik het meteen.
En over meteen gesproken. Ik ga zo wel naar bed :z
pi_89750860
Goedemorgen :)

Vandaag zijn de rollen eens omgedraaid en moet ik er vroeg uit om naar school te gaan en kan hij lekker blijven liggen omdat hij een vrije dag van zn werk heeft. Ik heb vannacht weer amper geslapen en morgen viert hij zijn verjaardag voor de familie, dus de komende 2 dagen worden ontzettend druk met dingen voorbereiden, boodschappen doen en allemaal mensen in huis hebben. Zal blij zijn als het zondag is en alles weer opgeruimd en schoon is.

Zie er echt tegen op, tegen zijn verjaardag, de feestdagen, mijn verjaardag de eerste week van januari, zoveel stress -O-
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:49:24 #43
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89750905
Goedemorgen Sylvana :)

Het is niet eerlijk ~O> maar we kunnen er maar beter aan wennen. Ik begrijp wat je bedoelt. Wij hadden ook altijd verjaardagen rond de feestdagen en ik ben dolblij dat ik nu niet meer aan die kermis hoef. In je eentje niksen is een beetje saai maar het is wel relaxed.
"Verstand op nul, blik op oneindig" zeg ik bij dit soort dingen tegen mezelf. De klok staat gelukkig niet stil dus straks heb je het allemaal weer achter de rug en bijna een heel jaar vrijaf.

Sterkte! ~:)
pi_89750998
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:41 schreef Sylvana het volgende:
Goedemorgen :)

Vandaag zijn de rollen eens omgedraaid en moet ik er vroeg uit om naar school te gaan en kan hij lekker blijven liggen omdat hij een vrije dag van zn werk heeft. Ik heb vannacht weer amper geslapen en morgen viert hij zijn verjaardag voor de familie, dus de komende 2 dagen worden ontzettend druk met dingen voorbereiden, boodschappen doen en allemaal mensen in huis hebben. Zal blij zijn als het zondag is en alles weer opgeruimd en schoon is.

Zie er echt tegen op, tegen zijn verjaardag, de feestdagen, mijn verjaardag de eerste week van januari, zoveel stress -O-
Ach, je bent niet de enige die er tegenop kijkt. Trouwens hier ben ik vanaf 6 uur al wakker en begin me te vervelen.
Maar zoals gezegd je bent niet de enige die opkijkt tegen al die drukke (feest)dagen, ik zelf kijk er ook tegenop. maar ach, het zijn een paar dagen per jaar en dan is het weer voorbij ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:55:10 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89761896
Oké, reacties op een heel topic. Beetje mosterd na de maaltijd maar ach. :+
Cafpow, er zit een groot verschil tussen "van mij hoeft het niet meer" en "ik wil niet meer". Hoe naar die eerste gedachte ook is. Als je gaat neigen naar de tweede gedachte, zou ik je aanraden om de spoedlijn te bellen.
Verder, fijn dat je een goede dag hebt gehad.
Als die chat-kennis je stress bezorgt, doe je het niet. Zou ik zeggen. Het is een onbekende, en je weet nooit wat er achter die computer schuil gaat. Mss heel cynisch, maar toch. Jij (wij allemaal) kunnen geen extra stressoren gebruiken. Kiezen voor jezelf, hoe moeilijk het ook is. :*
Wat je schrijft in post 30, weet je echt 100% zeker dat er geen manische kanten ook bij jou zijn?

Sylvana, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! *O*
Over die therapie, wat bijzonder dat je je achtergrond niet mocht vertellen? Ik weet dat cognitieve gedragstherapie heel erg richt op het nu, maar de achtergrond is zeker niet onbelangrijk, zeker als het duidelijke redenen zijn, zoals je aangeeft.
De komende dagen klinken idd wel erg druk. Heb je genoeg mogelijkheden om rustmomentjes in te bouwen?

Swietje, fijn dat het even een beetje beter ging! Dat maakt het des te irritanter als je weer een slecht moment krijgt, maar het feit dat je een goed moment hebt gehad zegt ook al heel veel. :*

Piertjj, wat een raar gesprek zo? Een diagnose waar je je nie in kan vinden, en dan pas aan het eind terloops zeggen dat er wachtlijsten zijn. Verwachtingsmanagement en zo
Wat dat betreft ben ik wel blij dat mijn psychiater me al op een wachtlijst heeft gezet ergens. (Weet niet precies welke, maar ik kan er altijd nog af als het de verkeerde is, nietwaar?)

Utrecht, als ze zegt dat ze een slechte dag heeft, kan je vragen waarin zich dat uit. Doorvragen, zeg maar. En als ze dat een paar keer heeft verteld, kan je specifiek terugvragen naar terugkerende themas. Als je snapt wat ik bedoel.

Caroline, People would not worry half as much about what people think of them, if only they knew how little they do. _O_

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:42 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:

[..]

Nouja, lijkt me moeilijk. Dan wordt je blij van je eigen leed.
Niet per se. Sarcasme betekent niet dat je blij wordt van je eigen leed. Je steekt immers alleen de draak met je eigen zelfmedelijden. (Tenminste, dat doen wij.) Galgenhumor is erg leuk, als het je ligt.

Hier lijkt het steeds beter te gaan. Afgelopen zaterdag sinterklaasviering met 12 man (of zo). Na het drukke eten kon ik naar boven om mn dochter te voeden. Even rust. Daarna kadootjes uitpakken is toch overzichtelijker, en niet 24 gesprekken door elkaar heen. Viel me dus alles mee. Daarna wederom een bagernacht gehad (3x gillende dochter, bleek later oorontsteking te hebben in beide oren, arm ding.)
Die slechte nachten braken me op een gegeven moment ook wel op. (Ik moet op, want madam wenst alleen ge(borst)voed te worden, en houdt niet op met gillen tot ze het krijgt Op zich erg gezellig, maar niet 3 keer per nacht. ;)

Afgelopen woensdag waren we naar een concert van Weird Al Yankovic. Was natuurlijk weer spannend, heel veel stimuli en alles. Voorafgaand aan het concert even heel rustig tegen PhysicsRules aangehangen. Ook wel wat gekletst, maar niet te veel, teveel prikkels met al dat geroezemoes overal. Eerst probeerde ik nog ook te verstaan wat hij allemaal zong, maar al die lichten, de hele sfeer, het harde geluid, en me dan nog concentreren, dat wilde niet echt. Dus na een kwartiertje heb ik maar besloten om enkel te kijken en te genieten van het feit dat die man een briljant acteur en performer is, zonder specifiek naar de tekst te luisteren. Echt luisteren naar de tekst kan ook op Youtube. ;)
Nu typen met Qtop1000 en Tweetdeck op de achtergrond. Gaat ook best redelijk, al word ik er op een gegeven moment ook bloedchagrijnig van. Dan is het dus weer teveel. Soit.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_89763391
quote:
7s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:47 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Nee. Maar het hangt wel een beetje samen met je manier van communiceren.
Zoals je ziet zijn er een aantal gesprekken gaande. Hoewel ik niet altijd op alles kan of wil reageren, speelt e.e.a. wel door mijn hoofd. Dus gun het een beetje tijd om een reactie te krijgen.
Het is buitengewoon ergerlijk als iemand een verhaal neerzet en dan al over 10 minuten begint te zeuren dat hij of zij zich genegeerd voelt omdat er nog geen reactie is.
Zeker bij psychologische zaken moet ik soms iets een dag later nog eens lezen voordat er opeens een lichtje gaat branden van hoe te reageren. En soms heb ik dat uitstel niet nodig maar kan ik het meteen.
En over meteen gesproken. Ik ga zo wel naar bed :z
hmm, ik snap wat je bedoeld, zal eerst eventjes een paar dagen meelezen hier, even kijken of mijn problemen van het zelfde kaliber zijn en wat meer bekend worden met alle posters hier ;)
pi_89765783
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:49 schreef caroline88 het volgende:
Goedemorgen Sylvana :)

Het is niet eerlijk ~O> maar we kunnen er maar beter aan wennen. Ik begrijp wat je bedoelt. Wij hadden ook altijd verjaardagen rond de feestdagen en ik ben dolblij dat ik nu niet meer aan die kermis hoef. In je eentje niksen is een beetje saai maar het is wel relaxed.
"Verstand op nul, blik op oneindig" zeg ik bij dit soort dingen tegen mezelf. De klok staat gelukkig niet stil dus straks heb je het allemaal weer achter de rug en bijna een heel jaar vrijaf.

Sterkte! ~:)
Dankjewel en dat doe ik idd maar gewoon, verstand op nul en blik op oneindig. De boodschappen zijn nu allemaal in huis en wil eigenlijk vandaag nog strijken. Dan kunnen we morgen samen schoonmaken en de hapjes klaarmaken enzo.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:

Sylvana, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! *O*
Over die therapie, wat bijzonder dat je je achtergrond niet mocht vertellen? Ik weet dat cognitieve gedragstherapie heel erg richt op het nu, maar de achtergrond is zeker niet onbelangrijk, zeker als het duidelijke redenen zijn, zoals je aangeeft.
De komende dagen klinken idd wel erg druk. Heb je genoeg mogelijkheden om rustmomentjes in te bouwen?

Dankjewel :) Dit was trouwens niet bij cognitieve therapie, maar bij interpersoonlijke therapie. En de mensen die bijvoorbeeld depressief na een scheiding zijn geworden mogen daar wel uitgebreid over vertellen, terwijl ik dus niet over dingen uit het verleden mag vertellen, maar die wel de oorzaak zijn van mijn huidige problemen. Dus snap echt niet wat het verschil is, zal het volgende week eens vragen, want ik vind het maar raar.

Ik probeer de dagen zo goed mogelijk te plannen, maar toch moet er wel veel gebeuren natuurlijk. Nadat ik vanmiddag uit school kwam heb ik nog even op de bank geslapen terwijl vriendlief aan het douchen was en daarna boodschappen gedaan. Nu dus even computeren en dan straks strijken. Daarna eten koken en eten en dan hoef ik vanavond lekker niks :)

En dan morgen lekker uitslapen en 's middags samen schoonmaken, als we daarmee klaar zijn relaxen,eten koken en eten en dan na het eten hapjes maken,afwassen en wachten tot de visite komt. Dan is het alleen nog maar alles op tafel zetten en rondgaan met hapjes enzo ( vriendlief zorgt voor het drinken) Nou maar hopen dat het allemaal zo gaat als ik wil ;)
pi_89766942
sorry dat ik nu even niet inga op iedereen. Heb nu echt een rotdag, die al met slecht en weinig slapen begonnen was. En dan ook nog discussies ertussen. Die ik dus echt zat ben, en welke dus eigenlijk altijd hetzelfde zijn, en o.a. door het zelfde komen. Maar waar er gewoon niks aan gedaan kan worden.
Dus op dit moment kan het me ff allemaal niks schelen, en zit dus echt in zo'n moment van"het maakt me neit uit", als ik nu dood zou gaan, zou het me echt niks uitmaken. Sterker nog, ik zou liever nu doodgaan dan over 4 a 5 weken, want zou ik kerst nog moeten zien uit te zitten. En ik heb daar al helemaal geen zin in, en alleen al het idee dat het eraan komt daar wordt nog depressiever van.
pi_89767034
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik nu even niet inga op iedereen. Heb nu echt een rotdag, die al met slecht en weinig slapen begonnen was. En dan ook nog discussies ertussen. Die ik dus echt zat ben, en welke dus eigenlijk altijd hetzelfde zijn, en o.a. door het zelfde komen. Maar waar er gewoon niks aan gedaan kan worden.
Dus op dit moment kan het me ff allemaal niks schelen, en zit dus echt in zo'n moment van"het maakt me neit uit", als ik nu dood zou gaan, zou het me echt niks uitmaken. Sterker nog, ik zou liever nu doodgaan dan over 4 a 5 weken, want zou ik kerst nog moeten zien uit te zitten. En ik heb daar al helemaal geen zin in, en alleen al het idee dat het eraan komt daar wordt nog depressiever van.
Wow, dat klinkt niet goed hoor. Zijn het alleen gedachten of heb je ook plannen? Anders zou ik snel de crisisdienst bellen als ik jou was. Sterkte ermee :*
pi_89768448
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wow, dat klinkt niet goed hoor. Zijn het alleen gedachten of heb je ook plannen? Anders zou ik snel de crisisdienst bellen als ik jou was. Sterkte ermee :*
Nee plannen daar zou ik echt nooit aan beginnen hoor, ten eerste durf ik het niet, en ik zou dat anderen om me heen nooit aandoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')