Het zal altijd met vallen en opstaan gaan. Is hier ook het geval. Maar probeer inderdaad de lichtpuntjes te zien. Is niet altijd even makkelijk. Maar langszaam aan kom/komen je/jullie/we er wel.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:19 schreef Swietje het volgende:
Goed gedaan Sylvana! Huiswerk maken kan soms zo'n voldaan gevoel geven.
Ik heb een redelijk goede week tot nu toe..maar ik voel dat ik breekbaar en moe ben.. Heb ook veel pijntjes lichamelijk gezien.
Maar goed, positief blijven!
Huiswerk maken een heerlijk fenomeen(ironisch bedoeld). Ik ging altijd zitten deed het boek of werkboek open begon en na 5 min. was ik het al zat en verveelde me. Ik stond bekend als de grootste studiebol die altijd haar huiswerk deed. Maar eigenlijk deed ik het zelden, voor bijvoorbeeld frans maakte ik het in 5 min. in de pauze ff snel. En de andere vakken was gewoon een paar vragen beantwoorden en bij een paar hele grote vraagtekens zetten, uit pure luiheid. En wonderbaarlijk ben ik nooit blijven zitten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb trouwens vanavond toch nog huiswerk gemaakt
De hele dag weinig nuttigs uitgevoerd ( op vuilnis wegbrengen en boodschappen doen na dan) Had eigenlijk zoiets van, laat maar, morgen weer een dag. Maar vanavond toch nog er voor gaan zitten en een brief en een memo die ik had geschreven, herschreven nadat ik er feedback op had gehad. En bij allebei nog een toelichting geschreven welke feedback ik dan verwerkt heb en waarom en wat mijn sterke en zwakke kanten zijn op het gebied van schrijfvaardigheid. Nu ben ik weer helemaal bij met dat vak. Goed bezig geweest dusEn nou hoef ik dat morgen niet meer te doen, dus kan ik dan andere dingen doen
En dan kan ik nu rustig voetbal gaan kijken
Er is altijd wel zo iemand in de groep, ik zou zeggen probeer er zelf niet op te letten en besteed je aandacht beter aan jezelf en waar je mee bezig bent op dat moment.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Er is een nieuwe jongen ingestroomt bij mij in de groep.
Aan het einde van dag 1 begint ie een lang evalueer verhaal te houden of hij al wel voordelen ziet.
Dag 2 vandaag begint ie zomaar te lachen bij andere mensen die dingen bespreken die emotioneel, zwaar zijn."Om het luchtig te houden" ofzo. Hij is er wel op aangesproken maar het dringt niet tot hem door volgens mij is het zn karakter
Het kan zijn karakter zijn, maar idd ook onzekerheid. Het is natuurlijk altijd spannend om in te stromen in een nieuwe groep en je dan kwetsbaar op te stellen.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Aan het einde van dag 1 begint ie een lang evalueer verhaal te houden of hij al wel voordelen ziet.
Dag 2 vandaag begint ie zomaar te lachen bij andere mensen die dingen bespreken die emotioneel, zwaar zijn."Om het luchtig te houden" ofzo. Hij is er wel op aangesproken maar het dringt niet tot hem door volgens mij is het zn karakter
ach, je moet je hier niet zo druk om maken hoor. Het zou best knap zijn als je je verhaal zou durven te doen met een complete onbekende. En je moet maar denken dat iedereen die daar zit daar zit ivm. zijn problemen.quote:Op donderdag 9 december 2010 08:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het kan zijn karakter zijn, maar idd ook onzekerheid. Het is natuurlijk altijd spannend om in te stromen in een nieuwe groep en je dan kwetsbaar op te stellen.
Cafpow, goed bezig hoor!
Ik zie best wel op tegen therapie vandaag
Ik heb gisteren mijn levensgeschiedenis op papier gezet en vanuit die gebeurtenissen proberen te concluderen waarom ik ben/doe zoals ik ben/doe in relaties (vriendschappen/liefdesrelaties) en cognitief. Dat ik vanwege mijn verleden bijvoorbeeld heel erg bang ben voor afwijzing, mezelf niet kwetsbaar durf op te stellen, mijn emoties niet durf te tonen, weinig zelfvertrouwen heb, mijn grenzen niet durf aan te geven, veel negatieve gedachten over mezelf heb etc. Was best heftig om dat op papier te zetten. Maar ook wel verhelderend. En wilde vandaag bij interpersoonlijke therapie dus dat bespreken, mijn verleden en wat dat dus nu voor mijn relaties betekent. Maar nou besefte ik me net dat er vandaag ook een nieuw meisje instroomt en nu durf ik eigenlijk niet echt meer
Nee, ik heb afgezegdquote:Op donderdag 9 december 2010 13:46 schreef caroline88 het volgende:
Sylvana, ik hoop dat je toch jezelf bij je nekvel oppakt en gaat schaatsen.
Dat bovenste is helemaal waar. Het is soms wel lastig om je niet af te vragen wat anderen zullen denken/vinden, dat heb ik zelf maar al te vaak. En meestal kom er vanaf door in sommige gevallen te zeggen "die persoon zie ik toch maar 1x", hoewel dat in dit geval niet helemaal toepasselijk is.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:46 schreef caroline88 het volgende:
People would not worry half as much about what people think of them, if only they knew how little they do.
Meeste mensen zijn vooral met zichzelf bezig en ik denk dat dat in een therapiegroep nog sterker geldt.
Sylvana, ik hoop dat je toch jezelf bij je nekvel oppakt en gaat schaatsen.
Sorry voor het bliksembezoek maar ik ben een beetje duf en heb mijn halve dag verslapen.
voor zover ik weet mag iedereen hier reageren hoorquote:Op donderdag 9 december 2010 23:06 schreef gogosweden het volgende:
ff tussendoor,
mag iedereen hier reageren of zijn daar (niet officiele) regels voor ?
ja,maar is het niet een beetje onbeschoft om hier gelijk met mijn probleempies binnen te vallenquote:Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef cafpow het volgende:
[..]
voor zover ik weet mag iedereen hier reageren hoor
Sarcasme en depressie is vaak een dodelijke combinatie .quote:Op woensdag 8 december 2010 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Nouja, lijkt me moeilijk. Dan wordt je blij van je eigen leed.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sarcasme en depressie is vaak een dodelijke combinatie .
Nee. Maar het hangt wel een beetje samen met je manier van communiceren.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:18 schreef gogosweden het volgende:
ja,maar is het niet een beetje onbeschoft om hier gelijk met mijn probleempies binnen te vallen
Ach, je bent niet de enige die er tegenop kijkt. Trouwens hier ben ik vanaf 6 uur al wakker en begin me te vervelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:41 schreef Sylvana het volgende:
Goedemorgen
Vandaag zijn de rollen eens omgedraaid en moet ik er vroeg uit om naar school te gaan en kan hij lekker blijven liggen omdat hij een vrije dag van zn werk heeft. Ik heb vannacht weer amper geslapen en morgen viert hij zijn verjaardag voor de familie, dus de komende 2 dagen worden ontzettend druk met dingen voorbereiden, boodschappen doen en allemaal mensen in huis hebben. Zal blij zijn als het zondag is en alles weer opgeruimd en schoon is.
Zie er echt tegen op, tegen zijn verjaardag, de feestdagen, mijn verjaardag de eerste week van januari, zoveel stress
Niet per se. Sarcasme betekent niet dat je blij wordt van je eigen leed. Je steekt immers alleen de draak met je eigen zelfmedelijden. (Tenminste, dat doen wij.) Galgenhumor is erg leuk, als het je ligt.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:42 schreef Rodrigo_Borgia het volgende:
[..]
Nouja, lijkt me moeilijk. Dan wordt je blij van je eigen leed.
hmm, ik snap wat je bedoeld, zal eerst eventjes een paar dagen meelezen hier, even kijken of mijn problemen van het zelfde kaliber zijn en wat meer bekend worden met alle posters hierquote:Op donderdag 9 december 2010 23:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Nee. Maar het hangt wel een beetje samen met je manier van communiceren.
Zoals je ziet zijn er een aantal gesprekken gaande. Hoewel ik niet altijd op alles kan of wil reageren, speelt e.e.a. wel door mijn hoofd. Dus gun het een beetje tijd om een reactie te krijgen.
Het is buitengewoon ergerlijk als iemand een verhaal neerzet en dan al over 10 minuten begint te zeuren dat hij of zij zich genegeerd voelt omdat er nog geen reactie is.
Zeker bij psychologische zaken moet ik soms iets een dag later nog eens lezen voordat er opeens een lichtje gaat branden van hoe te reageren. En soms heb ik dat uitstel niet nodig maar kan ik het meteen.
En over meteen gesproken. Ik ga zo wel naar bed
Dankjewel en dat doe ik idd maar gewoon, verstand op nul en blik op oneindig. De boodschappen zijn nu allemaal in huis en wil eigenlijk vandaag nog strijken. Dan kunnen we morgen samen schoonmaken en de hapjes klaarmaken enzo.quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:49 schreef caroline88 het volgende:
Goedemorgen Sylvana![]()
Het is niet eerlijkmaar we kunnen er maar beter aan wennen. Ik begrijp wat je bedoelt. Wij hadden ook altijd verjaardagen rond de feestdagen en ik ben dolblij dat ik nu niet meer aan die kermis hoef. In je eentje niksen is een beetje saai maar het is wel relaxed.
"Verstand op nul, blik op oneindig" zeg ik bij dit soort dingen tegen mezelf. De klok staat gelukkig niet stil dus straks heb je het allemaal weer achter de rug en bijna een heel jaar vrijaf.
Sterkte!
Dankjewelquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Sylvana, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend!
Over die therapie, wat bijzonder dat je je achtergrond niet mocht vertellen? Ik weet dat cognitieve gedragstherapie heel erg richt op het nu, maar de achtergrond is zeker niet onbelangrijk, zeker als het duidelijke redenen zijn, zoals je aangeeft.
De komende dagen klinken idd wel erg druk. Heb je genoeg mogelijkheden om rustmomentjes in te bouwen?
Wow, dat klinkt niet goed hoor. Zijn het alleen gedachten of heb je ook plannen? Anders zou ik snel de crisisdienst bellen als ik jou was. Sterkte ermeequote:Op vrijdag 10 december 2010 15:58 schreef cafpow het volgende:
sorry dat ik nu even niet inga op iedereen. Heb nu echt een rotdag, die al met slecht en weinig slapen begonnen was. En dan ook nog discussies ertussen. Die ik dus echt zat ben, en welke dus eigenlijk altijd hetzelfde zijn, en o.a. door het zelfde komen. Maar waar er gewoon niks aan gedaan kan worden.
Dus op dit moment kan het me ff allemaal niks schelen, en zit dus echt in zo'n moment van"het maakt me neit uit", als ik nu dood zou gaan, zou het me echt niks uitmaken. Sterker nog, ik zou liever nu doodgaan dan over 4 a 5 weken, want zou ik kerst nog moeten zien uit te zitten. En ik heb daar al helemaal geen zin in, en alleen al het idee dat het eraan komt daar wordt nog depressiever van.
Nee plannen daar zou ik echt nooit aan beginnen hoor, ten eerste durf ik het niet, en ik zou dat anderen om me heen nooit aandoen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wow, dat klinkt niet goed hoor. Zijn het alleen gedachten of heb je ook plannen? Anders zou ik snel de crisisdienst bellen als ik jou was. Sterkte ermee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |