Fossiele brandstoffenquote:Op woensdag 8 december 2010 12:27 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik ben toch pro-oliestokers, dus geef mij dan maar de 4.0TDI, als jij zo graag de benzinebak wil
De VW 6.0 V10 TDI is begrensd op zowel koppel als pk'squote:Op woensdag 8 december 2010 14:42 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Die van VW is begrensd? Of een andere motor?
Ik zou graag op iets anders rijden hoor, maar wat zijn dan de alternatieven?quote:
Niks mis met een dikke diesel hoor, 4.2TDI zou ik net zo graag willen. Of wat te denken van een Q7 V12 diesel.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:27 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik ben toch pro-oliestokers, dus geef mij dan maar de 4.0TDI, als jij zo graag de benzinebak wil
Wacht, die was hetquote:Op woensdag 8 december 2010 16:04 schreef Mattor het volgende:
[..]
Niks mis met een dikke diesel hoor, 4.2TDI zou ik net zo graag willen. Of wat te denken van een Q7 V12 diesel.Ach... dromen... Voorlopig ben ik gelukkig met mijn 130 PK benzine, af en toe even doortrekken naar de 100 in zijn 2 is ook leuk.
Kan, maar misschien bedoel je de 65 AMG modellen? Die zijn zeker qua koppel begrensd om de versnellingsbak te sparen.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wacht, die was hetDie V12 is begrensd
God, ik ben er wel lekker mee in de war
Nee, ik bedoel echt de VAG V12 6.0 TDI die in de Audi Q7 ligt. Dat ding gaat onbegrensd echt door de 700pk heenquote:Op woensdag 8 december 2010 16:14 schreef Mattor het volgende:
[..]
Kan, maar misschien bedoel je de 65 AMG modellen? Die zijn zeker qua koppel begrensd om de versnellingsbak te sparen.
Mercedes bouwt daar nog zijn oude 5-baks automaat in, omdat de 7G-tronic dat ook niet trekt.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:14 schreef Mattor het volgende:
[..]
Kan, maar misschien bedoel je de 65 AMG modellen? Die zijn zeker qua koppel begrensd om de versnellingsbak te sparen.
Inderdaad, 63 AMG heeft wel de 7-bak volgensmij.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mercedes bouwt daar nog zijn oude 5-baks automaat in, omdat de 7G-tronic dat ook niet trekt.
Doordat de olie nog koud is, is deze stroperiger dan wanneer die warm is. Bovendien is de meeste olie onder in de motor in het carter terecht gekomen. Voordat je plankgas geeft moet je dus zorgen dat je motor oliedruk heeft opgebouwd c.q. de olie door de motor rondgepompt heeft, anders slijt de boel gewoon enorm. Als de olie warm is en dus lekker vloeibaar, smeert ie nog beter, dus nog minder slijtagequote:Op woensdag 8 december 2010 16:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom het slecht is om een auto meteen op z'n donder te geven na het starten? Ik geloof wel dat het zo is maar ik zou willen weten waarom
De vergelijking met een voorspel hebben we al gehad, graag nu de technische uitleg maar dan voor de leek.
Die van mij is er eens af geklapt. De klep die de turbodruk regelt bleef hangen, en toen ik van volgas op de autobahn ineens het gas losliet, klapte dus de turbo uit elkaar. De stukjes van de schoepen kwamen zelfs nog uit de intercoolerquote:Op woensdag 8 december 2010 16:27 schreef von_Preussen het volgende:
En vergeet bij diesels niet het koudrijden, dus nadat de turbo loeiend heet is geworden hem niet zomaar meteen uitzetten (dan stokt de koeling), maar nog even een paar minuten rustig koudrijden.
Als je de auto langer wilt houden spaart dat de vervangen van de turbolader uit (= duur).
Oja, het lijkt me enorm gaaf om eens een tank te rijden, zoals dat hier kan:
https://www.panzerschule.de/panzerfahrt-buchen.html
Normaal gesproken is oliedruk binnen enkele seconden aanwezig en zelfs hoger op lagere temperaturen door de hogere viscositeit. Het zegt in principe niet heel veel over de smering. De olie moet zich nog wel door de kanalen heenwerken. Met verbeterde oliën is ook nog het verschil tussen de viscositeit op lage en hoge temperaturen verkleind, wat meestal een dunnere olie op lagere temperaturen oplevert.quote:Op woensdag 8 december 2010 16:25 schreef Bartholomeus het volgende:
Doordat de olie nog koud is, is deze stroperiger dan wanneer die warm is. Bovendien is de meeste olie onder in de motor in het carter terecht gekomen. Voordat je plankgas geeft moet je dus zorgen dat je motor oliedruk heeft opgebouwd c.q. de olie door de motor rondgepompt heeft, anders slijt de boel gewoon enorm. Als de olie warm is en dus lekker vloeibaar, smeert ie nog beter, dus nog minder slijtage
Edit: beeeeetje kort door de bocht, maar dit is de jip en janneke versie
quote:Op woensdag 8 december 2010 16:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die van mij is er eens af geklapt. De klep die de turbodruk regelt bleef hangen, en toen ik van volgas op de autobahn ineens het gas losliet, klapte dus de turbo uit elkaar. De stukjes van de schoepen kwamen zelfs nog uit de intercooler![]()
En inderdaad, laatste stukkie altijd kalm aan en eventjes laten draaien als je aangekomen bent
AUW! Gebroken, eraf?quote:Op woensdag 8 december 2010 18:53 schreef Goddelijker het volgende:
Pff, ik heb m'n schrikmoment vanmiddag wel even gehad.
Was aan het werk, rijdt een collega over m'n oom's teen heen met de reachtruck.
Auuuw!quote:Op woensdag 8 december 2010 18:53 schreef Goddelijker het volgende:
Pff, ik heb m'n schrikmoment vanmiddag wel even gehad.
Was aan het werk, rijdt een collega over m'n oom's teen heen met de reachtruck.
quote:
Gelukkig maar! Hopelijk is hij snel van zijn 3 blauwe tenen af, want dat doet eigenlijk ook al zeer genoeg..quote:Op woensdag 8 december 2010 18:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, he-le-maal niks.
Alleen 3 blauwe/paarse/rode tenen.
mazzelquote:Op woensdag 8 december 2010 18:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Nee, he-le-maal niks.
Alleen 3 blauwe/paarse/rode tenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |