Ja dat denk ik ook eerder.... vooral omdat het na ventilatie weer weg is....quote:Op maandag 6 december 2010 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik denk eerder dat er iets heel anders aan de hand is.
Open vuur dat erg geel wordt zonder reden is vaak een indicatie van Koolstofmonoxide.
Controleer de ketel maar even dan.quote:Op maandag 6 december 2010 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik denk eerder dat er iets heel anders aan de hand is.
Open vuur dat erg geel wordt zonder reden is vaak een indicatie van Koolstofmonoxide.
Wij hebben er twee:quote:Op maandag 6 december 2010 16:15 schreef Barcafan het volgende:
Mag ik ff off-topic aan je vragen welke luchtbevochtiger je hebt en of je er tevreden mee bent? Ik zoek er ook maar lees veel dat die ultrasone dingen een kalkwaas op je meubelen achterlaat.
Edit: wat hierboven staat dus!
Nope, klopt inderdaad!quote:Op maandag 6 december 2010 16:19 schreef Wokkel het volgende:
Door het water te koken haal je niet het kalk eruit hoor.
Ik had al 1 ander verhaal gevonden op Internet die hetzelfde had. Mijn cv ketel is een moderne HR ketel van Nefit die elk jaar onderhoud krijgt. Volgens mij is dat ook een gesloten systeem.quote:Op maandag 6 december 2010 16:10 schreef Sony het volgende:
Dit heeft niets te maken met een onvolledige verbranding of zo, maar alles met je luchtbevochtiger.
De bevochtiger brengt niet alleen vocht in de lucht maar ook alle stoffen die zich hierin bevinden.
Waar jij last van hebt is de kalk die in het water zit en nu dus in je lucht.
Afhankelijk van de hardheid van je water en een eventueel filter in je bevochtiger, kan het ook zo zijn dat je in de komende dagen overal, vooral direct rondom je luchtbevochtiger, heel fijne witte stof tegenkomt: dit is de kalkneerslag.
De enige manier om dit helemaal tegen te gaan is om of je water vooraf te koken of gedistileerd water te gebruiken. Uiteraard helpt een kalkfilter in je luchtbevochtiger ook, maar deze zul je regelmatig moeten vervangen.
Wij hadden hier eerst ook last van, maar na het vervangen van het kalkfilter is het nu opgelost en hebben wij weer een (kalkvrij) aangenaam klimaat in huis.
quote:Op maandag 6 december 2010 14:15 schreef killerb het volgende:
Ik had hier ontzettend last van een droge lucht in huis, mijn weerstation gaf 27% aan. Nu hou ik er wel van om een lekker potje te stoken dus op zich verbaasd het me niet.
Dus ik gisteren maar zo'n luchtbevochtiger gekocht, er zit een waterreservoir van 5l in en middels ultrasone trillingen van een metalen plaatje wordt er koud water omgezet in waterdamp.
Inmiddels is de luchtvochtigheid gestegen naar 43%, al een heel stuk beter.
Maarrr toen ik vanmorgen een eitje ging koken viel me op dat het vuur nogal geel is. Na een tijdje de keukendeur dicht te laten en de ramen goed open was het weg. Dus ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat het door die luchtbevochtiger komt.
Maar hoe kan dit nou? In de zomer als de luchtvochtigheid 60-70% is dan heb ik daar ook geen last van, dus wat schiet dat apparaat nog meer de lucht in behalve water? En kan het kwaad?
10-15 liter per dag?quote:Op donderdag 9 december 2010 12:30 schreef Sony het volgende:
Waas is vervelend, maar kan volgens mij geen kwaad. Er zijn ook genoeg mensen die kalk-tabletten slikken voor de botten, dus als je nu wat aankomt dan kun je zeggen dat dat komt doordat je botten zwaarder zijn geworden
Heb je geen ontkalkingspatroon of zo in je bevochtiger? Hier namelijk helemaal geen last en wij pompen nu ergens tussen de 10 en 15 liter water de lucht in de afgelopen twee weken...
Waas komt bij alle soorten luchtbevochtigers voor, maar bij het ene type meer dan het ander.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik lees nu inderdaad andere vermeldingen. Lijkt wel voorbehouden aan de ultrasone en stoomverdampers. Ik heb een lamel verdamper en de kalk blijft in het apparaat, althans ik heb geen enkele vorm vaan aanslag.
Waar woon je precies? Het klinkt toch wel heel erg sterk als kalk-neerslag.quote:Op zondag 12 december 2010 00:58 schreef killerb het volgende:
Hmm, ik zie het vandaag voor het eerst met daglicht maar me hele kamer + meubels zitten onder de witte stof. Ik heb hem maar even uitgezet...
Misschien maar eens zo'n kalk filter op de waterleiding installeren, scheelt sowieso in het schoonmaken etc.
Ben nu ook aan het kijken voor een bevochtiger, met natte was, natte handdoeken op de verwarming etc. krijgen we het hier gewoon nog niet boven de 30-35%. Maar dat valt tegen zo'n ding uitzoekenquote:Op zondag 12 december 2010 00:58 schreef killerb het volgende:
Hmm, ik zie het vandaag voor het eerst met daglicht maar me hele kamer + meubels zitten onder de witte stof. Ik heb hem maar even uitgezet...
Misschien maar eens zo'n kalk filter op de waterleiding installeren, scheelt sowieso in het schoonmaken etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |